Pages
قاشق دمنوش,اخبار علمی,خبرهای علمی,اختراعات و پژوهش ساخت قاشقی به عنوان دمنوش

محققان کشور موفق به طراحی قاشقی شدند که به عنوان دمنوش استفاده می شود و دارای خواص پروبیوتیک است.

[ادامه]
پهپاد,اخبار علمی,خبرهای علمی,اختراعات و پژوهش راهکار جدید برای پرواز بدون مشکل پهپادها در شب

کارشناسان می‌گویند، هواپیماهای بدون سرنشین با استفاده از فناوری‌های جدید حتی در تاریکی هم مسیر خود را پیدا می‌کنند.

[ادامه]
پروب مریخ چین,اخبار علمی,خبرهای علمی,نجوم و فضا ماموریت‌های پروب مریخ در سال ۲۰۲۰ اعلام شد

پروب مریخ چین در اولین مأموریت به سیاره سرخ در سال ۲۰۲۰ با ۱۳ محموله از جمله حمل ۶ مریخ‌نورد برنامه‌ریزی شد.

[ادامه]
توربین‌های مخصوص برای تبدیل انرژی امواج اقیانوس‌ها به جریان الکتریکی,اخبار علمی,خبرهای علمی,اختراعات و پژوهش طرح جدید ژاپن برای تبدیل انرژی امواج به انرژی الکتریکی

محققان ژاپنی شیوه‌ای نوین برای تولید انرژی از امواج سهمگین اقیانوس‌ها ابداع کردند.

[ادامه]
ابرهای سیاره مشتری,اخبار علمی,خبرهای علمی,نجوم و فضا تصاویر ارسالی فضاپیمای جونو از ابرهای سیاره مشتری

"سازمان فضایی آمریکا"(ناسا) تصاویر جدیدی از ابرهای سیاره مشتری که بوسیله فضاپیمای "جونو"(Juno) گرفته شده، منتشر کرد.

[ادامه]
تلسکوپ هابل,اخبار علمی,خبرهای علمی,نجوم و فضا تلسکوپ هابل یک جرم فضایی ناشناخته را کشف کرد + تصاویر

منجمان مؤسسه ماکس پلانک با استفاده از داده‌های تلسکوپ فضایی موفق شدند نوعی جرم فضایی جدید و ناشناخته را کشف کنند.

[ادامه]
پروفسور سمیعی,اخبار علمی,خبرهای علمی,پژوهش پیام پروفسور سمیعی به مناسبت اول مهر ماه

پروفسور مجید سمیعی در صفحه اینستاگرام خود،با انتشار ویدئویی ضمن تبریک روز اول مهر ماه،نکته‌های آموزنده‌ای را به نوجوانان و جوانان در تمام مقاطع تحصیل

[ادامه]
جستجوی حیات بیگانه,اخبار علمی,خبرهای علمی,نجوم و فضا آیا موجودات فضایی هم به روش انسان ها در جستجوی حیات بیگانه هستند؟

آیا موجودات فضایی هم به روش انسان ها در جستجوی حیات بیگانه هستند ؟ دانشمندان سعی دارند چنین موضوعی را تحت را بررسی قرار دهند.

[ادامه]
دی اکسید کربن,اخبار علمی,خبرهای علمی,طبیعت و محیط زیست پیش بینی یک ریاضیدان؛ ششمین مرحله انقراض سال ۲۱۰۰ آغاز می شود

طبق فرمولی که یک ریاضیدان طراحی کرده تا سال ۲۱۰۰، حجم دی اکسید کربن اقیانوس ها به ۳۱۰ گیگاتن می رسد و ششمین مرحله انقراض حیات در زمین آغاز می شود.

[ادامه]
قورباغه,اخبار علمی,خبرهای علمی,طبیعت و محیط زیست قورباغه غول‌پیکری که می‌توانست دایناسور بخورد

قورباغه عظیم الجثه‌ای که ۷۰ میلیون سال پیش زندگی می‌کرده، دارای چنان آرواره‌های قدرتمندی بوده که می‌توانسته دایناسورهای کوچک را ببلعد.

[ادامه]
چکمه فضایی,اخبار علمی,خبرهای علمی,اختراعات و پژوهش چکمه فضایی با قابلیت هشدار موانع ساخته شد

محققان چکمه های فضایی ساخته اند که با کمک حسگر و نمایشگر واقعیت افزوده وجود موانع در سطح را به کاربر خود هشدار می دهد.

[ادامه]
راکتور شیمیایی گرما خورشیدی,اخبار علمی,خبرهای علمی,اختراعات و پژوهش ساخت راکتور شیمیایی گرما خورشیدی در کشور

محقق سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران موفق به طراحی و ساخت راکتور شیمیایی گرما خورشیدی شد.

[ادامه]
نانوالکترودی,اخبار علمی,خبرهای علمی,اختراعات و پژوهش تبدیل آب به سوخت هیدروژن با تولید نانو الکترودی

محققان دانشگاه های کیوتو و توکیو ژاپن با استفاده از نانوذرات موفق به ارائه الکترودی شدند که می‌تواند برای تولید هیدروژن از تجزیه آب مورد استفاده قرار

[ادامه]
مطالعات زلزله شناسی,اخبار علمی,خبرهای علمی,اختراعات و پژوهش مطالعات خطر زمین لرزه و سونامی در منطقه مکران کلید خورد + تصاویر

مطالعات خطر زمین لرزه و سونامی در منطقه مکران با همکاری مشترک پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان، دانشگاه ه

[ادامه]
بزرگترین دشت نمکی,اخبار علمی,خبرهای علمی,اختراعات و پژوهش تصویربرداری از بزرگترین دشت نمکی سطح زمین

یک کاوشگر آژانس فضایی اروپا از صفحه نمکی Salar de Uyuni واقع در بولیوی که بزرگترین دشت نمکی زمین محسوب می شود، عکسبرداری کرد.

[ادامه]
شهاب‌سنگ باستانی,اخبار علمی,خبرهای علمی,اختراعات و پژوهش برخورد شهاب‌سنگ باستانی با زمین عامل بیشترین گرمایش سطح زمین

محققان آثاری از برخورد یک شهاب سنگ با زمین یافتند که عامل اصلی افزایش دمای سطح زمین تا بالاترین حد ثبت شده در تاریخ، یعنی ۲۳۷۰ درجه سانتیگراد است.

[ادامه]
انفجار کهکشانی,اخبار علمی,خبرهای علمی,نجوم و فضا چاپ سه‌بعدی ابرانفجار کهکشانی (+تصاویر)

محققان برای درک بهتر نحوه وقوع انفجار بین دو ستاره نزدیک، از فناوری چاپ سه‌بعدی برای شبیه‌سازی این پدیده استفاده کرده‌اند.

[ادامه]
یاسمن فرزان,اخبار علمی,خبرهای علمی,پژوهش نفر اول المپیاد فیزیک ایران: از اینکه در ایران ماندم پشیمان نیستم

بر خلاف تصور غالبی که در جامعه وجود دارد و البته تا حدود زیادی نیز با حقیقت همخوانی دارد، بسیاری از نخبگان کشور و نفرات برتر المپیادهای کشوری ادامه ت

[ادامه]
جسم فضایی,اخبار علمی,خبرهای علمی,نجوم و فضا پرده‌برداری از اسرار یک جسم فضایی عجیب در منظومه شمسی

محققان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل توانستند ویژگی‌های جالب یک جسم فضایی عجیب را در کمربند سیارک‌ها بین مریخ و مشتری مشاهده کنند.

[ادامه]
مرکز تفریحی,اخبار علمی,خبرهای علمی,اختراعات و پژوهش فناوری در خدمت محیط زیست؛ طرح جذاب مرکز تفریحی فیلیپین با برج های چرخان محیط زیستی

یک شرکت پاریسی طرحی برای مرکز تفریحی در سواحل فیلیپین ارائه کرده که در آن برج هایی چرخان ساخته می شود. این طرح دارای فناوری های حافظ محیط زیست است.

Pages