یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۰:۵۳ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱ کد خبر: ۱۴۰۱۰۸۱۷۱۱

رویارویی بشر با بیگانگان به حقیقت می‌پیوندد؟

رویارویی بشر با بیگانگان,بیگانگان در زمین
دانشمندان می‌گویند بشر باید برای رویارویی با بیگانگان آماده باشد.

دانشمندان می گویند، زمین باید از همین حالا قبل از اینکه خیلی دیر شود، برای رویارویی با بیگانگان آماده شود.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، دانشمندان نمی خواهند در مورد احتمال وجود حیات فرازمینی محافظه کار باشند و می گویند بشر از همین حالا باید خود را برای رویارویی با بیگانگان آماده کند.

یک گروه از پژوهشگران در دانشگاه "سنت اندروز" در اسکاتلند می خواهند طرحی را تنظیم کنند مبنی بر این که در صورت مواجهه با بیگانگان در زمین باید چه کاری انجام شود.

آن ها با کمک کارشناسانی از سراسر جهان به ارزیابی معاهدات و پروتکل های محکم و همچنین هرگونه شواهدی از تمدن های هوشمند خواهند پرداخت.

کار مقدماتی آنها در یک مرکز پژوهشی جدید در دانشگاه سنت اندروز انجام خواهد شد که به جستجوی هوش فرازمینی (SETI) اختصاص دارد.

دکتر جان الیوت (John Elliott) دانشمند کامپیوتر و هماهنگ کننده مرکز SETI می گوید: داستان های علمی- تخیلی مملو از کاوش های تأثیر بر جامعه بشری بعداز کشف و حتی مواجهه با زندگی یا هوش در جای دیگری از کیهان است، اما ما باید از تفکر در مورد تأثیر آن بر بشریت فراتر برویم.

او ادامه داد: ما باید دانش تخصصی خود را نه تنها برای ارزیابی شواهد، بلکه برای در نظر گرفتن واکنش اجتماعی انسانی هماهنگ کنیم و زمان انجام این کار هم اکنون است.

وی افزود: اسکن سیگنال های احتمالی خارج از زمین برای شناسایی ساختارهای زبانی و پیوست معنا، فرآیندی پیچیده و زمان بر است که طی آن دانش ما در مراحل متعددی در مورد فرا زمینی ها ارتقا می یابد.

این گروه پژوهشی احساس می کند که در صورت شناسایی اطلاعات بیگانه تا به حال توجه محدودی به عواقب آن شده است.

در حالی که سازمان ملل فرآیندها و نهادهایی را برای تهدید برخورد یک سیارک به زمین ایجاد کرده است، هیچ چیز مشابهی در مورد حیات فرازمینی وجود ندارد.

ناسا در ماه ژوئن اعلام‌کرد که اولین مطالعه خود را در مورد پدیده های هوایی ناشناس (UAP) معروف به یوفو (UFO) آغاز کرده است.

دانشمندان در طول ۹ ماه به بررسی داده های فعلی در مورد UAPها خواهند پرداخت و مشخص می کنند که کدام رویت ها بطور طبیعی رخ می‌دهند یا کدام یک از آن ها ارزش بررسی بیشتر را ندارند.

پژوهشگران نوشتند: به دلیل کشف هزاران سیاره در اطراف ستاره های دور در کهکشان خودمان و نزدیک تر به زمین، از طریق کاوش در جهان های نزدیک مانند مریخ (Mars) و زهره، علاقه اجتماعی به طور قابل توجهی برای شناسایی حیات در گذشته یا حال افزایش یافته است.

کشف بالقوه حیات میکروبی احتمالاً انواع مختلفی از نگرانی ها را در پی کشف حیات هوشمند ایجاد خواهد کرد. این در حالیست که ما هنوز کاملاً برای یک حیات هوشمند آماده نیستیم.

اکنون این گردهمایی موسوم به "SETI Post- Detection" اولین خانه دائمی را برای توسعه یک چارچوب جامع برای آنچه پس از دریافت سیگنال رادیویی بیگانه اتفاق می افتد، فراهم می کند.

دانشمندان فرآیند کامل جستجوی شواهد، تأیید تشخیص، تجزیه و تحلیل و تفسیر الگوهای زبانی و مدیریت پاسخ بالقوه را مدیریت خواهند کرد. آن ها با دانشگاهیان در علوم مختلف و همچنین اعضای جامعه SETI کار خواهند کرد.

آن ها همچنین با کارشناسان سیاسی در زمینه رمزگشایی پیام، تجزیه و تحلیل داده ها ، قوانین فضایی، توسعه مقررات و استراتژی های تأثیر اجتماعی هماهنگ میشوند تا به رفع شکاف اطلاعات سیاسی آن کمک کنند.

دکتر الیوت می گوید: آیا هرگز پیامی از بیگانگان دریافت خواهیم کرد؟ نمی دانیم. همچنین نمی دانیم چه زمانی این اتفاق می افتد. ولی می دانیم که نمی توانیم برای رویدادی که ممکن است فردا به واقعیت تبدیل می شود، از نظر علمی، اجتماعی و سیاسی آماده نباشیم.

یک مطالعه در ماه ژوئیه نشان داد که بیگانگان میتوانند با استفاده از ارتباطات کوانتومی پیام هایی را از طریق فضای میان ستاره ای ارسال کنند.

گروهی از دانشگاه ادینبرو (Edinburgh) محاسباتی را بر روی حرکت پرتوهای ایکس در فضای خالی انجام دادند تا ببینند آیا با موانعی مواجه خواهند شد یا خیر.

ذرات کوانتومی، مانند فوتون های نور، شکننده هستند و در صورت مواجهه با هر نوع تداخلی، مانند میدان گرانشی به راحتی شکسته می شوند.

با این حال مشخص شد که این کوانتا (جمع کوانتوم) میتواند حداقل در صدها هزار سال نوری سفر کند که معادل فاصله ای بیشتر از کل کهکشان راه شیری است. این تا حد زيادي به دلیل کوچک بودن چگالی متوسط ​​ماده در فضا است که احتمال انحراف یک ذره کوانتومی را کاهش می دهد.

به گفته پژوهشگران، سطح اطلاعاتی که میتوان با استفاده از کوانتا با سرعت بالا بطور ایمن منتقل کرد، میتواند آنرا به روشی مناسب برای ارتباط با سایر اشکال حیات تبدیل کند.

پژوهشگران ادعا می کنند در حال حاضر هیچ جرم شناخته شده ای وجود ندارد که بطور طبیعی پیام های کوانتومی را که میتواند با سیگنال های بیگانه اشتباه گرفته شود، منتقل کند.

این در حال حاضر تنها یک حدس و گمان است، ولی این تحقیقات نشانه دیگری از حیات را به متخصصان می دهد که باید به دنبال آن باشند.

پژوهشگران می گویند: در اصل، باید به جایی برسیم که بتوان سیگنال کوانتومی را که از یک جرم اخترفیزیکی می آید یا حتی یک سیگنال هوشمند از یک تمدن فرازمینی را تشخیص داد.