چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۰:۳۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۸۰۶۰۶۳
تئاتر شهر

مدیر تولید شرق دور، شرق نزدیک:

ریز مسائل مالی نمایش حمیدرضا نعیمی در تماشاخانه شهرزاد

تئاتر شرق دور، شرق نزدیک,اخبار تئاتر,خبرهای تئاتر,تئاتر
علی اسدی در گفتگو با تسنیم با در اختیار قرار دادن ریز مسائل مالی نمایش «شرق دور، شرق نزدیک»، نامه تماشاخانه شهرزاد را اساساً تکذیب کرد.

چندی پیش حمیدرضا نعیمی و اشکان خطیبی در گفت‌وگو با تسنیم از بدقول‌های تماشاخانه شهرزاد در پرداخت‌های مالی و البته رفتار غیرحرفه‌ای موجی از شکوایه‌های اهالی هنر از تماشاخانه‌های خصوصی منتشر می‌شود. کار به تلویزیون هم کشیده می‌شود و رایانی مخصوص در برنامه «چشم شب روشن» با دعوت از افسانه ماهیان و مهدی کوشکی به این جنجال می‌پردازد.

 

اما داستان هنوز ادامه دارد؛‌ چرا که هنوز وضعیت روشن نشده است. علی اسدی، مدیر تولید نمایش «شرق دور، شرق نزدیک» اکنون در گفت‌وگو با تسنیم مسائل مالی نمایش و تماشاخانه شهرزاد را روشن کرده است که با گفته‌های این موسسه در تنافر است.

 

 

تسنیم: در  نامه آقای جعفری اعلام می‌شود صحبت‌های آقای نعیمی در منافات با مسئله قرارداد است. البته گفته می‌شود آقای نعیمی هیچ دخالتی نمی‌توانستند در این قرارداد داشته باشند؛ چون طرف قرارداد میان مدیران تولید و سالن است، یعنی شما و خانم نشاط. آقای جعفری روایتی دارد درباره مفاد قرارداد و پرداخت‌ها دارد. در آن جوابیه اسمی از همسر ایشان هم بردند و بعد از آن طرف آقای نعیمی روایت دیگری دارد که می‌گوید پرداخت‌ها به موقع نبوده و بدقولی‌هایی شده و بار منفی روی گروه گذاشته شده است.

اسدی: دقیقا همین‌گونه است. ما طبقِ قراردادی که با سالن شهرزاد داشتیم و دقیقاً طبقِ بند ٢ ماده ٣  این قرارداد، قرار بود پول‌هایی که از طریقِ سایت تیوال به سالنِ شهرزاد و آقای جعفری منتقل می‌شود، شنبه هر هفته به حسابِ گروه منتقل شود. حتی ایشان ساعتِ ١٢ ظهرِ شنبه هر هفته را در فرمایشاتشان عنوان فرمودند؛ ولی از همان اولین هفته  اجرا هیچ گاه این اتفاق نیفتاد و تا همین لحظه‌ای که من با شما صحبت می‌کنم نیز این اتفاق ِساعتِ ١٢ ظهرِ هرشنبه به وقوع نپیوسته است. کما اینکه ما پیگیری‌های مستمر برای این امر و وصولِ طلب‌هایمان داشته‌ایم.

 

تسنیم: یعنی از هفته اول وضعیت بدین شکلی بود ؟

اسدی:  از همان هفته اول اوضاع بدین منوال بود که دریافت‌هایمان با هزار جلسه و دلخوری و ریش‌سفیدی اهلِ محل و... انجام می‌پذیرفت.

 

تسنیم: درباره اسم بردن از همسر آقای نعیمی چطور؟ من خوشحال می‌شوم جزییات مسائل مالی در اختیار تسنیم قرار داده شود.

اسدی: یک بخشِ دیگر از صحبت‌های آقای جعفری اتهامی است که ایشان به آقای نعیمی وارد ساخته که پولی به حسابِ همسرِ ایشان واریز شده و به اعضای گروه منتقل نشده است. بنده به عنوان مدیرتولید در جریانِ کامل واریزی‌های اعضای گروه بوده‌ام و همه پول‌های دریافتی از سالنِ شهرزاد در کمترین زمان به حسابِ دوستان واریز شده، بدون اینکه حتی یک ریال در حسابِ کسی باقی بماند. پرینتِ بانکی و معتبر با مُهر و درجِ نامِ شعبه در اختیار است که برای تنویرِ افکارِ عمومی و اثباتِ دروغگویی و اتهامِ کذبِ آقای قاسم جعفری در اختیارِ خبرگزاری محترمِ تسنیم قرار داده می‌شود. در سه مرحله در یک تقسیم بندی مبالغی به اعضای گروه انتقال یافته است که بنده شما را در جریانِ ریز این واریزها قرار می‌دهم .

 

 رضا حیدری در تاریخ ٥/٩ مبلغ ۵۰۰هزار تومان

 

سینا پاکدل برای فیلمبرداری مبلغ ٣ ملیون تومان در تاریخ ٥/١٢

 

خانم شعبانی ۵۰۰ هزار تومان بابت هزینه لباس ها در تاریخ ٥/١٤

 

چاپخانه ٢ ملیون در تاریخ ٥/١٥

 

محمدرضا جدیدی برای امور صدا ٣ ملیون در تاریخ ٥/١٨

 

چاپخانه ٢ ملیون  در تاریخ ٥/١٨

 

محمدرضا جدیدی ٩ ملیون در تاریخ ٥/٢١

 

خانم‌ها بهناز نازی، کتانه افشاری نژاد، بهار نوحیان  هر کدام ٣ ملیون در تاریخ ٥/٢٥

 

آقایان کامبیز امینی و محسن گودرزی هر کدام ٣ ملیون در تاریخ ٥/٢٥

 

علیرضا عبدالکریمی ٢ ملیون در تاریخ ٥/٢٥

 

صابر جعفری ٢ ملیون در تاریخ ٥/٢٥

 

جواد تنها ١/٥ ملیون در تاریخ ٥/٢٥

 

رضا حیدری ١ ملیون در تاریخ ٥/٢٥

 

کامیار لباف طراح پوستر ١ ملیون در تاریخ ٦/٥

 

محمدنژاد ١ ملیون در تاریخ ٦/٥

 

چاپخانه ٢ ملیون در تاریخ ٦/٥

 

شهاب احمدلو تیزر ٢ ملیون در تاریخ ٦/٥

 

رضا حیدری ٢ ملیون در تاریخ ٦/٧

 

سینا پاکدل فیلمبرداری ١/٥ در تاریخ ٦/٨

 

٣ ملیون بابت هزینه نورپردازی در تاریخ ٦/۱۰

 

نسرین سیبی ١ ملیون در تاریخ ٦/٢٢

 

سارا سیبی ۵۰۰هزار تومان در تاریخ ٦/٢٢

 

مهشید خاتمی‌راد گریم ١ ملیون در تاریخ ٦/٢٢

 

مجید طالبی عکاس ۵۰۰ هزار تومان در تاریخ ٦/٢٢

 

صابر جعفری ٢ ملیون در تاریخ ٦/٢٢

 

آقای حامد بهداد هم که مبلغ ۲۰ ملیون به‌صورت قرض الحسنه در اختیار اینجانب برای امر تبلیغات قرار داده بودند را در یک مرحله از پرداختی‌های آقای جعفری دریافت کردند.

 

 می‌بینید که گفته آقای قاسم جعفری حکایتِ کافری است همه را به کیشِ خود می‌پندارد. گروه تاتر شایا بیست و سه سال در نهایتِ عشق، ایثار، دوستی و سلامت در کنارِ هم کار کرده و می‌کنند و تا به حال چنین موضوعاتی در بین نبوده، حال چه اتفاقی افتاده که در این سالن و این نمایش باید این مطلب اتفاق بیفتد؟ این انگ‌ها به اعضای این گروه نمی‌چسبد آن هم از سوی یک غریبه که دخل و ارتباطی به خانواده بزرگ تئاتر ندارد و صرفاً برای پر کردنِ جیب مبارکشان آمده‌اند و نقشِ دایه  مهربان‌تر از مادر را بازی می‌کنند. حالا آقای قاسم جعفری چرا خلط مبحث می‌کنند؟ چه ارتباطی بینِ پرداختی‌های گروه تئاتر شایا به اعضای خودش با پرداخت‌های سالنِ شهرزاد و ایشان به ما وجود دارد؟ پس می‌بینیم که ایشان در مورد پرداخت‌ها به نشرِ اکاذیب پرداخته و افترا زده‌اند که شکایت قضایی از ایشان را حقِ خود می‌دانیم.

 

تسنیم: برای من هم تعجب برانگیز است. الان از آن گروه هفت نفره شش نفرشان دارند با آقای نعیمی کار می‌کنند.

اسدی: بحثِ  نمایش «شوایک» یک طرفِ قضیه است، حرف من حرف بیست و سه سال فعالیت یک گروه در کنار هم است. کما اینکه شما کاملاً درست می‌فرمایید. چطور همان عوامل تئاتر «شرق دور، شرق نزدیک» با آن بی‌مهری که آقای جعفری می‌فرمایند دوباره به فاصله چند روز در تئاتری دیگر دوباره کنار هم جمع می‌شوند؟

 

تسنیم: علت عدم پرداخت‌ها چه بود؟ الان بهانه شان چیست که بقیه پول شما را نمی‌دهند؟

اسدی: در مراجعه‌های مکررِ اینجانب و خانم پورفراهانی برای دریافتِ پول، مدام از سوی آقای قاسم جعفری و دختر خانمشان به بهانه‌های مختلف امروز و فردا می‌شنیدیم. یک بار می‌گفتند باید با آقای نعیمی صحبت کنیم، یک بار صحبت با آقای بهداد را بهانه قرار می‌دادند و حتی یک بار با پیگیری‌های بنده قرار شد یک تاریخِ پابت شده برای پرداختِ پول به اینجانب عنوان کنند که هیچکدام اتفاق نیفتاد. فراموش نکنیم که این پول، پولی است که در آنِ واحد از حسابِ تیوال  به حسابِِ سالن و آقای جعفری آمده است. پولِ تماشاگر است که مستقیم در دسترس است. پولی نیست که احتیاج به تصویبِ بودجه‌ای داشته باشد یا امضای فلان مسؤلِ اداره و پیچ‌وخم های دیوانی را بخواهد. من نمی‌فهمم بلوکه کردن پولِ یک عده چه معنایی جز سوداگری و کاسبکاری دارد؟ برای ما سؤال است که چه اتفاقی افتاده که یک تئاترِ خصوصی این قدرت را پیدا کند و در این زمانِ کوتاهِ پیدایشش اینچنین فضایی ایجاد کند؟ مسولانِ محترم مرکز هنرهای نمایشی و بزرگوارانِ خانه تئاتر برای جلوگیری از این فاجعه که جان و مال و آرامش و حرفه تئاتر را تهدید می‌کند چه تمهید اندیشیده یا می‌اندیشند؟

 

 تسنیم: اتهام دیگری که به شما زده بودند، این است که دو سالن دیگرشان را رایگان در اختیار شما قرار داده بودند.

اسدی: رایگان را نمی‌فهمم. وقتی شما یک تئاتر را در سالنی می‌خواهید اجرا کنید رایگان بودن سالن تمرین یعنی چه ؟! اگر شما متوجه می‌شوید به ما هم توضیح دهید. برای همین عرض کردم ایشان غریبه‌ای هستند و ظاهراً نمی‌خواهند یاد بگیرند. خنده‌دارتر آن که در ابتدا می‌گفتند داشتنِ اپراتورِ نور وظیفه  ما نیست. آقای جعفری نمی‌خواهد بداند یک گروه تئاتر وقتی قراراست کارشان را اجرا ببرند، یکباره در سالن ظاهر نمی‌شوند و احتیاج به تمرین و هماهنگی، طراحی نور و بستنِ پرژکتور و کار با امکاناتِ فنی و صدا و... دارند؟ و همه  این روزهای تمرین درست در همان مقوله درصد از فروشِ سالن می‌گنجد. سالن درصد از فروش می‌گیرد که امکانات در اختیار گروه قرار دهد.

 

تسنیم: یک نکته دیگر که در متنی که در اختیار من قرار داده بودند وجود داشت این است که گفتند نمایش با فروش پایینی روبه‌رو شده و رقمی که آقای نعیمی اعلام کردند از فروش ۲۳۰ میلیون تومان خبر می‌داد. آیا این رقم پایینی در فروش بوده است؟

اسدی:برای یک تئاتر، فروشِ ۲۳۰ میلیون تومان در سی و پنج شب اجرا به نظرِ بنده اصلاً فروش پایینی نیست. لطفاً به آمارهای فروش در تالارهای خصوصی، تئاترشهر، ایرانشهر، سنگلج و... نگاهی بیاندازید تا ببینید نمایشِ ما در یک سالنِ تازه تأسیس عالی فروخته، اگر چه ما هم راضی نیستیم و توقعِ بیشتری داشتیم. اگر آن انرژی‌های منفی که در طول اجرا به گروه وارد شد را نداشتیم، مطمئناً فروش بالاتری را داشتیم و با اطمینان خدمتتان عرض می‌کنم که این فروش با استانداردهایی که از سالن شهرزاد سراغ دارم، فروش بالایی است. از سوی سالن شهرزاد تبلیغاتِ خاصی را به یاد ندارم، اما به خاطرِ همکاری آقایان عباس غفاری و مهدی علینژاد در طولِ کار بسیار سپاسگزارم.

 

تسنیم: داستان تیوال چه بود؟

اسدی: طبقِ صحبتی که با آقای جعفری داشتیم قرار شد از پنج درصد سهمِ سایت تیوال از فروش، یک درصد سهمِ گروه نمایش باشد و چهار درصد را ایشان از فروش گیشه و سهم ۳۰ درصدی خود بپردازند؛ اما آخرِ کار حساب به گونه دیگر شد. یعنی کل ٥درصد از حساب گروه به سایت پرداخت شد. مسئله دیگر هزینه روزِ فیلمبرداری و ٤ اجرایی است که از ٣٩ روز اجرا طبق صحبت‌ها و توافق به ٣٥ روز رسید. ایشان خودشان فرمودند که شما مایل به اتمام اجرا در پایان ِ شبِ سی و پنجم هستید؟ و می‌خواستند برنامه‌ریزی کنند تا سالنِ خالی نماند. اعضای گروه جلسه گذاشتند و به این نتیجه رسیدند که سی و پنجمین اجرا، اجرای پایانی باشد. یعنی با توافق این کار انجام پذیرفت؛ حتی برای لحظه‌ای فکر نمی‌کردیم که قرار است در پایان آن ٤ روز به عنوانِ ضرر کرد از ما کسر شود و الا به کارمان ادامه می‌دادیم؛ ولی موقعِ حساب و کتاب مبلغ  ٤ اجرای انجام نشده معادل ١� ملیون تومان به شکلی ناجوانمردانه از حساب ما کسر شد و همین طور ٢/٥ میلیون بابت روز فیلمبرداری نیز حساب شد. بدون شک آقای قاسم جعفری از نظری مالی پیروزِ این ماجرا و قرارداد است؛ اما از نظر وجدانی و اخلاقی...؟؟ ما، خودمان و سالنِ شهرزاد و سایت ِ تیوال را در یک جبهه می‌دیدیم که برای یک هدف داریم کار می‌کنیم: ارائه یک کارِ قدرتمند (که نقد کارشناسان و بزرگانِ فن بر این امر صحه می‌گذارد و اعتباری شد برای آن ساختمان) اما در برداشت از محصولمان جبهه‌ها عوض شد، ما اشتباه کردیم.

 

تسنیم: اتهام دیگر اخراج از ایرانشهر است.

اسدی: مورد آخر مبنی بر اتهامِ اخراجِ آقای نعیمی از مجموعه ایرانشهر کذبِ محض است. از شما خواهش می‌کنم این موضوع را از طریقِ آقای حسین پارسایی پیگیری بفرمایید؛ چون خودم در جریانِ ریزِ جزئیات تمامِ مسایل انتقال از ایرانشهر به شهرزاد بودم. هیچ حقیقتی در این گفته وجود ندارد. آقای پارسایی بهتر می‌توانند شما را در جریانِ جزئیات قرار دهند. ایشان و جناب رجبی معمار چند جلسه با آقای نعیمی داشتند، حتی جلساتی با حضور آقای حامد بهداد برگزار شد تا نمایش «شرق دور، شرق نزدیک» در مجموعه اجرا شود.

 

در پایان عرض می‌کنم که  وجود چنین اتفاقاتی برای تئاتر خطرناک است. ما امیدی به برگشت و احقاقِ حقوق از دست رفته‌امان نداریم؛ اما همین که با این روشنگری‌ها مسئولان مرکز هنرهای نمایشی و خانه  تئاتر  برای صیانت از حقوقِ افراد -چه گروه‌های اجرایی و چه تئاترهای خصوصی - فرمِ قراردادهایی را به‌صورت کارشناسی تهیه و تنظیم کرده در اختیار همه سالن‌های خصوصی قرار دهند، در پایان یک کارشناس یا وکیل دعاوی بر نحوه‌ای اجرای مفاد قرارداد نظارت داشته باشد. امیدوارم با قربانی شدن ما، دیگر همکاران مراقبت کنند که گرفتار وضعیتی مشابه ما نشوند.

 

 

 

 

 

  • 17
  • 1
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
عقیل بن ابی طالب زندگینامه عقیل بن ابی طالب؛ از صحابه پیامبر و امام علی (ع)

تاریخ تولد: ده سال بعد از عام الفیل

محل تولد: مکه

محل زندگی: مکه، مدینه

دلیل شهرت: صحابه و پسرعموی محمد

درکذشت: دوران حکومت معاویه، مدینه

مدفن: بقیع

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
حسن معجونی بیوگرافی حسن معجونی بازیگر کمدی سینمای و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حسن معجونی

نام کامل: محمد حسن معجونی

تاریخ تولد: ۲۸ دی ۱۳۴۷

محل تولد: زنجان، ایران

حرفه: بازیگر، کارگردان، طراح، مدرس دانشگاه

تحصیلات: رشتهٔ ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر

آغاز فعالیت: ۱۳۷۵ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
زهرا گونش بیوگرافی زهرا گونش؛ والیبالیست میلیونر ترکی

چکیده بیوگرافی زهرا گونش

نام کامل: زهرا گونش

تاریخ تولد: ۷ جولای ۱۹۹۹

محل تولد: استانبول، ترکیه

حرفه: والیبالیست

پست: پاسور و دفاع میانی

قد: ۱ متر و ۹۷ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش