جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۲۶ - ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۶۰۷۸۳۳
رادیو و تلویزیون

چرا بازی والیبال ايران و كوبا از صدا و سيما پخش نشد؟

والیبال ايران و كوبا,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

بهزاد كاوياني، تهيه كننده برنامه توپ و تور به «قانون» مي‌گويد دليل عدم پخش بازي واليبال ايران و كوبا، دريافت نكردن سيگنال بود

 

صدا و سيما هنوز به تلويزيوني كه حق پخش جام‌جهاني را خريده بود، بدهكار است و به همين دليل نمي‌تواند بازي‌ها را بخرد

 

تيم‌ملي واليبال كشورمان موفق شد در سومين ديدار خود در چارچوب رقابت‌هاي قهرماني جهان، كوبا را شكست داده و در صدر گروه قرار بگيرد؛ هرچند كه اين اتفاق خوشحال‌كننده بود اما با بدسليقگي مديران صدا و سيما، هواداران واليبالي نتوانستند بازي را تماشا كنند. اتفاقي كه واكنش‌هاي متعددي را در فضاي مجازي به همراه داشت.

 

برخي از رسانه‌ها، پخش نشدن بازي را به حضور پرتعداد هواداران ايراني كه حجاب مناسبي نداشتند، ارتباط دادند اما شنيده‌هاي «قانون» حاكي از آن است كه اين موضوع دلايل ديگري داشته كه هرگز به آن اشاره نشده است. ماجراي تكراري حق پخش تلويزيوني سال‌هاست از طريق رسانه‌هاي مختلف مطرح مي‌شود و البته موضوعي است كه به خط قرمز تلويزيون تبديل شده است.

 

يكي از بزرگ‌ترين انتقاداتي كه عليه عادل فردوسي‌پور مطرح مي‌شود نيز همين موضوع است. در واقع او در سال‌هاي گذشته هيچ‌وقت به موضوع حق پخش اشاره نكرده و هربار در اين باره بحثي مطرح شده، پيگيري آن را به مديران بالادستي سپرده و به سرعت از كنارش رد شده است.

 

تلويزيون ايران در ماه‌ گذشته بارها مورد هجمه رسانه‌ها قرار گرفت زيرا نه تنها نتوانست بازي‌هاي ملي‌پوشان ايران در جاكارتا را پخش كند بلكه به دليل پخش بي‌كيفيت و موبايلي بازي‌ها كه حاصل دزدي خبرنگاران حاضر در سالن بود نيز عذرخواهي نكرد.

 

هنوز ويديوي مربوط به لو رفتن خبرنگاري كه در حال ارسال بدون اجازه تصاوير از طريق نرم‌افزارهاي مكالمه تصويري بود در فضاي مجازي دست به دست مي‌شود، اتفاقي كه واكنشي را از سوي صدا و سيما در پي نداشت. اين در حالي است كه پيش از اين نيز يك خبرنگار به دليل ضبط تصاوير بازي‌هاي كبدي براي صدا و سيما مجبور به ترك دهكده بازي‌هاي آسيايي شد. عدم پخش زنده بازي تيم‌ملي واليبال ايران و كوبا نيز داستان مشابهي داشته و به دليل نخريدن حق پخش اين بازي‌ها، هواداران از ديدن تصاوير برتري ملي پوشان در برابر كوبا محروم شدند؛ اين در حالي است كه تا ثانيه‌هايي قبل از بازي نيز همه اميدوار به پخش زنده بودند كه مجري برنامه اعلام كرد با وجود تلاش‌هاي همكارانش در صدا و سيما نتوانستند سيگنال را دريافت كنند و قادر به پخش بازي نيستند.

 

از روابط عمومي بپرسيد!

عدم دريافت سيگنال پخش بازي‌ها تا چند سال پيش بهانه مناسبي بود كه به دليل عدم گسترش فضاي مجازي قابل قبول بود اما با گسترش تكنولوژي و به راه افتادن IPTها، كاربران مي‌توانند به سادگي بازي‌ها را از تلويزيون‌هاي اينترنتي تماشا كنند. بازي ايران و كوبا نيز از تلويزيون‌هاي اينترنتي پخش زنده شد اما صداوسيما كه ادعا دارد بزرگ‌ترين رسانه كشور است از پخش آن ناتوان بود.

 

اما شنيده‌هاي «قانون» از اين ماجرا ابعاد جديدتري را از دلايل عدم پخش بازي‌هاي مهم مشخص مي‌كند. بر اين اساس، صدا و سيماي ايران مبلغ پخش بازي‌هاي جام‌جهاني را نيز به تلويزيون‌هايي كه حق پخش بازي‌ها را خريده بودند، پرداخت نكرده و همين موضوع باعث تحريم رسانه ملي از سوي اين شبكه‌ها شده است. هرچند كه تلويزيون ايران نشان داده حتي اگر تحريم نباشد نيز علاقه‌اي به پرداخت پول براي پخش بازي‌ها ندارد و ورزش را لايق دريافت پول نمي‌داند.

 

اين در حالي است كه بسياري از سامانه‌هاي پيامكي كه اين روزها به حامي مالي برنامه‌هاي مختلف تلويزيوني تبديل شده‌اند، يوزرهاي خود را از طريق همين بازي‌ها مي‌گيرند؛ به طوري‌كه گفته مي‌شود برنامه ۲۰۱۸ كه در روزهاي جام‌جهاني با تهيه‌كنندگي عادل فردوسي‌پور روي آنتن مي‌رفت، روزانه پنج هزار يوزر به سامانه پيامكي حامي مالي برنامه ۲۰۱۸ اضافه مي‌كرد.

 

به هر ترتيب پيگيري‌هاي «قانون» از بهزاد كاوياني، تهيه كننده برنامه توپ و تور نيز به يك جمله كوتاه ختم شد. او به «قانون» گفت: «از دلايل عدم پخش بازي‌ اطلاعي ندارم و اين موضوع را بايد از روابط عمومي صدا و سيما بپرسيد، آنچه مي‌دانم و به ما اعلام شد اينكه سيگنال را دريافت نكرديم اما دليل عدم دريافت آن را مي‌توانيد از مسئولان فني بپرسيد. به ما چيزي اعلام نشد».

 

چه كشورهايي حق پخش را خريدند؟

نگاهي به سايت رسمي فدراسيون جهاني واليبال نشان مي‌دهد برخي از كشورهايي كه در واليبال جايگاهي ندارند براي گسترش اين رشته در كشورشان، حق پخش بازي‌ها را خريده‌اند. كامرون، هند، قزاقستان، اندونزي و كنيا از جمله كشورهايي هستند كه در كنار ژاپن، كانادا، شيلي، جمهوري چك و دانمارك حق پخش بازي‌ها را خريدند و واليبال ايران و كوبا را براي مخاطبان خود به نمايش گذاشتند.

 

اما ايران كه در رنكينگ جهاني رتبه هشتم واليبال دنيا را در اختيار دارد، مخاطبان خود را لايق تماشاي ديدار حساس تيم‌ملي ايران و كوبا ندانست تا شاهد هجوم هواداران به تلويزيون‌هاي اينترنتي براي تماشاي بازي باشيم.

 

تلويزيون‌هايي كه برخي از آن‌ها براي تماشاي يك ماهه تمام بازي‌ها مبالغ ۱۲ الي ۲۰ هزارتومان را دريافت مي‌كنند. جالب است بدانيد يك راه دور زدن حق پخش نيز دريافت سيگنال از تلويزيون تركيه است؛ به اين منظور فردي به تركيه اعزام مي‌شود و بازي را با پرداخت حق پخشي ناچيز به صورت زنده از تلويزيون تركيه به تلويزيون ايران ارسال مي‌كند.

 

وظيفه سنگين صدا و سيما در قبال مردم

نكته عجيب‌تر آنكه در بين ۲۴ تيم حاضر در رقابت‌هاي قهرماني واليبال جهان در سال ۲۰۱۸، تنها دو كشور ايران و كوبا، حق پخش تلويزيوني را نخريده‌اند و به همين دليل نيز مسئولان فني صدا‌وسيما كه وظيفه پيدا كردن سيگنال‌هاي پخش زنده را برعهده دارند، نتوانسته‌اند بازي را براي مخاطبان به نمايش بگذارند.

 

واليبال در ايران جايگاه ويژه‌اي دارد و پس از فوتبال تبديل به محبوب‌ترين ورزش نوجوانان و جوانان شده است. نسل طلايي واليبال ايران باعث جذب مردم به اين رشته شده‌است. همين علاقه باعث شده استعدادهاي زيادي در كشور كشف شوند كه مي‌توانند در آينده به اميدهاي تيم‌ملي براي افتخارآفريني تبديل شوند.

 

همان‌طور كه فدراسيون فوتبال ژاپن با ساخت كارتون «فوتباليست‌ها»،‌ توجه مردم را به فوتبال جلب كرد و باعث كشف استعدادهاي فراواني شد، تلويزيون ايران نيز وظيفه دارد با تمام توان براي جذب مردم به رشته‌هاي مختلف ورزشي تلاش كند و در جهت كشف استعدادها گام بردارد. اتفاقي كه با رويكرد عجيب صدا و سيما درباره حق پخش، امكان پذير نخواهد بود.

 

به هرترتيب اميدواريم صدا و سيما براي مخاطبان خود ارزش قايل شود و با بهانه‌هاي نخ نما به دنبال توجيه كم‌كاري‌هاي خود نباشد. آگهي‌هاي بازرگاني كه پيش، پس يا در بين بازي‌ها پخش مي‌شوند، گران‌تر از ساير آگهي‌ها هستند اما رسانه ملي ايران همچنان در پرداخت بخشي از مبلغ همين آگهي‌ها به ورزش دريغ مي‌كند.

 

محمد آقايي‌فرد

 

ghanoondaily.ir
  • 18
  • 0
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
علی نصیریان بیوگرافی علی نصیریان؛ پیشکسوت صنعت بازیگری ایران

تاریخ تولد: ۱۵ بهمن ۱۳۱۳

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر، نویسنده و کارگردان

آغاز فعالیت: ۱۳۲۹ تاکنون

تحصیلات: دانش آموخته مدرسه تئاتر در رشته هنرپیشگی

ادامه
پاوان افسر بیوگرافی پاوان افسر بازیگر تازه کار سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۲۷ تیر ۱۳۶۳ 

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر 

آغاز فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

تحصیلات: لیسانس رشته ی مدیریت بازرگانی

ادامه
امین پیل علی بیوگرافی امین پیل علی بازیکن تازه نفس فوتبال ایران

تاریخ تولد: ۱۷ دی ۱۳۸۱

محل تولد: گیلان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک

تیم: تیم ملی فوتبال ایران

شماره پیراهن: ۱۵

ادامه
ابوطالب بن عبدالمطلب زندگینامه ابوطالب بن عبدالمطلب پدر امام علی (ع)

تاریخ تولد: ۳۵ پیش از عام‌الفیل

محل تولد: مکه

دیگر نام ها: عبدالمطلب، عبدالمناف، عمران

دلیل شهرت: رئیس قبیله بنی هاشم، پدر امام علی (ع)، عمو و حامی حضرت محمد (ص)

درگذشت: سال دهم بعثت

آرامگاه: مکه در گورستان ابوطالب

ادامه
رودریگو هرناندز بیوگرافی «رودریگو هرناندز»؛ ستاره ای فراتر از یک فوتبالیست | هوش و تفکر رمز موفقیت رودری

تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶

محل تولد: مادرید، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست 

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: منچسترسیتی

قد: ۱ متر ۹۱ سانتی متر

ادامه
موسی التماری بیوگرافی موسی التماری بازیکن فوتبال اردنی

تاریخ تولد: ۱۰ ژوئن ۱۹۹۷

محل تولد: امان، اردن

حرفه: فوتبالیست

باشگاه کنونی: باشگاه فوتبال مون‌پلیه فرانسه

پست: مهاجم

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
اوسمار ویرا بیوگرافی اوسمار ویرا سرمربی تیم پرسپولیس

تاریخ تولد: ۳ ژوئیه ۱۹۷۵

محل تولد: ریو گرانده دو سول ، برزیل

حرفه: سرمربی تیم فوتبال

باشگاه کنونی: پرسپولیس

آغاز فعالیت: سال ۱۹۹۴

ادامه
اوستون ارونوف بیوگرافی اوستون ارونوف بازیکن فوتبال ازبکی در تیم های ایرانی

چکیده بیوگرافی اوستون ارونوف

نام کامل: اوستون رستم اوگلی اورونوف

تاریخ تولد: ۱۹ دسامبر ۲۰۰۰

محل تولد: نوایی، ازبکستان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک تهاجمی

باشگاه کنونی: پرسپولیس

ادامه
اکرم عفیف بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن برتر تیم ملی قطر

تاریخ تولد: ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶

محل تولد: دوحه، قطر

حرفه: فوتبالیست

پست: وینگر

باشگاه کنونی: السد قطر

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های آنشرلی

دیالوگ های آنشرلی در این مقاله از سرپوش به بررسی جذابیت های دیالوگ های آنشرلی در سینما و تئاتر می‌پردازیم. آنشرلی، با تاریخچه‌ای غنی در حوزه فرهنگ و هنر، دارای دیالوگ‌هایی است که علاوه بر ارتقاء داستان، به عنوان نمونه‌هایی برجسته از زبان هنری در این صنایع شناخته می‌شوند. اثر آنشرلی  کتاب "آنشرلی" نوشته لوسی ماد مونتگمری، داستان دختری به نام آن شرلی است که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. آن شرلی دختری کنجکاو، مهربان و خلاق است که با دیالوگ های خود، شخصیتی دوست داشتنی و ماندگار در ذهن خوانندگان ایجاد کرده است. انیمیشن آنشرلی انیمیشن "آنشرلی" که در سال ۱۹۷۹ در ژاپن ساخته شده است، اقتباسی از رمان "آن در گرین گیبلز" نوشته لوسی ماد مونتگمری است. این انیمیشن، داستان دختری به نام آن شرلی را روایت می کند که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. شخصیت های آنشرلی شخصیت های اصلی انیمیشن آنشرلی عبارتند از: آن شرلی: دختری کنجکاو، مهربان و خلاق که با موهای قرمز و شخصیت دوست داشتنی خود، یکی از محبوب ترین شخصیت های ادبیات کودکان است. مریلا کاترین کاتبرت: خواهر بزرگ تر ماتیو کاتبرت که با برادرش در مزرعه گرین گیبلز زندگی می کند. مریلا زنی سخت کوش و جدی است که در ابتدا از حضور آن شرلی در خانه خود خوشحال نیست. ماتیو کاتبرت: برادر کوچک تر مریلا که مردی مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیانا براری: دختر همسایه کاتبرت ها که با آن شرلی دوست می شود. دیانا دختری مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیالوگ های انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، از این قرار است که آن شرلی، دختری یتیم که در یتیم خانه بزرگ شده است، توسط خواهر و برادری به نام های مریلا و ماتیو کاتبرت به فرزندخواندگی پذیرفته می شود. مریلا و ماتیو، آن شرلی را برای کمک به انجام کارهای خانه و مزرعه می خواهند. آن شرلی، با موهای قرمز آتشین و شخصیت دوست داشتنی خود، به سرعت با مریلا و ماتیو و همچنین با همسایه آنها، دیانا براری، دوست می شود. آن شرلی، با ماجراجویی ها و شیطنت های خود، زندگی کاتبرت ها را زیر و رو می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه از زندگی لذت ببرند. نکات مثبت آنشرلی انیمیشن آنشرلی، از جمله انیمیشن های ماندگار و خاطره انگیزی است که با داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله نکات مثبت این انیمیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: - داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، داستانی جذاب و پرکشش است که مخاطبان را از ابتدا تا انتها درگیر خود می کند. - شخصیت های انیمیشن آنشرلی، از جمله آن شرلی، مریلا، ماتیو و دیانا، شخصیت هایی دوست داشتنی هستند که مخاطبان با آنها ارتباط برقرار می کنند. - انیمیشن آنشرلی، پیام های مثبتی مانند اهمیت خانواده، دوستی و امید را به مخاطبان خود منتقل می کند. دیالوگ های شخصیت آنشرلی دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بیانگر شخصیت او هستند. او دختری کنجکاو و ماجراجو است که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید است. این ویژگی در دیالوگ های او به وضوح دیده می شود. برای مثال، در یکی از دیالوگ ها، آنشرلی از معلم خود می پرسد: "حتی اگر دنیا بد باشد، همیشه چیزهای خوب هم وجود دارد." " تصور اینکه شما یک ملکه هستید واقعا عالی است. شما بدون هیچ گونه ناراحتی از آن لذت می برید و هر زمان که بخواهید می توانید از ملکه بودن دست بردارید، کاری که در زندگی واقعی نمی توانید انجام دهید." "این یک چیز خوب در مورد این جهان است ... همیشه بهارهای بیشتری وجود دارد." "وقتی فکر می‌کنم قرار است اتفاق خوبی بیفتد، به نظر می‌رسد که بر روی بال‌های انتظار پرواز می‌کنم. و سپس اولین چیزی که متوجه می شوم با یک ضربت به زمین می افتم. اما واقعاً ماریلا، قسمت پرواز تا زمانی که ادامه دارد با شکوه است... مثل اوج گرفتن در غروب خورشید است. من فکر می‌کنم که تقریباً تاوان ضربه را می‌پردازد." "خب، نمی توان یکدفعه عادت دختر بچه بودن را کنار گذاشت." "شاید... شاید... عشق به طور طبیعی از یک دوستی زیبا آشکار شد، مانند گل رز طلایی که از غلاف سبزش می لغزد."  "این یک ایده دوست داشتنی است، دایانا؛ زندگی کردن به گونه ای که نامت را زیبا کنی، حتی اگر در آغاز زیبا نبود... آن را در افکار مردم برای چیزی آنقدر دوست داشتنی و دلپذیر قرار می دهد که هرگز به تنهایی به آن فکر نمی کنند." "شاید، به هر حال، عاشقانه مانند یک شوالیه که سوار اسب می‌شود، با شکوه و هیاهوی وارد زندگی انسان نشده باشد. شاید مثل یک دوست قدیمی از راه‌های آرام به سمت آدم خزید..." "خب، همه ما اشتباه می کنیم، عزیزم، پس فقط آن را پشت سر بگذار. ما باید از اشتباهات خود پشیمان باشیم و از آنها درس بگیریم، اما هرگز آنها را با خود به آینده منتقل نکنیم." "من معتقدم که زیباترین و شیرین ترین روزها، روزهایی نیستند که در آن اتفاقات بسیار باشکوه یا شگفت انگیز یا هیجان انگیزی رخ دهد، بلکه فقط روزهایی هستند که لذت های کوچک ساده ای را به ارمغان می آورند و به آرامی یکدیگر را دنبال می کنند، مانند مرواریدهایی که از یک رشته می لغزند." "من از دوستی بسیار سپاسگزارم. زندگی را بسیار زیبا می کند." "این بدترین دوران بزرگ شدن است و من در حال درک آن هستم. چیزهایی که در دوران کودکی خیلی می‌خواستی، وقتی به آنها دست پیدا می‌کردی، به نظرت چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند." "آیا خوب نیست که فکر کنیم فردا روز جدیدی است که هنوز هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد." دیالوگ های ماندگار آنشرلی "این خیلی خوب است که در مورد غم ها بخوانید و تصور کنید که قهرمانانه از طریق آنها زندگی می کنید، اما وقتی واقعاً آنها را دارید، خیلی خوب نیست" "خیلی آسان است که شرور باشی بدون اینکه بدانی." "اما واقعاً ماریلا، نمی‌توان در چنین دنیای جالبی برای مدت طولانی غمگین ماند، می‌تواند؟" "زندگی ارزش زیستن را دارد تا زمانی که خنده در آن باشد." "تجربه من این بوده است که شما تقریباً همیشه می توانید از چیزهایی لذت ببرید، اگر تصمیم خود را محکم بگیرید که این کار را انجام دهید." "دنیای قدیمی عزیز تو بسیار دوست داشتنی هستی و من خوشحالم که در تو زنده هستم." "چرا مردم باید برای دعا زانو بزنند؟ اگر واقعاً می خواستم دعا کنم به شما می گویم که چه کار می کردم. من به تنهایی یا در جنگل های عمیق و عمیق به یک میدان بزرگ بزرگ می رفتم و به آسمان - بالا - بالا - بالا - به آن آسمان آبی دوست داشتنی نگاه می کردم که انگار پایانی برای آن وجود ندارد. آبی بودن و سپس من فقط یک دعا را احساس می کنم." "این یکی از مزایای سیزده سالگی است که شما خیلی بیشتر از زمانی که فقط دوازده ساله بودید می دانید" "تا زمانی که نمردی هرگز از غافلگیر شدن در امان نیستی" "کیک‌ ها یک عادت وحشتناک دارند که وقتی می‌ خواهید خوب باشند بد می‌ شوند" "آنه تمام عاشقانه هایت را رها نکن اندکی از آن چیز خوبی است البته نه زیاد اما کمی از آن را حفظ کن" دیالوگ های زیبای آنشرلی سخن پایانی درباره دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بخشی از جذابیت این شخصیت دوست داشتنی هستند. این دیالوگ ها، شخصیت، امید، خوش بینی و عشق به طبیعت آنشرلی را به خوبی بیان می کنند. گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش