جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۰۸:۴۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۸۰۴۷۴۶
موسیقی

«حمید عسگری» از شهرت یک شبه خوانندگان پاپ می‌گوید

حمید عسگری,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی

روزنامه آسمان آبی/ شده‌اند آدم‌های امروز مشهور و فردا فراموش‌شده. خیلی‌هاشان یک‌شبه ره صدساله را می‌روند، اما قواعد بازار موسیقی هیچ تضمینی برای بازگشت‌شان به نقطه صفر یا ماندن‌شان در اوج شهرت و مقبولیت به دست نمی‌دهد.

 

این حکایت قصه شهرت چندماهه خوانندگانی است که در یک سال گذشته فضای موسیقی پاپ ایران را از آن خود کرده‌اند و کوتاه هم نمی‌آیند. از رکورد برگزاری کنسرت در چند ماه گرفته تا سولد اوت شدن اجراها در یک چشم به‌هم‌زدن تحیر خیلی‌ها را در پی داشته است. انگار نه موزیسین‌های قدیمی‌تر می‌توانند این اتفاق را تحلیل کنند و نه حتی خود آن‌ها که یک‌شبه بر بام شهرت ایستاده‌اند یارای گفتن از این اتفاق را دارند.

 

اما برای خیلی‌ها مثل روز روشن است که «بادآورده را باد می‌برد» و برای اثبات ماندگار نبودن این ستاره‌های پرنور از همین ضرب‌المثل قدیمی استفاده می‌کنند. این مسیر را خیلی‌ها طی کرده‌اند. خیلی از کسانی که ۱۰ سال پیش در عرض چند ماه شهرت را تمام‌قد ملاقات کرده بودند هم از همین فضا استفاده کردند، اما خیلی‌هاشان حالا دیگر در بازار موسیقی پاپ جایی ندارند. حمید عسگری، خواننده پرطرفدار موسیقی پاپ که خیلی‌ها او را با سه‌گانه «کما» می‌شناسند، با ما همراه است تا در این باره بگوید. شرح گفت‌وگوی «آسمان آبی» را با عسگری می‌خوانید.

 

در شرایط فعلی موسیقی پاپ ایران، موزیسین‌های متعددی وارد بازار موسیقی می‌شوند که موسیقی‌شان شنیده می‌شود و مخاطب پیدا می‌کنند، اما به‌مرور فراموش می‌شوند. شما با این پیش‌فرض موافق هستید؟

موسیقی دوی ماراتن است نه دوی صدمتر. وقتی خواننده‌ای وارد بازار موسیقی می‌شود، جنس صدا، فرم موسیقی و ترانه و فضای آثارش برای مردم جذابیت دارد، ولی این کافی نیست و مهم است که بتواند در زمانی طولانی دوام بیاورد؛ یعنی خواننده باید زمانی هم که برای مردم تازگی ندارد همچنان جذاب باشد که قسمت سخت کارش همین‌‌جاست.

 

ماندگار شدن در بازار موسیقی سخت‌تر از معرفی و دیده شدن در آن است، چون آلبوم‌های اول یک خواننده حاصل سال‌ها کار کردن، آموزش‌دیدن و تجارب زندگی اوست و اگر این تجارب و آموزش‌ها به‌دردبخور باشد، کارهای اول آن خواننده شنیده می‌شود؛ منتها او باید در ادامه هم حرفی برای گفتن داشته باشد که این به ظرفیت و توانایی‌هایش برمی‌گردد.

 

آموزش‌ها، تجارب زندگی و دغدغه‌مندی یک موزیسین را چطور تبیین می‌کنید؟

آموزش‌دیدن به معنای یاد گرفتن راه و روش کار کردن است که تاثیرش در موسیقی مشخص است، ولی کافی نیست؛ چون اگر قرار بود آموزش تضمین‌کننده موفقیت یک موزیسین باشد، هر کسی که لیسانس موسیقی داشت الان موزیسین برجسته‌ای بود. در این‌جا بحث ظرفیت و تجربه هم مطرح است. موزیسین آکادمیک زمانی موفق می‌شود که بتواند برداشت درستی از زندگی و احساساتش داشته باشد و تجربیاتش را در قالب موسیقی ارائه بدهد.

 

تجربه، آموزش و ظرفیت به هم گره خورده‌اند و این‌ها را نمی‌شود از هم جدا کرد. البته موسیقی طوری نیست که هنرمند با وجود همه این فاکتورها هم از موفقیتش اطمینان داشته باشد؛ چون هنر یعنی زیبایی‌شناسی و درک درست از زیبایی. ممکن است یک قطعه موسیقی بشنوید که از نظر فنی و تکنیکی چیز خیلی خاصی نداشته باشد ولی منقلب‌تان کند. یکی از مثال‌های بارز چنین قطعاتی، اثر «الهه ناز» است که استاد بنان خوانده. این قطعه از نظر ترانه‌سرایی و آهنگسازی یکی از ساده‌ترین آثاری است که در ذهن مردم مانده و آنان را منقلب کرده است.

 

وقتی یک موزیسین در فضای حرفه‌ای دیده می‌شود و مخاطب پیدا می‌کند، ارزش و بهایی که مردم به او می‌دهند چطور قابل کنترل است و کنترل شدن و جهان‌بینی داشتن یک موزیسین چقدر در ماندگاری او تاثیرگذار است؟

این قضیه‌ کاملا علمی است و به ظرفیت آدم‌ها هم ربط دارد. در سراسر دنیا هنرمندان، ورزشکاران و سایر آدم‌های مشهور جامعه که قرار است وارد فضایی حرفه‌ای شوند، در کنار خودشان تیم روان‌شناسی و مشاوره دارند که آن‌ها را برای تغییرات و اتفاقات پیش رو آماده می‌کنند و کنش‌گری هنرمند یا ورزشکار براساس راهنمایی‌های این تیم است؛ گرچه شرایط معروف‌َشدن برای بعضی از هنرمندان یا ورزشکاران آن‌قدر عجیب و غریب است و خودشان را گم می‌کنند که با وجود تیم روان‌شناسی و مشاوره‌ای هم نمی‌توانند خود را کنترل کنند.

 

حمید عسگری,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی

برای مثال، در گروه راک «پینک فلوید» شخصی نظیر سید برت گروه را تأسیس کرد و استایل آن را به وجود آورد، ولی در همان چند سال آغازین فعالیت «پینک فلوید» دچار اعتیاد شد و از گروه کنار رفت و چند سال بعد هم فوت کرد. در حالی‌که راجر واترز و دیوید گیلمور از اعضای دیگر آن گروه همچنان به فعالیت خودشان ادامه می‌دهند و موفقیت‌هایشان را تکرار می‌کنند؛ به طوری‌که راجر واترز در سال ۲۰۱۲ پردرآمدترین خواننده جهان شد. این نشان می‌دهد در دنیای هنر هر کسی ظرفیت بیشتری داشته باشد، بیشتر می‌تواند خودش را حفظ کند.

 

در سال‌های اخیر بحث موسیقی مصرفی در ایران مطرح شده است و عده‌ای آن را نقد کرده‌اند. اگر به مصرفی‌بودن موسیقی پاپ در سنوات گذشته اعتقاد دارید، موضع‌تان درباره جریان مصرف‌گرای موسیقی چیست؟

من قبول دارم که همه‌ فضای موسیقی پاپ ما مصرفی شده است، ولی به نظرم باید برای جامعه‌ای که کتاب نمی‌خواند محصولی تولید کرد که مصرفی باشد؛ چون سواد آن جامعه بیشتر از این نیست. مخاطب موسیقی باید شرایطی داشته باشد که بتواند موسیقی جدی‌تری گوش کند و تا وقتی این شرایط در مخاطب نیست و سواد جامعه پایین است، باید موسیقی مناسب آن جامعه را ارائه کرد. کالای مصرفی کالای سبکی است؛ مردم ظرفیت شنیدن موسیقی پرمحتواتر را ندارند.

 

خیلی‌ها می‌گویند هنرمند باید موسیقی پرمحتوا تولید کند تا مردم را به سمت آن بکشاند، ولی واقعیت چیز دیگری می‌گوید و این اتفاق نمی‌افتد. اگر موزیسین‌های اروپایی دارند موسیقی‌های بهتری تولید می‌کنند، به خاطر این است که جامعه‌شان کتاب می‌خواند و ظرفیت پذیرش فیلم، موسیقی و سایر هنرهای پرمحتواتر را دارد. مردم ما همچنان در کنسرت‌ها با موسیقی اسلو دست می‌زنند و فرق بین اسلو راک را با شش و هشت تشخیص نمی‌دهند.

 

در این شرایط چه باید کرد؟ به نظرم ابتدا باید سطح مطالعه و آگاهی جامعه بالاتر برود و بعد هنر پرمحتواتر به مردم عرضه شود. این کاری است که تنها از عهده هنرمند برنمی‌آید و مردم هم باید بخواهند. خیلی از موزیسین‌ها سعی کردند موسیقی‌های باارزش و پرمحتواتری تولید کنند، ولی دیدند از آن‌ها استقبال کمتری می‌شود؛ چون لازم بود در سطح اول موسیقی بمانند، مجبور شدند به تولید موسیقی‌های ساده‌تر روی بیاورند تا مردم هم آن را بفهمند.

 

بعضی از موزیسین‌ها برای آن‌که همچنان خریدار داشته باشند، به برگزاری کنسرت‌های متعدد روی می‌آورند و در طول ماه چندین اجرای تکراری برگزار می‌کنند. به نظرتان ممکن است بازار موسیقی به‌مرور این موزیسین‌ها را پس‌بزند؟

اگر به روند فعالیت‌های خوانندگانی که دوام آورده‌اند نگاه کنید، متوجه می‌شوید آن‌ها در مقاطعی کم‌اجرا می‌شوند و این جزو سیاست‌هایشان است. عمر هنری هنرمند در شرایط کنونی مثل یک آدامس است؛ هر قدر بیشتر آن را بجوید، آدامس کمتر و کوچک‌تر می‌شود. بعضی از موزیسین‌های ما پرکار هستند و کنسرت‌های زیادی برگزار می‌کنند.این‌که این خواننده‌ها همچنان پرکار باقی می‌مانند یا بازار موسیقی آن‌ها را پس‌می‌زند، به انتخاب‌ها و عملکردشان بستگی دارد.

 

حمید عسگری,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی

باید ببینید آن‌ها در ادامه چه سیاست‌هایی را در پیش می‌گیرند، ولی معمولا زیاد عرضه شدن بدون ایجاد تنوع و تغییر، خطرناک و مخرب است. البته شرایط فعلی موسیقی ایران طوری نیست که یک خواننده مدت‌ها فعالیت نکند و همچنان در ذهن مردم باقی بماند.

 

گرچه قبول دارم استثنائاتی در موسیقی وجود دارد که اگر ۵۰ سال هم از فضایش دور باشند و بعد از آن دوباره به جریان موسیقی برگردند، گویی تازه یک سال است از جریان موسیقی دور بوده‌اند و همچنان کارشان مورد پسند واقع می‌شود. این استثنائات جای خودشان را دارند و باید توجه کرد در موسیقی پاپ بعد از انقلاب نمونه‌ قابل ذکری از چنین موزیسین‌هایی وجود ندارد.

 

اشاره کردید که بسیاری از موزیسین‌ها و ورزشکاران در سطح جهان از حضور تیم مشاوره و روان‌شناسی در کنار خودشان بهره‌ می‌برند. شما هم چنین تیمی دارید که در مواقع ضروری به‌ شما ایده بدهد؟

من آدم‌هایی نداشته‌ام که بخواهند به لحاظ علمی فعالیت حرفه‌ای را برایم تشریح کنند، ولی کنارم دوستانی دارم که خوش‌فکر هستند و با اطمینان کامل از آن‌ها مشاوره می‌گیرم. در مقطعی کنترل شرایط حرفه‌ای‌ برای من هم سخت شد و شاید من هم اشتباهاتی کردم. آدم‌ها گاهی شب‌ می‌خوابند و صبح بیدار می‌شوند،  می‌بینند همه شرایط زندگی عوض شده است؛ در این شرایط باید خودشان را کنترل کنند که حداقل به بیراهه نروند.

 

 

  • 16
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
زهرا گونش بیوگرافی زهرا گونش؛ والیبالیست میلیونر ترکی

چکیده بیوگرافی زهرا گونش

نام کامل: زهرا گونش

تاریخ تولد: ۷ جولای ۱۹۹۹

محل تولد: استانبول، ترکیه

حرفه: والیبالیست

پست: پاسور و دفاع میانی

قد: ۱ متر و ۹۷ سانتی متر

ادامه
سوگل خلیق بیوگرافی سوگل خلیق بازیگر جوان سینمای ایران

تاریخ تولد: ۱۶ آبان ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر

آغاز فعالیت: ۱۳۸۷ تاکنون

تحصیلات: لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر تهران

ادامه
شیگرو میاموتو سفری به دنیای بازی های ویدیویی با شیگرو میاموتو

تاریخ تولد: ۱۶ نوامبر ۱۹۵۲

محل تولد: سونوبه، کیوتو، ژاپن 

ملیت: ژاپنی

حرفه: طراح بازی های کامپیوتری و نینتندو 

تحصیلات: کالج هنر کانازاوا

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش