جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۰:۲۶ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰ کد خبر: ۱۴۰۰۰۹۰۶۴۰
رادیو و تلویزیون

اصرار علی صادقی بر همین تیپ بازی/طنزهای مهران مدیری تکرار نمی شوند

طنزدرتلویزیون,طنزهای مهران مدیری
  نویسنده سیتکامی «پلاک ۱۳» درباره ی وضعیت حال حاضر سریال های طنز در تلویزیون و اینکه چرا دیگر نمی توانند موفقیت آثار گذشته را تکرار کنند، معتقد است، دیگر بعید است که ممیزی ها اجازه دهند، سریال هایی مشابه «پاورچین» یا «شب های برره» در تلویزیون تکرار شوند.

امیر ابیلی ـ نویسنده سریال «پلاک ۱۳» ـ در گفت‌وگویی با ایسنا با اشاره به تجربه کار طنز در تلویزیون، توضیح داد: من در همکاری تلویزیون تجربیاتی مانند سردبیری برنامه «برنده باش» با اجرای آقای گلزار، برنامه‌ی «کیوسک» با اجرای آقای احسان عبدی پور، برنامه «دوباره گوش کن» در شبکه نسیم را داشتم که در حوزه موسیقی بود و پس‌از آن در حوزه مشاور فیلم‌نامه‌نویسی و ناظر کیفی با صداوسیما همکاری می‌کردم که طراحی و مشاوره متن سریال «نجلا»، سریال «باخانمان» و سریال «همسایه» هم از جمله این آثار بودند.

«پلاک ۱۳» از سفارش بیمه شروع شد

وی درباره‌ی سریال «پلاک ۱۳» و ایده آن اظهار کرد: این سریال ابتدا با یک سفارش آغاز شد. همان‌گونه که می‌بینید موضوعات بیمه در آن پررنگ است. تصمیم بر این شد طرحی سیتکامی آماده کنم متناسب با قالبی که سالها پیش در تلویزیون ساخته می‌شد. آثاری که مدتی بود دیگر ساخته نمی‌شد. پلاک ۱۳ قرار بود به گونه ای باشد که موضوعات مربوط به بیمه را در دل آن و در جریان عادی زندگی روایت کند. اینکه بگوییم بیمه در کل زندگی آدم نقش مهمی دارد. از طرفی هم نمی‌خواستیم کار، لحن سفارشی و تبلیغاتی بگیرد، بلکه می‌خواستیم مردم یک کار داستانی ببینند و در آن اشاره‌هایی به موضوع مدنظر سرمایه‌گذار هم بشود.

مهم‌ترین سیتکام‌های تلویزیون کارهای مهران مدیری بود

ابیلی با بیان اینکه ما می‌خواستیم با «پلاک ۱۳» کار پرمخاطبی داشته باشیم، گفت: البته موفقیت یک سریال طنز به موارد زیادی بستگی دارد. اما به‌طورکلی همه سیتکام‌ها در دنیا تا ۲۰ قسمت اول معمولاً مشخص نمی‌شود که کار موفق بوده یا نه. مهم‌ترین سیتکام‌های تلویزیون هم کارهای آقای مهران مدیری بود که معمولاً هم از قسمت ۲۰ یا ۳۰ به بعد می‌گرفت آن‌هم با تغییر قصه. به‌عنوان‌مثال «پاورچین» یا «نقطه‌چین» در ۲۰ قسمت اول در یک فضا بود و نگرفته بود اما بعد از تغییر قصه و پرسوناژ، خوب گرفت. بنابراین معمولاً سیتکام‌ها پس از گذشت ۲۰ قسمت از پخش، قضاوت می‌شوند و زمان می‌برد تا مخاطبان به آن عادت کنند.  

طنزدرتلویزیون,طنزهای مهران مدیری پاورچین!

وی ادامه داد: نباید از تلویزیون انتظار داشته باشیم از همان قسمت‌های اول بازخورد خوب دریافت کند؛ به‌ویژه اینکه این موضوع در کارهای سیتکامی تشدید می‌شود. همین حالا هم‌زمان با پخش «پلاک ۱۳» در باکس شبکه سه سریال «سرجوخه» هم قرار دارد. این سریال با داستانی امنیتی و تعداد زیادی لوکیشن و حضور بازیگران خارجی و تنوع لوکیشن که برای جذب مخاطب مهم است پخش می‌شود؛ ولی قصه ما در یک‌خانه می‌گذرد که باید در ۲۵ دقیقه قصه‌مان را تعریف کنیم و مسئله این است که سیتکام‌ها خیلی مبتنی بر قصه‌گویی نیستند، بلکه مبتنی بر کاراکتر هستند. اگر کاراکترها بگیرد، سیتکام هم دیده می‌شود، اگر هم نگیرد، دیده نمی‌شود و اینکه مخاطب تا به کاراکتر علاقه‌مند شود، خودِ این زمان می‌برد تا با کار ارتباط برقرار کند.  

یکسری شخصیت‌ها هستند که خودمان‌ هم دوست نداریم

نویسنده «پلاک ۱۳ » در ادامه درباره‌ی ایفای کاراکترهای تکراری از سوی برخی بازیگران از جمله علی صادقی در این سریال، اظهار کرد: در هر کاری با هر نویسنده‌ای که گفت‌وگو کنید عنوان می‌کند که کل کار ذهنیت او نبوده است. ذهنیت کارگردان و بازیگر نیز به فیلم‌نامه اضافه می‌شود. درواقع خود بازیگر در کارهای سیتکامی بیش از ۵۰ درصد مهم و تأثیرگذار است. این کارها مثل سریال های درام نیست که با فیلم‌نامه کامل سر صحنه بروی. کار سیتکامی در لحظه نوشته می‌شود؛ بنابراین بازیگران در ایفای آن خیلی مؤثر هستند. البته هیچ‌وقت ادعا نداریم که «پلاک ۱۳» به لحاظ فیلم‌نامه شاهکار است، اما مسئله من اقتضائات مختلفی است که در یک کار وجود دارد. حتماً یکسری شخصیت‌ها هستند که خودمان‌ هم دوست نداریم و می‌خواهیم تغییرشان بدهیم، اما برخی را هم دوست داشتیم و به نظرم می‌توانند مخاطب را همراه کنند.

اصرار علی صادقی این است که با همین تیپ بازی کند

ابیلی با بیان اینکه در سریال «پلاک ۱۳» انتخاب کاراکترها بر اساس موضوع سریال انتخاب‌ شده‌اند، توضیح داد: ما در این سریال دو کاراکتر وکیل داریم به دلیل اینکه در خیلی از پرونده‌های مختلف بتوانیم به موضوعات بیمه‌ای اشاره‌کنیم. یا مثلاً راننده کامیون داریم چون یکی از شاخه‌های جدی بیمه، ترانزیت و کالا و این موارد است، می‌خواستیم در دل قصه به این موارد هم اشاره‌ کنیم. یا کاراکتر اصلی‌مان که راوی قصه است، در شاخه بیمه تحصیلات داشته است. ولی حالا برخی کاراکترها برای مخاطب بامزه‌تر شدند با توجه به بازخوردهایی که داشتیم آن‌هم به دلیل انتخاب بازیگران بوده است که در متن هم این کاراکترها را بهتر نوشتیم. اما برخی بازیگران ‌هم به تیپ‌های تکراری تلویزیون نزدیک شدند که قبلاً هم دیده ایم. به‌عنوان مثال کاراکتر علی صادقی را می‌خواستیم در همان تیپ‌های قبلی باشد. چون مخاطبان سال‌هاست او را با همین تیپ دوست دارند و اصرار خودش هم این است که با همین تیپ بازی کند و ما هم مشکلی با این موضوع نداشتیم.

او درباره‌ی حضور اردلان شجاع کاوه پس از مدت‌ها دوری از تلویزیون گفت: ایشان مدتی دور بودند و در دهه ۶۰ نقش یک بازی می‌کردند و جزو استارهای سینما بودند ولی نمی‌دانم چرا کم‌کار شده بودند به‌ویژه در کارهای کمدی. به تیپی که در سریال «پلاک ۱۳» نوشتم نزدیک بودند.

طنزدرتلویزیون,طنزهای مهران مدیری

مخاطبان رضا عطاران را با همان تیپ همیشگی می‌شناسند

ابیلی با بیان اینکه در کار طنز عرف است که کمدین‌ها یک تیپ داشته باشند، اظهار کرد: رضا عطاران را مخاطبان با همان تیپ همیشگی می‌شناسند، در سریال‌ها و فیلم‌هایش هم همان بوده است و مخاطبان هم همین تیپ را دوست دارند؛ بنابراین الزامی وجود ندارد در هر کاری کاراکتری متفاوت انتظار داشته باشی. علی صادقی هم با همین تیپ همچنان محبوب است و مخاطبان او را دنبال می‌کنند.

خیلی بعید است «پاورچین» یا «شب‌های برره» در تلویزیون تکرار شوند

این نویسنده در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به اینکه چرا سریال های کمدی امروزی دیگر نمی‌توانند موفقیت سریال‌های گذشته را تکرار کنند؟ اظهار کرد: این اتفاق مربوط به سریال‌های طنز نیست؛ کلاً سریال‌ها نمی‌توانند موفقیت سریال‌های گذشته را داشته باشند. مسائل زیادی وجود دارد ازجمله اینکه هرروز ممیزی‌ها و خط قرمزها بیشتر می‌شود. ممیزی‌های زیادی در کارها داشتیم. هر روز که شبکه‌های اجتماعی هم گسترده‌تر می‌شود و بازخوردهای شبکه‌های اجتماعی برای تلویزیون مهم‌تر می‌شود، با هر نقدی دایره فعالیت شما را هم کمتر می کنند و می‌بندند. نکته دیگر اینکه رقیب زیاد شده است. مردم به کمدی‌های فضای اینستاگرام عادت کرده‌اند که بدون هیچ خط قرمزی دیده می‌شوند که چنین چیزی در تلویزیون ممکن نیست. نکته سوم به بازیگران برمی‌گردد. ما یک نسل طلایی کمدی داشتیم که با مهران مدیری سال ها در تلویزیون کار کردند و آن‌ها دور هم انرژی داشتند که دیگر حالا نیست و بعد از آن دیگر آن نسل تکرار نشدند. تلویزیون هم دیگر نمی‌تواند آن‌ها را دور هم جمع کند. کما اینکه بارها شده که مدیران خواسته‌اند اپیزود جدید یک کار را شروع کنند ولی به دلایل مختلف نشده و پروژه شکست‌ خورده است. به همین دلیل خیلی بعید است «پاورچین» یا «شب‌های برره» در تلویزیون تکرار شوند. هم ممیزی‌ها اجازه نمی‌دهند و هم دیگر بازیگران دور هم جمع نمی‌شوند.

از شکست «قبله عالم» تا «مردم معمولی»

وی یادآور شد: ما در زمینهٔ طنز و کمدی نسل و زوجی مثل مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی را داشتیم که وقتی از هم جدا شدند حتی در شبکه نمایش خانگی هم نتوانستند موفقیت‌های گذشته را تکرار کنند. با وجود اینکه فضا در شبکه نمایش خانگی بازتر از تلویزیون بود. لزوماً مشکل کمدی‌ها به تلویزیون برنمی‌گردد. در حال حاضر نمایش خانگی هم کمدی موفق ندارد. «قبله عالم» شکست خورد یا «مردم معمولی» با آن بازیگران و کارگردانی رامبد جوان شکست خورد و پخشش متوقف شد. به‌طور کلی کمدی نوشتن سخت شده است، چرا که کمدی‌ها همه به سمت فضای مجازی رفته و مردم صبح تا شب آیتم‌های اینستاگرام را می‌بینند و سلیقه‌شان تغییر کرده است.

دیده شدن «زیرخاکی» به دلیل حضور پژمان جمشیدی است

نویسنده «پلاک ۱۳» با اعتقاد بر اینکه باید همچنان در تلویزیون آزمون‌ و خطا ادامه داشته باشد، اظهار کرد: تلویزیون و شبکه نمایش خانگی چاره‌ای ندارند و باید دایره را کمی بازتر کنند. هیچ شوخی سیاسی اجازه ندارید در تلویزیون بکنید. ته آن شوخی که دیده می‌شود دوپهلوست یا بازخورد منفی و اروتیک دارد که با پیش‌فرض منفی با همه‌چیز برخورد می‌کنند. دست نویسنده کاملاً خالی است. از طرفی کمدین‌های خوب هم در تلویزیون دیگر کار نمی‌کنند و شما می‌دانید که بخش مهمی از موفقیت آثار طنز به بازیگر برمی‌گردد. به‌ عنوان‌ مثال «زیرخاکی» در تلویزیون دیده می‌شود به این دلیل که پژمان جمشیدی در آن بازی کرده است و اگر او نمی‌توانست شخصیت خود را این طور بازی کند و با شوخی‌ها و اکت‌های خود به این کاراکتر جان ببخشد، «زیرخاکی» هم دیده نمی‌شد. در کارهای طنز بازیگر می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و بازیگرانی از جنس پژمان جمشیدی، رضا عطاران، جواد عزتی، کمدی کارهای حرفه‌ای هستند که اغلبشان دیگر در تلویزیون کار نمی‌کنند.  

طنزدرتلویزیون,طنزهای مهران مدیری سریال هیولا

تلویزیون محافظه‌کار شده است

وی ادامه داد: تلویزیون دچار محافظه‌کاری شده که از هر واکنشی از بیرون می‌ترسد. این باعث می‌شود به برنامه‌سازها و سازندگان سریال فشار وارد شود. امیدوارم با تغییر مدیریت سازمان صداوسیما فضا کمی بازتر شود تا به‌ویژه در بخش طنز بتوان با طیف‌های بیشتری شوخی کرد.

این نویسنده درباره‌ی ساخت سریال «پلاک ۱۳»، توضیح داد: ساخت این سریال همچنان ادامه دارد و ما خیلی از پخش جلو نیستیم و هم‌زمان با تولید، متن‌ها را ویرایش می‌کنیم و تولید پیش می‌رود و امیدواریم در ۹۰ شب ادامه پیدا کند. بازخوردها هم بد نبوده است و فکر می‌کنم با ادامه پخش سریال بهتر هم بشود.  

جنگ در «نجلا ۲»

ابیلی درباره‌ی سریال «نجلا ۲» که مشاور فیلم‌نامه آن است و این روزها در حال تولید است، گفت: این سریال در فصل اول فضای محرمی و اربعینی داشت که در سال ۵۸ روایت می‌شد، فصل جدید هم نزدیک به جنگ است و درواقع جنگ هم در آن اتفاق می‌افتد و تم دفاع مقدسی دارد. تعداد قسمت‌هایش هم بیشتر شده. این سریال جزو معدود کارهایی بود که با اقبال مخاطبان و تلویزیون روبرو شد و تصمیم به ساخت فصل دوم آن را گرفتند. امیدوارم این فضا نیز همچون فصل یک بازخورد مثبتی بگیرد. در حال حاضر کار در آبادان پیگیری می‌شود.

طنزدرتلویزیون,طنزهای مهران مدیری سریال نجلا

  • 10
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
عقیل بن ابی طالب زندگینامه عقیل بن ابی طالب؛ از صحابه پیامبر و امام علی (ع)

تاریخ تولد: ده سال بعد از عام الفیل

محل تولد: مکه

محل زندگی: مکه، مدینه

دلیل شهرت: صحابه و پسرعموی محمد

درکذشت: دوران حکومت معاویه، مدینه

مدفن: بقیع

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
حسن معجونی بیوگرافی حسن معجونی بازیگر کمدی سینمای و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حسن معجونی

نام کامل: محمد حسن معجونی

تاریخ تولد: ۲۸ دی ۱۳۴۷

محل تولد: زنجان، ایران

حرفه: بازیگر، کارگردان، طراح، مدرس دانشگاه

تحصیلات: رشتهٔ ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر

آغاز فعالیت: ۱۳۷۵ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
زهرا گونش بیوگرافی زهرا گونش؛ والیبالیست میلیونر ترکی

چکیده بیوگرافی زهرا گونش

نام کامل: زهرا گونش

تاریخ تولد: ۷ جولای ۱۹۹۹

محل تولد: استانبول، ترکیه

حرفه: والیبالیست

پست: پاسور و دفاع میانی

قد: ۱ متر و ۹۷ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش