شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۴:۰۹ - ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۶۰۳۶۵۵
هنرهای تجسمی

پایان مرمت موزه هنرهای معاصر ۱۱۶ روز دیگر/ پرونده واگذاری موزه هنرهای معاصر بسته شده است

موزه هنرهای معاصر تهران,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی
مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی گفت که پرونده واگذاری موزه هنرهای معاصر تهران بسته شده است.

به گزارش ایسنا، نشست خبری هادی مظفری ـ مدیرکل جدید مرکز هنرهای تجسمی ـ پیش از ظهر امروز (۱۳ شهریور ماه) در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

 

مظفری در ابتدا گفت: من ۱۳ تیرماه ۹۷ به این مرکز آمدم و امروز دو ماه است در این حوزه حضور دارم و فکر کنم تا حدودی می‌توانم پاسخگوی وضعیت باشم.

 

او ترجیح داد پیش از توضیحاتش مورد پرسش خبرنگاران قرار بگیرد.

 

مظفری در پاسخ به پرسش ایسنا درباره واگذاری موزه هنرهای معاصر اظهار کرد: پرونده واگذاری موزه بسته شده است. زمانی که این موضوع مطرح شد و واکنش جدی به موقعی که هنرمندان نشان دادند و حساسیت‌های خودشان را ابراز کردند و اقداماتی که انجام شد؛ ان‌شاءلله که این پرونده بسته شده و جای نگرانی نیست.

 

مظفری همچنین درباره انجمن‌های هنری گفت: من تقریبا از روزی که وارد این مرکز شدم فکر کردم باید به سراغ انجمن‌های هنری بروم. تفاوت این حوزه با دیگر حوزه‌های معاونت هنری این است که اینجا ما به عبارتی با هفت انجمن و ۹ موضوع روبه‌رو هستیم. دو حوزه نگارگران و کاریکاتور ساختار انجمنی ندارد من فکر کردم باید به سراغشان بروم و حرف‌هایشان را بشنوم. نشست‌های بسیار ارزشمندی بود من می‌توانم ادعا کنم تقریبا با مسائل جدی انجمن‌ها آشنایی دارم. برداشت‌های مفیدی داشتم که در ادامه به بخشی از آن‌ها اشاره خواهم کرد.

 

او همچنین درباره اینکه چرا جزییات نشست‌های او با انجمن‌ها و ... منتشر نشده است، اظهار کرد: شاید نیتی برای سکوت خبر نبود. اگر ماحصل را بخواهید در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

پایان مرمت موزه هنرهای معاصر ۱۱۶ روز دیگر

او در پاسخ به پرسشی درباره مرمت و بازسازی موزه اظهار کرد: تا به حال ۹۸ روز از کار مرمت گذشته و ۱۱۶ روز دیگر باید به اتمام برسد. امیدوارم همه چیز خوب پیش برود و اگر مدتی افزوده شد غیرقابل کنترل نباشد. در بام ۳۴ درصد در نما ۱۶ درصد در گالری ۱۸ درصد در سرویس‌های بهداشتی ۳ درصد و در گنجینه یک درصد پیشرفت کار داشتیم و هنوز به بخش تاسیسات وارد نشدیم.

 

او توضیح داد: ما در این زمان طبق جدول کنترل پروژه باید ۳۳ درصد پیشرفت کلی داشته باشیم که به ۲۱ درصد رسیدیم. این درصد قابل قبول است و مشاور قول داده تا پایان شهریور به عدد واقعی برسیم. همچنین در شهریور راندمان موزه را به ۶۵ رساندیم که امیدوارکننده است.

 

او بیان کرد: در کار موزه که اتفاق جدی در مرمت رخ نداده، طبیعی است با چیزهایی روبه‌رو شوید که قبلا پیش‌بینی نشده است. این موضوع و تغییرات و التهاب بازار نیز روی کار و زمان‌بندی آن تاثیر می‌گذارد.

 

آخرین وضعیت آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر

او درباره لیست آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر نیز بیان کرد: یکی از موضوعات جدی تجسمی موزه هنرهای معاصر و گنجینه آثار آن است. تعداد عدد ۳۲۵۹ اثرِ ثبت شده وجود دارد و ۵۱۲ اثر موجود است که برخی ممکن است امانت بوده باشد یا هنرمندی برای نمایش به موزه آورده است. هم اینک در دست بررسی است که این آثار به مجموعه آثار گنجینه اضافه شود یا خیر.

 

او با بیان اینکه دغدغه لیست آثار گنجینه برای ما پررنگ‌تر است، ادامه داد: قرار است سه هزار و ۲۵۹ اثر در سامانه جام ثبت شود، مقدمات این کار رقم خورده است. اما از آنجا که سامانه برای میراث فرهنگی تعریف شده است ما مشاوری را استخدام کردیم که تخصص اطلاعات بانکی دارد و قرار است سامانه‌ای را تشکیل دهیم. این سامانه قرار است تمامی آثار را منتشر کند.

 

مظفری اضافه کرد: در این سامانه خود اثر، ابعاد آن، زمان خرید و همه اطلاعات ثبت خواهد شد. در قدم دوم آثار با اسناد خریداری‌اش مطابقت داده خواهد شد و در نهایت معاینه حضوری اثر توسط کارشناسان اتفاق خواهد افتاد.

 

مدیرکل مرکز تجسمی بیان کرد: ما گزارش فاز یک را ظرف دو ماه ارائه خواهیم کرد. چهار ماه زمان برای معاینه اثر و مطابقت با اسناد خریداری نیاز داریم. فکر می‌کنم بعد از این سامانه که خریداری شده و مشاور کارش را آغاز کرده ظرف دو ماه آینده بتوانیم گزارش دقیق بدهیم.

 

او تاکید کرد: اطلاعاتی که استخراج شود برای همه قابل دسترس خواهد بود.

 

بیمه آثار گنجینه منوط به ارزش‌گذاری

مظفری درباره بیمه آثار گنجینه نیز اظهار کرد: تا زمانی که ارزش آثار مشخص نشود امکان بیمه کردن آن مقدور نیست. اما این به معنای جواب منفی من نیست. ما در این زمینه مشاور را مامور کردیم و بررسی‌های خودش را انجام داده است.

 

او در بخش دیگر این نشست با بیان اینکه حراج یکی از ضروریات اقتصاد هنر در دنیا است، اظهار کرد: بخشی از مشکلات ما به این برمی‌گردد که آرت‌فر نداشتیم و به سراغ حراج رفتیم تا هنرمندانی که در آرت‌فر شناسایی شدند به سمت حراج بروند. این مشکل و رابطه گستته گالری‌ها را باید حل کنیم اگر این مشکلات رفع و آیین‌نامه‌ها بازنگری شود در زمینه حراج به وضعیت بهتری می‌رسیم.

 

تلاش می‌کنیم معدود گالری‌ها کاری نکنند که دودش به چشم بقیه برود

مظفری در بخش دیگر سخنان خود درباره نحوه نظارت بر گالری‌ها اظهار کرد: ما دو نوع نظارت داریم؛ اولی شبیه به نظارت بر نشر و سینما و تئاتر است، یعنی پیش از انتشار باید نظارت انجام شود. دومی مانند مطبوعات است و مسوولیت نظارت بر عهده مدیر مسوول است. ما برای نظارت بر گالری‌ها از نوع دوم استفاده می‌کنیم. طبیعتا این نظارت در بسیاری موارد هوشمندانه و دقیق است؛ البته ما تلاش داریم کاری کنیم اگر معدود گالری‌های هستند که قوانین کشور را رعایت نمی‌کنند کاری نکنند که دودش به چشم بقیه گالری‌ها برود.

 

او به بیان آماری در این‌باره پرداخت و گفت: ما در تهران ۲۶۱ گالری در سایر شهرها ۲۷۳ گالری داریم. از مجموع همه این‌ها نیمی فعالیت دارند اما اگر وظیفه گالری را معرفی هنر و گردش اقتصادی هنر در نظر بگیریم، بین ۶۰ تا ۷۰ گالری وجود دارند که اینگونه فعالیت می‌کنند که ۱۰ درصد را شامل می‌شود. در بسیاری کشورهای دنیا نیز گالری‌های درجه یک نیز همین ۱۰ درصد را تشکیل می‌دهند.

 

او بیان کرد: ما در کمیت گالری خیلی خوب عمل کردیم. عدد به ما نشان می‌دهد ما یک و نیم درصد گالری‌های دنیا را داریم اما این واقعی نیست. باید کیفیت گالری‌های اثرگذار را بالا ببریم.

 

مظفری در ادامه اظهار کرد: در هفته دوم حضورم در مرکز، با ۱۰ درصد گالری‌دارها نشست برگزار کردیم. به گفته خودشان اولین بار بود کنار هم نشسته بودند. برای برگزاری ایونت‌های موفق حضور و هماهنگی جدی گالری‌ها طلبیده می‌شود.

 

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی همچنین درباره فضای بالای موزه در خیابان کارگر و بازار آنجا گفت: بازار هنر بحث‌ حقوقی دارد و قرار بوده سه ساله در اختیار موضوعات هنری قرار بگیرد اما تغییر مسیر داده و آثاری ارائه می‌شود که نه تنها شأنیت هنری ندارند بلکه گاهی باعث مخدوش شدن وجه هنر می‌شوند. باید این موضوع را به نتیجه برسانیم.

 

کوچکترین خلاقیتی را در جشنواره‌ها نمی‌بینیم

مظفری همچنین گفت: ما در کشور دچار بحران جدی به نام جشنواره‌ها هستیم که در حوزه هنرهای تجسمی پررنگ‌تر است. هرکس خواسته اقدام هنری داشته باشد، فکر کرده جشنواره‌ای را تاسیس کند.

 

او ادامه داد: در مرکز هنرهای تجسمی هشت اولویت داریم اما ۸۳ فعالیت داریم که بیشتر آن را جشنواره‌ها تشکیل می‌دهد و این اصلا اتفاق خوبی نیست. برخی از آن‌ها در حد کورسو هستند و نمی‌توانند جایی را روشن کنند.جشنواره‌ها حتما باید مدیریت شوند تعدادی که نتوانستند اثرگذار باشند یا کنار گذاشته شوند یا ادغام شوند.

 

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی گفت: ما کوچکترین خلاقیتی را در جشنواره‌ها نمی‌بینیم، آن‌ها به قالب‌های اداری تبدیل شدند در حالیکه قرار بوده نوآوری داشته باشند. اگر امروز به دادشان نرسیم نگران بحران جدی در سال‌های آینده هستم.

 

مظفری همچنین درباره حمایت از برگزیدگان جشنواره‌ها اظهار کرد: شناسایی و معرفی هنرمندان بر عهده ما است اما در وزارت ارشاد تشکیلات مجزا هست که میزان اعتبار در اختیار آن‌ها است. با افزایش اعتباری که انجام می‌شود در روزهای آینده خبرهای خوشی در این زمینه خواهید شنید.

 

سیاست مرکز هنرهای تجسمی در قبال دوسالانه‌ها

مظفری در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا مبنی بر رویکرد دوره مدیریت او برای برگزاری دوسالانه‌ها گفت: سال گذشته توافق می‌کنند در یک سال چهار دوسالانه و سال دیگر پنج دوسالانه داشته باشیم. اما اینکه قرار باشد در یک سال پنج دوسالانه برگزار شود و در کنار آن فجر و رویدادهای دیگر، نتیجه این خواهد شد که در یک سال چند رویداد مهم و بزرگ تجسمی برگزار شود. اگر برای این کار به لحاظ اعتباری هم مشکلی نباشد که هست از نظر زمانی مشکل داریم. همچنین برگزاری بی‌ینال‌ کار ساده‌ای نیست و دبیرخانه حرفه‌ای می‌خواهد. کار دولت برگزاری بی‌ینال نیست اما انجمن با تمام لوازمش وسط میدان بیاید و قابلیت داشته باشند هر ۴۵ روز بتوانیم یک بی‌ینال ‌برگزار کنیم.

 

او در ادامه با اشاره به برگزاری رویدادهایی مانند «۱۰ روز با عکاسان» و «سرو نقره‌ای» توسط انجمن‌های هنری ادامه داد: این دستخط انجمن‌ها جذاب‌تر از بی‌ینال است. سرو نقره‌ای امروز دستخط انجمن گرافیک است. شاید لازم باشد بازنگری کنیم و بیشتر حرف‌های انجمن‌ها را بشنویم. شاید بهتر باشد از آنچه برند شده حمایت کنیم.

 

بزرگترین چالش مدیرکل جدید مرکز هنرهای تجسمی

مدیرکل جدید مرکز هنرهای تجسمی همچنین اظهار کرد: مرکز در سال‌های گذشته نتوانسته در ساختار به میزان دفتر موسیقی یا مرکز هنرهای نمایشی فعال و اثرگذار باشد. اگر از من بپرسند بزرگترین چالشت چیست می‌گویم‌ عدم ساختار در این مرکز.

 

او اضافه کرد: اعتقاد جدی به اینکه همکاران و کارکنان تماما تصمیم‌گیر باشند ندارم و عمده تصمیم‌ها بهتر است در جامعه هنرمندان و انجمن‌ها رخ بدهد سپس به مرکز بیاید (بررسی شود) و برای آن تامین اعتبار شود. ما نه تنها ساختارسازی نکردیم بلکه ارتباط بین موزه و مرکز ایجاد نشده است. در جشنواره‌ها نیز نیاز به خانه‌تکانی جدی داریم.

 

مافیای هنر داریم؟

مظفری در پاسخ پرسشی درباره وجود مافیای هنر بیان کرد: وقتی راجع به مافیا صحبت می‌کنیم باید اجزایش را اعلام کنیم. اینکه بگوییم کلا در هنر مافیا داریم یا نه با یک کلمه پاسخ نمی‌گیرد. این سوال کلی است حتی اگر در حوزه هنرهای تجسمی می‌پرسیدید می‌گفتم کلی است.

 

مدیرکل مرکز تجسمی همچنین درباره گالری ملی گفت: طبیعتا پروژه‌های عمرانی در برنامه‌های سال ۹۷ حوزه تجسمی هست. ما هنوز برای برگزاری برخی رویدادهای هنری فضای کافی نداریم.

 

او درباره جشنواره هنرهای تجسمی فجر اظهار کرد: فاصله برگزاری اولین دوره این جشنواره با بقیه جشنواره‌ها طولانی است. همین دیرتر رفتن به سراغ تجسمی باعث شده نهالی که باید تبدیل به یک درخت جوان می‌شد، به درخت تبدیل نشود. این فاصله قابل قبول و غیرقابل انکار است. بخش عمده جشنواره را در اعتماد هنرمندان می‌بینم که بخشی مخدوش شده است.
 

 

گزارش شفافیت مالی معاونت هنری ادامه‌دار است

مدیرکل مرکز تجسمی در زمینه شفافیت مالی نیز گفت: دیروز اولین گزارش مالی با موضوع شفاف‌سازی منتشر شد. تا چند روز دیگر نیز برخی گزارش‌های دیگر منتشر خواهد شد. ما موظف هستیم (جزییات هزینه) اعتبار سالانه را منتشر کنیم در بخش‌های دیگر تا جایی که قوانین اجازه بدهد نظارت خواهیم کرد.

 

افزایش ۳۰ درصدی اعتبار حوزه تجسمی

مظفری بیان کرد: در حوزه تجسمی فکر می‌کنم سال‌های زیادی حقوقی مورد توجه قرار نگرفته است که باید در این سال‌ها جبران شود. لطف آقای وزیر شامل حال ما شد و با دستور ایشان ۳۰ درصد افزایش اعتبار داشتیم.

 

او تاکید کرد: اگر قرار باشد روزی بخش زیادی از مشکلات هنر حل شود باید سازمان نظام صنفی هنرمندان را داشته باشیم. قدم‌هایی برداشته شده و انجمن‌ها تشکیل شده اما ساختار تشکیلاتی با استان‌ها نداریم. این کار نیاز به ساختار و تشکلیات دارد. خانه هنرمندان و انجمن‌ها به این موضوع ورود کرده‌اند. آقای وزیر دستور دادند و تشکیلاتی در این زمینه در وزارت‌خانه فعالیت می‌کنند.

 

مظفری توضیح داد: این سازمان قرار است سه کار انجام بدهد؛ تشخیص هنرمند بودن فرد، درجه صنفی او و اینکه اگر خطایی از هنرمند سر بزند (در ابتدا) سازمان صنفی او باید رسیدگی کند. کسی که به حوزه هنری رسیدگی می‌کند باید سواد هنری داشته باشد.

 

  • 9
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
زهرا گونش بیوگرافی زهرا گونش؛ والیبالیست میلیونر ترکی

چکیده بیوگرافی زهرا گونش

نام کامل: زهرا گونش

تاریخ تولد: ۷ جولای ۱۹۹۹

محل تولد: استانبول، ترکیه

حرفه: والیبالیست

پست: پاسور و دفاع میانی

قد: ۱ متر و ۹۷ سانتی متر

ادامه
سوگل خلیق بیوگرافی سوگل خلیق بازیگر جوان سینمای ایران

تاریخ تولد: ۱۶ آبان ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر

آغاز فعالیت: ۱۳۸۷ تاکنون

تحصیلات: لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر تهران

ادامه
شیگرو میاموتو سفری به دنیای بازی های ویدیویی با شیگرو میاموتو

تاریخ تولد: ۱۶ نوامبر ۱۹۵۲

محل تولد: سونوبه، کیوتو، ژاپن 

ملیت: ژاپنی

حرفه: طراح بازی های کامپیوتری و نینتندو 

تحصیلات: کالج هنر کانازاوا

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش