پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۲:۱۵ - ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۲۰۰۲۹۹
فیلم و سینمای جهان

ممنوعه برای رمانتیک ها؛ ۱۰ مورد از بهترین فیلم های ضد عشق تاریخ سینما [قسمت اول]

بهترین فیلم های ضد عشق تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

در معنای ادبی و شاعرانه، مفهوم رمانس (romance) احساس رازآلودگی، هیجان و دور از دسترس بودن است، فراری دوست داشتنی از زمینی و مادی بودن زندگی روزمره. اگر این تعریف برای شما قابل قبول باشد، شاید سفر به یک خانه نفرین شده یا جن زده می تواند رمانتیک ترین تجربه در زندگی یک شخص لقب گیرد اما در واقع نمی توان چنین چیزی را بهترین نمونه رمانس در نظر گرفت.

 

برای رمانس معانی و اشارات ضمنی و پنهان متفاوتی وجود دارد: این معنا می تواند در قالب سفر تنها به یک جنگل یا یک راه حل راضی کننده برای گرسنگی مفرط در طول شب یا یک بانجی جامپینگ هیجان انگیز و ماجراجویانه تعریف شود. علیرغم تمامی این ایدئولوژی ها متفاوت در مورد رمانس، بهترین و معمول ترین ایده در مورد آن همواره به هیجان عشق منسوب می شود زیرا حس رمانتیک عشق در طول نسل ها به عنوان دستاورد اصلی و ذاتی زندگی انسانی انگاشته شده است. بدین ترتیب می توان رمانس را مرتبط با داشتن ارتباط با دیگران تعریف کرد؛ خواه یک ارتباط رسمی مانند ازدواج باشد یا یک رابطه شخصی بدون رسمیت که در صورت بهم خوردن آن زندگی شخص می تواند به یکباره از هم بپاشد.

 

بهترین فیلم های ضد عشق تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

عشق چیزی غیر از نوری نیست که ایده خودشیفتگی را در قالب مهربانی نسبت به یک شریک زندگی انتخاب شده پنهان و عرضه می دارد. ممکن است آفتاب روز تازه ای طلوع کند و ناگهاه به این نتیجه برسید که شریک زندگی یا معشوقتان دیگر آن کسی نیست که دیروز بود یا در ابتدا به نظر می رسید. این تغییر و دگرگونی یک شخصیت نیست بلکه کشفی صرف است که از طریق افزایش اطلاعات در مورد زندگی دیگر اشخاص بدست می آید.

 

فیلم های عاشقانه همواره از بهترین و پرطرفدارترین فیلم های ژانر سینما بوده اند. با این وجود برخی فیلم ها نیز ساخته شده اند که می توان آن ها را فیلم های ضد عشق و عاشقی دانست زیرا این فیلم ها افراد را از وارد شدن به یک رابطه عاشقانه می ترسانند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بهترین فیلم هایی که پیامی ضد عاشقانه دارند آشنا کنیم.

 

۱- دختر گمشده (۲۰۱۴)

بهترین فیلم های ضد عشق تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

هیچ کسی شایسته نیست که زنی مانند ایمی دان در فیلم «دختر گمشده» (Gone Girl) داشته باشد؛ زنی روان پریش با شخصیت و افکار پیچیده و با مشکلاتی در دوران کودکی که برای محافظت از زندگی عاشقانه خود و بی تغییر نگه داشتن حس خودشیفتگی اش دست به کارهای هولناکی می زند. از طریق مشاوره، مراقبت فراوان و عشق می توان شریک زندگی را از مشکلات و ترومای ناشی از رنج های دوران کودکی نجات داد اما مداوای بیماری که شروع به نشان دادن تمایلات روان پریشانه کرده و از ترومای دوران کودکی خود به عنوان بهانه ای برای سوء استفاده ار هر موقعیتی می کند تقریباً غیرممکن خواهد بود. جوامع کنونی ازدواج های به ظاهر شاد کم ندارد اما به ندرت پیش می آید که زن یا شوهری به منظور انتقام از خیانت شریک زندگی اش، برای او دسیسه چینی کرده و او را قاتل جلوه دهد.

 

بهترین فیلم های ضد عشق تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

ایمی فیلم «دختر گمشده» دقیقاً این کار و حتی فراتر از آن را مرتکب می شود. بعد از اینکه متوجه می شود شوهرش، نیک، با یکی از دانشجویانش به او خیانت می کند، او وانمود به باردار بودن کرده و با یکی از همسایه ها دوست می شود، سپس دفترچه خاطرات دروغینی می نویسد که نیک را مظنون نشان می دهد، یکی از عاشقان قدیمی اش را به قتل می رساند و سپس با یک ادعای بارداری تازه که از طریق به سرقت بردن مایع منی همسرش به شیوه ای مصنوعی ایجاد شده از همسرش باج می گیرد. همچنین در فیلم، ماجرای خیانت نیک از فاصله ای دور و به طور خلاصه نشان می دهد با این قصد که بگوید این عمل نیک یک خیانت کامل و مطلق نبوده و به جای یک عشق واقعی به زنی دیگر، یک رابطه تصادفی و زودگذر بوده است.

 

بهترین فیلم های ضد عشق تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

در بازگشت نیز رابطه بین ایمی و نیک بدتر می شود که بار دیگر ایده عشق و رومانس همه جانبه را نفی می کند. در سکانس های اولیه فیلم، ساختار فیلم روی تحقیقات در مورد ناپدید شدن ایمی متمرکز می شود و این اشاره ای هجوآمیز به کنجکاوی مردم در مورد به بیراهه رفتن یک ازدواج ظاهراً ایده آل و موفق است. نکته این است که در جوامع کنونی (یا دستکم غربی) هیچ ازدواج ایده آلی وجود ندارد و صرفاً زن و مرد برای داشتن ثبات به ناچار دست از بخشی از خواسته های خود می کشند. این تفاوت یک زوج معمولی با ایمی دان است که انجیل داستان های ضد عشق را بر پرده سینما به نگارش در می آورد.

 

۲- چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟ (۱۹۶۶)

بهترین فیلم های ضد عشق تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

یک شب پرحادثه می تواند همه چیز را تغییر دهد. نفرین الکل می تواند عمیق ترین و پنهان ترین رازها را عیان سازد و دروغ ها را لایه لایه فاش کند. در اولین فیلم مایک نیکلاس با عنوان «چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟» (Who’s Afraid of Virginia Woolf؟) که بر اساس نمایشنامه ای به همین نام ساخته شده، رابطه بین مارتا و جورج در طی یک شب همراه با مهمانانشان در بوته آزمایش قرار گرفته و روابط زناشویی مهمانان نیز به شیوه ظریفی با میزبانان مورد مقایسه قرار می گیرد. تلخی موجود در رابطه بین جورج و مارتا بعد از یک شب میگساری خود را نشان می دهد و تنش جنسی آزار دهنده ای بین مارتا و یکی از مهمانان به نام نیک رخ می دهد. در نتیجه رابطه ای خیانت آمیز بین این دو شکل می گیرد و جورج نیز بی صدا شاهد ماجراست.

 

بهترین فیلم های ضد عشق تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

زندگی و ازدواج ناشاد نیک و هانی نیز عیان می شود و بیننده در می یابد که نیک تنها به خاطر ثروت هانی با او ازدواج کرده است. به نظر می رسد که هر کسی برای مقابله با زندگی زناشویی ناشادشان از یک مکانیزم یکسان استفاده می کنند؛ مارتا به الکل پناه می برد و هانی حماقت را بر می گزیند. این فیلم کابوسی برای هر زوج عاشق است و به بیننده هشدار می دهد که هر رابطه ظاهراً عاشقانه ای می تواند چنین نتیجه ای در پی داشته باشد. در فیلم نیکلاس، ازدواج و ایده عاشقانه مربوط به آن را به مثابه یک سرپوش و حقیقت صادقانه را اعلان جنگ طرفین به یکدیگر می داند.

 

۳- گرمای بدن (۱۹۸۱)

بهترین فیلم های ضد عشق تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

صادقانه بودن عشق خارج از ادواج همواره مورد اختلاف بوده زیرا اغلب اوقات مشخص می شود که چنین رابطه ای تنها خستگی از یک رابطه تک همسری بوده و نه یک تصمیم عاشقانه. به نحوی می توان جذابیت اولین گناه و ماجراجویی ناشی از آن را مسئله ای دانست که جامعه آن را ممنوعه می داند. در این معنا می توان رمانس را با همان تعریف اولیه در نظر گرفت: هیجانی که همراه با یک فرار دوست داشتنی از زندگی مادی و یکنواخت روزانه می آید. با این وجود مواردی در سینما و حتی زندگی واقعی وجود دارد که ما را از عواقب این بازی ریسکی خطرناک آگاه می سازند. به طور کلی، شرکای چنین رابطه ای در واقع در یک فضای غریبه و مورد بررسی قرار نگرفته برای یکدیگر قرار دارند به همین دلیل انگیزه های آن ها نیز به همین شکل نامشخص و پنهان باقی می مانند.

 

بهترین فیلم های ضد عشق تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

در طول سالیان دراز زن های افسونگر اما خطرناک به شیوه های مختلف مورد توجه و بررسی قرار گرفته اند اما در فیلم «گرمای بدن» (Body Heat) ساخته لارنس کاسدان، زن افسونگر داستان در سوء استفاده و غارت عاطفی شریکش برای سود شخصی بسیار آگاه عمل می کند. هیچ نشانه ای از عشق و رمانس واقعی در متی واکر دیده نمی شود. او به طور کامل فریبندگی خود را به عنوان سرمایه و ابزاری برای تبدیل کردن شخصیت ند به قربانی خود مورد استفاده قرار می دهد.

 

او ند را جادو کرده تا نقشه فرار او همراه با ثروت همسرش را طراحی و عملی کند و در نهایت نه تنها از لحاظ عاطفی او را ترک کرده بلکه برای رسیدن به هدفش هیچ ابایی از کشتن این عاشق دل خسته فریب خورده نیز ندارد. «گرمای بدن» از آن دسته فیلم هایی است که هر بیننده ای را از ورود به یک رابطه عاشقانه می ترساند.

 

۴- دور برگردان (۱۹۹۷)

بهترین فیلم های ضد عشق تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

گاهی اوقات وارد یک رابطه عاشقانه می شوید و همه چیز از ابتدا به سمت دره پیش می رود، درست مانند اینکه در وسط یک بیابان گرفتار شده اید و هیچ راه فراری از این گرمای سوزان بی محابا ندارید. الیور استون در یکی از معدود فیلم های خود خارج از ژانر درام های سیاسی و در فیلم «دور برگردان» (U-Turn) شانس خود را در ژانر نئو نوآر ضد عشق امتحان می کند. شخصیت بابی با بازی شان پن یک قاتل مزد بگیر است که به خاطر بدهی خود در حال فرار از یک گانگستر خطرناک است و در میانه راه در یک شهر کوچک با یک زوج نامتعارف روبرو می شود.

 

آن ها به کشتن شریک زندگی خود تمایل داشته و هر کدام جداگانه او را برای کشتن دیگری استخدام می کنند. نیک عاشق گریس (زن ماجرا که ابتدا او را استخدام کرده) می شود در یک دور برگردان همسر او را به قتل می رساند. این دو با دارایی های مرد مقتول و برای شروع یک زندگی جدید فرار می کنند و یک کلانتر که او نیز از عاشقان قدیمی زن بوده را در راه می کشند.

 

بهترین فیلم های ضد عشق تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

وقتی که بابی مشغول از بین بردن جسد کلانتر است، گریس او را از روی یک پرتگاه به پایین هل می دهد تا با تمام پول ها فرار کند و بدین ترتیب بابی مجبور می شود عشقش را نیز به قتل برساند، عشقی که در واقع یک جانبه بوده است. بابی نیز خود روز بعد در اثر گرمای شدید بیابان جان می دهد. این فیلم نیز بار دیگر ویژگی های خیانت آمیز و افسونگرانه شخصیت داستانی زنان ماجرا را یادآور می شود. در طول داستان تنها دو شخصیت مرد دیده می شوند که تنها به منافع شخصی خود فکر می کنند و بقیه شخصیت های مردی که در داستان با آن ها آشنا می شویم از این قاعده مستثنی و مبرا هستند. گریس زن افسونگر و خطرناکی است که تنها به ثروت شوهرش می اندیشد و برای دست یابی به آن وانمود می کند که عاشق بابی است. بدین ترتیب با تماشای این فیلم رفتن مخاطب به سمت عشق و عاشقی سخت می شود.

 

۵- آنومالیزا (۲۰۱۵)

بهترین فیلم های ضد عشق تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

ترس و وحشت ذاتی مانعی بزرگ بر سر راه عشق است، ایده ای که روزهای بی هدف انسان را به معنای ادعایی اش می رساند. رمانس محصول فرعی یک فانتزی غیرمعمول است، یک نوع دیوانگی که عامه مردم آن را پذیرفته و باور کرده اند. چارلی کافمن از آن دسته فیملسازان نابغه ای است که دوست دارد فیلم هایش را به شیوه هایی متفاوت از دیگر فیلمسازان طراحی کرده و بسازد.

 

در فیلم «آنومالیزا» (Anomalisa)، شخصیت اصلی داستان با نام مایکل یک کارشناس خدمات پس از فروش است که علاقه ای به گفتمان های روشنفکری ندارد اما با نیرویی که درکی از آن ندارد به ورطه کسالت و درماندگی کشیده می شود. او در روابط خود با دیگران مشکل دارد و به دلیل دیدگاه هایش همه نیز در مقابل برای او افرادی خسته کننده و بیروح هستند و هیچ چیز او را سر ذوق و شوق نمی آورد تا اینکه صدای زنی به نام لیزا را می شنود و فکر می کند که لیزا یک راه حل عاشقانه برای مشکل اوست و در نهایت به او پیشنهاد ازدواج می دهد.

 

بهترین فیلم های ضد عشق تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

همه چیز خوب پیش می رود و لیزا نیز خواستگاری او را می پذیرد اما هر چه پیش می رود مایکل به این نتیجه می رسد که لیزا نیز تفاوتی با دیگران ندارد و آنطور که فکر می کرده الهه بهشت نیست. همه افراد تصور و برداشت خاص خود را از رمانس دارند که با توجه به نیازها و انتظاراتشان تعریف می شود و وقتی که این انتظارات برآورده نمی شوند و هماهنگی دیده نمی شود، رابطه ای که در ابتدا قوی و درست به نظر می رسید رنگ می بازد. به دلیل ابتلا به سندروم فرگولی (Fregoli syndrome) -سندروم فرگولی یا توهم دوگانگی یک اختلال ذهنی و روانی است که در آن  فرد به یک اعتقاد توهمی باور دارد که افراد مختلف در حقیقت یک فرد هستند که تغییر چهره داده اند – این احساس شکست و اشتباه خیلی زود در شخصیت مایکل رخ می دهد اما در زندگی روزمره واقعی نیز چنین احساسی برای بسیاری دیگر رخ می دهد، البته با سرعتی بسیار کمتر.

 

 

  • 15
  • 2
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
زهرا گونش بیوگرافی زهرا گونش؛ والیبالیست میلیونر ترکی

چکیده بیوگرافی زهرا گونش

نام کامل: زهرا گونش

تاریخ تولد: ۷ جولای ۱۹۹۹

محل تولد: استانبول، ترکیه

حرفه: والیبالیست

پست: پاسور و دفاع میانی

قد: ۱ متر و ۹۷ سانتی متر

ادامه
سوگل خلیق بیوگرافی سوگل خلیق بازیگر جوان سینمای ایران

تاریخ تولد: ۱۶ آبان ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر

آغاز فعالیت: ۱۳۸۷ تاکنون

تحصیلات: لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر تهران

ادامه
شیگرو میاموتو سفری به دنیای بازی های ویدیویی با شیگرو میاموتو

تاریخ تولد: ۱۶ نوامبر ۱۹۵۲

محل تولد: سونوبه، کیوتو، ژاپن 

ملیت: ژاپنی

حرفه: طراح بازی های کامپیوتری و نینتندو 

تحصیلات: کالج هنر کانازاوا

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش