صوت و فیلم گزارش تصویری کاریکاتور
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
sarpoosh
کافه اسپرت > باشگاه ذوب آهن اصفهان

باشگاه ذوب آهن اصفهان

باشگاه ذوب آهن اصفهان

باشگاه ذوب آهن اصفهان

باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان با قریب به نیم قرن سابقه حضور در میادین داخلی و بین المللی نقش بسیار مهمی در عرصه ورزش کشور ایفا نموده است تأسیسات ورزشی باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در سال ۱۳۴۷ تاسیس گردید و پیش از انقلاب اسلامی  علاوه بر تیم داری در رشته هایی همچون والیبال، کشتی، دو و میدانی و هندبال در تمام ادوار جام تخت جمشید نیز حضوری قدرتمند داشته است. بعد از انقلاب نیز در اکثر رشته های ورزشی کشور در  دو رده بانوان وآقایان  تیم داری نموده و در لیگ برتر وجام حذفی فوتبال باشگاههای کشور حضوری قدرتمند داشته و در چندین رشته نماینده شایسته کشورمان در رقابتهای آسیایی وجهانی  است.باشگاه ذوب آهن به لحاظ تعدد رشته های ورزشی و اماکن ومجموعه های اختصاصی اعم از ورزشگاه، سالنهای سرپوشیده و زمینهای متعدد چمن در کشور در  نوع خود بی نظیر و در سطح خاورمیانه وآسیا کم نظیر می باشد.اغلب مجموعه های ورزشی باشگاه ذوب آهن نیز مطابق با الزامات afc و با تایید کارشناسان این سازمان تجهیز شده است ؛ ورزشگاه بزرگ فولادشهر تنها ورزشگاه مورد تایید جهت برگزاری مسابقات بین المللی فوتبال است.

 

باشگاه فوتبال ذوب‌آهن اصفهان نیز یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در شهر اصفهان قرار دارد. این باشگاه هم‌اکنون در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارد. مالک این باشگاه، کارخانه ذوب‌آهن اصفهان است. این باشگاه و همشهری خود سپاهان، دو سوی شهرآورد اصفهان هستند.

 

این باشگاه در مرداد ۱۳۹۳ گاندو یا تمساح پوزه کوتاه که نسل‌اش در ایران در خطر انقراض قرار گرفته را به عنوان نماد خود برگزید. هدف از انتخاب این نماد کمک به حفظ محیط زیست و اطلاع رسانی درباره این جانور در معرض خطر اعلام شد. باشگاه ذوب آهن گاندو را نماد سخت‌کوشی، جنگندگی و مقاومت قرار داده است.

 

 

سایر مطالب درباره باشگاه ذوب آهن اصفهان