صوت و فیلم گزارش تصویری کاریکاتور
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
sarpoosh
کافه اسپرت > باشگاه نساجی مازندران

باشگاه نساجی مازندران

باشگاه نساجی مازندران

باشگاه فوتبال نساجی مازندران یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در شهر قائمشهر، استان مازندران قرار دارد. نساجی در قائمشهر سال ۱۳۳۸ خورشیدی تأسیس شد و در لیگ خلیج فارس بازی می‌کند و قدیمی‌ترین باشگاه فوتبالی تمام استان‌های شمالی کشور و از قدیمی‌ترین و پر هوادارترین تیم‌های زنده کشور است.

تاریخچه

تیم فوتبال نساجی مازندران در سال ۱۳۳۸ با حمایت کارخانه نساجی قائم‌ شهر تأسیس شد. بعدها یک تیم دیگر نیز از نساجی حضور داشت، سال ۱۳۶۳ کارخانه نساجی شماره ۳ نیز تصمیم به تیمداری می‌کند و برای اینکه مشکلی وجود نداشته باشد تیم‌های نساجی با حمایت رحیم دست نشان با هم متحد می‌شوند و دوباره تیم واحد شکل می‌گیرد.

تیم فوتبال نساجی مازندران در لیگ‌های جام قدس ۱۳۶۸ و جام آزادگان در سال‌های ۱۳۷۰، ۱۳۷۱، ۱۳۷۲، ۱۳۷۳ با مربیگری رحیم دست نشان حضور داشته و همواره از تیم‌های مدعی این رقابت‌ها محسوب می‌گشته‌است به‌طوری‌که گرفتن امتیاز از بازی‌های خانگی نساجی مازندران برای حریفان نساجی حتی پرسپولیس و استقلال کاری سخت و ناشدنی بود. چندین تن از بازیکنان این تیم از جمله نادر دست‌نشان و حسین مسگر ساروی که کاپیتان تیم ملی هم بود سابقه دعوت به تیم ملی را داشتند، در اولین لیگ باشگاهی کشور پس از انقلاب، جام قدس و در گروه الف این رقابت‌ها تیم نساجی مازندران با عملکردی فوق العاده، موفق شد رده سوم جدول را به خود اختصاص دهد.

نساجی اگر دوم می‌شد می‌توانست یکی از تیم‌های برگزار کننده دیدارهای نیمه نهایی باشد و مقابل استقلال تهران قرار گیرد. در جام آزادگان سال ۱۳۷۲ نیز دو امتیاز تا رسیدن به رقابت آسیایی فاصله داشتند.

نادر دست نشان اسطوره باشگاه نساجی و کاپیتان سابق و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ لیگ ایران که تمام دوران بازیگری اش را در نساجی بود و از پرسپولیس نیز پیشنهاد داشت، موفق شد که در لیگ برتر در هشت بازی متوالی نه بار گلزنی کند و در این زمینه رکورد دار است.

نساجی پس از مشکلات کارخانجات نساجی همواره با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد و حتی واگذاری آن به بخش خصوصی هم نتوانست از مشکلات کمرشکن این تیم بکاهد. مشکلات این تیم ادامه داشت تا این که در سال ۱۳۸۷ با خلع ید قانونی مدیرعامل و مالک آن از سوی دولت و واگذاری آن به هیئت تربیت بدنی شهرستان قائمشهر با مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان و تقبل کردن تمام بدهی‌های این تیم به مهدی پرهام مدیرعامل شرکت پولادین سازه جهان فروخته شد. پرهام نیز بعد از بدقولی‌های پیاپی مسئولان سیاسی و ورزشی استان مازندران بعد از ۸ سال تیمداری در لیگ دسته اول، در تعطیلات نیم فصل سال ۱۳۹۵ سهام باشگاه را به فرهاد صنیعی فر منتقل کرد.

این تیم از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۲ در لیگ دسته یک فعالیت می‌کرده و همواره یکی از تیم‌های مدعی صعود بوده ولی به دلیل مشکلات مالی همواره از صعود به لیگ برتر بازمی‌ماند. به عنوان نمونه در فصل ۸۱–۱۳۸۰ نساجی به عنوان تیم اول گروه خود به جمع چهارتیم نهایی مرحله پلی آف ورودی به لیگ برتر پیوست که به دلیل مشکلات مالی ذکر شده نتوانست این یک قدم آخر را کامل کند. بعد از این فصل مشکلات مالی این تیم تا آنجا پیش رفت که در پایان فصل ۸۲–۱۳۸۳ این تیم به رقابت‌های لیگ دسته دو سقوط کرد.

در فصل بعد یعنی فصل ۸۳–۱۳۸۴، نساجی در رقابت‌های لیگ دسته دو با صعود از گروه خود وارد مرحله پلی اف شد ولی در یک قدمی صعود به لیگ دسته یک دوباره از صعود بازماند. در فصل ۸۴–۱۳۸۵، تیم نساجی مازندران با مربیگری ابراهیم طالبی جواز صعود به رقابت‌های لیگ دسته یک را دریافت کرد.

در فصل ۸۵–۱۳۸۶ تیم نساجی به مربیگری ناصر حجازی پدیده فصل بود ولی طی بحران مدیریتی که اسیر تیم شد باز هم از صعود بازماند. این تیم در این فصل و فصل بعد یعنی ۸۶–۱۳۸۷ همیشه در رتبه‌های بالای جدول بود ولی از لحاظ مالی قدرت صعود نداشت. فصل ۸۸–۱۳۸۷ فصل کابوس واری بود و این تیم به دلیل بدهی شدید مالی به بازیکنان و سایر طلبکاران و حتی عدم تمکین مالی هزینه سفر برای بازی‌های خارج از خانه در لبه سقوط دست و پا می‌زد تا اینکه این تیم به مهدی پرهام مدیرعامل شرکت پولادین سازه جهان فروخته شد و توانست با رفع مشکلات مالی خود را در لیگ یک نگه دارد.

برای فصل ۸۹–۱۳۸۸ نساجی با به خدمت گرفتن نادر دست نشان، و جذب بازیکنان دلخواه یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر بود ولی با ناکامی این مربی در هفته آخر سال ۱۳۸۸ و سقوط به رده یازدهم جدول، دست نشان به دلیل نتایج ضعیف توسط پرهام مالک باشگاه از این تیم اخراج شد.

پس از مذاکرات انجام گرفته توسط مهدی پرهام و محمد حسن حیدرزاده مدیران وقت باشگاه، رضا فروزانی سرمربی سابق سایپا به عنوان سرمربی جدید نساجی انتخاب شد و با اینکه با بردهای متوالی تیم را تا رده دوم جدول بالا کشید پس از جنجال در بازی با نفت تهران که مربی اخراجی نساجی یعنی نادر دست نشان را به خدمت گرفته بود و اتفاقات تلخ به وجود آمده در ورزشگاه خانگی برق شیراز برای هواداران نساجی در بازی مقابل برق، در انتها این مربی هم نتوانست امتیازات لازم را به دست آورد و نهایتاً چند هفته به پایان بازی‌ها از سمت خود استعفا داد تا فرهاد کوچک زاده هم چند هفته سرمربیگری نساجی را تجربه کند و در آخر فصل تیم نساجی در جدول مسابقات لیگ آزادگان به مقامی بهتر از هفتمی دست نیافت تا حسرت هواداران پرشور مازنی برای لیگ برتری شدن به هفدهمین سال خود برسد.

در فصل ۹۰–۱۳۸۹ مالک باشگاه نساجی مازندران، مهدی پرهام، سعید آذری را به عنوان مدیر عامل تیم معرفی نمود و سپس یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی تیم منصوب گردید. یحیی گل محمدی که برای کل فصل روی نیمکت نساجی نشسته بود با تیمی خوب و یکدست روانه مسابقات شد. علی‌رغم بازی‌های زیبا و تماشاگر پسند و پرگل خانگی، نساجی مازندران نتوانست به لیگ برتر صعود کند که مهمترین دلیل آن از دست دادن امتیازات زیاد در بازی‌های خارج از خانه بود. پر تماشاگرترین تیم لیگ آزادگان در این فصل با ۴۲ امتیاز به مقام چهارم گروه خود دست پیدا کرد که البته این تعداد امتیاز بهترین نتیجه نساجی در رقابت‌های لیگ دسته اول بعد از صعود از لیگ دسته دوم بود.

در فصل ۹۱–۱۳۹۰ بعد از کشمکش‌های فراوان مالکیت تیم به مهدی پرهام سپرده شد و ایشان یوسف دفتری را به عنوان مدیر عامل و اسماعیل اسماعیلی را به عنوان سرمربی برگزیدند.

در فصل ۹۳–۱۳۹۲ یونس گرائیلی سرمربی شد که نتایج متوسطی گرفت در این فصل تیم دچار ضعف مدیریتی و مالی شد تا آنجا که قنبری مدیر تیم از کار بر کنار شد که طی یک فرایند انتحاری نادر دست نشان جای گرائیلی را کرفت تا قنبری به پشت میزش برگردد در این فصل نساجی در انتها توانست با تمام کمی و کاستیها در جدول سیزده تیمه در جای سوم بنشیند تا حسرت هواداران به بیست سال تبدیل شود.

در فصل ۹۴–۱۳۹۳ نادر دست نشان که فصل پیش به عنوان سرمربی انتخاب شده بود باقی ماند و نتایج خوبی گرفت و بازهم نساجی مدعی صعود بود و در رده‌های سوم و چهارم در یک قدمی لیگ برتر قرار داشت که صعود نکرد.

در فصل ۹۴–۱۳۹۵ پائولو آلوز اولین مربی خارجی نساجی خوب نتیجه نمی‌گیرد و کوروش موسوی که فصل گذشته با تیم فولاد نوین اهواز‌ قهرمان لیگ آزادگان شده بود به عنوان سرمربی انتخاب شد و در آن سال نساجی نتوانست در حد انتظار ظاهر شود و نتوانست به لیگ برتر صعود کند.

در فصل ۹۵–۱۳۹۶ محمود فکری سرمربی شد و نتایج خوبی گرفت؛ ولی فکری در نیم فصل به علت مشکلات مالی تیم جدا شد و مربی تیم حسین مسگر ساروی سرمربی شد و نتایج خوبی هم گرفت و همچنان نساجی مدعی بود ولی او نیز جدا می‌شود و ساکت الهامی مربی صبا که نتایج خوبی نمی‌گرفت سرمربی نساجی انتخاب شد و بعد از چند نتیجه ضعیف برکنار و دوباره مسگر ساروی سرمربی می‌شود ولی نساجی در پایان فصل باز هم از بازگشت به لیگ برتر ناکام ماند.

در فصل ۹۶–۱۳۹۷ نساجی با حمایت‌های مدیر و مالک محبوب تیم فرهاد صنیعی فر برای صعود امیدوارتر بود، ابتدا مهدی پاشازاده هدایت این نساجی را برعهده گرفت و تا نیم فصل روی نیمکت این تیم نشست. پس از آن، داوود مهابادی جایگزین او شد و ۸ هفته ناامیدکننده سرمربی بود و محمد عباس‌زاده هم به خاطر تعصبش از لیگ برتر به نساجی برگشت.

بعد از آن جواد نکونام سرمربی شد و در ۹ بازی هدایت این تیم را برعهده داشت که حاصل آن ۷ برد و ۲ تساوی، ۷ کلین شیت، ۲۱ گل زده و ۲ گل خورده بود که در نهایت در روز نهم اردیبهشت سال ۱۳۹۷ تیم نائب قهرمان لیگ آزادگان شد و به این ترتیب نساجی توانست بعد از ۲۴ سال به لیگ برتر صعود کند.

نمادها
نام و نشان‌واره باشگاه، با الهام از کارخانه نساجی مازندران می‌باشد که در زمان پهلوی تأسیس شد و بسیاری از مردم مازندران در زمینه نساجی فعالیت داشته و دارند و امروزه جدا از کارخانجات این باشگاه یک نام تاریخی در فوتبال ایران است. ببر مازندران نماد باشگاه می‌باشد، همچنین به «لیورپول ایران»، «نساجی‌چی‌ها» و «نساج‌ها» نیز معروف هستند.

رنگ
رنگ قرمز یکی از مهم‌ترین نمادهای باشگاه فوتبال نساجی به‌شمار می‌آید. البته در برخی از فصول، به همراه رنگ قرمز از رنگ سرمه‌ای نیز در لباس نساجی استفاده شده‌است که رنگ دوم تیم محسوب می‌شود، در برخی فصول نیز رنگ لباس تیم، ترکیبی از رنگ قرمز به همراه یک رنگ دیگر بوده‌است، برای نمونه، یک فصل قرمز و مشکی، فصل دیگر قرمز و سفید و چند بازی در فصل ۱۳۹۷–۱۳۹۶ آبی با رگه‌های قرمز بوده‌است که با اعتراض روبرو شد، در مجموع همواره رنگ اصلی پیراهن تیم نساجی قرمز بوده‌است.


هواداران
پس از صعود نساجی از لیگ آزادگان در پایان فصل ۹۷–۱۳۹۶، هواداران این تیم در خیابان‌ها به جشن و شادی پرداختند.

نساجی باشگاه پر هواداری است بر پایه نظر سنجی‌های انجام شده این باشگاه به عنوان یکی از پرهوادارترین باشگاه‌های فوتبال ایران معرفی شده‌است. با این که باشگاه نساجی در قائم‌شهر قرار دارد، در سراسر ایران به خصوص شمال کشور هواداران زیادی دارد و در بازی های‌خارج از خانه نیز عده زیادی برای تشویق آن‌ها به ورزشگاه می‌روند و در کشور سرآمد هستند. علی فتح‌الله‌زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی می‌گوید: «لیگ برتر به تیمی مثل نساجی نیاز دارد چون تماشاگران نساجی خاص هستند. همچنین باشگاه نساجی رکورددار حضور تماشاگر در لیگ آزادگان می‌باشد. روز نهم اردیبهشت ۱۳۹۷ نزدیک به بیست و چهار هزار تن از هواداران باشگاه نساجی مازندران راهی ورزشگاه تختی تهران شده و در دیدار پایانی لیگ دسته یک فوتبال باشگاهی ایران باشگاه نساجی را پشتیبانی نمودند.بهداد سلیمی، حنیف عمران زاده، محسن بنگر و شجاع خلیل‌زاده از جمله ورزشکاران پرشمار هوادار نساجی هستند.

افشین قطبی سرمربی وقت فولاد، پس از تجربه بازی برابر نساجی گفت: «بازی کردن در برابر نساجی با هواداران پرشمار و مودبش برای هر تیمی دشوار است و باید بخشی از شکست خود را ناشی از حمایت هواداران نساجی از تیمشان بدانیم. وی با قدردانی از هواداران نساجی و حضورشان در هتل محل اقامت تیمش برای خوشامد گویی، افزود: چنین کاری از سوی هواداران یک تیم نادر است و از مردم مازندران و قائم‌شهر به خاطر میزبانی خوب قدردانی می‌کنم، وی گفت: هواداران نساجی با اجرای آهنگ‌هایی مختلف در ورزشگاه، یک محیط شادی را خلق کردند که لذت بخش و خاطر انگیز برای ما بود.»

نساجی با وجود کمبود ظرفیت در ورزشگاه خانگی، از پرتماشاگرترین تیم‌های ایران است.

افتخارات

 لیگ دسته یک
 نایب قهرمانی (۱): ۹۷–۱۳۹۶

جام حذفی
 قهرمانی (۱): ۰۱–۱۴۰۰

سایر مطالب درباره باشگاه نساجی مازندران

  • دیدار استقلال و آلومینیوم اراک,هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال

    تداوم صدرنشینی استقلال با برد مقابل آلومینیوم/ زور سپاهان به نساجی هم نرسید

    تیم فوتبال استقلال با برتری مقابل آلومینیوم اراک در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر جایگاه خود را در صدر جدول رده‌بندی این رقابت‌ها تثبیت کرد. به گزارش تسنیم، تیم فوتبال استقلال از ساعت ۱۸ امروز (جمعه) در چارچوب هفته بیست‌وسوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در...

  • دیدار استقلال و مس رفسنجان,هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال

    شروع استقلال در سال جدید با توقف مقابل مس/ شکست ذوب آهن و ملوان

    استقلال هفته بیست‌ودوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور را با تساوی مقابل مس رفسنجان پشت سر گذاشت. به گزارش تسنیم، تیم فوتبال استقلال در اولین دیدار خود در سال جدید از ساعت ۱۹ امروز (شنبه) در چارچوب هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی مقابل مس رفسنجان...

  • تیم نساجی,حمله به بازیکنان نساجی با اسپری فلفل توسط عوامل باشگاه

    فاجعه فوتبالی در شیراز؛ حمله به بازیکنان نساجی با اسپری فلفل توسط عوامل باشگاه

    در جریان دیدار هفته پنجم مرحله نهایی لیگ برتر جوانان ایران اتفاقی تلخ در شهر شیراز رخ داد. به گزارش فارس، هفته پنجم مرحله نهایی لیگ برتر جوانان ایران در حالی در شیراز بین دو تیم ایمان سبز شیراز و نساجی مازندران برگزار شد که این دیدار پایانی تلخ داشت. درحالی که...

  • تمرین بازیکنان نساجی زیر برف,جریمه سنگین الهامی برای بازیکنان نساجی

    جریمه سنگین الهامی برای بازیکنان نساجی؛ تمرین شبانه زیر برف

    اولین شکست ساکت الهامی در سیرجان جوری برای او گران آمده که قصد داشت بازیکنان نساجی را با چتر نجات روی زمین کارگران رها کند. به گزارش ورزش سه، درست وقتی که اشکان نامداری، دستیار الهامی، در نشست مطبوعاتی امروز بعد از بازی گل‌گهر و شکست سه بر صفر، به خبرنگاران اعلام کرد که...

  • ساکت الهامی,سرمربی نساجی

    ساکت الهامی سرمربی نساجی شد

    ساکت الهامی به عنوان سرمربی تیم فوتبال نساجی قائمشهر انتخاب شد. به گزارش ایسنا، پس از جدایی توافقی لوکاس آلکاراس سرمربی اسپانیایی از نساجی قائمشهر، ساکت الهامی که در ابتدای فصل هدایت مس رفسنجان را بر عهده داشت، به عنوان سرمربی جدید نساجی انتخاب شد. نساجی در آخرین...

  • هفته هفدهم لیگ بیست و سوم,دیدار پرسپولیس و تراکتور

    برد پرسپولیس مقابل تراکتور در روز گلزنی آل کثیر/ اولین پیروزی مس رفسنجان با محرم نویدکیا

    روز نخست از هفته هفدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی ارزشمند پرسپولیس مقابل تراکتور تبریز به اتمام رسید. به گزارش تسنیم، در ادامه هفته هفدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور تیم‌های پرسپولیس و تراکتور از ساعت ۱۷:۱۵ امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه...

  • دیدر ذوب آهن و ملوان,هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال

    شکست ذوب آهن برابر ملوان/ تساوی مس رفسنجان مقابل هوادار در روز توقف نساجی و شمس آذر

    ملوان بندر انزلی به لطف شکست ذوب‌آهن در فولادشهر، به روند صعودی خود ادامه داد. به گزارش تسنیم، هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۵ امروز (پنجشنبه) با برگزاری سه دیدار همزمان پیگیری شد که نتایج این بازی‌ها به شرح زیر است: پیکان یک - نساجی مازندران...

  • جام حذفی ایران,یک شانزدهم نهایی جام حذفی ایران

    صعود ملوان، آلومینیوم و هوادار به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی/ ۲ تیم لیگ برتری دیگر هم حذف شدند

    تیم‌های فوتبال ملوان بندر انزلی، آلومینیوم اراک و هوادار تهران با برتری مقابل حریفان خود به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال راه یافتند. به گزارش تسنیم، در ادامه مسابقات مرحله یک شانزدهم جام حذفی فوتبال، از ساعت ۱۵ امروز (جمعه) سه دیدار همزمان برگزار شد که در بندر...

  • یامگا,بازگشت یامگا به ایران

    دومین عمل یامگا موفقیت آمیز بود/ لغو دیدار استقلال و نساجی

    مدافع - هافبک تیم فوتبال استقلال برای ادامه درمان چشمش تصمیم گرفت به ایران بازگردد. به گزارش تسنیم، کوین یامگا، مدافع - هافبک فرانسوی تیم فوتبال استقلال که از ناحیه چشم دچار مصدومیت شدید شده بود، به فرانسه رفت اما پس از بررسی دوباره چشمش تصمیم گرفت به ایران بازگردد....

  • جیمی جامپ,جیمی جامپ ایرانی در دیدار ایران و امارات

    جریمه ۳ هزار دلاری فدراسیون فوتبال بخاطر جیمی‌جامپ ایرانی

    کنفدراسیون فوتبال آسیا در جدیدترین احکام انضباطی خود، فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه نساجی مازندران را جریمه کرد. به گزارش ایلنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) جدیدترین احکام انضباطی خود را منتشر کرد که بر این اساس فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه نساجی مازندران نقره‌داغ...

  • تیم نساجی,اشتباه عمدی داوری در لیگ برتر فوتبال

    ادعای عجیب در لیگ برتر؛ اشتباه داور عمدی بود!

    سرپرست نساجی در گفت وگویی عجیب مدعی شده که اشتباه داور در بازی گذشته تیمش مقابل فولاد عمدی بوده است! به گزارش ورزش سه، فرهاد کوچک‌زاده در مصاحبه‌ای که با تلویزیون مازندران انجام داده، روی آنتن زنده سیما به انتقاد از تیم داوری بازی با فولاد پرداخت و اشتباه داور را عمدی...

  • دیدار فولاد و نساجی,هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال

    برد فولاد در آخرین بازی نیم‌فصل اول لیگ برتر/ توقف ذوب آهن برابر گل گهر

    در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم فوتبال فولاد خوزستان با یک گل برابر نساجی پیروز شد. به گزارش فارس، در هفته پانزدهم و پایانی نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران، تیم فوتبال فولاد خوزستان با یک گل برابر نساجی پیروز شد. شاگردان مارتینز این بازی را با تک‌گل...

  • فیلم/ پرتاپ بطری هواداران پرسپولیس به سمت داور بعد از پایان بازی با نساجی

    تسنیم | بعد از سوت پایان این دیدار و زمانی که بازیکنان دو تیم در حال ترک زمین و ورود به رختکن بودند، تعدادی از هواداران پرسپولیس به سمت بازیکنان نساجی بطری و اشیا مختلف پرتاب کردند که با وساطتت بازیکنان پرسپولیس متوقف شد. فیلم پرتاپ بطری هواداران پرسپولیس به سمت داور...

  • یحیی گل‌محمدی,سرمربی تیم پرسپولیس

    گل محمدی: مذاکره‌ای با لوکادیا نداشته‌ایم/ درویش: باور ندارم قنبرزاده سقف بودجه استقلال را افزایش داده باشد

    سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز خرسندی از پیروزی تیمش برابر نساجی گفت: شرایط جدول به گونه ای بود که به سه امتیاز این دیدار نیاز داشتیم و خوشحالم که به این مهم دست پیدا کردیم. به گزارش مهر، یحیی گل محمدی در نشست خبری بعد از دیدار مقابل نساجی گفت: با توجه به شرایط جدول...

  • فیلم/ خلاصه بازی پرسپولیس ۱-۰ نساجی (دیدار معوقه هفته یازدهم لیگ بیست و سوم)

    مهر | تیم فوتبال پرسپولیس که با رای کمیته استیناف یک امتیاز کسر شده‌اش برگشته بود، در دیدار معوقه هفته یازدهم برابر نساجی به پیروزی رسید هم امتیاز با استقلال در رده سوم جدول رده‌بندی قرار بگیرد. گزارش بازی پرسپولیس و نساجی ۱۴۰۲/۱۰/۰۷ فیلم دیدار پرسپولیس و نساجی,ویدیو...

  • کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس و نساجی,دیدار پرسپولیس و نساجی

    گل پرسپولیس به نساجی آفساید بود؟

    کارشناس داوری فوتبال کشورمان بر اکثریت تصمیمات داور مسابقه پرسپولیس - نساجی معوقه از هفته یازدهم لیگ برتر مهر تأیید زد. حسین عسگری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره ارزیابی عملکرد رضا مهدوی داور مسابقه پرسپولیس - نساجی اظهار داشت: در مجموع عملکرد داور مسابقه قابل قبول بود، با...

  • دیدار پرسپولیس و نساجی,دیدار معوقه هفته یازدهم لیگ بیست و سوم

    برد مهم پرسپولیس مقابل نساجی/ سرخابی‌ها به دوقدمی سپاهان رسیدند

    تیم فوتبال پرسپولیس با کسب سه امتیاز دیدار با نساجی قائمشهر جایگاه خود را در رده سوم جدول رده بندی تثبیت کرد. به گزارش تسنیم، پرسپولیس در دیداری معوقه از هفته یازدهم لیگ برتر از ساعت ۱۷:۳۰ امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف نساجی مازندران رفت که این مسابقه با پیروزی...

  • لوکاس آلکاراس,سرمربی نساجی

    «لوکاس آلکاراس» رسماً سرمربی نساجی شد

    سرمربی جدید تیم فوتبال نساجی مازندران به‌صورت رسمی معارفه شد. به گزارش تسنیم به نقل از رسانه رسمی باشگاه نساجی مازندران، «لوکاس آلکاراس» سرمربی جدید اسپانیایی تیم فوتبال نساجی مازندران امروز (یکشنبه) پس از ورود به کشورمان در دفتر باشگاه حاضر شد و به‌طور رسمی به‌مدت یک فصل...

  • دیدار گل گهر با استقلال,هفته چهاردهم لیگ بیست و سوم

    تساوی استقلال مقابل گل‌گهر در سیرجان/ تیمِ نکونام صدر جدول را به سپاهان تعارف زد

    تیم فوتبال استقلال در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال در سیرجان مقابل گل‌گهر سیرجان به تساوی دست یافت و دو امتیاز حساس از دست داد. به گزارش تسنیم، تیم‌ فوتبال استقلال از ساعت ۱۵ امروز (یکشنبه) در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در ورزشگاه شهید سردار...

  • لوکاس آلکاراس,سرمربی نساجی

    «لوکاس آلکاراس» سرمربی نساجی شد

    مربی اسپانیایی هدایت تیم فوتبال نساجی را برعهده گرفت. به گزارش تسنیم، رسانه رسمی باشگاه نساجی مازندران نوشت: «در پی تصمیم مدیریت باشگاه در سمت سرمربیگری، ضمن قدردانی از زحمات آقای سیدمهدی رحمتی و با توجه به توافقی که با ایشان صورت گرفت، در همین راستا بررسی‌های جامع و...

  • سیدمهدی رحمتی,استعفای رحمتی از سرمربیگری نساجی

    رحمتی از سرمربیگری نساجی استعفا کرد

    سرمربی تیم فوتبال نساجی پس از شکست پرگل مقابل استقلال استعفا کرد. به گزارش فارس، سید مهدی رحمتی بعد از شکست ۴ بر صفر تیم فوتبال نساجی مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی، ضمن تشکر از حمایت‌های رضا حدادیان مالک باشگاه، از سرمربیگری تیمش استعفا کرد. رحمتی از هواداران...

  • فیلم/ خلاصه دیدار استقلال ۴-۰ نساجی (هفته سیزدهم لیگ بیست و سوم)

    مهر | تیم فوتبال استقلال که صدر جدول را تا قبل از بازی با نساجی به سپاهان واگذار کرده بود، در دیداری هجومی و تماشایی موفق شد حریف شمالی را گلباران کند تا مجدد به عنوان صدرنشین به کارش ادامه دهد. گزارش بازی استقلال و نساجی ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ فیلم دیدار استقلال و نساجی,ویدیو...

  • دیدار استقلال و نساجی,هفته سیزدهم لیگ بیست و سوم

    استقلال در آزادی نساجی را به آتش کشید/ شاگردان نکونام در صدرجدول ماندند

    تیم فوتبال استقلال با برتری مقابل نساجی مازندران در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال بار دیگر به صدر جدول رده‌بندی بازگشت. به گزارش تسنیم، تیم استقلال در آخرین بازی هفته سیزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۷:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف...

  • لیگ قهرمانان آسیا,شرایط صعود پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

    پرسپولیس برای صعود دیگر برد با تفاضل گل نمی‌خواهد؛ سپاهان در انتظار یک بازی!

    با بروز شدن جدول تیم های دوم، پرسپولیس دیگر برای صعود به برد با تفاضل گل نیاز ندارد. به گزارش فارس، اولین شب از هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب برگزار شد و ۲ نماینده ایران به میدان رفتند. سپاهان در خانه الاتحاد عربستان ۲ بر یک شکست خورد و نساجی...

  • صادق درودگر,اسعفای درودگر از مدیرعامی نساجی

    «صادق درودگر» از مدیرعاملی نساجی استعفا کرد

    مدیرعامل نساجی بعد از پایان بازی‌های تیمش در لیگ قهرمانان آسیا از سمت خود کناره‌گیری کرد. به گزارش ایسنا، لیگ قهرمانان آسیا با اتمام دور گروهی برای تیم نساجی خاتمه یافت. نساجی با بازی امشب برابر الهلال که با نتیجه ۲-۱ به سود تیم عربستانی تمام شد، در نهایت با ۴ باخت و ۲...

  • دیدار سپاهان و الاتحاد,لیگ قهرمانان آسیا 2023

    سپاهان در یک قدمی صعود با وجود باخت مقابل الاتحاد/ وداع نساجی با آسیا با آبروداری در خانه الهلال

    شاگردان مورایس با وجود شکست مقابل الاتحاد در یک قدمی صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند. به گزارش تسنیم، تیم‌های فوتبال سپاهان ایران و الاتحاد عربستان از ساعت ۲۱:۳۰ امشب (دوشنبه - ۱۳ آذر ۱۴۰۲) در چارچوب دیداری از هفته ششم مرحله گروهی لیگ...

  • دیدار نساجی و مومبای سیتی هند,لیگ قهرمانان آسیا 2023

    برد نساجی مقابل نماینده هند در آزادی/ صعود الهلال عربستان و شکست خانگی العین امارات

    شاگردان سیدمهدی رحمتی دیدار مقابل مومبای سیتی هند در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را با پیروزی پشت سر گذاشتند. به گزارش تسنیم، تیم‌های فوتبال نساجی مازندران و مومبای سیتی هند از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (سه‌شنبه) در چارچوب هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ و در گروه D رقابت‌ها به...

  • رحمتی,سرمربی نساجی

    رحمتی در نساجی ماندنی شد؟

    سیدمهدی رحمتی در فاصله کمتر از ۲ روز از استعفایش از هدایت تیم نساجی مازندران، بار دیگر در سمت خود ماندنی شد. به گزارش ایرنا، رحمتی در اوایل هفته جاری و پس از شکست ۲ بر یک تیمش نساجی مازندران برابر میهمانش ذوب آهن اصفهان در هفته دهم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های در...

  • رحمتی,جدایی رحمتی از نساجی

    رحمتی از سرمربیگری نساجی استعفا کرد

    سرمربی نساجی پس از شکست مقابل ذوب آهن اصفهان با حضور در رختکن تیم و خداحافظی از بازیکنان، از مسئولیت هدایت این تیم کناره‌گیری کرد. به گزارش ایرنا، سید مهدی رحمتی که پیش از آغاز فصل بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال سرمربیگری نساجی را به عهده گرفته بود، پس از کسب نتایج ضعیف در...

  • دیدار سپاهان و پرسپولیس,هفته دهم لیگ بیست و سوم

    برد ارزشمند سپاهان مقابل پرسپولیس با سوپرگل دیدنی اسدی/ نساجی به ذوب آهن باخت

    تیم فوتبال سپاهان با گل دیدنی رضا اسدی موفق شد با شکست پرسپولیس، مهم‌ترین دیدار هفته را با برد پشت سر بگذارد. به گزارش تسنیم، در حساس‌ترین و مهمترین دیدار هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۶ و ۳۰ تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش‌...