جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۲۰:۱۳ - ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۲۰۰۷۰۶
چهره ها در سینما و تلویزیون

مهدی صباغ‌زاده:

با حسادت‌ها فضای جشنواره را آلوده نکنیم

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران,مهدی صباغ‌زاده
مهدی صباغ‌زاده کارگردان فیلم «خانه کاغذی» معتقد است در فیلم جدیدش سراغ سوژه‌ای ملتهب و نو رفته و به دلیل محتوای فیلمش در حق آن اجحاف شده است.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم سینمایی «خانه کاغذی» در بخش رقابتی جلوه‌گاه شرق (پانورامای سینمای کشورهای اسلامی و آسیایی) جشنواره جهانی فجر برای نخستین‌بار به نمایش درآمد. داستان این فیلم درباره پدر و دختر روزنامه‌نگاری است که همپای هم کار می‌کنند. دختر در یک نشریه کار می‌کند و پدر هم بعد از مدتی دوباره دست به قلم می‌شود. تینا پاکروان تهیه‌کننده و بازیگر این فیلم و مهدی صباغ‌زاده کارگردان «خانه کاغذی»است. صباغ‌زاده این فیلم را بعد از چهار سال دوری از سینما ساخته است. صباغ‌زاده که موضوع فیلمش را پرالتهاب می‌داند در گفت‌وگو با خبرآنلاین از فیلم جدیدش و حضور آن در جشنواره جهانی فجر و نحوه برگزاری این جشنواره می گوید.

 

حواشی زیادی بر سر حضور نداشتن «خانه کاغذی» در جشنواره ملی فیلم فجر به وجود آمد، چطور شد که تصمیم گرفتید فیلم‌تان را به جشنواره جهانی ارائه کنید؟

در جشنواره فجر متاسفانه در حق فیلم اجحاف کردند و آنطور که شایسته این فیلم بود به آن توجه نشد. به هر دلیل «خانه کاغذی» را نمایش ندادند. در جشنواره امسال سعی کردند فیلم‌هایی که موضوعاتی بسیار تکراری دارند و سال‌ها و بارها این موضوعات را دیده‌ایم پخش کنند و به نوعی به فیلم ما ظلم شد. در جشنواره جهانی هم نه من و نه خانم پاکروان، تهیه‌کننده فیلم، مایل نبودیم که فیلم‌مان حضور داشته باشد و برای شرکت در این جشنواره هم نام‌نویسی نکرده بودیم چون خانم پاکروان قصد داشتند ابتدا فیلم را در خارج از کشور نمایش بدهند. اما به هر حال دوستان من از جمله آقای کیوان کثیریان چون فیلم را دیده بودند مایل بودند که دبیر جشنواره نیز فیلم را ببیند. در نهایت به خاطر دوستان و آقای میرکریمی پذیرفتم که فیلمم را برای دیدن ارائه دادم تا نظر این دوستان را هم بدانم.

 

به چه دلیل راغب نبودید «خانه کاغذی» در جشنواره جهانی شرکت کند؟

من می‌دانستم این فیلم فیلم بسیار خوبی است ولی وقتی پیش از این دیده بودم در جشنواره فجر چگونه با فیلم برخورد شد احتمال می‌دادم که ممکن است اینجا هم همان اتفاق‌ها بیفتد چون اینجا هم امکان دارد همان نگاهی که در جشنواره ملی فجر وجود دارد در اینجا هم باشد که در نهایت تصمیم‌گیری‌ها همان شود. به همین دلیل راغب نبودم اما بعد از ایانکه آقای میرکریمی فیلم را دیدند به شدت از آن خوششان آمده بود. البته یک مقدار نگران بودند که چطور فیلم را نمایش دهند اما به هر حال تصمیم نهایی را گرفتند.

 

نگرانی دبیر جشنواره از بابت محتوای فیلم بود؟

بله، حتی شاید من یک مقطعی مطمئن شدم که امکان نمایش فیلم برایشان وجود ندارد اما همینکه خودشان فیلم را دیدند و نظرشان را به من اعلام کردند برای من کافی بود. اما بعد متوجه شدم قرار است فیلم در جشنواره حضور داشته باشد، به نظرم آقای میرکریمی ریسک بزرگی کردند و به عنوان یک کارگردان برجسته سینمای ما که در کسوت دبیر جشنواره خیلی هم خوب این جشنواره  را برگزار می‌کند این فیلم را برای جشنواره انتخاب کردند. حضور «خانه کاغذی» در جشنواره برای خود من هم بهت انگیز بود و فکر نمی‌کردم فیلم را در جشنواره نمایش دهند. من از آقای میرکریمی از بابت اینکه اجازه دادند این فیلم فرصت نمایش در جشنواره جهانی را پیدا کند تشکر می‌کنم. به نظرم این انتخاب نشان داد که وقتی یک فیلم با سرمایه خصوصی در راس یک جشنواره قرار می‌گیرد، می‌تواند فضا را برای جشنواره جهانی بهتر کند. یادم می‌آید زمانیکه من فیلم «مارال» را ساختم که در زمان خودش اثری ساختارشکنانه بود و دقیقا روی خط قرمز قرار گرفته بود وقتی مرحوم سیف‌الله داد این فیلم را دید و خوششان آمد به من گفتند آقای صباغ‌زاده من می‌خواهم از این فیلم حمایت کنم.

 

فقط تنها ایرادشان این بود که من یک پلان از فیلم را در بیاورم و من هم موافقت کردم ولی تهیه‌کننده فیلم زیر بار نرفت و فیلم به جشنواره نیویورک فرستاد. البته «مارال» جایزه اول فیلم را از این جشنواره گرفت. آقای داد هم فیلم را در جشنواره فجر نمایش داد و خانم ثریا قاسمی توانستند سیمرغ را برای این فیلم بگیرند. البته فیلم «خانه خلوت» من هم در جشنواره مورد بی مهری قرار کرفت و با اینکه در ۱۳ رشته کاندید دریافت جایزه بود اما فقط یک جایزه گرفت. من از همان از جشنواره فجر دلزده شدم و متوجه شدم روابط این جشنواره برای انتخاب فیلم‌ها و دیگر مسائل آن روابط سالم و صحیح نیست.

 

چطور شد که بعد از ۴ سال تصمیم گرفتید «خانه کاغذی» را بسازید و سراغ سوژه این فیلم رفتید؟

سینمای ما سالهاست به سمت و سوی موضوعات تکراری رفته، موضوعاتی که از روی هم و مثل یک دست‌نوشته تکراری ساخته می‌شوند، من در این سالها خیلی کم با موضوعی تازه مواجه شدم که در حین تازگی به مسائل روز جامعه، مسائل سیاسی و مشکلات و دغدغه‌های مردم بپردازد. اما در «خانه کاغذی» این اتفاق افتاد. موضوع فیلم هم اساس‌اش نویسندگان هستند، مثل شما روزنامه‌نگاران و نویسندگان. در کشور ما برخی از روزنامه‌نگاران و نویسندگان وقتی دست به قلم می‌برند و از حقیقت می‌نویسند مشکلاتی برایشان به وجود می‌آید و همین موضوع ممکن است در آنها ترس از دست به قلم بردن ایجاد کند. در «خانه کاغذی» به همه این موضوعات و مشکلات پرداخته شده است.

 

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران,مهدی صباغ‌زاده

ارزیابی کلی‌تان از جشنواره جهانی فیلم فجر و نحوه برگزاری آن چیست؟ به نظرتان حضور فیلم‌های ایرانی در این جشنواره به اندازه است؟

در حال حاضر به نظر من این جشنواره به درست ترین شکل ممکن‌اش در حال برگزاری است. من از قبل از انقلاب در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی حضور پیدا می‌کردم و فیلم می‌دیدم. با اینکه آن زمان سینمای ما سینمای فیلمفارسی بود و به تعداد خیلی خیلی کم فیلم خوب و فرهنگی ساخته می‌شد با این حال اما همان چند اثر را هم در کنار ساخته‌های خارجی نمایش می‌دادند. در جشنواره جهانی امسال هم ۶ فیلم ایرانی حضور دارد که به نظرم تعداد زیادی نیست. جشنواره جهانی امسال با اینکه روزهای زیادی از شروع برگزاری‌اش نمی‌گذرد اما تا به حال نظم و ترتیب دقیقی داشته. در بحث نمایش فیلم‌ها هم انتخاب‌ها خوب بوده و سراغ فیلم‌هایی رفتند که تا به حال نمایش داده نشده‌اند و تکراری نیستند. مهمانان خارجی زیادی از کشورهای مختلف مثل سایر جشنواره‌های دنیا در این جشنواره که متعلق به کشور ماست حضور پیدا کردند و در برخوردهایی که من با آنها داشتم کیفیت برگزاری جشنواره را مطلوب ارزیابی می‌کنند.

 

احساس رضایت مهمانان و شرکت‌کنندگان خارجی از جشنواره‌ جهانی فجر اعتبار برای کشور و سینمای ماست و نباید با برخی رفتارها و اظهارنظرهای مغرضانه شرایط را به گونه دیگری تغییر بدهیم. من در چندین جشنواره مهم دنیا از جمله، جشنواره برلین، جشنواره فیلم ونیز ایتالیا، چین، کره شمالی و ... حضور داشتم و وقتی جشنواره امسال را با دیگر جشنواره‌هایی که دیدم مقایسه می‌کنم متوجه می‌شوم رشد بسیار خوبی داشتیم و رضا میرکریمی توانسته فضای بسیار خوبی را برای برگزاری استاندارد جشنواره جهانی ایجاد کند. تنها چیزی که من را یک مقدار نگران کرد این بود که وقتی به اینجا آمدم دیدم بسیاری از فیلمسازان کشور خودمان در جشنواره حضور پررنگی ندارند. به نظرم باید رفت و آمد کرد و با فضا جشنواره، فیلمسازانی که از کشورهای دیگر به اینجا آمده اند و برنامه‌های جشنوارع و فیلم‌هایش آشنا شد و فضا را گرم‌تر کرد و میرکریمی‌هایی که قرار است جشنواره برگزار کنند را دلگرم کنند. متاسفانه حسادت‌ها و بخل‌هایی وجود دارد که فضا را آلوده می‌کند، همه فکر می‌کنند فیلم‌شان باید در جشنواره جهانی حضور داشته باشد در حالیکه اینطور نیست و معلوم است که تعداد محدودی فیلم از میان همه آثار انتخاب می‌شود. اینجا مثل جشنواره فیلم فجر نیست که ۴۰ فیلم را نمایش بدهند، آن یک جشن برای سینمای ایران است اما اینجا رقابت میان فیلم‌ها به وجود می‌آید.

 

برخی معتقدند حضور تعدادی از فیلم‌ها که نتوانستند در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کنند و حالا در جشنواره جهانی به نمایش در می‌آیند به نوعی دلجویی از سازندگان آن اثر است. نظر شما در اینباره چیست؟

من فکر نمی‌کنم چنین مسئله‌ای مطرح باشد و اصلا دلجویی در جشنواره جهانی فجر معنایی ندارد، همانطور که سیاست هم معنایی ندارد. به نظر من یک اثر خوب جایگاهش را در هر شرایطی پیدا می‌کند. «خانه کاغذی» اگر در جشنواره جهانی هم نمایش داده نمی‌شد مطمئن باشید در اکران و نمایش خارجی‌اش جایگاه خودش را پیدا می‌کرد. البته اینکه در کشور خودمان این فرصت را پیدا کرد حتما برای من به عنوان کارگردان این فیلم جای افتخار است.

 

استقبال از نمایش فیلم در جشنواره جهانی بود؟ چه بازخوردهایی از مخاطبان گرفتید؟

استقبال از فیلم در اولین شب نمایش‌اش در سینما فلسطین فوق‌العاده بود، ساختار فیلم، قصه، کار نو و تازه‌ای که برای سینمای ما بسیار حائز اهمیت است نکاتی بود که من از کسانی که فیلم را دیده بودند درباره «خانه کاغذی» می‌شنیدم. امیدورام در ادامه نمایش‌های این فیلم در جشنواره هم این کار مورد استقبال و حمایت قرار بگیرد. «خانه کاغذی» بازگشتی به سینمای نوستالژیک و قصه‌گوست که ما الان سالهاست آن را نداریم است. این فیلم توانسته موضوعاتی را مطرح کند که با وجود اینکه ما ممکن است ببینیم خیلی راجع به آن بحث می‌کنند ولی در سینما تا به حال مطرح نشده است. بارها بارها رهبری فرمودند که جلوی فساد اقتصادی را بگیرید ولی این اتفاق نیفتاده و فساد اقتصادی بدترین بلاها را سر این کشور آورده. ما در این فیلم به همه این موضوعات پرداخته‌ایم. 

 

 

 

  • 19
  • 3
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
زهرا گونش بیوگرافی زهرا گونش؛ والیبالیست میلیونر ترکی

چکیده بیوگرافی زهرا گونش

نام کامل: زهرا گونش

تاریخ تولد: ۷ جولای ۱۹۹۹

محل تولد: استانبول، ترکیه

حرفه: والیبالیست

پست: پاسور و دفاع میانی

قد: ۱ متر و ۹۷ سانتی متر

ادامه
سوگل خلیق بیوگرافی سوگل خلیق بازیگر جوان سینمای ایران

تاریخ تولد: ۱۶ آبان ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر

آغاز فعالیت: ۱۳۸۷ تاکنون

تحصیلات: لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر تهران

ادامه
شیگرو میاموتو سفری به دنیای بازی های ویدیویی با شیگرو میاموتو

تاریخ تولد: ۱۶ نوامبر ۱۹۵۲

محل تولد: سونوبه، کیوتو، ژاپن 

ملیت: ژاپنی

حرفه: طراح بازی های کامپیوتری و نینتندو 

تحصیلات: کالج هنر کانازاوا

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش