صوت و فیلم گزارش تصویری کاریکاتور
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
sarpoosh
همگام با علم > بسته های اینترنتی

بسته های اینترنتی

بسته‌های اینترنتی

بسته‌های اینترنتی

شبکه ملی اطلاعات و یا همان اینترنت ملی قصد دارد که بستری امن را برای ارائه محتوای و خدمات بدون اینکه نیازی به استفاده از روترهای خارجی باشد مهیا کند همچنین ارتباطی امن و پایدار را برای بخش های مهم کشور ایجاد کند. طبق برنامه ریزی تعیین شده، دیروز فاز نخست شبکه ملی اطلاعات به صورت رسمی آغاز به کار کرد؛ شبکه ای که قصد دارد با برپایی بستری امن برای ارائه محتوا و خدمات و بدون نیاز به طی مسیرهای خارجی، ارتباطات محافظت شده و پایداری را بین مراکز حیاتی کشور ایجاد نماید، ایرانسل نیز در این مراسم اقدام به معرفی خدمات جدید خود در زمینه اینترنت همراه و بسته های جدید اینترنتی آن پرداخت.

به جریان داده ها Flow of Data در سراسر اینترنت ،  ترافیک اینترنت گفته میشه . جریان یا flow به دنباله ای از بسته های دیتا گفته میشه که از یک پردازش در کامپیوتر مبدا تولید و به سمت یک برنامه کاربردی در کامپیوتر مقصد حرکت میکنه . برای مثال وقتی دارید یه فایل رو از یک سرور دانلود می کنید یک جریان flow بین کامپیوتر شما و سرور به وجود میاد .

 

به زبان ساده ترافیک اینترنت یعنی تبادل اطلاعات بین دو تا دستگاه که به اینترنت متصل هستن . در واقع ترافیک مجموعه ای از ارسال و دریافت اطلاعاته . مثلا عکس ها و کلیپ هایی که دانلود میکنید و یا فایلی که برای کسی آپلود و ایمیل می کنید جزء ترافیک اینترنت حساب میشه .

 

 

سایر مطالب درباره بسته های اینترنتی