سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۳:۴۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۵۰۱۲۹۵
فیلم و سینمای ایران

غیرمتخصص ‏ها ژنِ سینما را تغییر می‏ دهند

 اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران,سینمای ایران

موضوع ژنِ خوب این روزها تبدیل به یکی از سوژه های شبکه های اجتماعی و رسانه ها شده است. ماجرا از صحبت حمیدرضا عارف فرزند سیاستمدار صاحب نام و سرمایه گذار فیلم «فصل نرگس» شروع شد. او در گفت و گویی به این اشاره کرده بود که حتما استعدادهایی داشته که به اینجا رسیده و ژن خوب و وراثت در این زمینه بی تأثیر نبوده است. او همچنین یادآوری کرد هرکسی ادعا کند حمیدرضا عارف بدون توانایی خودش و تنها با تکیه بر پدرش کار انجام داده، حاضر است در هرجایی و در هر رشته ای با آن مسابقه دهد.

 

این روزها اکثر تهیه کنندگان سینما برای تأمین سرمایه پروژه خود با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند. در شرایطی که بخش خصوصی ما چندان قوی نیست؛ زمینه برای حضور سرمایه داران سیاستمدار و چهره، اما ناآشنا به حوزه هنر فراهم می شود و به نوعی این مسائل و دست اندازها می تواند چراغ سبزی برای حضور پررنگ تر این افراد باشد. همچنین اگر شمار سرمایه داران غیرمتخصص بیشتر شود، قراردادهایی که با بازیگران و عوامل بسته می شود، به طور سرسام آوری افزایش پیدا می کند و کارها از حالت هنری فاصله گرفته و وجه تجاری آن برجسته می شود. بخشی از این مشکل به دلیل شرایط نامناسب اقتصاد کلان است که باید برای آن چاره ای اندیشید، اما بخشی از آن نیز وابسته به تصمیم شورای عالی تهیه کنندگان و وزارت ارشاد است که موانعی بر سر راه ورود این افراد قرار دهند. در گزارش پیش رو با جمعی از سینماگران و تهیه کنندگان سینما در خصوص علت افزایش حضور آقازاده ها در عرصه سینما گفت و گو کردیم که در ادامه از نظر می گذرانید:

 

سیروس الوند:سرمایه‏ داران غیرمتخصص فضای تولید و تهیه را مریض می‏کنند

سیروس الوند کارگردان فیلم های «پرتقال خونی» و «زن دوم» در این رابطه که چه تحلیلی از افزایش حضور آقازاده ها در عرصه سینما دارید، به بانی فیلم گفت: این افراد همه جا می روند و با استفاده از رانتی که دارند، می خورند و می چاپند و همه جا سَرَک می کشند. سینما مورد توجه مردم و جوانان است و جذابیت و فریبندگی دارد و این ها دنبال فریب و سراب سینما هستند و گهگاهی پیدا می شوند و اکوسیستم ماجرا را بهم می ریزند؛ یعنی دستمزدهای کلانی می دهند تا بیایند و با آن ها کار کنند و فضای تولید و تهیه را بیمار و مریض می کنند.

 

الوند با بیان اینکه وزارت ارشاد یا شورای عالی تهیه کنندگان باید مانع این افراد شود، افزود: شاید ارشاد نمی تواند چون مناسبات سیاسی پشت قضیه است. به عنوان مثال، همین طوری نمی شود به راحتی دکه ای در خیابان داشته باشیم و بالآخره چندنفر این طرف و آن طرف ما معترض می شوند و به هرحال باید راهی طی کنیم و مناسباتی را رعایت کنیم. این افراد به راحتی فیلم تهیه می کنند و تهیه کنندگی و کارگردانی را به عهده می گیرند. نمونه این افراد قبلا وجود داشتند و الآن به خاطر جذابیتِ سینما افزایش یافته است. گاهی این افراد روزنامه و مجله در می آورند.

 

وی با اشاره به اینکه ورود این افراد تأثیر مثبتی روی سینما ندارد، گفت: بهتر است بیایند و بروند و سینما کار خودش را انجام می دهد. سعدی استاد سخن می گوید: «محال است هنرمندان بمیرند و بی هنران جای ایشان گیرند.»

 

فرزاد مؤتمن:این افراد فضای تولید در سینما را هذیانی کردند

فرزاد مؤتمن، کارگردان «آخرین بار کی سحر را دیدی» و «خداحافظی طولانی» درباره اینکه چه تحلیلی از افزایش حضور آقازاده ها در عرصه سینما دارید، به بانی فیلم گفت: این یک معضل اساسی است. واقعیت این است که وقتی بخش خصوصی ما هزینه نمی کند و منفعل است و از طرفی بخش دولتی هم مثل گذشته به سینما کمک نمی کند، همین اتفاق می افتد؛ یعنی از یک طرف رانت خواران می آیند و از طرف دیگر کسانی که فیگورهای سیاسی دارند، وارد می شوند. کار هیچکدام از این دو گروه به سود ما نیست اما می آیند در سینما سرمایه گذاری می کنند و جو تولید سینما را مخدوش و هذیانی کردند.

 

مؤتمن در پاسخ به اینکه ورود این نوع سرمایه گذاران چه تأثیری در بلند مدت روی سینما می گذارد، بیان کرد: فکر می کنم روز به روز به سمتی پیش می رویم که دیگر خود فیلم ها اهمیتی ندارد و با فیلم ها مثل یک کالا برخورد می شود و صرفا با فیلم هایی که اکران می کنند؛ براساس جوی که اطراف آن وجود دارد و نوع تبلیغاتی که به آن اختصاص داده می شود، بعضی از پخش کننده ها و تهیه کننده موفق تر عمل می کنند تا جماعت بیشتری را به سالن بیاورند.

 

وی با بیان اینکه راهکاری در این خصوص ندارد، افزود: این تصمیمی است که باید در دولت گرفته شود و مشکل اقتصادی کلان است و ربطی به سینما ندارد و تا این مشکلات حل نشود، همین شرایط را خواهیم داشت.

 

حسن کاربخش:سینما مثل ذره بین آدم ها را بزرگ می کند

حسن کاربخش کارگردان قدیمی سینما درباره اینکه چه تحلیلی از افزایش حضور آقازاده ها در عرصه سینما دارید، به بانی فیلم گفت: رقابت و زد و بند در تمام عرصه ها وجود دارد و تنها منحصر به سینما نمی شود و همه مسائل بستگی به ارتباطات دارد. بسیاری از این افراد به دلیل جذابیت و بعد تبلیغاتی که دارد، وارد سینما می شوند. سینما به این صورت است که بعد تبلیغاتی وسیعی دارد و مثل ذره بین آدم ها را بزرگ نشان می دهد و جذابیت آن بیشتر است. به این دلیل که سینما یکی از هنرهای مدرن دنیا شناخته می شود، بعضی دوست دارند از این راه وارد سینما شوند. وی با بیان اینکه طبیعی است که حضور این افراد تأثیر سوء روی سینما می گذارد، ادامه داد: می بینیم که فیلم های الآن، نسبت به فیلم هایی که در دهه ۶۰ ساخته می شود چقدر کم کیفیت شده است. در حال حاضر همه چیز بهم ریخته و این به دلیل نبود مدیریت خوب است و معمولا این افراد انگیزه های سیاسی و فرهنگی هم دارند. در همه دنیا این طور است که اگر حمایت نباشد، نمی توانیم روی پای خودمان بایستیم و سینما نیز همین طور است و حل این مشکل به کمک مسئولان فرهنگی امکان پذیر است.

 

کاربخش در پایان با ابراز تأسف نسبت به کار در این حوزه گفت: من بورسیه دانشگاه در رشته برق بودم و سال ۵۹ به سینما آمدیم و فکر کردیم دنیا همین طور می ماند و به مهندسی هم نرسیدم.

 

حجت الله سیفی:سرمایه گذاران غیرمتخصص ژن سینما را تغییر می دهند

حجت الله سیفی کارگردان «بچه های جسور» و «سهم من از زندگی» درباره اینکه چه تحلیلی از افزایش حضور آقازاده ها در عرصه سینما دارد، به بانی فیلم گفت: ۹۰ درصد این افراد با سابقه فعالیت سیاسی وارد سینما می شوند و این به دلیل فقدان مدیریت کلان اقتصادی و نبود حمایت دولت از سینما به عنوان یک ارزش فرهنگی و ابزار اقتصادی است. به سبب اینکه دولت نمی تواند مدیریت کلان اقتصادی داشته باشد و سینما را به خوبی اداره کند، افراد سیاسی را وارد گود می کند که قدرت را به دست می گیرند. بعد از فوت امام (ره) به یکباره جریانات سیاسی متفاوت از نگاه ایشان به وجود آمد و اغتشاش اجتماعی به جای تعامل به وجود آمد. این افراد نیز با نوعی دیدگاه سیاسی وارد سینما می شوند و یکسری اغتشاشات اقتصادی به وجود می آوردند؛ یعنی عده ای رأس کار آمدند که دیدگاه سیاسی دارند و می توانند جریانات سینما را به هر طرف که دوست داشته باشند، بکشانند و این سوق دادن به خاطر کمک به سینما نیست. پیش از انقلاب افرادی در بازار فعالیت می کردند که به حرکت های فرهنگی انقلاب کمک می کردند. آن ها دیدگاهی داشتند که به این موضوع کمک کنند؛ نه اینکه بیایند انقلاب را به دست بگیرند و در حقیقت یک دیدگاه فرهنگی و ارزشی داشتند.

 

سیفی ادامه داد: در گذشته این آقازاده ها به صورت پنهانی می آمدند؛ یعنی اول با نفر سوم و دوم می آمدند و بعد به تدریج تبدیل به نفر اول می شدند؛ یعنی خیلی راحت می گویند من آقای ایکس فرزند ایکس هستم و چنین پروژه ای انجام می دهم و دیدگاه منت گذاری هم دارند. اگر نگاه کنید و به او بگویید آورده شما از کجاست؟…. برای آن توجیهی ندارد. اشکال ندارد ژن ایرانی قدرتمند است و به دلیل اینکه ژن خوبی داریم؛ اجازه می دهیم وارد شوی.

سیفی در پاسخ به اینکه ورود این نوع سرمایه گذاران چه تأثیری در بلند مدت روی سینما می گذارد، عنوان کرد: در این صورت سینما تبدیل به ابزاری سیاسی برای این افراد می شود. زمانی که سینما تبدیل به ابزار سیاسی شود، دیگر من نمی توانم فیلم بسازم و علاوه براین، باعث ایجاد تورم در قیمت قراردادها می شوند. به عبارتی این اتفاق می افتد که افرادی به سینما معرفی می شوند و مبالغ کلان می گیرند و بعدها حاضر نیستند برای کسانی که به آن ها کمک کردند، با همان مبالغ کار کنند. این افراد ژن سینما را از ریشه تغییر می دهند و باعث می شوند خانم ها و آقایان دستمزدهای هنگفت دریافت کنند. وقتی دستمزد زیاد دریافت کنند، سینما دیگر متعلق به سیاستمداران پولدار و ژن های غالب می شود.

 

این کارگردان با بیان اینکه من برای کودک کار می کردم، خاطرنشان کرد: خیلی ها به فیلم من که ارزشی است می گویند فایده ای برای بچه ها ندارد. من برای فیلمم ۳۰۰ میلیون هزینه کردم و ۲۰ میلیون برگشت سرمایه داشت و با این شرایط می خواهم با سینما خداحافظی کنم و باید بروم جلوی مجلس برای افراد دارای ژن خوب لبو بفروشم!

 

 

 

 

 

banifilm.ir
  • 13
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
زهرا گونش بیوگرافی زهرا گونش؛ والیبالیست میلیونر ترکی

چکیده بیوگرافی زهرا گونش

نام کامل: زهرا گونش

تاریخ تولد: ۷ جولای ۱۹۹۹

محل تولد: استانبول، ترکیه

حرفه: والیبالیست

پست: پاسور و دفاع میانی

قد: ۱ متر و ۹۷ سانتی متر

ادامه
سوگل خلیق بیوگرافی سوگل خلیق بازیگر جوان سینمای ایران

تاریخ تولد: ۱۶ آبان ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر

آغاز فعالیت: ۱۳۸۷ تاکنون

تحصیلات: لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر تهران

ادامه
شیگرو میاموتو سفری به دنیای بازی های ویدیویی با شیگرو میاموتو

تاریخ تولد: ۱۶ نوامبر ۱۹۵۲

محل تولد: سونوبه، کیوتو، ژاپن 

ملیت: ژاپنی

حرفه: طراح بازی های کامپیوتری و نینتندو 

تحصیلات: کالج هنر کانازاوا

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش