پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۸:۲۰ - ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۶۰۵۱۵۸
فیلم و سینمای ایران

اصغر فرهادی بار دیگر منتقدان را غافلگیر کرد

فیلم همه می‌دانند,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران
 ۱۹ تن از منتقدان مطرح سینمای اسپانیا نظرات خود را درباره فیلم «همه می‌دانند» تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی که این روزها به صورت گسترده در اسپانیا در حال اکران است بیان کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، «همه می دانند» تازه ترین ساخته اصغر فرهادی است که به تازگی اکران گسترده خود را در اسپانیا و آرژانتین آغاز کرده است.

 

«همه می دانند» که هشتمین ساخته فرهادی است برای اولین بار در افتتاحیه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد، خاویر باردم، پنه لوپه کروز و ریکاردو دارین بازیگران اصلی این فیلم هستند.

 

همزمان با اکران این فیلم، منتقدان صاحب نام سینمای اسپانیا نظرات خود را درباره فیلم فرهادی مطرح کرده‌اند.

 

فرناندو گارسیا از لاوانگواردیا نظر خود را درباره «همه می دانند» اینطور بیان کرده است: فیلمی است که از جنبه‌های مختلف تحسین برانگیز است. از لحاظ فیلمنامه، کارگردانی و به خاطر نحوه کاوشگری درد، کینه، انتقام و دیگر تاریکی‌ها در  زندگی انسان، چه در درون یک قبیله و چه در یک مجموعه کوچکتر. همه این‌ها همراه بارقه های نور احساسات مثبت و حتی قابل تمجید است همانند سخاوت و ظرفیت ایثار. فیلم بیش از همه نمایش خیره کننده یی از هنر بازیگری است  تا حدی که به دشواری می توان گفت در این فیلم بهترن بازیگر زن یا مرد کیست. همگی نمره ۲۰ دارند.

 

آلبرتو کینتانیا منتقد آی آن جی با اشاره به هدایت فوق العاده بازیگران توسط اصغر فرهادی اینطور گفته است: به دشواری می توان فیلمی یافت که همه بازیگران آن عالی ظاهر شده باشند. کارگردانی اصغر فرهای در هدایت بازیگران «همه می دانند» فوق العاده است. بازیگرانی چون باردم، پنه لوپه، ریکاردو دارین،  باربارا لنی، ادوارد فرناندز، الویرا مینگز و ایما کوئستا  به همراه کلیه بازیگران درخشیده اند. ترکیب خانواده بدون نقص است.

 

خوانا سامانس تحلیلگر سینمایی پرومه کال نمایش دقیق مردم روستا در اسپانیا را تحسین کرده است: بسیار از فیلم خوشم آمد و به دقت دارم  با دلهره در هم آمیخته شده است. از رادیولوژی دقیق مردم روستا در اسپانیا شگفت زده شدم. نمی توان باور کرد که فیلمنامه نویس و کارگردان ایرانی باشد. کارگردانی بازیگران تماشایی است . درست است که انتخابهای بسیار خوبی بوده ولی همگی عالی هستند.

 

آلبرتو سیسی از لوس ۴۰ هم درباره «همه می دانند» اینطور نظر داد: همه میدانند به منزله حضور بازیگران شاه نشین سینمای اسپانیا کنار همدیگر است. مجموعه یی بسیار عالی. داستان قابل پیش بینی است و بخصوص در اواخر کمی طولانی شده است. پنه لوپه کروز و باربارا لنی عالی هستند.

 

کارلوس آلونسو از فوتوگراماس هم خیلی کوتاه درباره «همه می دانند» نوشت: در یک کلمه خلاصه میکنم: عالی است.

 

آلوارو سالاس از پالومیترون نیز نظر متفاوتی نسبت به اثر تازه فرهادی داشت که به این شرح است: فرهادی درام خانوادگی را از سر می‌گیرد و به آن فاکتورهای سنتی روستایی اسپانیا را به همراه دلهره اضافه می‌کند. فیلمی پایین‌تر از دیگر فیلمهایش ولی از دیدن آن نباید گذشت.

 

سرخیو سوویانو از موبیز نیز به تحسین بازی پنه لوپه کروز پرداخت: بازیگری درخشان و عمیق پنه لوپه کروز در اثر بزرگ دیگری از فرهادی.داستانی جذاب به همراه مجموعه‌ای فوق العاده از بازیگران که یکی از بهترین پروژه های سال سینمای اسپانیا را  عرضه می کند.

 

عیسراییل آریاس از اروپا پرس از شکوه فیلم و بازی باردم و پنه لوپه کروز تقدیر کرد و نوشت: فیلم از نظر من واقعا با شکوه است. کروز و باردم بسیار قوی هستند ولی کارعالی دیگر بازیگران حتی در نقش های ثانوی چشمگیر است. همه در مرز کاملا بی نقصی هستند. موفقیتی تازه برای فرهادی است که با محیطی که خلق کرده فیلم بیشتر متعلق به گوادالاخارا (از شهرهای نزدیک مادرید) است تا کارگردانی ایرانی. امری بس دشوار که او توانسته از پس ان برآید حفظ هیجان فیلم بدون افزایش  ریتم آن در طول بیش از دو ساعت است. فیلمی است که حتما باید آن را دید.

 

عیسرائیل پاردس از ال پولورال هم درباره «همه می دانند» اینطور نظرش را مطرح کرد: فکر می کنم که جذابیت و شدت فیلم به تدریج افزایش میابد و بخوبی با گردش های روایی بازی شده است و بویژه برای این امربه بازیگران  تکیه دارد. با آنکه کمی منظم به نظر نمی آید در مجموع ارزشمند است.

 

دانیل گالیندو از رایو ملی اسپانیا تاکید کرد که شیفته این فیلم شده است و بیان کرد: فرهادی نا امید نمی کند. با وجود ذهنیت موجود از فیلم های قبلی، بار دیگر هیجان را در یک تریلر حفظ کرده بدون آنکه نیاز به تشکیلات عریض و طویل باشد. داستان از حمایت بازیگران برجسته ای برای حفظ روایت و نگاهها برخوردار است . ( در این زمینه باید از مدیرانتخاب بازیگران سپاسگزاری کرد)

 

خوان کارلوس ریواس از تلویزیون سراسری اسپانیا هم فیلم فرهادی را بهترین فیلم سال سینمای اسپانیا دانست: با شادمانی بسیار می گویم که «همه میدانند» بهترین فیلم سال سینمای اسپانیا با فاصله بسیار از دیگر فیلمهاست.

 

دانیل لوباتو از لاناسیون آمریکانا از روایت خوب فرهادی و احتمال دریافت جایزه توسط بازیگران این فیلم نوشت: فیلم را خیلی دوست داشتم. بعید می داننم چند جایزه «گویا» به بازیگران تعلق نگیرد. این درام روستایی در عمق بسیار قوی است: روابط بین خانواده ها، سرکوفت ها، چالش گذشته های حل نشده،... فرهادی به نیکی لایه های روایت خویش را می سازد تا از این راه تماشاگر را جذب کند. با اینحال ماجرایی که شخصیتها را به چالش می کشد به نظر به پختگی بیشتر نیاز دارد. راه حلی که بکار گرفته شده به نظر می رسد اهمیت زیادی ندارد  و کمی عجولانه است ولی اثری ترش و شیرین در خاطره تماشاگر باقی می گذارد.

 

لورنا ویالاس از سنساسینه با اشاره به بازی درخشان پنه لوپه کروز و خاویر باردم، بیان کرد: همه میدانند موفق می شود تماشاگر را  به ژرفنای اسپانیا ببرد. نقش اول آن ماجرای  یک آدم ربایی است که کاربرد آن کاوش در گذشته برخی از شخصیتها و احساسات آنان همراه برملا شدن رازهای رنج آور است کسانی که به تدریج به مقصران احتمالی تبدیل می شوند. شاید مقدمه درام طولانی باشد با اینحال فرهادی قادر به حفظ هیجان است و تماشاگر را شریک در تصمیم گیری یک مادر و همچنین فردی که زندگی عاشق او بوده، می سازد نقشهایی که پنه لوپه کروز و خاویر باردم بسیار درخشان آنها را بازی کرده اند.

 

آلبرتو کوئه تو از کانال ششم تلویزون که «همه می دانند» را فیلمی بی شباهت به آثار معمول هالیوودی دانست، نظرش را اینطور مطرح کرد: به نظر من فیلمی هیجان برانگیز است. هیچ شباهتی به فیلمهای معمول هالیوودی ندارد خالی از برخوردهای شدید با اندک موسیقی همراه است و وزنه اصلی بر عهده دیالوگ ها و بازیگران است. عنوان فیلم معنای خاصی در طول داستان دارد در طول تماشای فیلم در جستجوی مقصر نمی توان به آن فکر نکرد. شاید جالبتر می بود این امکان که شاید همه مقصر هستند از ابتدا حذف می شد. دوئل های بازیگری بسیار خوبی در فیلم وجود دارد. در پس فیلم کار بسیاری بویژه از جنبه روانشناسی انجام شده است. از نظر من باردم مستحق جایزه گویا است و همچنین پنه لوپه. سارا سالامو نیز شگفتی دلپذیری است که در همه صحنه ها چشمگیر است.

 

یاگو خانتس از ال اکونومیستا دیگر منتقدی بود که عمق این فیلم را تحسین کرده بود و درباره‌اش نوشت: داستان به عمق رازهای خانوادگی می رود و اینکه انسان چگونه برای فرزندش آماده هر کاری است، از مخفی کردن پدر گرفته تا نادیده گرفتن یک آدم ربایی برای بهبودی زندگی یک زوج جوان. همچنین شگفت انگیز است که چگونه یک فیلمنامه نویس و کارگردان خارجی چارچوبهای روستایی اسپانیایی را بیان می کند. می توان دریافت که  مسایل، رفتارها  و واکنشهای بشری جهانی تر از آن است که فکر می کنیم.

 

خوسه ماریا آرسته از دسینه ۲۱ نیز جذابیت و هیجان فیلم را به مخاطبان یادآوری کرد و نوشت: بسیار هیجان انگیز است. خیلی برایم جذاب بود. داستانی  قوی که شناخت فوق العاده اصغر فرهادی از طبیعت بشری را برملا می سازد. آنچه روایت می کند جهانی است با آنکه در اسپانیا  است. چگونگی گذر از شادمانی به تراژدی نمونه  واقعی از هنر اوست.

 

سیلویا گارسیا از کلیک رادیو تی وی هم که تحت تاثیر تازه ترین اثر فرهادی قرار گرفته بود، فیلم او را اینطور توصیف کرد: چه رویدادی! سخت تحت تاثیر قرار گرفته ام. همه می دانند کم نظیر است. فرهادی با شعله یی آرام مجموعه یی از اتفاقات ، شخصیت ها و احساسات را می پزد که به ناچار در آن فرو می رویم. پنه لوپه و باردم یکی از بهترین بازیگریهای زندگی خود را ارایه کرده اند.

 

خوان لوییز اوریانا از رادیو کوپه هم درباره «همه می دانند» نوشت: در برابر فیلمی محکم با چارجوبی استوار قرار داریم به ویژه با بازیگران و هنرنمایی آنان که در بالاترین سطح است.

 

گونزالو کونترراس از رایدو آستوریاس یک ساعت اول فیلم را موفق دانست و نوشت: فیلم خوبی است به ویژه در یک ساعت اول. از نیمه به بعد اندکی کم جان می شود. نکته برجسته آن ترسیم عالی آداب روستایی و تنش های ویژه فرهادی است . باردم و باربارا لنی بسیار عالی هستند.

 

  • 15
  • 4
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
علی نصیریان بیوگرافی علی نصیریان؛ پیشکسوت صنعت بازیگری ایران

تاریخ تولد: ۱۵ بهمن ۱۳۱۳

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر، نویسنده و کارگردان

آغاز فعالیت: ۱۳۲۹ تاکنون

تحصیلات: دانش آموخته مدرسه تئاتر در رشته هنرپیشگی

ادامه
پاوان افسر بیوگرافی پاوان افسر بازیگر تازه کار سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۲۷ تیر ۱۳۶۳ 

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر 

آغاز فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

تحصیلات: لیسانس رشته ی مدیریت بازرگانی

ادامه
امین پیل علی بیوگرافی امین پیل علی بازیکن تازه نفس فوتبال ایران

تاریخ تولد: ۱۷ دی ۱۳۸۱

محل تولد: گیلان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک

تیم: تیم ملی فوتبال ایران

شماره پیراهن: ۱۵

ادامه
ابوطالب بن عبدالمطلب زندگینامه ابوطالب بن عبدالمطلب پدر امام علی (ع)

تاریخ تولد: ۳۵ پیش از عام‌الفیل

محل تولد: مکه

دیگر نام ها: عبدالمطلب، عبدالمناف، عمران

دلیل شهرت: رئیس قبیله بنی هاشم، پدر امام علی (ع)، عمو و حامی حضرت محمد (ص)

درگذشت: سال دهم بعثت

آرامگاه: مکه در گورستان ابوطالب

ادامه
رودریگو هرناندز بیوگرافی «رودریگو هرناندز»؛ ستاره ای فراتر از یک فوتبالیست | هوش و تفکر رمز موفقیت رودری

تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶

محل تولد: مادرید، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست 

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: منچسترسیتی

قد: ۱ متر ۹۱ سانتی متر

ادامه
موسی التماری بیوگرافی موسی التماری بازیکن فوتبال اردنی

تاریخ تولد: ۱۰ ژوئن ۱۹۹۷

محل تولد: امان، اردن

حرفه: فوتبالیست

باشگاه کنونی: باشگاه فوتبال مون‌پلیه فرانسه

پست: مهاجم

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
اوسمار ویرا بیوگرافی اوسمار ویرا سرمربی تیم پرسپولیس

تاریخ تولد: ۳ ژوئیه ۱۹۷۵

محل تولد: ریو گرانده دو سول ، برزیل

حرفه: سرمربی تیم فوتبال

باشگاه کنونی: پرسپولیس

آغاز فعالیت: سال ۱۹۹۴

ادامه
اوستون ارونوف بیوگرافی اوستون ارونوف بازیکن فوتبال ازبکی در تیم های ایرانی

چکیده بیوگرافی اوستون ارونوف

نام کامل: اوستون رستم اوگلی اورونوف

تاریخ تولد: ۱۹ دسامبر ۲۰۰۰

محل تولد: نوایی، ازبکستان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک تهاجمی

باشگاه کنونی: پرسپولیس

ادامه
اکرم عفیف بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن برتر تیم ملی قطر

تاریخ تولد: ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶

محل تولد: دوحه، قطر

حرفه: فوتبالیست

پست: وینگر

باشگاه کنونی: السد قطر

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های آنشرلی

دیالوگ های آنشرلی در این مقاله از سرپوش به بررسی جذابیت های دیالوگ های آنشرلی در سینما و تئاتر می‌پردازیم. آنشرلی، با تاریخچه‌ای غنی در حوزه فرهنگ و هنر، دارای دیالوگ‌هایی است که علاوه بر ارتقاء داستان، به عنوان نمونه‌هایی برجسته از زبان هنری در این صنایع شناخته می‌شوند. اثر آنشرلی  کتاب "آنشرلی" نوشته لوسی ماد مونتگمری، داستان دختری به نام آن شرلی است که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. آن شرلی دختری کنجکاو، مهربان و خلاق است که با دیالوگ های خود، شخصیتی دوست داشتنی و ماندگار در ذهن خوانندگان ایجاد کرده است. انیمیشن آنشرلی انیمیشن "آنشرلی" که در سال ۱۹۷۹ در ژاپن ساخته شده است، اقتباسی از رمان "آن در گرین گیبلز" نوشته لوسی ماد مونتگمری است. این انیمیشن، داستان دختری به نام آن شرلی را روایت می کند که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. شخصیت های آنشرلی شخصیت های اصلی انیمیشن آنشرلی عبارتند از: آن شرلی: دختری کنجکاو، مهربان و خلاق که با موهای قرمز و شخصیت دوست داشتنی خود، یکی از محبوب ترین شخصیت های ادبیات کودکان است. مریلا کاترین کاتبرت: خواهر بزرگ تر ماتیو کاتبرت که با برادرش در مزرعه گرین گیبلز زندگی می کند. مریلا زنی سخت کوش و جدی است که در ابتدا از حضور آن شرلی در خانه خود خوشحال نیست. ماتیو کاتبرت: برادر کوچک تر مریلا که مردی مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیانا براری: دختر همسایه کاتبرت ها که با آن شرلی دوست می شود. دیانا دختری مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیالوگ های انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، از این قرار است که آن شرلی، دختری یتیم که در یتیم خانه بزرگ شده است، توسط خواهر و برادری به نام های مریلا و ماتیو کاتبرت به فرزندخواندگی پذیرفته می شود. مریلا و ماتیو، آن شرلی را برای کمک به انجام کارهای خانه و مزرعه می خواهند. آن شرلی، با موهای قرمز آتشین و شخصیت دوست داشتنی خود، به سرعت با مریلا و ماتیو و همچنین با همسایه آنها، دیانا براری، دوست می شود. آن شرلی، با ماجراجویی ها و شیطنت های خود، زندگی کاتبرت ها را زیر و رو می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه از زندگی لذت ببرند. نکات مثبت آنشرلی انیمیشن آنشرلی، از جمله انیمیشن های ماندگار و خاطره انگیزی است که با داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله نکات مثبت این انیمیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: - داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، داستانی جذاب و پرکشش است که مخاطبان را از ابتدا تا انتها درگیر خود می کند. - شخصیت های انیمیشن آنشرلی، از جمله آن شرلی، مریلا، ماتیو و دیانا، شخصیت هایی دوست داشتنی هستند که مخاطبان با آنها ارتباط برقرار می کنند. - انیمیشن آنشرلی، پیام های مثبتی مانند اهمیت خانواده، دوستی و امید را به مخاطبان خود منتقل می کند. دیالوگ های شخصیت آنشرلی دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بیانگر شخصیت او هستند. او دختری کنجکاو و ماجراجو است که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید است. این ویژگی در دیالوگ های او به وضوح دیده می شود. برای مثال، در یکی از دیالوگ ها، آنشرلی از معلم خود می پرسد: "حتی اگر دنیا بد باشد، همیشه چیزهای خوب هم وجود دارد." " تصور اینکه شما یک ملکه هستید واقعا عالی است. شما بدون هیچ گونه ناراحتی از آن لذت می برید و هر زمان که بخواهید می توانید از ملکه بودن دست بردارید، کاری که در زندگی واقعی نمی توانید انجام دهید." "این یک چیز خوب در مورد این جهان است ... همیشه بهارهای بیشتری وجود دارد." "وقتی فکر می‌کنم قرار است اتفاق خوبی بیفتد، به نظر می‌رسد که بر روی بال‌های انتظار پرواز می‌کنم. و سپس اولین چیزی که متوجه می شوم با یک ضربت به زمین می افتم. اما واقعاً ماریلا، قسمت پرواز تا زمانی که ادامه دارد با شکوه است... مثل اوج گرفتن در غروب خورشید است. من فکر می‌کنم که تقریباً تاوان ضربه را می‌پردازد." "خب، نمی توان یکدفعه عادت دختر بچه بودن را کنار گذاشت." "شاید... شاید... عشق به طور طبیعی از یک دوستی زیبا آشکار شد، مانند گل رز طلایی که از غلاف سبزش می لغزد."  "این یک ایده دوست داشتنی است، دایانا؛ زندگی کردن به گونه ای که نامت را زیبا کنی، حتی اگر در آغاز زیبا نبود... آن را در افکار مردم برای چیزی آنقدر دوست داشتنی و دلپذیر قرار می دهد که هرگز به تنهایی به آن فکر نمی کنند." "شاید، به هر حال، عاشقانه مانند یک شوالیه که سوار اسب می‌شود، با شکوه و هیاهوی وارد زندگی انسان نشده باشد. شاید مثل یک دوست قدیمی از راه‌های آرام به سمت آدم خزید..." "خب، همه ما اشتباه می کنیم، عزیزم، پس فقط آن را پشت سر بگذار. ما باید از اشتباهات خود پشیمان باشیم و از آنها درس بگیریم، اما هرگز آنها را با خود به آینده منتقل نکنیم." "من معتقدم که زیباترین و شیرین ترین روزها، روزهایی نیستند که در آن اتفاقات بسیار باشکوه یا شگفت انگیز یا هیجان انگیزی رخ دهد، بلکه فقط روزهایی هستند که لذت های کوچک ساده ای را به ارمغان می آورند و به آرامی یکدیگر را دنبال می کنند، مانند مرواریدهایی که از یک رشته می لغزند." "من از دوستی بسیار سپاسگزارم. زندگی را بسیار زیبا می کند." "این بدترین دوران بزرگ شدن است و من در حال درک آن هستم. چیزهایی که در دوران کودکی خیلی می‌خواستی، وقتی به آنها دست پیدا می‌کردی، به نظرت چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند." "آیا خوب نیست که فکر کنیم فردا روز جدیدی است که هنوز هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد." دیالوگ های ماندگار آنشرلی "این خیلی خوب است که در مورد غم ها بخوانید و تصور کنید که قهرمانانه از طریق آنها زندگی می کنید، اما وقتی واقعاً آنها را دارید، خیلی خوب نیست" "خیلی آسان است که شرور باشی بدون اینکه بدانی." "اما واقعاً ماریلا، نمی‌توان در چنین دنیای جالبی برای مدت طولانی غمگین ماند، می‌تواند؟" "زندگی ارزش زیستن را دارد تا زمانی که خنده در آن باشد." "تجربه من این بوده است که شما تقریباً همیشه می توانید از چیزهایی لذت ببرید، اگر تصمیم خود را محکم بگیرید که این کار را انجام دهید." "دنیای قدیمی عزیز تو بسیار دوست داشتنی هستی و من خوشحالم که در تو زنده هستم." "چرا مردم باید برای دعا زانو بزنند؟ اگر واقعاً می خواستم دعا کنم به شما می گویم که چه کار می کردم. من به تنهایی یا در جنگل های عمیق و عمیق به یک میدان بزرگ بزرگ می رفتم و به آسمان - بالا - بالا - بالا - به آن آسمان آبی دوست داشتنی نگاه می کردم که انگار پایانی برای آن وجود ندارد. آبی بودن و سپس من فقط یک دعا را احساس می کنم." "این یکی از مزایای سیزده سالگی است که شما خیلی بیشتر از زمانی که فقط دوازده ساله بودید می دانید" "تا زمانی که نمردی هرگز از غافلگیر شدن در امان نیستی" "کیک‌ ها یک عادت وحشتناک دارند که وقتی می‌ خواهید خوب باشند بد می‌ شوند" "آنه تمام عاشقانه هایت را رها نکن اندکی از آن چیز خوبی است البته نه زیاد اما کمی از آن را حفظ کن" دیالوگ های زیبای آنشرلی سخن پایانی درباره دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بخشی از جذابیت این شخصیت دوست داشتنی هستند. این دیالوگ ها، شخصیت، امید، خوش بینی و عشق به طبیعت آنشرلی را به خوبی بیان می کنند. گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش