پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۴۰ - ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۶۰۷۲۳۵
فستیوال ها و جشنواره های هنری

پاسخ رسمی فارابی به یک ابهام؛

مرور ۲۴ دوره معرفی نماینده به اسکار

اسکار,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
بنیاد سینمایی فارابی با انتشار گزارش مشروحی از اعضای هیات معرفی نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار طی دو دهه گذشته به برخی ابهامات درباره عملکرد این هیات پاسخ داد.

به گزارش مهر، انتخاب نماینده ایران برای حضور در اسکار در ۲۴  دوره اخیر با حواشی و گفت و شنودهای مختلفی روبه‌رو بوده و منتقدان و موافقان انتخاب فیلم‌ها، آثار منتخب و نهاد معرفی کننده نماینده ایران به فرهنگستان، اظهارات متفاوتی را در این باره بیان کرده‌اند.

 

انتخاب آثار سینمایی برای معرفی به آکادمی اسکار به شکل منظم و روشمند به منظور رقابت در رشته اسکار بهترین فیلم‌های غیر انگلیسی زبان عمری بیش از دو دهه دارد. در این ادوار اظهارات بسیاری درباره فیلم‌های انتخاب شده وجود داشته و بسیاری از اهالی سینما گاه بر فیلم‌های انتخاب شده نقد داشته و یا انتخاب‌ها را تحسین کردند.

 

در این میان برخی نیز همواره پرسش‌هایی را درباره افرادی که نماینده ایران را برای اسکار انتخاب می‌کنند مطرح کرده و از دوره‌های نخست این پرسش‌ها و گاه نقدها وجود داشته است. همانند انتخاب فیلم‌ها برای جشنواره فیلم فجر و یا برگزیدگان این رویداد که هر سال منتقدان خود را دارد.

 

در ۲۴ دوره اخیر به جز یک دوره، بنیاد سینمایی فارابی در اجماع اهالی سینما، فیلم نماینده ایران را برای حضور به اسکار معرفی می‌کرده است. در عین حال در یک دوره نیز انتخاب نماینده ایران برای اسکار به دور از رعایت قواعد و از سوی مدیریت سینمایی وقت اتفاق افتاد و هیاتی صوری، فیلم نماینده ایران را برای حضور در اسکار انتخاب کرد.

 

به تازگی این موضوع مورد طرح است که چرا یک نهاد دولتی باید نماینده ایران را به اسکار معرفی کند؟

حتی اگر به اشتباه و بدون مطالعه اساسنامه، بنیاد سینمایی فارابی را یک نهاد دولتی درنظر بگیریم باید به این مهم توجه کرد که در بسیاری از کشورها از جمله در فرانسه و هند نیز سازمان‌های رسمی سینمایی متولی این امر هستند، لیکن با ترکیبی غالباً دولتی این انتخاب را انجام می‌دهند

به استناد مقررات فرهنگستان، معرفی فیلم باید از طریق یک سازمان مورد تایید، یک کمیته انتخاب و یا یک هیات داوری صورت پذیرد که اهالی هنر و صنعت سینما را نیز در بر بگیرد. با توجه به آنکه از آغاز این روند، فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی آمریکا با بنیاد سینمایی فارابی در مقام سازمان مورد تایید در ارتباط بوده است، همواره به شکل رسمی از بنیاد سینمایی فارابی برای معرفی فیلم ایرانی دعوت به عمل آورده و فرم‌ها را برای بنیاد ارسال کرده است – حتی در دو موردی که بنیاد میزبان نبوده، فرم‌ها برای بنیاد ارسال شده است.

 

حتی اگر به اشتباه و بدون مطالعه اساسنامه، بنیاد سینمایی فارابی را یک نهاد دولتی درنظر بگیریم باید به این مهم توجه کرد که در بسیاری از کشورها از جمله در فرانسه و هند نیز سازمان‌های رسمی سینمایی متولی این امر هستند، لیکن با ترکیبی غالباً دولتی این انتخاب را انجام می‌دهند. در صورتی که افرادی که آثار سینمای ایران را در تعامل سازنده بنیاد فارابی با خانه سینما و سازمان سینمایی برای اسکار انتخاب می‌کنند، جزء سینماگران نامی سینمای ایران هستند.

 

رخشان بنی‌اعتماد، ملک جهان خزاعی، فاطمه معتمدآریا، عزت‌الله انتظامی، محمد مهدی دادگو، غلامرضا موسوی، علی معلم، امیر اثباتی، بهرام دهقانی، جمشید مشایخی، فرشته طائرپور، عبدالله اسفندیاری، کمال تبریزی، علیرضا رئیسیان و... تنها بخشی از افرادی هستند که در همه این سال‌ها نماینده ایران را برای اسکار انتخاب کردند.

 

این سینماگران، افرادی حقیقی و نه حقوقی هستند و عموماً به عنوان کارشناس فرهنگی هنری و سینماگر برای برگزیدن نماینده ایران در اسکار در مذاکرات سه جانبه سازمان سینمایی، خانه سینما و بنیاد سینمایی فارابی انتخاب می‌شوند.

 

نگاهی به ۲۴ دوره انتخاب فیلم‌های سینمایی برای اسکار که به جز دو دوره به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی صورت پذیرفته است می‌تواند به شناخت هرچه بیشتر از ترکیب هیات‌های انتخاب و آثار انتخاب شده کمک کند.

 

معرفی فیلم ایرانی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی (اسکار) از طریق تشکیل هیات انتخاب از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۹۷ عبارت است از:

 

سال ۱۳۷۳ (مراسم اسکار ۱۹۹۵) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: زیر درختان زیتون

هیات انتخاب: رخشان بنی‌اعتماد، ملک جهان خزاعی، فاطمه معتمدآریا، عزت‌الله انتظامی، محمدمهدی دادگو، محمود کلاری، ابراهیم ابراهیمی‌نژاد، محمدحسین حقیقی و علیرضا شجاع‌نوری

 

۱۳۷۴ (مراسم اسکار ۱۹۹۶) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: بادکنک سفید

هیات انتخاب: دکتر محمد رجبی، تورج منصوری، علیرضا شجاع‌نوری، محمود کلاری، یدالله صمدی، علی‌اکبر قاضی‌نظام، بهرام دهقانی، امیر اثباتی، سیروس ابراهیم‌زاده و منوچهر شاهسواری

 

۱۳۷۶ (مراسم اسکار ۱۹۹۸) | میزبان: خانه سینما

 

انتخاب فیلم: گبه

خارج از روال کمیته – اخذ فرم‌ها توسط فیلمساز برای بررسی، برگزاری جلسه‌ای در خانه سینما و اقدام مستقیم از طریق آن نهاد که در نتیجه هیچ مدرک موثقی از نحوه معرفی در سوابق موجود نیست.

 

۱۳۷۷ (مراسم اسکار ۱۹۹۹) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: بچه‌های آسمان

هیات انتخاب: غلامرضا موسوی، علی معلم، امیر اثباتی، بهرام دهقانی، جمشید مشایخی، تورج منصوری، مهدی سجاده‌چی، کامبیز روشن‌روان و امیراسفندیاری

 

۱۳۷۸ (مراسم اسکار ۲۰۰۰) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: رنگ خدا

هیات انتخاب: یدالله صمدی، محمد بزرگ‌نیا، مهدی سجاده‌چی، امیر اثباتی، سعید پورصمیمی، بهرام دهقانی، عزیز ساعتی، مسعود بهنام و کامبیز روشن‌روان

 

۱۳۷۹ (مراسم اسکار ۲۰۰۱) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: زمانی برای مستی اسب‌ها

هیات انتخاب: فرشته طائرپور، عبدالله اسفندیاری، کمال تبریزی، ایرج رامین‌فر، بهرام دهقانی، کامبیز روشن‌روان، نظام کیایی، جهانگیر الماسی

 

۱۳۸۰ (مراسم اسکار ۲۰۰۲) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: باران

هیات انتخاب: علیرضا رئیسیان، علیرضا قاسم‌خان، بهروز افخمی، امیر اسفندیاری، عزت‌الله انتظامی، تورج منصوری، علی معلم، احمدرضا درویش و یدالله صمدی

 

۱۳۸۱ (مراسم اسکار ۲۰۰۳) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: من ترانه پانزده سال دارم

هیات انتخاب: جواد طوسی، فرهاد توحیدی، ابوالحسن داودی، مجید مجیدی، داود رشیدی، بهروز افخمی، هارون یشایاییان، محمد آلادپوش و امیر اسفندیاری

 

۱۳۸۲ (مراسم اسکار ۲۰۰۴) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: نفس عمیق

هیات انتخاب: ابوالحسن داودی، امیر اثباتی، بهرام دهقانی، فریدون جیرانی، منوچهر شاهسواری، فرهاد توحیدی و امیراسفندیاری

 

۱۳۸۳ (مراسم اسکار ۲۰۰۵) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: لاک پشت‌ها پرواز می‌کنند

هیات انتخاب: امیر اثباتی، امیر اسفندیاری، فرهاد توحیدی، ابوالحسن داودی، بهرام دهقانی، رسول صدرعاملی، کیانوش عیاری، مجید مجیدی، سیدضیاء هاشمی

 

۱۳۸۴ (مراسم اسکار ۲۰۰۶) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: خیلی دور، خیلی نزدیک

هیات انتخاب: منوچهر محمدی، سیدضیاء هاشمی، محمدعلی نجفی، علیرضا رئیسیان، فرهاد توحیدی، کمال تبریزی، امیر اسفندیاری، مجتبی راعی و رسول صدرعاملی

 

۱۳۸۵ (مراسم اسکار ۲۰۰۷) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: کافه ترانزیت

هیات انتخاب: رویا تیموریان، مجید مجیدی، سیروس الوند، امیر اسفندیاری، محمدرضا سکوت، رضا درستکار، مرتضی شایسته و محمدرضا هنرمند

 

۱۳۸۶ (مراسم اسکار ۲۰۰۸) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: میم مثل مادر

هیات انتخاب: محمد بزرگ‌نیا، کمال تبریزی، مجتبی راعی، محمدرضا سکوت، علیرضا شجاع‌نوری، رسول صدرعاملی، تقی علیقلی‌زاده، اکبر نبوی و امیر اسفندیاری

 

۱۳۸۷ (مراسم اسکار ۲۰۰۹) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: آواز گنجشک‌ها

هیات انتخاب: فاطمه معتمدآریا، رسول صدرعاملی، علیرضا شجاع‌نوری، محمد سریر، محمد داودی، عزیزالله حاجی‌مشهدی، فرهاد توحیدی، محمد بزرگ‌نیا و امیر اسفندیاری

 

۱۳۸۸ (مراسم اسکار ۲۰۱۰) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: درباره الی

هیات انتخاب: کیانوش عیاری، محمد داودی، امیر اسفندیاری، علی معلم، مرتضی رزاق کریمی، سیدجمال ساداتیان، کمال تبریزی و ایرج تقی‌پور

 

۱۳۸۹ (مراسم اسکار ۲۰۱۱) | میزبان: سازمان سینمایی

 

انتخاب فیلم: بدرود بغداد

در این سال، خارج از روال کمیته نماینده ایران به اسکار اعلام شد. فیلم از طریق نظارت و ارزشیابی وقت انتخاب شد و سپس تشکیل کمیته‌ای صوری در دستور کار قرار گرفت. در نهایت، کپی فیلم در مهلت مقرر ارسال نشد. مضافاً فیلم به دلیل تعدد به کارگیری جملات انگلیسی نیز با مقررات مطابقت نداشت.

 

هیات انتخاب: سیدضیاءالدین‌ دری، سیدناصر هاشم‌زاده، محسن علی‌اکبری، حبیب‌الله کاسه‌ساز، حمید بهمنی، ابوالقاسم طالبی، محمد درمنش، علی درفشی و حبیب‌الله بهمنی

 

۱۳۹۰ (مراسم اسکار ۲۰۱۲) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: جدایی نادر از سیمین و موفقیت این اثر سینمایی در اسکار

هیات انتخاب: رویا تیموریان، پوران درخشنده، محمد بزرگ‌نیا، شهرام جعفری‌نژاد، محمد داودی، علیرضا شجاع‌نوری، مهدی صباغ‌زاده، رسول صدرعاملی و امیر اسفندیاری

 

۱۳۹۱ (مراسم اسکار ۲۰۱۳) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: یه حبه قند

انتخاب فیلم «یه حبه قند» و تحریم حضور در اسکار از سوی وزیر وقت علیرغم آنکه کلیه اقدامات از سوی کمیته انتخاب معمول انجام شده بود. هر چند که فرم‌ها و مدارک به دست فرهنگستان رسیده بود، کپی فیلم با ممانعت حوزه هنری ارسال نشد.

 

هیات انتخاب: شهرام اسدی، امیر اسفندیاری، فریدون جیرانی، پوران درخشنده، حسین زندباف، علی شاه حاتمی، حمیدرضا صدر، نیکی کریمی و علی معلم

 

۱۳۹۲ (مراسم اسکار ۲۰۱۴) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: گذشته (و درج نامزدی این فیلم در مراسم گلدن گلوب به نام ایران)

هیات انتخاب: مسعود کیمیایی، بهروز افخمی، کمال تبریزی، حسن حسندوست، مسعود رایگان، علیرضا زرین‌دست، حسین معززی‌نیا، امیر اسفندیاری و فاطمه معتمدآریا

 

۱۳۹۳ (مراسم اسکار ۲۰۱۵) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: امروز

هیات انتخاب: حبیب احمدزاده، امیر اسفندیاری، احمد امینی، آرش امینی، امین تارخ، ایرج تقی‌پور، پرویز شیخ‌طادی، محمدباقر قهرمانی و مجید میرفخرایی

 

۱۳۹۴ (مراسم اسکار ۲۰۱۶) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: محمد رسول الله (ص)

هیات انتخاب: محمد بزرگ‌نیا، رسول صدرعاملی، محمدرضا هنرمند، فرشته طائرپور، شادمهر راستین، شهرام جعفری‌نژاد، سید روح‌الله حسینی، آرش امینی و امیراسفندیاری

 

۱۳۹۵ (مراسم اسکار ۲۰۱۷) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: فروشنده و موفقیت این فیلم در اسکار

هیات انتخاب: محمد بزرگ‌نیا، محمد حیدری، پوران درخشنده، سعید عقیقی، امیرحسین علم‌الهدی، شهرام مکری، تورج منصوری، اکبر نبوی و امیر اسفندیاری

 

۱۳۹۶ (مراسم اسکار ۲۰۱۸) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: نفس

هیات انتخاب: سیروس الوند، مجید انتظامی، محمد بزرگ‌نیا، کمال تبریزی، سیدجمال ساداتیان، رسول صدرعاملی، جواد طوسی، رضا کیانیان و امیر اسفندیاری

 

۱۳۹۷ (مراسم اسکار ۲۰۱۹) | میزبان: بنیاد سینمایی فارابی

 

انتخاب فیلم: بدون تاریخ، بدون امضاء

هیأت انتخاب: محمد آلادپوش، امین تارخ، فرهاد توحیدی، رامین حیدری فاروقی، محمد مهدی عسگرپور، رائد فریدزاده، آتوسا قلمفرسایی و قاسم قلی پور

 

  • 12
  • 2
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
علی نصیریان بیوگرافی علی نصیریان؛ پیشکسوت صنعت بازیگری ایران

تاریخ تولد: ۱۵ بهمن ۱۳۱۳

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر، نویسنده و کارگردان

آغاز فعالیت: ۱۳۲۹ تاکنون

تحصیلات: دانش آموخته مدرسه تئاتر در رشته هنرپیشگی

ادامه
ابوطالب بن عبدالمطلب زندگینامه ابوطالب بن عبدالمطلب پدر امام علی (ع)

تاریخ تولد: ۳۵ پیش از عام‌الفیل

محل تولد: مکه

دیگر نام ها: عبدالمطلب، عبدالمناف، عمران

دلیل شهرت: رئیس قبیله بنی هاشم، پدر امام علی (ع)، عمو و حامی حضرت محمد (ص)

درگذشت: سال دهم بعثت

آرامگاه: مکه در گورستان ابوطالب

ادامه
رودریگو هرناندز بیوگرافی «رودریگو هرناندز»؛ ستاره ای فراتر از یک فوتبالیست | هوش و تفکر رمز موفقیت رودری

تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶

محل تولد: مادرید، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست 

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: منچسترسیتی

قد: ۱ متر ۹۱ سانتی متر

ادامه
موسی التماری بیوگرافی موسی التماری بازیکن فوتبال اردنی

تاریخ تولد: ۱۰ ژوئن ۱۹۹۷

محل تولد: امان، اردن

حرفه: فوتبالیست

باشگاه کنونی: باشگاه فوتبال مون‌پلیه فرانسه

پست: مهاجم

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
اوسمار ویرا بیوگرافی اوسمار ویرا سرمربی تیم پرسپولیس

تاریخ تولد: ۳ ژوئیه ۱۹۷۵

محل تولد: ریو گرانده دو سول ، برزیل

حرفه: سرمربی تیم فوتبال

باشگاه کنونی: پرسپولیس

آغاز فعالیت: سال ۱۹۹۴

ادامه
اوستون ارونوف بیوگرافی اوستون ارونوف بازیکن فوتبال ازبکی در تیم های ایرانی

چکیده بیوگرافی اوستون ارونوف

نام کامل: اوستون رستم اوگلی اورونوف

تاریخ تولد: ۱۹ دسامبر ۲۰۰۰

محل تولد: نوایی، ازبکستان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک تهاجمی

باشگاه کنونی: پرسپولیس

ادامه
اکرم عفیف بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن برتر تیم ملی قطر

تاریخ تولد: ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶

محل تولد: دوحه، قطر

حرفه: فوتبالیست

پست: وینگر

باشگاه کنونی: السد قطر

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
بیژن بنفشه خواه بیوگرافی بیژن بنفشه خواه بازیگر خوش سابقه سینمای ایران

تاریخ تولد: ۱ فروردین ۱۳۵۲

محل تولد: دروازه شمیران، تهران، ایران

حرفه: بازیگر

آغاز فعالیت: ۱۳۷۳

تحصیلات: فارغ‌التحصیل رشته نمایش از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد

ادامه
دنی آلوز بیوگرافی دنی آلوز؛ مدافعی با چهره منفی

تاریخ تولد: ۶ مه ۱۹۸۳

محل تولد: ژوازیرو، باهیا، برزیل

حرفه: فوتبالیست

پست: دفاع راست

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های آنشرلی

دیالوگ های آنشرلی در این مقاله از سرپوش به بررسی جذابیت های دیالوگ های آنشرلی در سینما و تئاتر می‌پردازیم. آنشرلی، با تاریخچه‌ای غنی در حوزه فرهنگ و هنر، دارای دیالوگ‌هایی است که علاوه بر ارتقاء داستان، به عنوان نمونه‌هایی برجسته از زبان هنری در این صنایع شناخته می‌شوند. اثر آنشرلی  کتاب "آنشرلی" نوشته لوسی ماد مونتگمری، داستان دختری به نام آن شرلی است که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. آن شرلی دختری کنجکاو، مهربان و خلاق است که با دیالوگ های خود، شخصیتی دوست داشتنی و ماندگار در ذهن خوانندگان ایجاد کرده است. انیمیشن آنشرلی انیمیشن "آنشرلی" که در سال ۱۹۷۹ در ژاپن ساخته شده است، اقتباسی از رمان "آن در گرین گیبلز" نوشته لوسی ماد مونتگمری است. این انیمیشن، داستان دختری به نام آن شرلی را روایت می کند که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. شخصیت های آنشرلی شخصیت های اصلی انیمیشن آنشرلی عبارتند از: آن شرلی: دختری کنجکاو، مهربان و خلاق که با موهای قرمز و شخصیت دوست داشتنی خود، یکی از محبوب ترین شخصیت های ادبیات کودکان است. مریلا کاترین کاتبرت: خواهر بزرگ تر ماتیو کاتبرت که با برادرش در مزرعه گرین گیبلز زندگی می کند. مریلا زنی سخت کوش و جدی است که در ابتدا از حضور آن شرلی در خانه خود خوشحال نیست. ماتیو کاتبرت: برادر کوچک تر مریلا که مردی مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیانا براری: دختر همسایه کاتبرت ها که با آن شرلی دوست می شود. دیانا دختری مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیالوگ های انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، از این قرار است که آن شرلی، دختری یتیم که در یتیم خانه بزرگ شده است، توسط خواهر و برادری به نام های مریلا و ماتیو کاتبرت به فرزندخواندگی پذیرفته می شود. مریلا و ماتیو، آن شرلی را برای کمک به انجام کارهای خانه و مزرعه می خواهند. آن شرلی، با موهای قرمز آتشین و شخصیت دوست داشتنی خود، به سرعت با مریلا و ماتیو و همچنین با همسایه آنها، دیانا براری، دوست می شود. آن شرلی، با ماجراجویی ها و شیطنت های خود، زندگی کاتبرت ها را زیر و رو می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه از زندگی لذت ببرند. نکات مثبت آنشرلی انیمیشن آنشرلی، از جمله انیمیشن های ماندگار و خاطره انگیزی است که با داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله نکات مثبت این انیمیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: - داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، داستانی جذاب و پرکشش است که مخاطبان را از ابتدا تا انتها درگیر خود می کند. - شخصیت های انیمیشن آنشرلی، از جمله آن شرلی، مریلا، ماتیو و دیانا، شخصیت هایی دوست داشتنی هستند که مخاطبان با آنها ارتباط برقرار می کنند. - انیمیشن آنشرلی، پیام های مثبتی مانند اهمیت خانواده، دوستی و امید را به مخاطبان خود منتقل می کند. دیالوگ های شخصیت آنشرلی دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بیانگر شخصیت او هستند. او دختری کنجکاو و ماجراجو است که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید است. این ویژگی در دیالوگ های او به وضوح دیده می شود. برای مثال، در یکی از دیالوگ ها، آنشرلی از معلم خود می پرسد: "حتی اگر دنیا بد باشد، همیشه چیزهای خوب هم وجود دارد." " تصور اینکه شما یک ملکه هستید واقعا عالی است. شما بدون هیچ گونه ناراحتی از آن لذت می برید و هر زمان که بخواهید می توانید از ملکه بودن دست بردارید، کاری که در زندگی واقعی نمی توانید انجام دهید." "این یک چیز خوب در مورد این جهان است ... همیشه بهارهای بیشتری وجود دارد." "وقتی فکر می‌کنم قرار است اتفاق خوبی بیفتد، به نظر می‌رسد که بر روی بال‌های انتظار پرواز می‌کنم. و سپس اولین چیزی که متوجه می شوم با یک ضربت به زمین می افتم. اما واقعاً ماریلا، قسمت پرواز تا زمانی که ادامه دارد با شکوه است... مثل اوج گرفتن در غروب خورشید است. من فکر می‌کنم که تقریباً تاوان ضربه را می‌پردازد." "خب، نمی توان یکدفعه عادت دختر بچه بودن را کنار گذاشت." "شاید... شاید... عشق به طور طبیعی از یک دوستی زیبا آشکار شد، مانند گل رز طلایی که از غلاف سبزش می لغزد."  "این یک ایده دوست داشتنی است، دایانا؛ زندگی کردن به گونه ای که نامت را زیبا کنی، حتی اگر در آغاز زیبا نبود... آن را در افکار مردم برای چیزی آنقدر دوست داشتنی و دلپذیر قرار می دهد که هرگز به تنهایی به آن فکر نمی کنند." "شاید، به هر حال، عاشقانه مانند یک شوالیه که سوار اسب می‌شود، با شکوه و هیاهوی وارد زندگی انسان نشده باشد. شاید مثل یک دوست قدیمی از راه‌های آرام به سمت آدم خزید..." "خب، همه ما اشتباه می کنیم، عزیزم، پس فقط آن را پشت سر بگذار. ما باید از اشتباهات خود پشیمان باشیم و از آنها درس بگیریم، اما هرگز آنها را با خود به آینده منتقل نکنیم." "من معتقدم که زیباترین و شیرین ترین روزها، روزهایی نیستند که در آن اتفاقات بسیار باشکوه یا شگفت انگیز یا هیجان انگیزی رخ دهد، بلکه فقط روزهایی هستند که لذت های کوچک ساده ای را به ارمغان می آورند و به آرامی یکدیگر را دنبال می کنند، مانند مرواریدهایی که از یک رشته می لغزند." "من از دوستی بسیار سپاسگزارم. زندگی را بسیار زیبا می کند." "این بدترین دوران بزرگ شدن است و من در حال درک آن هستم. چیزهایی که در دوران کودکی خیلی می‌خواستی، وقتی به آنها دست پیدا می‌کردی، به نظرت چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند." "آیا خوب نیست که فکر کنیم فردا روز جدیدی است که هنوز هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد." دیالوگ های ماندگار آنشرلی "این خیلی خوب است که در مورد غم ها بخوانید و تصور کنید که قهرمانانه از طریق آنها زندگی می کنید، اما وقتی واقعاً آنها را دارید، خیلی خوب نیست" "خیلی آسان است که شرور باشی بدون اینکه بدانی." "اما واقعاً ماریلا، نمی‌توان در چنین دنیای جالبی برای مدت طولانی غمگین ماند، می‌تواند؟" "زندگی ارزش زیستن را دارد تا زمانی که خنده در آن باشد." "تجربه من این بوده است که شما تقریباً همیشه می توانید از چیزهایی لذت ببرید، اگر تصمیم خود را محکم بگیرید که این کار را انجام دهید." "دنیای قدیمی عزیز تو بسیار دوست داشتنی هستی و من خوشحالم که در تو زنده هستم." "چرا مردم باید برای دعا زانو بزنند؟ اگر واقعاً می خواستم دعا کنم به شما می گویم که چه کار می کردم. من به تنهایی یا در جنگل های عمیق و عمیق به یک میدان بزرگ بزرگ می رفتم و به آسمان - بالا - بالا - بالا - به آن آسمان آبی دوست داشتنی نگاه می کردم که انگار پایانی برای آن وجود ندارد. آبی بودن و سپس من فقط یک دعا را احساس می کنم." "این یکی از مزایای سیزده سالگی است که شما خیلی بیشتر از زمانی که فقط دوازده ساله بودید می دانید" "تا زمانی که نمردی هرگز از غافلگیر شدن در امان نیستی" "کیک‌ ها یک عادت وحشتناک دارند که وقتی می‌ خواهید خوب باشند بد می‌ شوند" "آنه تمام عاشقانه هایت را رها نکن اندکی از آن چیز خوبی است البته نه زیاد اما کمی از آن را حفظ کن" دیالوگ های زیبای آنشرلی سخن پایانی درباره دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بخشی از جذابیت این شخصیت دوست داشتنی هستند. این دیالوگ ها، شخصیت، امید، خوش بینی و عشق به طبیعت آنشرلی را به خوبی بیان می کنند. گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش