دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۱:۳۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۴۰۱۸۹۳
فستیوال ها و جشنواره های هنری

مرضیه برومند:

خودم مدافع درجه یک بیت‌المال هستم

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره,مرضیه برومند
مرضیه برومند از جشنواره‌ی فیلم کودک و نوجوان پیش‌رو سخن گفت و در پاسخ به برخی حواشی مطرح شده درباره‌ی حمایت‌های میلیاردی از برخی آثار گفت:از آنجا که همیشه خودم مدافع درجه یک بیت‌المال هستم و در جریان ارقام کمک‌های مالی نیز قرار دارم، اعلام می‌کنم چنین چیزی صحت ندارد و کمک‌های دولتی به این فیلم‌ها نسبت به دوره‌های قبل بسیار اندک بوده و اسناد آن هم موجود است.

به گزارش ایسنا، این عضو شورای سیاستگذاری و راهبردی سینمای کودک و نوجوان با بیان اینکه در سی‌امین دوره جشنواره‌ی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان آثار قابل توجهی از نسل جدید فیلمسازان به نمایش درمی‌آید تاکید کرد: برای تحول در سینمای کودک و نوجوان ایران باید از نسل جوان در این عرصه حمایت کرد.

 

برومند که به عنوان یکی از داوران جشنواره سی‌ام فیلم‌های کودکان و نوجوانان هم حضور دارد درباره روند برگزاری جشنواره که دوره قبل آن در همدان برگزار شد هم بیان کرد: تاکنون همه کارها خوب پیش رفته و امیدوارم کودکان و نوجوانان شاهد برگزاری جشنواره‌ی خوبی باشند چون این جشنواره برای آن‌هاست.

 

البته در دوره‌ای بنا به شرایطی که پیش آمد شاهد برگزاری جشنواره کودک و نوجوان به صورت جدا از هم بودیم، در حالی که جای اصلی آن در اصفهان است و امسال با همراهی مسئولان و شهروندان اصفهانی جشنواره به همان شکل سابق خود برگشته است.

 

وی با اشاره به انتقاداتی که نسبت به جداسازی جشنواره مطرح شده بود، گفت: من پیش از این هم در مصاحبه‌ای دلایل جدا شدن دو گروه سنی کودک و نوجوان را در این جشنواره توضیح دادم که بخشی از آن کارشناسی بود و بخشی دیگر به شرایط آن زمان برمی‌گشت، چون متاسفانه گاهی برگزاری یک جشنواره با مسائلی روبرو می‌شود که منجر به درهم ریختگی آن رویداد می‌شود.

 

متاسفانه متر و معیار را منافع شخصی خودمان قرار می دهیم

 

برومند که یکی از داوران جشنواره امسال نیز هست، در پاسخ به اینکه آیا فیلم‌های جشنواره را دیده و ارزیابی‌اش از کیفیت آثار این دوره جشنواره چیست؟ خاطرنشان کرد:  اظهار نظر درباره کیفیت آثار پیش از نمایش فیلم‌ها  برای داوران و هیات انتخابی که از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره و به نوعی امانتدار آثار همکاران خود هستند، غیر حرفه‌ای و از اخلاق امانتداری به دور است، چون ممکن است روی رای مردم و استقبال و داوری تاًثیر بگذارد.

 

البته متاسفانه در بین ما ایرانی‌ها و هنرمندان این اخلاق وجود دارد که متر و معیار سنجش را فقط خودمان  و منافع شخصی قرار می‌دهیم و چنانچه در شرایطی توجه ویژه‌ای به ما شود و کار ما راه بیفتد، ابراز رضایت می‌کنیم و اگر این اتفاق نیفتد کل سیستم و کار همکاران‌مان دیگرمان را غیر منصفانه  را زیر سوال می‌بریم.

 

فیلم‌های این دوره بسیار بهتر از ۱۰ سال قبل است

 

او گفت: با این حال در پاسخ به سوال شما می‌توانم این را بگویم که تقریبا تمام فیلم‌ها را دیده‌ام و حتی فیلم‌هایی که آماده و انتخاب  نشده‌اند را هم تماشا کرده‌ام. براین اساس معتقدم فیلم‌های این دوره نسبت به دوره‌های گذشته یعنی از ۱۰ سال پیش تا کنون، بسیار بهتر است و اتفاقات خوبی رخ داده که اگر چه هنوز اقناع کننده نیست ولی شاید بتوان گفت، آثار شرکت کننده در جشنواره امسال یک سر و گردن بالاتر از آثاری هستند که در دوره‌های گذشته داشتیم. در واقع اکثرفیلم‌های امسال آثار خوش ساختی هستند که توسط جوانانی که وارد این حوزه شدند آن هم با حمایتهای محدود فارابی و توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

 

این کارگردان ادامه داد:‌ من به این نسل جوان امیدوارم تا بیایند و سینمای کودک و نوجوان را از رکود نجات دهند که خوشبختانه در دوره سی‌ام جشنواره این اتفاق افتاده است و با فیلمهایی روبرو هستیم که غالبا نه تنها حرفی برای گفتن دارند بلکه سرگرم کننده هم هستند و این یعنی بخشی از رویکردها و اهداف ما در شورا نتیجه بخش بوده است.

 

وی با ابراز امیدواری از اینکه شرایط اکران مناسب هم برای فیلم‌ها مهیا شود، گفت: ما در دوره گذشته فیلمی به اسم "پینوکیو" داشتیم که به نظرم فیلم خوب و مفرحی بود و من آن را خیلی دوست داشتم، اما هنوز اکران نشده است در حالی که اتفاق درست در  سینما فقط تولید آثار خوب نیست و اگر فیلمی به اکران در نیاید این چرخه ناقص می‌ماند.

 

در این راستا شورای سیاست گذاری و راهبردی سینمای کودک و نوجوان تلاش زیادی انجام داد تا گروه اکران فیلم‌های کودک و نوجوان را راه‌اندازی کند اما هنوز به جمع‌بندی اجرایی و  نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

 

سینمادار تصمیم می‌گیرد چه فیلمی را اکران کند

 

برومند یادآور شد: یک زمانی سینماها وادار می‌شدند و در واقع جزء شرح وظایف‌شان بود که فیلم‌های تولید شده را اکران کنند، اما اکنون دیگر سینمادار تصمیم می‌گیرد چه فیلمی را اکران کند و در مقابل خیل عظیم فیلم‌های بزرگسالی که به منظور جذب مخاطب ساخته می‌شود، شاید رغبت کمتری میان سینماداران برای اکران فیلم‌های کودک به وجود آید چرا که نهادهای مسئول دیگر در این زمینه به وظایفشان درست عمل نمیکنند.

 

بنابراین به نظرم باید با مشارکت همه فعالان سینما سازوکاری ویژه‌ای برای این بخش در نظر گرفته شود تا فیلم‌های کودک و نوجوان هم شرایط اکران  مناسب خودشان را پیدا کنند و در عین حال شرایط رقابت هم از بین نرود.

 

لازم است نسل جوان وارد عرصه شود

 

این هنرمند در ادامه گفت: مدتی قبل با یکی از هنرمندان جوان این حوزه صحبت می‌کردم و او نظر جالبی داشت و می‌گفت که مخاطبان کسانی که متعلق به دهه ۳۰ هستند و کار می‌کنند، دهه شصتی‌ها هستند و همین طور دهه چهلی‌ها مخاطبانی از متولدین دهه ۷۰ دارند.

 

این روند تا همین دهه ادامه دارد و به نظرم اتفاقا خیلی‌ جاها درست است چون من که الان در دهه ۶۰ زندگی‌ام به سر می‌برم از دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها خیلی فاصله گرفته‌ام پس لازم است نسل جوان که رویاها و فکرش شبیه نسل جدیدتر است وارد عرصه شود و فیلم بسازد.

 

او افزود: البته نسل ما هم می‌تواند به شکلی دیگر تاثیرگذار باشد و حرفم به این معنا نیست که نسل ما دیگر نباید فیلم بسازد بلکه ما می‌توانیم تجربه‌های خود را منتقل کنیم تا فیلم‌هایی که بچه‌های امروز دوست دارند توسط نسل جدید ساخته شود، به همین دلیل باید از جوان‌ها حمایت و  تلاش کرد شرایط برای فیلم‌سازی آن‌ها بهتر فراهم شود.

 

مرضیه برومند با اشاره به اینکه این پیشرفت چند سالی است که در حوزه انیمشن و فیلم کوتاه رخ داده و جوان‌ها بسیار خوب کار کرده‌اند، گفت: اگر بتوانیم بستری را فراهم کنیم تا جوان‌هایی که در این زمینه تجربه کرده‌اند شرایط ساخت فیلم بلند را هم پیدا کنند آن‌وقت در این سینمای کلیشه‌ای کودک و به ویژه نوجوان، تحول ایجاد خواهد شد چون ما همچنان ما دچار کلیشه‌ی "کانونی" (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) هستیم واین سینمای کلیشه، یکه‌تازی می‌کند و بر شیوه کار فیلمسازانی که به خصوص در حوزه سینمای نوجوان هستند تاثیر می‌گذارد.

 

داور جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در بخشی دیگر از گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه با توجه به تاکیدی که بر حضور جوان‌ها دارد، حمایت شورای سیاست‌گذاری و راهبری سینمای کودک و نوجوان از فیلمسازان این حوزه تا کنون چطور بوده است؟  اظهار کرد: من از دو سال گذشته که عضو این شورا شده‌ام به همراه دیگر همکارانم تقریبا ۶۰ فیلم را از دوران مدیران دولت‌های قبل بازبینی کرده‌ایم. بیشتر این فیلم‌ها به ضرورت برگزاری جشنواره و با عجله و بودجه دولتی ساخته شده بودند که متاسفانه حاصل بسیار ضعیف و بدی هم داشتند.

 

خودم مدافع درجه یک بیت‌المال هستم

 

او با اشاره به اینکه این فیلم‌ها اکران نشده‌اند، اضافه کرد: شورای سیاستگذاری و راهبری سعی کرد جلوی این اتفاق یعنی تولید فیلم‌های کودک بنابرضرورت جشنواره را بگیرد و به همین دلیل تولید اکثر فیلم‌های این دوره  از جشنواره خیلی پیش‌تر  آغاز شد. البته شنیده‌ام برخی دوستان ادعا کرده‌اند که در این دوره جشنواره حمایت‌های میلیاردی از فیلم‌ها صورت گرفته است.

 

از آنجا که همیشه خودم مدافع درجه یک بیت‌المال هستم و در جریان ارقام کمک‌های مالی نیز  قرار دارم، اعلام می‌کنم چنین چیزی صحت ندارد  و کمک‌های دولتی به این فیلم‌ها نسبت به دوره‌های قبل بسیار اندک بوده و اسناد آن هم موجود است.

 

این عضو شورای راهبری سینمای کودک و نوجوان همچنین درباره فعالیت این روزهای شورا توضیح داد: شورای سیاست‌گذاری و راهبری سینمای کودک و نوجوان از یک‌جایی کم کار شد که از دلایل آن به نزدیک شدن زمان برگزاری جشنواره و حضور برخی اعضا در این رویداد، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و همچنین تعطیلات زیاد در ماه‌های اخیر می‌توان اشاره کرد.

 

البته به نظرم این مسئله نباید مانع از انجام کار فیلمسازان باشد چون نظر شورا فقط در مواردی که باید کمک مالی صورت گیرد تاثیرگذار است وگرنه بسیاری از فیلم‌های این‌ دوره جشنواره کودک و نوجوان مستقل تولید شده‌اند. اصلا قرار نیست کل سینمای کودک در این شورا حمایت شود و معتقدم اگر هنرمندی طرح و فیلمنامه خوبی برای تولید داشته باشد حتما تهیه کننده خوب هم پیدا می‌شود و نیازی  نیست معطل کمک هیچ نهادی باشد.

 

برومند در پایان افزود:‌ با تغییر و تحولاتی که در  سازمان سینمایی صورت گرفته، اعضای شورا باید بعد از برگزاری جشنواره کودک و نوجوان جلساتی را برگزار کنند تا عملکرد بررسی شود چرا که ما معتقد نیستیم عملکرد شورا صد در صد موفقیت آمیز بوده است، اما تمام اعضا تلاش خود را کرده‌اند.

 

همچنین باید در جلساتی راهکارهای دیگری برای رفع معضلات و مشکلات این گونه سینمایی در نظر بگیریم و ببینیم از کجا بیشترین آسیب‌ها وارد می‌شود چون به نظرم یکی از مهمترین آن‌ها در بخش اکران فیلم‌های این گونه سینمایی است و تنها در ارتباط با مخاطب است که فیلمساز خود و اثرش را می‌تواند محک بزند.

 

  • 10
  • 6
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
احسان قربان زاده بیوگرافی احسان قربان زاده؛ خواننده تازه کار موسیقی پاپ ایران

محل زندگی: تهران 

ملیت: ایرانی

حرفه: خواننده

سبک: پاپ و سنتی ایرانی

ساز: تنبک، باغلاما و گیتار

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
عقیل بن ابی طالب زندگینامه عقیل بن ابی طالب؛ از صحابه پیامبر و امام علی (ع)

تاریخ تولد: ده سال بعد از عام الفیل

محل تولد: مکه

محل زندگی: مکه، مدینه

دلیل شهرت: صحابه و پسرعموی محمد

درکذشت: دوران حکومت معاویه، مدینه

مدفن: بقیع

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
حسن معجونی بیوگرافی حسن معجونی بازیگر کمدی سینمای و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حسن معجونی

نام کامل: محمد حسن معجونی

تاریخ تولد: ۲۸ دی ۱۳۴۷

محل تولد: زنجان، ایران

حرفه: بازیگر، کارگردان، طراح، مدرس دانشگاه

تحصیلات: رشتهٔ ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر

آغاز فعالیت: ۱۳۷۵ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش