پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۷:۴۰ - ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۶۰۶۱۴۶
موسیقی

امیر توسلی، عکاسس

امیر توسلی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی
امیر توسلی که آهنگسازی مجموعه شهرزاد را بر عهده دارد، می‌گوید در سال‌هایی که آهنگسازی کرده، خودش را به سبک خاصی از کار محدود نکرده است.

به گزارش میزان، امیر توسلی با اشاره به اینکه لزوما متولد شدن در خانواده‌هایی که موسیقی جای خودش را دارد، در علاقه افراد به این هنر تاثیر ندارد، اظهار کرد: من کسی را می‌شناسم که با وجود اینکه در خانواده موسیقایی متولد شده، از موسیقی تنفر دارد و دلیل آن هرچیزی هم می‌تواند باشد. ولی اصولا در خانواده‌ای که پدر و مادر یا دیگر اعضا موزیسین باشند، هم در ناخودآگاه و هم در ژن فرد موثر خواهد بود.

 

 

وی ادامه داد: «گوش موسیقایی» از عبارتهایی است که در فضای هنری موسیقی خیلی شنیده می‌شود، توسلی این عبارت را این‌طور تعریف کرد: «گوش موسیقایی» یعنی یک چیزی را بشنوید و بتوانید همان را هم اجرا کنید. گوش موسیقی در واقع استعداد موسیقی است.

 

وی همچنین گفت: سازهای تخصصی توسلی پیانو و درامز است، او درباره لزوم شناخت سازها توسط آهنگساز بیان کرد: وقتی آهنگساز می‌شوی، همه سازها را باید به شکل حداقلی بشناسی تا بدانی چه سازی برای چه‌شکلی از ملودی مناسب است. اگر سازها را نشناسی ممکن است ملودی که برای سنتور مناسب است را فلوت بنویسید.

 

این آهنگساز با بیان اینکه اتفاقی وارد دنیای عکاسی شده، عنوان کرد: من کاملا اتفاقی آهنگساز شدم! عکاس بودم و موزیک را هم دوست داشتم و به همراهی دوستانم برای خودمان موزیک می‌زدیم و بدون اینکه برنامه‌ریزی داشته باشیم، رهبری گروه را من بر عهده می‌گرفتم. در همین زمان یکی از دوستانِ دوستانم در رشته کارگردانی تحصیل می‌کرد و برای پایان‌نامه‌اش فیلم ساخته بود و آن فیلم موسیقی می‌خواست. دوستم به من گفت که برای فیلم آهنگسازی کنم و با اینکه تا آن روز این کار را انجام نداده بودم، قبول کردم. بعد از تمام شدن این کار، بچه‌های دانشکده‌شان برای ساخت موسیقی پایان‌نامه‌‌های‌شان صف کشیده بودند! همین روند باعث شد من هم آهنگساز شوم و از طریق یکی از همان بچه‌ها وارد تلویزیون و آهنگسازی سریال شدم و این روند با آهنگسازی در تئاتر و سینما هم ادامه پیدا کرد.

 

آهنگساز مجموعه شهرزاد با بیان اینکه ساخت آهنگ با هر سازی امکان پذیر است، تاکید کرد: هر آهنگسازی با ساز تخصصی خودش این کار را انجام می‌دهد. اما آهنگ در ذهن آدم شکل می‌گیرد!

 

وی ادامه داد: واقعا این پروسه شکل‌گیری موسیقی روندی غیرقابل توضیح دادن است و کاملا انتزاعی است. چون خودم هم نمی‌دانم چطور یک آهنگ به ذهنم می‌رسد ولی موسیقی در ذهن من شکل می‌گیرد. در کنار آن ساز کمک می‌کند که موسیقی را تکمیل کنیم. یعنی همان‌چیزی که در ذهن داریم را بشنویم و امکان اصلاح و تغییر داشته باشیم.

 

توسلی با بیان اینکه فیلم و سریال بعد از آماده شدن به دست آن‌ها می‌رسد تا برای بخش‌های مختلف آن آهنگسازی کنند، گفت: در این صورت نحوه اتفاق افتادن موسیقی حالت‌های مختلفی دارد، گاهی با خواندن فیلمنامه تم‌های اصلی را در ذهن می‌سازیم. این روند در مجموعه «شهرزاد» اتفاق افتاد، من روی فیلمنامه برای فضاها یا کاراکترها طراحی تم انجام دادم، یعنی ملودی مشخصی که شناسنامه آن فضا می‌شود. برای مثال در مجموعه ملودی‌های مشخصی میان فرهاد و شهرزاد وجود دارد؛ ملودی برای فضای عاشقانه آن‌ها، ملودی برای فضای پرالتهاب میان آن‌ها. همین روند برای فضاهای میان قباد و شهرزاد یا رابطه‌ای که میان بلقیس و هاشم می‌بینیم. در این مجموعه به جز چند مورد مشخص، خیلی وارد تم اشخاص نشدم؛ برای مثال شیرین که در فصل دوم موتیف مشخصی دارد و شهرزاد که همان ملودی اصلی تیتراژ مربوط به او می‌شود، مابقی تم‌ها مشخصا برای فضاها هستند.

 

توسلی همچنین ادامه داد: در این مرحله تایم‌گیری می‌کنیم، به اين معني كه مشخص مي‌كنيم موسيقي درهر سكانس از چه زماني شروع مي‌شود، چه تغييراتي را بر اساس اتفاق‌های صحنه دارد و در چه نقطه‌ای تمام می‌شود. تم‌هایی که داریم در هر قسمت برای فضای مشخص بازسازی می‌شوند. در این مرحله فراز و فرودهای موسیقی، جای‌گیری آن میان دیالوگ‌ها و بالا و پایین بودن هر بخش را مشخص می‌کنیم و تا انتها با همین روند ادامه می‌دهیم.

 

وی در بخشی از صحبت‌هایش با تاکید بر اینکه کار موسیقی فیلم همین است که مخاطب را درگیر کند، اظهار کرد: موسیقی فیلم مخاطب را به شکل ناخودآگاه درگیر می‌کند. به هر حال هر سکانس اثرگذاری خودش را دارد، موسیقی هم خلل و فرجی که وجود دارد را پر می‌کند و هم موجب برانگیخته شدن احساسات مخاطب می‌شود؛ یا هیجان را افزایش می‌دهد یا حس دراماتیک می‌دهد. در حقیقت موسیقی تیرخلاص احساسات در سکانس است. البته برخی قسمت‌ها موسیقی خودش را نشان می‌دهد و در بعضی بخش‌ها به شکل نامحسوس مخاطب را با خودش همراه می‌کند.

 

وی ادامه داد: در سریال «شهرزاد» و برای کاراکتر شاپور که رضا کیانیان نقش آن را بازی می‌کند،تم ملودی «والس شماره دو شوستاکوویچ» را می‌شنویم، توسلی درباره نحوه انتخاب این تم توضیح داد: ما قصد داشتیم فضای پارادوکسیکال به وجود بیاوریم، یعنی برای آدمی که خیلی خشن و آدمکش است، از ملودی آرام استفاده ‌کنیم، این ملودی را می‌توان ساخت یا می‌توان از ملودی‌هایی که برای گوش مردم آشناست، استفاده کرد. در حقیقت مخاطب انتظار ندارد این ملودی را اینجا بشنود! استفاده از این ملودی هم برای شاپور بهبودی یک تصمیم جمعی با آقای فتحی و کیانیان بود که بتوانیم کار متفاوتی را انجام دهیم و این ملودی را به اشکال مختلف برای فضاهای متفاوت ضبط کردیم.

 

این آهنگساز که در مدیوم‌های مختلفی آهنگسازی کرده، درباره تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند، نیز بیان کرد: به هر حال فرق‌هایی با هم دارند، البته این تفاوت چیزی نیست که بتوانم توضیح بدهم و بیشتر فنی است و به نحوه استفاده از سازها و ملودی‌ها برمی‌گردد. البته من برای نمایش خانگی فضا را بیشتر به سمت موسیقی سینمایی بردم.

 

وی افزود: درباره سریال شهرزاد، گونه‌های مختلفی از موسیقی را می‌توانیم بشنویم؛ برای مثال جایی فضایی موسیقی الکترونیک است، جایی به موسیقی پاپ نزدیک می‌شود و در جایی از ارکستر بزرگ استفاده شده است. این‌ها تمهیداتی است که سعی کردم در مجموعه استفاده کنم تا تاثیر بیشتری روی مخاطب داشته باشد و خودم را هم درگیر فرم مشخصی نکردم و هرجایی که احساس کردم باید کاری کنم، آن‌را انجام دادم. البته این کار هم با حفظ زنجیره موسیقی کلی مجموعه اتفاق افتاده است.

 

در پرونده کاری توسلی همکاری با کارگردان‌های مختلفی را می‌توان دید، از مسعود ده‌نمکی و داود میرباقری تا مازیار میری و سعید سهیلی. توسلی درباره این همکاری گفت: من می‌توانم ادعا کنم شاید کسی در ایران به اندازه من در کارش تنوع نداشته است! من سریال شهرزاد با این فضای موسیقی را در کارنامه دارم، در عین حل سریال مختارنامه را با فضای کاملا متفاوت را هم کار کرده‌ام. در کارنامه‌ام فیلم کمدی، عاشقانه، جدی، جنگی و حتی ترسناک را دارم و تقریبا هیچ فضایی نیست که در آن کار نکرده باشم و خوشحالم این توانایی در من بوده که بتوانم در همه فضاها کار کنم و در چند قالب مشخص محدود نمی‌شوم.

 

این آهنگساز که در کارنامه کاری خودش کارهای متفاوت و پر حجم مختلفی را داشته در پاسخ به این سوال که اگر بخواهد درباره کاری که از او انرژی و فکر زیادی گرفته، نام ببرد، توضیح داد: هرکاری ویژگی‌های خودش را دارد، اما به طور کلی کارهایی که حجم زیادی از وقت را می‌گیرند، به هر حال سخت‌تر هم هستند و چالشی برای آدم محسوب می‌شود. سریالی مانند شهرزاد که مخاطب زیادی دارد و باید پاسخگوی خودت، کارگردان، تهیه‌کننده و همه مردم باشی، چالش بزرگتری است و من وقتی هر قسمت را تمام می‌کنم، می‌گویم خداروشکر که این قسمت هم تمام شد و توانستم انجام دهم.

 

او که مجموعه «مختارنامه» را هم در میان کارهایش دارد، اضافه کرد: مختار هم کار سنگینی بود و در ۴۰ قسمت کار کردیم. البته مختار این بار را برای من داشت که توانمندی‌های خودم را بیشتر کشف کنم و بدانم در موقعیت‌های مختلف در کارهای طولانی و پرحجم چطور خودم و کار را مدیریت کنم. در حقیقت آن‌جا آبدیده شدم که حالا در پروژه شهرزاد کار را جلو می‌برم. به هر حال این سریال با توجه به تعدد فضاهایی که دارد، کار سنگینی است و از طرفی باید در مدت زمان کوتاه فضاهای عاشقانه، خیانت، قتل و جنایت را به شکلی که در شان کار باشد، حاضر کنیم.

 

توسلی در پایان با تاکید بر اینکه علاقه شخصی‌اش به موسیقی است، عنوان کرد: من همهجور موزیکی گوش می‌کنم و بستگی به حال لحظه‌ام دارد. در حقیقت علاقه شخصی من موسیقی است و از موسیقی لذت می‌برم.

 

 

 

 

 

  • 14
  • 2
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
علی نصیریان بیوگرافی علی نصیریان؛ پیشکسوت صنعت بازیگری ایران

تاریخ تولد: ۱۵ بهمن ۱۳۱۳

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر، نویسنده و کارگردان

آغاز فعالیت: ۱۳۲۹ تاکنون

تحصیلات: دانش آموخته مدرسه تئاتر در رشته هنرپیشگی

ادامه
پاوان افسر بیوگرافی پاوان افسر بازیگر تازه کار سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۲۷ تیر ۱۳۶۳ 

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر 

آغاز فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

تحصیلات: لیسانس رشته ی مدیریت بازرگانی

ادامه
امین پیل علی بیوگرافی امین پیل علی بازیکن تازه نفس فوتبال ایران

تاریخ تولد: ۱۷ دی ۱۳۸۱

محل تولد: گیلان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک

تیم: تیم ملی فوتبال ایران

شماره پیراهن: ۱۵

ادامه
ابوطالب بن عبدالمطلب زندگینامه ابوطالب بن عبدالمطلب پدر امام علی (ع)

تاریخ تولد: ۳۵ پیش از عام‌الفیل

محل تولد: مکه

دیگر نام ها: عبدالمطلب، عبدالمناف، عمران

دلیل شهرت: رئیس قبیله بنی هاشم، پدر امام علی (ع)، عمو و حامی حضرت محمد (ص)

درگذشت: سال دهم بعثت

آرامگاه: مکه در گورستان ابوطالب

ادامه
رودریگو هرناندز بیوگرافی «رودریگو هرناندز»؛ ستاره ای فراتر از یک فوتبالیست | هوش و تفکر رمز موفقیت رودری

تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶

محل تولد: مادرید، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست 

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: منچسترسیتی

قد: ۱ متر ۹۱ سانتی متر

ادامه
موسی التماری بیوگرافی موسی التماری بازیکن فوتبال اردنی

تاریخ تولد: ۱۰ ژوئن ۱۹۹۷

محل تولد: امان، اردن

حرفه: فوتبالیست

باشگاه کنونی: باشگاه فوتبال مون‌پلیه فرانسه

پست: مهاجم

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
اوسمار ویرا بیوگرافی اوسمار ویرا سرمربی تیم پرسپولیس

تاریخ تولد: ۳ ژوئیه ۱۹۷۵

محل تولد: ریو گرانده دو سول ، برزیل

حرفه: سرمربی تیم فوتبال

باشگاه کنونی: پرسپولیس

آغاز فعالیت: سال ۱۹۹۴

ادامه
اوستون ارونوف بیوگرافی اوستون ارونوف بازیکن فوتبال ازبکی در تیم های ایرانی

چکیده بیوگرافی اوستون ارونوف

نام کامل: اوستون رستم اوگلی اورونوف

تاریخ تولد: ۱۹ دسامبر ۲۰۰۰

محل تولد: نوایی، ازبکستان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک تهاجمی

باشگاه کنونی: پرسپولیس

ادامه
اکرم عفیف بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن برتر تیم ملی قطر

تاریخ تولد: ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶

محل تولد: دوحه، قطر

حرفه: فوتبالیست

پست: وینگر

باشگاه کنونی: السد قطر

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های آنشرلی

دیالوگ های آنشرلی در این مقاله از سرپوش به بررسی جذابیت های دیالوگ های آنشرلی در سینما و تئاتر می‌پردازیم. آنشرلی، با تاریخچه‌ای غنی در حوزه فرهنگ و هنر، دارای دیالوگ‌هایی است که علاوه بر ارتقاء داستان، به عنوان نمونه‌هایی برجسته از زبان هنری در این صنایع شناخته می‌شوند. اثر آنشرلی  کتاب "آنشرلی" نوشته لوسی ماد مونتگمری، داستان دختری به نام آن شرلی است که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. آن شرلی دختری کنجکاو، مهربان و خلاق است که با دیالوگ های خود، شخصیتی دوست داشتنی و ماندگار در ذهن خوانندگان ایجاد کرده است. انیمیشن آنشرلی انیمیشن "آنشرلی" که در سال ۱۹۷۹ در ژاپن ساخته شده است، اقتباسی از رمان "آن در گرین گیبلز" نوشته لوسی ماد مونتگمری است. این انیمیشن، داستان دختری به نام آن شرلی را روایت می کند که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. شخصیت های آنشرلی شخصیت های اصلی انیمیشن آنشرلی عبارتند از: آن شرلی: دختری کنجکاو، مهربان و خلاق که با موهای قرمز و شخصیت دوست داشتنی خود، یکی از محبوب ترین شخصیت های ادبیات کودکان است. مریلا کاترین کاتبرت: خواهر بزرگ تر ماتیو کاتبرت که با برادرش در مزرعه گرین گیبلز زندگی می کند. مریلا زنی سخت کوش و جدی است که در ابتدا از حضور آن شرلی در خانه خود خوشحال نیست. ماتیو کاتبرت: برادر کوچک تر مریلا که مردی مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیانا براری: دختر همسایه کاتبرت ها که با آن شرلی دوست می شود. دیانا دختری مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیالوگ های انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، از این قرار است که آن شرلی، دختری یتیم که در یتیم خانه بزرگ شده است، توسط خواهر و برادری به نام های مریلا و ماتیو کاتبرت به فرزندخواندگی پذیرفته می شود. مریلا و ماتیو، آن شرلی را برای کمک به انجام کارهای خانه و مزرعه می خواهند. آن شرلی، با موهای قرمز آتشین و شخصیت دوست داشتنی خود، به سرعت با مریلا و ماتیو و همچنین با همسایه آنها، دیانا براری، دوست می شود. آن شرلی، با ماجراجویی ها و شیطنت های خود، زندگی کاتبرت ها را زیر و رو می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه از زندگی لذت ببرند. نکات مثبت آنشرلی انیمیشن آنشرلی، از جمله انیمیشن های ماندگار و خاطره انگیزی است که با داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله نکات مثبت این انیمیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: - داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، داستانی جذاب و پرکشش است که مخاطبان را از ابتدا تا انتها درگیر خود می کند. - شخصیت های انیمیشن آنشرلی، از جمله آن شرلی، مریلا، ماتیو و دیانا، شخصیت هایی دوست داشتنی هستند که مخاطبان با آنها ارتباط برقرار می کنند. - انیمیشن آنشرلی، پیام های مثبتی مانند اهمیت خانواده، دوستی و امید را به مخاطبان خود منتقل می کند. دیالوگ های شخصیت آنشرلی دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بیانگر شخصیت او هستند. او دختری کنجکاو و ماجراجو است که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید است. این ویژگی در دیالوگ های او به وضوح دیده می شود. برای مثال، در یکی از دیالوگ ها، آنشرلی از معلم خود می پرسد: "حتی اگر دنیا بد باشد، همیشه چیزهای خوب هم وجود دارد." " تصور اینکه شما یک ملکه هستید واقعا عالی است. شما بدون هیچ گونه ناراحتی از آن لذت می برید و هر زمان که بخواهید می توانید از ملکه بودن دست بردارید، کاری که در زندگی واقعی نمی توانید انجام دهید." "این یک چیز خوب در مورد این جهان است ... همیشه بهارهای بیشتری وجود دارد." "وقتی فکر می‌کنم قرار است اتفاق خوبی بیفتد، به نظر می‌رسد که بر روی بال‌های انتظار پرواز می‌کنم. و سپس اولین چیزی که متوجه می شوم با یک ضربت به زمین می افتم. اما واقعاً ماریلا، قسمت پرواز تا زمانی که ادامه دارد با شکوه است... مثل اوج گرفتن در غروب خورشید است. من فکر می‌کنم که تقریباً تاوان ضربه را می‌پردازد." "خب، نمی توان یکدفعه عادت دختر بچه بودن را کنار گذاشت." "شاید... شاید... عشق به طور طبیعی از یک دوستی زیبا آشکار شد، مانند گل رز طلایی که از غلاف سبزش می لغزد."  "این یک ایده دوست داشتنی است، دایانا؛ زندگی کردن به گونه ای که نامت را زیبا کنی، حتی اگر در آغاز زیبا نبود... آن را در افکار مردم برای چیزی آنقدر دوست داشتنی و دلپذیر قرار می دهد که هرگز به تنهایی به آن فکر نمی کنند." "شاید، به هر حال، عاشقانه مانند یک شوالیه که سوار اسب می‌شود، با شکوه و هیاهوی وارد زندگی انسان نشده باشد. شاید مثل یک دوست قدیمی از راه‌های آرام به سمت آدم خزید..." "خب، همه ما اشتباه می کنیم، عزیزم، پس فقط آن را پشت سر بگذار. ما باید از اشتباهات خود پشیمان باشیم و از آنها درس بگیریم، اما هرگز آنها را با خود به آینده منتقل نکنیم." "من معتقدم که زیباترین و شیرین ترین روزها، روزهایی نیستند که در آن اتفاقات بسیار باشکوه یا شگفت انگیز یا هیجان انگیزی رخ دهد، بلکه فقط روزهایی هستند که لذت های کوچک ساده ای را به ارمغان می آورند و به آرامی یکدیگر را دنبال می کنند، مانند مرواریدهایی که از یک رشته می لغزند." "من از دوستی بسیار سپاسگزارم. زندگی را بسیار زیبا می کند." "این بدترین دوران بزرگ شدن است و من در حال درک آن هستم. چیزهایی که در دوران کودکی خیلی می‌خواستی، وقتی به آنها دست پیدا می‌کردی، به نظرت چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند." "آیا خوب نیست که فکر کنیم فردا روز جدیدی است که هنوز هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد." دیالوگ های ماندگار آنشرلی "این خیلی خوب است که در مورد غم ها بخوانید و تصور کنید که قهرمانانه از طریق آنها زندگی می کنید، اما وقتی واقعاً آنها را دارید، خیلی خوب نیست" "خیلی آسان است که شرور باشی بدون اینکه بدانی." "اما واقعاً ماریلا، نمی‌توان در چنین دنیای جالبی برای مدت طولانی غمگین ماند، می‌تواند؟" "زندگی ارزش زیستن را دارد تا زمانی که خنده در آن باشد." "تجربه من این بوده است که شما تقریباً همیشه می توانید از چیزهایی لذت ببرید، اگر تصمیم خود را محکم بگیرید که این کار را انجام دهید." "دنیای قدیمی عزیز تو بسیار دوست داشتنی هستی و من خوشحالم که در تو زنده هستم." "چرا مردم باید برای دعا زانو بزنند؟ اگر واقعاً می خواستم دعا کنم به شما می گویم که چه کار می کردم. من به تنهایی یا در جنگل های عمیق و عمیق به یک میدان بزرگ بزرگ می رفتم و به آسمان - بالا - بالا - بالا - به آن آسمان آبی دوست داشتنی نگاه می کردم که انگار پایانی برای آن وجود ندارد. آبی بودن و سپس من فقط یک دعا را احساس می کنم." "این یکی از مزایای سیزده سالگی است که شما خیلی بیشتر از زمانی که فقط دوازده ساله بودید می دانید" "تا زمانی که نمردی هرگز از غافلگیر شدن در امان نیستی" "کیک‌ ها یک عادت وحشتناک دارند که وقتی می‌ خواهید خوب باشند بد می‌ شوند" "آنه تمام عاشقانه هایت را رها نکن اندکی از آن چیز خوبی است البته نه زیاد اما کمی از آن را حفظ کن" دیالوگ های زیبای آنشرلی سخن پایانی درباره دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بخشی از جذابیت این شخصیت دوست داشتنی هستند. این دیالوگ ها، شخصیت، امید، خوش بینی و عشق به طبیعت آنشرلی را به خوبی بیان می کنند. گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش