جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۰۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۳۰۸۰۲۷
موسیقی

کنسرت‌ها بی‌سر و صدا گران شدند

گرانی بلیت کنسرت‌های تهران,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی
پس از اختصاص ۱۰ درصد از درآمد کنسرت‌های تهران و کلانشهرها به خزانه‌ کشور، قیمت بلیت کنسرت‌ها بدون اطلاع‌رسانی رسمی و بی‌سر و صدا افزایش یافت اما در این میان نه سود هنرمند افزایش یافت و نه رضایت مخاطب بیشتر شد.

به گزارش ایلنا، طبق مصوبه جدیدی که اواخر سال گذشته توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این پس مکلف است ۱۰ درصد از درآمد کنسرت‌های تهران و کلان‌شهرها را به حساب درآمد عمومی خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

تصویب این طرح طی مدت زمانی کوتاه حاشیه‌ها و اعتراض‌هایی را از سوی هنرمندان و برخی از مسئولان در پی داشته است، تا آنجا که علی ترابی (مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) استعفا داد و چند روز پس از او شهرام صارمی (مدیر اجرایی جشنواره موسیقی) نیز طی انتشار نامه‌ای سرگشاده، استعفای خود را از سمتش اعلام کرد.

در حال حاضر طرح نامبرده اجرایی شده و این در حالی است که قیمت بلیت‌ کنسرت‌ها نیز طی روزها و هفته‌های گذشته بدون اعلام قبلی از سوی مراجع مرتبط افزایش یافته است. تا چند روز گذشته کمترین قیمت بلیت به‌طور میانگین ۴۵ هزار تومان و بالاترین قیمت بلیت‌ها بر اساس جایگاه صندلی‌ سالن‌ها ۱۵۰ هزارتومان بوده است. این در حالی است که طی روزها و هفته‌های گذشته قیمت حداقلی و حداکثری بلیت‌ کنسرت‌ها افزایش یافته است. به‌طور مثال قیمت بلیت‌های کنسرت فرزاد فرزین که ۲۳ خردادماه در برج میلاد برگزار شد، بر اساس تعرفه قبلی قیمت‌ها تعیین نشده و گرانتر از قبل است. ارزان‌ترین بلیت کنسرت فرزاد فرزین ۷۰‌هزارتومان و گرانترین آن ۱۸۵‌هزارتومان است. یا به‌طور مثال قیمت بلیت‌های کنسرت گروه بانوان «رخساره» که قرار است در روز پنج‌شنبه ۱۶ تیرماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برود از ۸۰‌ هزارتومان شروع می‌شود و قیمت حداکثری آن ۱۳۰ ‌هزارتومان است. 

مقایسه قیمت بلیت‌ کنسرت‌ها با فروردین و اردیبهشت‌ماه

اگر به قیمت کنسرت‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال (و نه قیمت‌های سال ۱۳۹۷) نگاهی بیندازیم متوجه تفاوت‌های ذکر شده خواهیم شد. به طور مثال قیمت بلیت کنسرت فرزاد فرخ که در هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه امسال در نمایشگاه بین‌المللی و سالن میلاد برگزار شده ۵۰ تا ۱۴۰‌هزارتومان بوده و حداقل قیمت بلیت‌های کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد از ۴۵‌ هزارتومان شروع و تا ۱۶۰‌هزارتومان متغیر بود. این در حالی است که قیمت بلیت‌های کنسرت آینده فرزاد فرزین ۷۰ تا ۱۸۵‌هزار تومان است.

قیمت کنسرت امید نعمتی و مهیار علیزاده که هشتم اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت برگزار شد ۴۰ تا ۱۵۰‌هزارتومان بود و این درحالی است که قیمت بلیت‌های کنسرت گروه «دال» در تاریخ یکشنبه ۱۲ خردادماه از ۵۰ هزارتومان آغاز شد و بر اساس چیدمان صندلی‌های تالار وحدت تا ۱۶۰ هزارتومان متغیر بود.

احسان خواجه امیری، خواننده موسیقی پاپ سه‌شنبه ۲۱ خردادماه طی دو سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی به اجرای کنسرت پرداخت که قیمت بلیت‌های آن از ۷۰‌ هزارتومان شروع می‌شد و بالاترین مبلغ آن ۱۸۵‌هزارتومان بود. بلیت‌های این کنسرت در مقایسه با قیمت کنسرت‌های خوانندگان دیگر در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی گران‌تر شده است.

«هوروش‌بند» که روز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه طی دو سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی به اجرای کنسرت پرداخت و قیمت بلیت‌های آن از ۷۰‌هزارتومان تا ۱۸۵‌هزار تومان بود.

مهدی جهانی روز گذشته ۲۸ خردادماه در مرکز همایش‌های برج میلاد طی دو سانس روی صحنه رفت که بلیت‌های این کنسرت نیز نسبت به کنسرت‌های مشابه ماه‌های گذشته در همین سالن افزایش داشته است. قیمت بلیت‌های کنسرت مهدی جهانی با توجه به جایگاه و وضعیت سالن از ۴۵‌ هزارتومان آغاز و تا ۱۸۵‌هزارتومان متغیر بود.

کنسرت نوستالژی زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر یکی دیگر از کنسرت‌های روزهای آینده است که شنبه یکم تیرماه طی دو سانس در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود و قیمت حداقلی بلیت آن ۵۰‌ هزارتومان است و بالاترین رقم آن ۱۸۵‌هزار تومان است.

امید حاجیلی به اتفاق اعضای گروهش شنبه یکم تیرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌الملی تهران طی دو سانس به روی صحنه می‌رود و قیمت بلیت‌های آن از ۷۰‌هزارتومان آغاز می‌شود و تا ۱۸۵‌هزارتومان متغیر است.

بابک جهانبخش نیز روز چهارشنبه ۵ تیرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه می‌رود و قیمت بلیت‌های آن از ۷۰‌ هزارتومان آغاز می‌شود و قیمت حداکثری‌ان ۱۸۵‌هزار تومان است.

گروه «چارتار» نیز دوشنبه ۱۰ تیرماه در مرکز همایش‌های برج میلاد طی دو سانس به اجرای کنسرت می‌پردازد پرداخت و مبلغ بلیت‌ آن از ۴۵‌ هزارتومان آغاز می‌شود و بالاترین مبلغ آن ۱۸۵‌هزارتومان است.

علیرضا طلیسچی نیز طی دو سانس در روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه در برج میلاد کنسرت خواهد داشت و قیمت بلیت‌های آن از ۵۰‌هزار تومان تا ۱۸۵‌هزار تومان است.

افزایش بلیت‌کنسرت‌ها و تبعات آن برای هنرمندان و مخاطبان

در میان کنسرت‌های متعدد هستند خوانندگان و دست‌اندرکارانی که قیمت بلیت کنسرت‌هایشان، آنگونه که باید افزایش نیافته است که البته تعدادشان زیاد نیست، با این وجود، بالا رفتن نسبی بلیت‌ کنسرت‌ها، اتفاقی است که درباره‌اش صحبتی نشده و نسبت به آن تصمیم واضحی از سوی مسئولان اتخاذ نشده است.

بی‌شک افزایش بی‌سر و صدای قیمت بلیت اغلب کنسرت‌ها سرآغاز گرانی‌های بیشتر خواهد بود که با توجه به شرایط اقتصادی مردم اتفاق خوبی نیست، آنهم درحالی‌که به تازگی ده درصد از بهای فروش کنسرت‌ها به خزانه دولت واریز می‌شود. بی‌شک این افزایش قیمت‌ها به نفع موسیقی، هنرمندان و مخاطبان نیست و جدا از سوءاستفاده‌ بیشتر دلالان بازار سیاه،‌ سود اصلی آن نصیب تهیه‌کنندگان، کنسرت‌گذاران و سالن‌دارانی می‌شود که با یکدیگر هماهنگ هستند و صرفأ وجه تجاری و بیزینسی موسیقی را مدنظر دارند.

در این میان؛ افزایش قیمت بلیت اغلب کنسرت‌ها بر اساس سیاست و تعرفه مشخصی صورت نگرفته و قانون و قاعده‌ای پشت آن نیست. با این تفاسیر و بر اساس روند قبلی افزایش بلیت‌ها، بازهم باید منتظر افزایش قیمت‌ها باشیم؛ زیرا به طور معمول مبالغ و قیمت‌های تجاری اجناس و خدمات مختلف عرصه‌های گوناگون در کشور با توجه به نرخ تورم و با هماهنگی اصناف و اتحادیه‌های مختلف به صورت سالانه افزایش پیدا می‌کند و امسال در عرصه موسیقی هنوز این اتفاق رخ نداده است.

به‌طور قطع، آسیب اصلی این هرج و مرج اقتصادی متوجه موسیقی و گونه‌های مختلف آن است. در شرایط عادی اقتصادی، به طور معمول موسیقی و کنسرت در سبد اقتصادی خانواده‌های قشر متوسط و ضعیف جایی ندارد و افزایش قیمت‌ بلیت‌ها آن تعداد معدود مخاطبان فرهنگ و هنر دوست قشر متوسط و ضعیف جامعه را از رفتن به کنسرت منصرف خواهد کرد.

طبق نظرسنجی تلفنی ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران) در روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفندماه امسال، ۸۰.۲ درصد مردم به طور سالانه اصلا به کنسرت نمی‌روند. در میان ۲۰.۸ درصد باقی مانده نیز ۸.۶ درصد هرچندسال یک‌بار به کنسرت می‌روند و ۷.۵ درصد از مردم نیز سالی یک‌ بار به دیدن کنسرت‌های مختلف می‌نشینند. در این میان تنها ۲.۸ درصد از مردم هرچندماه یک‌بار کنسرت می‌روند. جالب اینکه تنها ۰.۵ از مردم هرماه به کنسرت می‌روند و ۰.۵ هرماه چندبار کنسرت می‌روند. پس می‌توان اینگونه گفت که در ماجرای وضع قوانین جدید و سهم ‌بندی سود اقتصادی کنسرت‌ها حق و سهم مخاطبان و علاقمندان موسیقی به طور کامل نادیده انگاشته شده و بر اساس وضعیت موجود، باید توقع آن را داشته باشیم که مخاطبان معدود کنسرت‌ها ریزشی آنچنانی داشته باشند.

برگزاری کنسرت چه هزینه‌هایی دارد؟

مطمئنا برگزاری کنسرت در پایتخت و دیگر استان‌ها و شهرهای کشور هزینه‌های بسیاری دارد. رقم اجاره سالن‌های دولتی و خصوصی بسیار سنگین و میلیونی است تا آنجا که هنرمندان به تنهایی نمی‌توانند از عهده آن برآیند، به اضافه اینکه بخش قابل توجهی از سود کنسرت‌ها به مالکان سالن‌ها می‌رسد و مقدار آن به طور معمول کمتر از ۳۰‌درصد نیست. از طرفی هر سالن بر اساس قوانین و چهارچوب‌های خود قیمت اجاره را تعیین می‌کند که این قیمت‌ها تعرفه یکسان و مشخصی ندارند. درصورت عدم وجود امکانات کافی، تهیه‌کننده یا حامی مالی پروژه باید برای تامین تجهیزات سالن مبالغی را در نظر بگیرد. فروش اینترنتی بلیت کنسرت‌ها نیز هزینه‌هایی را برای تهیه‌کننده یا عوامل برگزار کننده کنسرت دربردارد.

با اینکه افزایش دستمزد هنرمندان بنا به تعرفه مشخصی صورت نمی‌گیرد و به طور کلی سلیقه‌ای و توافقی است اما رقمی قابل توجه است که بخشی از بودجه موجود را به خود اختصاص می‌دهد. از سویی دیگر اداره اماکن در بخشی از درآمد کنسرت سهیم است زیرا برقراری امنیت سالن به عهده عوامل این بخش است. هزینه تصویربرداری کنسرت نیز به عهده برگزارکنندگان است و اگر قرار باشد عوامل کنسرت از برنامه‌شان تصویربرداری کنند، باید مبالغی را در این بخش هزینه کنند که با توجه به افزایش قیمت‌ اجاره تجهیزاتی چون دوربین، ریل، کرین، پروجیپ، سیستم صدا و ابزارآلات نورپردازی، همچنین دستمزد عوامل مربوطه رقمی بالا را می‌طلبد.

با توجه به تمام هزینه‌های برگزاری یک کنسرت می‌توان به اهمیت آن ده درصد اختصاص یافته به خزانه دولت پی برد. البته قاعده بر این است که دولت در قبال دریافت سهم، خدماتی را برای هنرمندان و کنسرت‌گذاران در نظر بگیرد که چنین اتفاقی نیفتاده است. با توجه به معضل افزایش سالانه بلیت کنسرت‌ها و با توجه به عرف موجود کشور در زمینه عدم بازگشت قیمت‌ها به ارقام قبلی، بهتر است مسئولان ذیربط در وزارت ارشاد، دفتر موسیقی و دیگر اصناف مرتبط تا دیر نشده وضعیت فعلی را جدی بگیرند و از حق و حقوق هنرمندان عرصه موسیقی دفاع کنند تا بیش از این شاهد اتفاقات بدون قاعده و قانون در عرصه موسیقی نباشیم.

  • 16
  • 3
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
علی نصیریان بیوگرافی علی نصیریان؛ پیشکسوت صنعت بازیگری ایران

تاریخ تولد: ۱۵ بهمن ۱۳۱۳

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر، نویسنده و کارگردان

آغاز فعالیت: ۱۳۲۹ تاکنون

تحصیلات: دانش آموخته مدرسه تئاتر در رشته هنرپیشگی

ادامه
پاوان افسر بیوگرافی پاوان افسر بازیگر تازه کار سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۲۷ تیر ۱۳۶۳ 

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر 

آغاز فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

تحصیلات: لیسانس رشته ی مدیریت بازرگانی

ادامه
امین پیل علی بیوگرافی امین پیل علی بازیکن تازه نفس فوتبال ایران

تاریخ تولد: ۱۷ دی ۱۳۸۱

محل تولد: گیلان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک

تیم: تیم ملی فوتبال ایران

شماره پیراهن: ۱۵

ادامه
ابوطالب بن عبدالمطلب زندگینامه ابوطالب بن عبدالمطلب پدر امام علی (ع)

تاریخ تولد: ۳۵ پیش از عام‌الفیل

محل تولد: مکه

دیگر نام ها: عبدالمطلب، عبدالمناف، عمران

دلیل شهرت: رئیس قبیله بنی هاشم، پدر امام علی (ع)، عمو و حامی حضرت محمد (ص)

درگذشت: سال دهم بعثت

آرامگاه: مکه در گورستان ابوطالب

ادامه
رودریگو هرناندز بیوگرافی «رودریگو هرناندز»؛ ستاره ای فراتر از یک فوتبالیست | هوش و تفکر رمز موفقیت رودری

تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶

محل تولد: مادرید، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست 

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: منچسترسیتی

قد: ۱ متر ۹۱ سانتی متر

ادامه
موسی التماری بیوگرافی موسی التماری بازیکن فوتبال اردنی

تاریخ تولد: ۱۰ ژوئن ۱۹۹۷

محل تولد: امان، اردن

حرفه: فوتبالیست

باشگاه کنونی: باشگاه فوتبال مون‌پلیه فرانسه

پست: مهاجم

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
اوسمار ویرا بیوگرافی اوسمار ویرا سرمربی تیم پرسپولیس

تاریخ تولد: ۳ ژوئیه ۱۹۷۵

محل تولد: ریو گرانده دو سول ، برزیل

حرفه: سرمربی تیم فوتبال

باشگاه کنونی: پرسپولیس

آغاز فعالیت: سال ۱۹۹۴

ادامه
اوستون ارونوف بیوگرافی اوستون ارونوف بازیکن فوتبال ازبکی در تیم های ایرانی

چکیده بیوگرافی اوستون ارونوف

نام کامل: اوستون رستم اوگلی اورونوف

تاریخ تولد: ۱۹ دسامبر ۲۰۰۰

محل تولد: نوایی، ازبکستان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک تهاجمی

باشگاه کنونی: پرسپولیس

ادامه
اکرم عفیف بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن برتر تیم ملی قطر

تاریخ تولد: ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶

محل تولد: دوحه، قطر

حرفه: فوتبالیست

پست: وینگر

باشگاه کنونی: السد قطر

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های آنشرلی

دیالوگ های آنشرلی در این مقاله از سرپوش به بررسی جذابیت های دیالوگ های آنشرلی در سینما و تئاتر می‌پردازیم. آنشرلی، با تاریخچه‌ای غنی در حوزه فرهنگ و هنر، دارای دیالوگ‌هایی است که علاوه بر ارتقاء داستان، به عنوان نمونه‌هایی برجسته از زبان هنری در این صنایع شناخته می‌شوند. اثر آنشرلی  کتاب "آنشرلی" نوشته لوسی ماد مونتگمری، داستان دختری به نام آن شرلی است که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. آن شرلی دختری کنجکاو، مهربان و خلاق است که با دیالوگ های خود، شخصیتی دوست داشتنی و ماندگار در ذهن خوانندگان ایجاد کرده است. انیمیشن آنشرلی انیمیشن "آنشرلی" که در سال ۱۹۷۹ در ژاپن ساخته شده است، اقتباسی از رمان "آن در گرین گیبلز" نوشته لوسی ماد مونتگمری است. این انیمیشن، داستان دختری به نام آن شرلی را روایت می کند که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. شخصیت های آنشرلی شخصیت های اصلی انیمیشن آنشرلی عبارتند از: آن شرلی: دختری کنجکاو، مهربان و خلاق که با موهای قرمز و شخصیت دوست داشتنی خود، یکی از محبوب ترین شخصیت های ادبیات کودکان است. مریلا کاترین کاتبرت: خواهر بزرگ تر ماتیو کاتبرت که با برادرش در مزرعه گرین گیبلز زندگی می کند. مریلا زنی سخت کوش و جدی است که در ابتدا از حضور آن شرلی در خانه خود خوشحال نیست. ماتیو کاتبرت: برادر کوچک تر مریلا که مردی مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیانا براری: دختر همسایه کاتبرت ها که با آن شرلی دوست می شود. دیانا دختری مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیالوگ های انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، از این قرار است که آن شرلی، دختری یتیم که در یتیم خانه بزرگ شده است، توسط خواهر و برادری به نام های مریلا و ماتیو کاتبرت به فرزندخواندگی پذیرفته می شود. مریلا و ماتیو، آن شرلی را برای کمک به انجام کارهای خانه و مزرعه می خواهند. آن شرلی، با موهای قرمز آتشین و شخصیت دوست داشتنی خود، به سرعت با مریلا و ماتیو و همچنین با همسایه آنها، دیانا براری، دوست می شود. آن شرلی، با ماجراجویی ها و شیطنت های خود، زندگی کاتبرت ها را زیر و رو می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه از زندگی لذت ببرند. نکات مثبت آنشرلی انیمیشن آنشرلی، از جمله انیمیشن های ماندگار و خاطره انگیزی است که با داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله نکات مثبت این انیمیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: - داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، داستانی جذاب و پرکشش است که مخاطبان را از ابتدا تا انتها درگیر خود می کند. - شخصیت های انیمیشن آنشرلی، از جمله آن شرلی، مریلا، ماتیو و دیانا، شخصیت هایی دوست داشتنی هستند که مخاطبان با آنها ارتباط برقرار می کنند. - انیمیشن آنشرلی، پیام های مثبتی مانند اهمیت خانواده، دوستی و امید را به مخاطبان خود منتقل می کند. دیالوگ های شخصیت آنشرلی دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بیانگر شخصیت او هستند. او دختری کنجکاو و ماجراجو است که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید است. این ویژگی در دیالوگ های او به وضوح دیده می شود. برای مثال، در یکی از دیالوگ ها، آنشرلی از معلم خود می پرسد: "حتی اگر دنیا بد باشد، همیشه چیزهای خوب هم وجود دارد." " تصور اینکه شما یک ملکه هستید واقعا عالی است. شما بدون هیچ گونه ناراحتی از آن لذت می برید و هر زمان که بخواهید می توانید از ملکه بودن دست بردارید، کاری که در زندگی واقعی نمی توانید انجام دهید." "این یک چیز خوب در مورد این جهان است ... همیشه بهارهای بیشتری وجود دارد." "وقتی فکر می‌کنم قرار است اتفاق خوبی بیفتد، به نظر می‌رسد که بر روی بال‌های انتظار پرواز می‌کنم. و سپس اولین چیزی که متوجه می شوم با یک ضربت به زمین می افتم. اما واقعاً ماریلا، قسمت پرواز تا زمانی که ادامه دارد با شکوه است... مثل اوج گرفتن در غروب خورشید است. من فکر می‌کنم که تقریباً تاوان ضربه را می‌پردازد." "خب، نمی توان یکدفعه عادت دختر بچه بودن را کنار گذاشت." "شاید... شاید... عشق به طور طبیعی از یک دوستی زیبا آشکار شد، مانند گل رز طلایی که از غلاف سبزش می لغزد."  "این یک ایده دوست داشتنی است، دایانا؛ زندگی کردن به گونه ای که نامت را زیبا کنی، حتی اگر در آغاز زیبا نبود... آن را در افکار مردم برای چیزی آنقدر دوست داشتنی و دلپذیر قرار می دهد که هرگز به تنهایی به آن فکر نمی کنند." "شاید، به هر حال، عاشقانه مانند یک شوالیه که سوار اسب می‌شود، با شکوه و هیاهوی وارد زندگی انسان نشده باشد. شاید مثل یک دوست قدیمی از راه‌های آرام به سمت آدم خزید..." "خب، همه ما اشتباه می کنیم، عزیزم، پس فقط آن را پشت سر بگذار. ما باید از اشتباهات خود پشیمان باشیم و از آنها درس بگیریم، اما هرگز آنها را با خود به آینده منتقل نکنیم." "من معتقدم که زیباترین و شیرین ترین روزها، روزهایی نیستند که در آن اتفاقات بسیار باشکوه یا شگفت انگیز یا هیجان انگیزی رخ دهد، بلکه فقط روزهایی هستند که لذت های کوچک ساده ای را به ارمغان می آورند و به آرامی یکدیگر را دنبال می کنند، مانند مرواریدهایی که از یک رشته می لغزند." "من از دوستی بسیار سپاسگزارم. زندگی را بسیار زیبا می کند." "این بدترین دوران بزرگ شدن است و من در حال درک آن هستم. چیزهایی که در دوران کودکی خیلی می‌خواستی، وقتی به آنها دست پیدا می‌کردی، به نظرت چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند." "آیا خوب نیست که فکر کنیم فردا روز جدیدی است که هنوز هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد." دیالوگ های ماندگار آنشرلی "این خیلی خوب است که در مورد غم ها بخوانید و تصور کنید که قهرمانانه از طریق آنها زندگی می کنید، اما وقتی واقعاً آنها را دارید، خیلی خوب نیست" "خیلی آسان است که شرور باشی بدون اینکه بدانی." "اما واقعاً ماریلا، نمی‌توان در چنین دنیای جالبی برای مدت طولانی غمگین ماند، می‌تواند؟" "زندگی ارزش زیستن را دارد تا زمانی که خنده در آن باشد." "تجربه من این بوده است که شما تقریباً همیشه می توانید از چیزهایی لذت ببرید، اگر تصمیم خود را محکم بگیرید که این کار را انجام دهید." "دنیای قدیمی عزیز تو بسیار دوست داشتنی هستی و من خوشحالم که در تو زنده هستم." "چرا مردم باید برای دعا زانو بزنند؟ اگر واقعاً می خواستم دعا کنم به شما می گویم که چه کار می کردم. من به تنهایی یا در جنگل های عمیق و عمیق به یک میدان بزرگ بزرگ می رفتم و به آسمان - بالا - بالا - بالا - به آن آسمان آبی دوست داشتنی نگاه می کردم که انگار پایانی برای آن وجود ندارد. آبی بودن و سپس من فقط یک دعا را احساس می کنم." "این یکی از مزایای سیزده سالگی است که شما خیلی بیشتر از زمانی که فقط دوازده ساله بودید می دانید" "تا زمانی که نمردی هرگز از غافلگیر شدن در امان نیستی" "کیک‌ ها یک عادت وحشتناک دارند که وقتی می‌ خواهید خوب باشند بد می‌ شوند" "آنه تمام عاشقانه هایت را رها نکن اندکی از آن چیز خوبی است البته نه زیاد اما کمی از آن را حفظ کن" دیالوگ های زیبای آنشرلی سخن پایانی درباره دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بخشی از جذابیت این شخصیت دوست داشتنی هستند. این دیالوگ ها، شخصیت، امید، خوش بینی و عشق به طبیعت آنشرلی را به خوبی بیان می کنند. گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش