جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۱:۱۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۸۰۵۳۵۳
فیلم و سینمای جهان

۱۰ فیلم رزمی برتر تاریخ سینما؛ از «داستان پلیس» تا «اژدها وارد می‌شود» [قسمت دوم]

فیلم های رزمی برتر تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

سینمای هنرهای رزمی در دهه ۱۹۲۰ در چین آغاز شد، جایی که فیلم های رزمی را با عنوان «فیلم های وو شیا» یا «فیلم های مبارزه دلیرانه» می شناختند. فیلم هایی مانند فیلم رزمی «سوزاندن معبد سدر سرخ» (The Burning of the Red Lotus Temple) در سال ۱۹۲۸، الگویی را با افکت های ویژه با تکنولوژی بالا و سکانس های مبارزه با سبکی خاص در به تصویر کشیدن کلیشه های درهم و برهم هنرهای رزمی ایجاد کردند.

شوربختانه علیرغم مدت زمان بسیار طولانی و ۲۷ ساعته این فیلم رزمی، امروزه نام چندانی از این کلاسیک رزمی شنیده نمی شود. در دهه ۱۹۳۰، هیئت سانسور دولت کمونیست چین ضربه ای مرگبار به این ژانر وارد کرد زیرا آن را بر خلاف قوانین اخلاقی حزب دانسته و بدین ترتیب فیلم های رزمی به هنگ کنگ کوچ کردند. در این فیلم ها به جای ترفندهای جلوه های ویژه از هنرمندان واقعی و آموزش دیده ورزش های رزمی استفاده می شد.

فیلم های رزمی برتر تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

آکیرا کوروساوای ژاپنی اولین کارگردانی بود که به طور قابل توجه به ژانر رزمی پرداخت و این سبک را در فیلم «هفت سامورایی» (Seven Samurai) در سال ۱۹۵۴ به تصویر کشید. با این وجود محبوبیت امروزی فیلم های رزمی در دهه ۷۰ با ظهور بروس لی و ساخت فیلم هایی مانند «اژدها وارد می شود» ایجاد گردید. موفقیت این فیلم و مرگ نابهنگام و تراژیک بروس لی بر محبوبیت ژانر رزمی افزوده و شخصیت هایی مانند جکی چان و جت لی جای او را گرفتند. محبوبیت ژانر رزمی اگر چه مانند گذشته نیست اما هنوز هم یکی از مهیج ترین ژانرهای سینمایی است. در قسمت اول این مطلب شما را با برخی از بهترین فیلم های رزمی تاریخ سینما آشنا کردیم و در قسمت دوم نیز می خواهیم ۵ مورد باقیمانده را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

۵- ماتریکس (۱۹۹۹)

فیلم های رزمی برتر تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

فیلم «ماتریکس» (The Matrix) می‌خواهد بگوید چیزی که ما به عنوان واقعیت می‌شناسیم در واقع یک لایه و نمای ظاهری زیبا برای مخفی کردن یک واقعیت تلخ در مورد هستی و موجودیت انسان‌‎هاست. در این داستان، شخصیت نئو با بازی کیانو ریوز که یک برنامه‌نویس کامپیوتری است برای مطلع کردن همگان از این واقعیت تلخ و تحمل عواقب آن انتخاب می‌شود. خشک و خالی بودن بازی ریوز در این نقش بسیار حیرت‌انگیز است زیرا قرار است نئو شخصیتی باشد که تنها مهارت‌ها و کیفیت‌هایی را از خود نشان دهد که در مغز او بارگیری شده است. برای یادگیری فنون جوجیتسو، او تنها به بارگذاری یک برنامه کامپیوتری مرتبط با این ورزش در مغز خود نیاز دارد.

فیلم های رزمی برتر تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

بدین ترتیب وی به سرعت این تکنیک‌های رزمی را از فیلم‌های دهه ۱۹۷۰ گرفته و با سرعتی فرازمینی این کارها را انجام دهد به نحوی که می تواند به هوا بپرد و حتی قبل از این که پایش به زمین برسد کارهای زیادی را به انجام برساند. علیرغم تنش و پارانویای موجود در فیلم «ماتریکس»، این حرکات خیره کننده رزمی درون آن است که باعث شده این فیلم به چنین جایگاهی در سینما دست یابد. واچوفسکی‌ها برای تحقق ایده رزمی خود به سراغ یئون وو پینگ رفتند و او بود که سکانس‌های جذاب مبارزه در فیلم را طراحی و اجرا کرد.

۴- خانه خنجرهای پرنده (۲۰۰۴)

فیلم های رزمی برتر تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

وقتی که بیست دقیقه ابتدایی فیلم «خانه خنجرهای پرنده» (House of Flying Daggers) را تماشا کنید دیگر تعجب نخواهید کرد که چرا مقامات ورزش چین، کارگردان این فیلم، ژانگ یی مو، را برای کارگردانی مراسم افتتاحیه المپیک پکن انتخاب کردند. علیرغم این سکانس‌های اکشن ابتدای فیلم به جای یک استادیوم در سالن انتظار یک کافه رخ می‌دهد، تمام عناصری که یی مو آن‌ها را در مقیاسی بزرگتر در مسابقات المپیک ۲۰۰۸ به کار گرفته قابل مشاهده هستند: موسیقی کلاسیک چینی، رقس، لباس‌ها و پارچه‌های ابریشم رنگی فراوان، طبل و البته هنرهای رزمی. سکانس‌های رزمی ابتدای فیلم باعث می‌شود که انتظار مخاطب از ادامه فیلم در سطحی بالاتر قرار گیرد. اگر چه «خانه خنجرهای طلایی» بخشی از یک سه‌گانه‌ی ووشیا- پس از «قهرمان» (Hero) و پیش از «نفرین گل طلایی» (Curse of the Golden Flower)- بود اما آن را رمانتیک‌ترین، نمایشی‌ترین و البته راضی کننده‌ترین فیلم این سه‌گانه می‌دانند.

فیلم های رزمی برتر تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

داستان فیلم در دوران سلسله تانگ می‌گذرد، جایی که دو افسر پلیس به نام‌های لئو و جین در جستجوی رییس گروه شورشی موسوم به خنجرهای پرنده هستند. آن‌ها زن نابینای مرموزی را در کافه می‌یابند که به عضویت او در این گروه مشکوک هستند و بدین ترتیب جین در قالب یک فراری به او می‌پیوندد تا محل اختفای رهبر گروه را پیدا کند. رفته رفته بین این دو علاقه‌ای شکل می‌گیرد اما هیچ چیز آنطور نیست که به نظر می‌رسد. اگر چه سکانس‌های مبارزه فیلم به شکل باورنکردنی و بی‌مانندی هنرمندانه طراحی و اجرا شده‌اند اما در بخش‌های دیگر جنبه‌های رزمی به اندازه آن خوب عمل نمی‌کند.

۳-داستان پلیس (۱۹۸۵)

فیلم های رزمی برتر تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

اگر چه در آن زمان واضح به نظر می‌رسید اما اکنون بسیار عجیب است به این نکته فکر کنیم که روزگاری دستکم یک تهیه کننده سینمایی هنگ کنگی، جکی چان را میراث‌دار بروس لی نامیده بود، استاد بی‌بدیل هنرهای رزمی که سبک کاری‌اش به شکل خنده‌داری جدی و با شدت و حدت بالایی بود. بعد از چند کار امتحانی در این ژانر و تقلید از سبک بازی لی، چان علیرغم حفظ فضای رزمی فیلم، آن را به سمت کمدی برد. به همین دلیل بود که بعد از موفقیت فیلم «استاد مست»، این بدلکار سابق در سال ۱۹۸۱ خود را در هالیوود و فیلم «مسیر کاننبال» (The Cannonball Run) یافت. روزهای اول فعالیت چان در هالیوود اما خیلی خوب پیش نرفت و پس از شکست فیلم «محافظ» (The Protector) در سال ۱۹۸۵، چان به هنگ کنگ بازگشته و فیلم «داستان پلیس» (Police Story) را ساخت که هم نقش اول آن را بازی کرد هم کارگردانی و نویسندگی آن را نیز بر عهده داشت.

فیلم های رزمی برتر تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

وی در این فیلم نقش یک پلیس بدشانس را بازی می‌کند که مجبور می‌شود در قالب پلیس مخفی و برای حفظ شرافتش وارد یک دارودسته مواد مخدر شود. در این فیلم، چان به سکانس‌های رزمی و بدلکاری بیش از هر جنبه دیگر فیلم اهمیت داد و از عناصر این ژانر برای پر کردن فضاهای خالی استفاده نمود. او با خودداری از استفاده از بدلکار برای تمامی سکانس‌ها، به سرعت به عنوان یک ستاره اکشن نترس و پیشگام برای خود نامی دست و پا کرد. برای همین فیلم، چان به خاطر ضربه مغزی، چندین مورد سوختگی، از جا در رفتن لگن و حتی آسیب جدی به ستون فقرات بستری شد. نتیجه کار یک موفقیت تجاری بزرگ بود که ۵ دنباله را در پی داشت.

۲- ببر خیزان، اژدهای پنهان (۲۰۰۰)

فیلم های رزمی برتر تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

فیلم «ببر خیزان، اژدهای پنهان» (Crouching Tiger, Hidden Dragon) ساخته آنگ لی یک فیلم اکشن آرام است که هیچ کس انتظار موفقیت آن را نداشت. همه چیز با به سرقت رفتن یک شمشیر افسانه‌ای به نام «سرنوشت سبز» آغاز می‌شود و با به سرقت رفتن این شمشیر، دوربین نیز همراه با سارق به پرواز درمی‌آید که برای او جاذبه زمین جامه‌ای محدود کننده است که باید از دست آن خلاص شود. یک مبارز به نام یو شو لین او را روی سقف خانه‌هایی که در مهتاب می‌درخشند تعقیب می‌کند.

فیلم های رزمی برتر تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

و وقتی که این تعقیب و گریز به مبارزه ختم می‌شود تمامی قوانین ژانر اکشن نادیده گرفته می‌شوند. درگیری‌های هوایی فیلم‌های رزمی توسط فیلم «ماتریکس» به سینما معرفی شد و لی نیز از طراح سکانس‌های اکشن همان فیلم، یئون وو پینگ، خواست که این سبک از مبارزه را در فیلم او به مرحله تازه‌ای ببرد. بدین ترتیب صحنه‌هایی خلق شد که الهام‌بخش بسیاری در ژیمناستیک، رقص بریک و البته کارتون‌ها و انیمیشن‌های رزمی شد. نقش وزن عاطفی و احساسی را در این فیلم نیز نباید نادیده گرفت.

۱- اژدها وارد می‌شود (۱۹۷۳)

فیلم های رزمی برتر تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

شاید همه موافق نباشند که بگوییم «اژدها وارد می‌شود» (Enter the Dragon) بهترین فیلم بروس لی بود اما دستکم این فیلمی بود که او را به یک افسانه تبدیل کرد، فیلمی که در سال ۱۹۷۳ به یک فیلم رکوردشکن در باکس آفیس تبدیل شد و فیلمی از این سوپراستار بی‌رقیب دنیای هنرهای رزمی که تابستان قبل از اکران فیلم در اثر واکنش شدید عصبی نسبت به داروهای مُسکن درگذشت. بدین ترتیب بروس لی در زمینه حضور پس از مرگ در بهترین فیلمش با جیمز دین شریک شد. بعد از بازی به عنوان یک کودک بازیگر در سینمای هنگ کنگ و بازی در سریال «زنبور سبز» (The Green Hornet)، لی وارد سینمای اکشن و رزمی هنگ کنگ شد، فیلم‌هایی که چنان مورد استقبال قرار گرفتند که استودیو برادران وارنر برای ساخت فیلم «اژدها وارد می‌شود» با بروس لی به عنوان بازیگر و تهیه کننده مشترک به توافق رسید که اولین فیلم رزمی هالیوود تا آن زمان به شمار می‌رفت.

فیلم های رزمی برتر تاریخ سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

لی با سرعت مرگبار، حالت ظاهری موزون و فیزیک خیره کننده‌اش در رشته‌های کونگ فو، جودو و کاراته استاد بود و به همین دلیل بسیاری او را پدر عرفانی هنرهای رزمی ترکیبی امروزی می‌دانند. او جثه بزرگی نداشت اما از ظاهری دوست داشتنی و صورتی معصوم برخوردار بود و جذابیتش با آن عقاید فلسفی‌اش دوچندان می‌شد. او کاریزما و حضوری به اندازه محمد علی کلی در آن دوران داشت و این کاریزما در هیچ فیلم دیگری به اندازه «اژدها وارد می‌شود» پدیدار نیست.

  • 20
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
علی نصیریان بیوگرافی علی نصیریان؛ پیشکسوت صنعت بازیگری ایران

تاریخ تولد: ۱۵ بهمن ۱۳۱۳

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر، نویسنده و کارگردان

آغاز فعالیت: ۱۳۲۹ تاکنون

تحصیلات: دانش آموخته مدرسه تئاتر در رشته هنرپیشگی

ادامه
پاوان افسر بیوگرافی پاوان افسر بازیگر تازه کار سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۲۷ تیر ۱۳۶۳ 

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر 

آغاز فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

تحصیلات: لیسانس رشته ی مدیریت بازرگانی

ادامه
امین پیل علی بیوگرافی امین پیل علی بازیکن تازه نفس فوتبال ایران

تاریخ تولد: ۱۷ دی ۱۳۸۱

محل تولد: گیلان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک

تیم: تیم ملی فوتبال ایران

شماره پیراهن: ۱۵

ادامه
ابوطالب بن عبدالمطلب زندگینامه ابوطالب بن عبدالمطلب پدر امام علی (ع)

تاریخ تولد: ۳۵ پیش از عام‌الفیل

محل تولد: مکه

دیگر نام ها: عبدالمطلب، عبدالمناف، عمران

دلیل شهرت: رئیس قبیله بنی هاشم، پدر امام علی (ع)، عمو و حامی حضرت محمد (ص)

درگذشت: سال دهم بعثت

آرامگاه: مکه در گورستان ابوطالب

ادامه
رودریگو هرناندز بیوگرافی «رودریگو هرناندز»؛ ستاره ای فراتر از یک فوتبالیست | هوش و تفکر رمز موفقیت رودری

تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶

محل تولد: مادرید، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست 

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: منچسترسیتی

قد: ۱ متر ۹۱ سانتی متر

ادامه
موسی التماری بیوگرافی موسی التماری بازیکن فوتبال اردنی

تاریخ تولد: ۱۰ ژوئن ۱۹۹۷

محل تولد: امان، اردن

حرفه: فوتبالیست

باشگاه کنونی: باشگاه فوتبال مون‌پلیه فرانسه

پست: مهاجم

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
اوسمار ویرا بیوگرافی اوسمار ویرا سرمربی تیم پرسپولیس

تاریخ تولد: ۳ ژوئیه ۱۹۷۵

محل تولد: ریو گرانده دو سول ، برزیل

حرفه: سرمربی تیم فوتبال

باشگاه کنونی: پرسپولیس

آغاز فعالیت: سال ۱۹۹۴

ادامه
اوستون ارونوف بیوگرافی اوستون ارونوف بازیکن فوتبال ازبکی در تیم های ایرانی

چکیده بیوگرافی اوستون ارونوف

نام کامل: اوستون رستم اوگلی اورونوف

تاریخ تولد: ۱۹ دسامبر ۲۰۰۰

محل تولد: نوایی، ازبکستان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک تهاجمی

باشگاه کنونی: پرسپولیس

ادامه
اکرم عفیف بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن برتر تیم ملی قطر

تاریخ تولد: ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶

محل تولد: دوحه، قطر

حرفه: فوتبالیست

پست: وینگر

باشگاه کنونی: السد قطر

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های آنشرلی

دیالوگ های آنشرلی در این مقاله از سرپوش به بررسی جذابیت های دیالوگ های آنشرلی در سینما و تئاتر می‌پردازیم. آنشرلی، با تاریخچه‌ای غنی در حوزه فرهنگ و هنر، دارای دیالوگ‌هایی است که علاوه بر ارتقاء داستان، به عنوان نمونه‌هایی برجسته از زبان هنری در این صنایع شناخته می‌شوند. اثر آنشرلی  کتاب "آنشرلی" نوشته لوسی ماد مونتگمری، داستان دختری به نام آن شرلی است که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. آن شرلی دختری کنجکاو، مهربان و خلاق است که با دیالوگ های خود، شخصیتی دوست داشتنی و ماندگار در ذهن خوانندگان ایجاد کرده است. انیمیشن آنشرلی انیمیشن "آنشرلی" که در سال ۱۹۷۹ در ژاپن ساخته شده است، اقتباسی از رمان "آن در گرین گیبلز" نوشته لوسی ماد مونتگمری است. این انیمیشن، داستان دختری به نام آن شرلی را روایت می کند که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. شخصیت های آنشرلی شخصیت های اصلی انیمیشن آنشرلی عبارتند از: آن شرلی: دختری کنجکاو، مهربان و خلاق که با موهای قرمز و شخصیت دوست داشتنی خود، یکی از محبوب ترین شخصیت های ادبیات کودکان است. مریلا کاترین کاتبرت: خواهر بزرگ تر ماتیو کاتبرت که با برادرش در مزرعه گرین گیبلز زندگی می کند. مریلا زنی سخت کوش و جدی است که در ابتدا از حضور آن شرلی در خانه خود خوشحال نیست. ماتیو کاتبرت: برادر کوچک تر مریلا که مردی مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیانا براری: دختر همسایه کاتبرت ها که با آن شرلی دوست می شود. دیانا دختری مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیالوگ های انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، از این قرار است که آن شرلی، دختری یتیم که در یتیم خانه بزرگ شده است، توسط خواهر و برادری به نام های مریلا و ماتیو کاتبرت به فرزندخواندگی پذیرفته می شود. مریلا و ماتیو، آن شرلی را برای کمک به انجام کارهای خانه و مزرعه می خواهند. آن شرلی، با موهای قرمز آتشین و شخصیت دوست داشتنی خود، به سرعت با مریلا و ماتیو و همچنین با همسایه آنها، دیانا براری، دوست می شود. آن شرلی، با ماجراجویی ها و شیطنت های خود، زندگی کاتبرت ها را زیر و رو می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه از زندگی لذت ببرند. نکات مثبت آنشرلی انیمیشن آنشرلی، از جمله انیمیشن های ماندگار و خاطره انگیزی است که با داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله نکات مثبت این انیمیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: - داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، داستانی جذاب و پرکشش است که مخاطبان را از ابتدا تا انتها درگیر خود می کند. - شخصیت های انیمیشن آنشرلی، از جمله آن شرلی، مریلا، ماتیو و دیانا، شخصیت هایی دوست داشتنی هستند که مخاطبان با آنها ارتباط برقرار می کنند. - انیمیشن آنشرلی، پیام های مثبتی مانند اهمیت خانواده، دوستی و امید را به مخاطبان خود منتقل می کند. دیالوگ های شخصیت آنشرلی دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بیانگر شخصیت او هستند. او دختری کنجکاو و ماجراجو است که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید است. این ویژگی در دیالوگ های او به وضوح دیده می شود. برای مثال، در یکی از دیالوگ ها، آنشرلی از معلم خود می پرسد: "حتی اگر دنیا بد باشد، همیشه چیزهای خوب هم وجود دارد." " تصور اینکه شما یک ملکه هستید واقعا عالی است. شما بدون هیچ گونه ناراحتی از آن لذت می برید و هر زمان که بخواهید می توانید از ملکه بودن دست بردارید، کاری که در زندگی واقعی نمی توانید انجام دهید." "این یک چیز خوب در مورد این جهان است ... همیشه بهارهای بیشتری وجود دارد." "وقتی فکر می‌کنم قرار است اتفاق خوبی بیفتد، به نظر می‌رسد که بر روی بال‌های انتظار پرواز می‌کنم. و سپس اولین چیزی که متوجه می شوم با یک ضربت به زمین می افتم. اما واقعاً ماریلا، قسمت پرواز تا زمانی که ادامه دارد با شکوه است... مثل اوج گرفتن در غروب خورشید است. من فکر می‌کنم که تقریباً تاوان ضربه را می‌پردازد." "خب، نمی توان یکدفعه عادت دختر بچه بودن را کنار گذاشت." "شاید... شاید... عشق به طور طبیعی از یک دوستی زیبا آشکار شد، مانند گل رز طلایی که از غلاف سبزش می لغزد."  "این یک ایده دوست داشتنی است، دایانا؛ زندگی کردن به گونه ای که نامت را زیبا کنی، حتی اگر در آغاز زیبا نبود... آن را در افکار مردم برای چیزی آنقدر دوست داشتنی و دلپذیر قرار می دهد که هرگز به تنهایی به آن فکر نمی کنند." "شاید، به هر حال، عاشقانه مانند یک شوالیه که سوار اسب می‌شود، با شکوه و هیاهوی وارد زندگی انسان نشده باشد. شاید مثل یک دوست قدیمی از راه‌های آرام به سمت آدم خزید..." "خب، همه ما اشتباه می کنیم، عزیزم، پس فقط آن را پشت سر بگذار. ما باید از اشتباهات خود پشیمان باشیم و از آنها درس بگیریم، اما هرگز آنها را با خود به آینده منتقل نکنیم." "من معتقدم که زیباترین و شیرین ترین روزها، روزهایی نیستند که در آن اتفاقات بسیار باشکوه یا شگفت انگیز یا هیجان انگیزی رخ دهد، بلکه فقط روزهایی هستند که لذت های کوچک ساده ای را به ارمغان می آورند و به آرامی یکدیگر را دنبال می کنند، مانند مرواریدهایی که از یک رشته می لغزند." "من از دوستی بسیار سپاسگزارم. زندگی را بسیار زیبا می کند." "این بدترین دوران بزرگ شدن است و من در حال درک آن هستم. چیزهایی که در دوران کودکی خیلی می‌خواستی، وقتی به آنها دست پیدا می‌کردی، به نظرت چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند." "آیا خوب نیست که فکر کنیم فردا روز جدیدی است که هنوز هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد." دیالوگ های ماندگار آنشرلی "این خیلی خوب است که در مورد غم ها بخوانید و تصور کنید که قهرمانانه از طریق آنها زندگی می کنید، اما وقتی واقعاً آنها را دارید، خیلی خوب نیست" "خیلی آسان است که شرور باشی بدون اینکه بدانی." "اما واقعاً ماریلا، نمی‌توان در چنین دنیای جالبی برای مدت طولانی غمگین ماند، می‌تواند؟" "زندگی ارزش زیستن را دارد تا زمانی که خنده در آن باشد." "تجربه من این بوده است که شما تقریباً همیشه می توانید از چیزهایی لذت ببرید، اگر تصمیم خود را محکم بگیرید که این کار را انجام دهید." "دنیای قدیمی عزیز تو بسیار دوست داشتنی هستی و من خوشحالم که در تو زنده هستم." "چرا مردم باید برای دعا زانو بزنند؟ اگر واقعاً می خواستم دعا کنم به شما می گویم که چه کار می کردم. من به تنهایی یا در جنگل های عمیق و عمیق به یک میدان بزرگ بزرگ می رفتم و به آسمان - بالا - بالا - بالا - به آن آسمان آبی دوست داشتنی نگاه می کردم که انگار پایانی برای آن وجود ندارد. آبی بودن و سپس من فقط یک دعا را احساس می کنم." "این یکی از مزایای سیزده سالگی است که شما خیلی بیشتر از زمانی که فقط دوازده ساله بودید می دانید" "تا زمانی که نمردی هرگز از غافلگیر شدن در امان نیستی" "کیک‌ ها یک عادت وحشتناک دارند که وقتی می‌ خواهید خوب باشند بد می‌ شوند" "آنه تمام عاشقانه هایت را رها نکن اندکی از آن چیز خوبی است البته نه زیاد اما کمی از آن را حفظ کن" دیالوگ های زیبای آنشرلی سخن پایانی درباره دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بخشی از جذابیت این شخصیت دوست داشتنی هستند. این دیالوگ ها، شخصیت، امید، خوش بینی و عشق به طبیعت آنشرلی را به خوبی بیان می کنند. گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش