شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۲:۰۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۴۰۲۲۷۴
فستیوال ها و جشنواره های هنری

انتقاد محمود عزیزی از آیین‌نامه جشنواره تئاتر فجر: فقط عناوین آن تغییر کرده‌است

محمود عزیزی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
محمود عزیزی که سابقه دبیری جشنواره تئاتر فجر را در کارنامه کاری خود دارد، معتقد است که آیین‌نامه منتشر شده برای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بیشتر برای یک تشکیلات اداری نوشته شده که فقط عناوین آن تغییر کرده است.

به گزارش ایسنا، شهرام کرمی در ماه‌های ابتدایی حضورش در اداره کل هنرهای نمایشی با تاکید براینکه یکی از اولویت‌هایش، جشنواره تئاتر فجر و انتخاب دبیر آن بوده است و پیش از هرچیز تصمیم گرفته آیین‌نامه‌ای برای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تدوین کند، درباره ضرورت این اقدام اعلام کرده بود: در برخی دوره‌های گذشته جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، دبیران آن دوره‌ها اعلام می‌کردند که جشنواره نیازمند یک برنامه‌ریزی مدون و آیین نامه‌ای مشخص است.

 

مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به اینکه «تدوین آیین‌نامه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خواست معاون هنری (سید مجتبی حسینی) بوده است»، تاکید کرده بود، «با کمک کارشناسان اداره کل هنرهای نمایشی آیین‌نامه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را تدوین کردیم.»

 

این  آیین‌نامه سرانجام پنجم تیرماه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت که توجه به برخی بندهای آن در وهله اول این را نشان می‌دهد که انگار تدوین‌کنندگان آیین‌نامه چندان تبحر و شناخت دقیقی در حوزه تئاتر، ظرایف آن و ویژگی‌های جشنواره‌ای این هنر نداشته اند و حتی به نظر می‌رسد یک کارشناس حقوقی هم در تدوین این آیین‌نامه نظارت نداشته چون از واژه‌هایی استفاده شده که حتی یک خواننده غیرکارشناس هم متوجه ابهام آن می‌شود.

 

دراین باره می توان اشاره کرد که در بخش مربوط به «نحوه گزینش اعضای شورای سیاست‌گذاری» آمده است که «چهار هنرمند مورد اعتماد جامعه هنری باید به پیشنهاد رییس جشنواره و حکم معاون هنری معرفی شوند» و مشخص نیست این "مورد اعتماد بودن جامعه هنری" براساس کدام ملاک و معیار قابل سنجش و به لحاظ حقوقی معتبر است؟! بماند که در همین بخش مربوط به شورای سیاست گذاری، شرایط و ضوابطی تعریف شده که می تواند به راحتی این شورا را "کأن لم یکن" بداند. 

 

البته این تنها مسئله آیین‌نامه منتشر شده نیست و در نگاه بعدی مهم‌ترین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند تغییر  عنوان "دبیر" به "دبیر هنری" جشنواره است و باید دید آیا قرار است نادر برهانی‌مرند که به عنوان دبیر سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب شده، فقط به لحاظ تخصصی و هنری در برپایی جشنواره ماموریت داشته باشد؟

 

جدا از این مسئله وقتی به تمام نکات مربوط به دبیر یا همان دبیر هنری جشنواره نظری بیندازیم، وجود نکات متناقض و حتی در راستای تضعیف جایگاه دبیری جشنواره تئاتر فجر کاملا مشهود است؛ به عنوان نمونه می‌توان یاداور شد که معمولا روال اینطور بوده که دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پس از دریافت حکم خود باید نسبت به انتشار فراخوان و نیز صدور حکم مدیرانی که قصد دارد با همکاری آن‌ها جشنواره را برگزار کند، اقدام نماید، اما در این آیین‌نامه جدا از اینکه سلسله مراتب برگزاری جشنواره به نحوی چیده شده که دبیر، پس از رییس و شورای سیاست‌گذاری جشنواره در جایگاه پایین‌تری قرار دارد، این بند درج شده که دبیر باید ستاد اجرایی جشنواره را به منظور صدور حکم به رییس جشنواره که همان مدیرکل هنرهای نمایشی است، معرفی کند و به این ترتیب حتی صدور حکم اعضای ستاد خود را هم برعهده ندارد.

 

از دیگر نکات قابل توجه این آیین نامه اهداف، چشم انداز، ماموریت و دستاوردهای عنوان شده برای جشنواره تئاتر فجر است که اولا تناسب چندانی با روزگار امروز  و نیز کارکرد کلی جشنواره ای همچون فجر ندارد و بعد هم آنقدر دچار کلی گویی شده که بیشتر با ماموریت ها و اهداف اداره کل هنرهای نمایشی همخوان است نه یک جشنواره تئاتری. ضمن اینکه عدم توجه جدی به بخش های بین الملل و استانی در جشنواره بین المللی تئاتر فجر،  این سوال را پیش می آورد که آیین نامه جشنواره تئاتر فجر چه امتیاز و برتری نسبت به فراخوان های دوره های قبل جشنواره دارد؟ بویژه آنکه حضور عناوین  رییس جشنواره و معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری جشنواره طبق آیین نامه منتشر شده، آنقدر پررنگ است که باید  پرسید این آیین نامه چطور سیاست ها و تاکیدات دولت و  وزارت فرهنگ را برای برون سپاری و واگذاری امور عملی می کند؟

 

باوجود موارد متعدد دیگری که در آیین نامه قابل اشاره و بحث هستند، سراغ یکی از دبیران سابق جشنواره تئاتر فجر رفتیم تا نظر او را هم جویا شویم. 

 

محمود عزیزی در گفت و گویی بیان کرد: این آیین‌نامه برای مدیرکل تئاتر که مسئولیت تئاتر کشور را بر عهده دارد مناسب است، برای مدیرکل که سیاست‌گذار تئاتر و جهت‌دهنده منویات مدیر بالادستی خود و وزیر فرهنگ و ارشاد است؛ درواقع به نظر می‌رسد این آیین‌نامه بیشتر، اساسنامه یک موسسه یا بنیاد است تا اینکه دستورالعملی برای مدیر یک جشنواره باشد.

 

او ضمن تبریک به «دبیر جشنواره تئاتر فجر (نادر برهانی مرند) که از هنرمندان ارزشی جامعه ما و نویسنده و کارگردانی هوشمند و تواناست» افزود:  اما واقعیت این است که اگر قرار باشد دبیر، فقط یک عنوان برای اجرای منویات این اساسنامه، بخشنامه یا دستورالعمل باشد دیگر نمی‌دانم دبیری‌اش به کجا ارتباط پیدا می‌کند.

 

این کارگردان تئاتر با اشاره به برخی بخش های آیین نامه گفت: اگر ما شورای سیاست‌گذاری داریم پس خود به خود یک مدیر اجرایی انتخاب می‌کنند که نهایتا او دبیر جشنواره می‌شود و دبیر جشنواره مبتنی بر مصوبات شورای سیاست‌گذاری عمل می‌کند. پس فقط می‌توانیم عملکرد او را براساس مصوبات شورا ارزیابی کنیم لذا سهم خلاقیت در چارچوب همین مصوبات تعریف‌پذیر و انتقادپذیر است، به همین دلیل فکر می‌کنم این اساسنامه و فرمول بیشتر مناسب مرکز هنرهای نمایشی است تا دبیر یک جشنواره ، ضمن اینکه مگر تاکنون اساسنامه مورد نظر نظام جمهوری اسلامی درباره تئاتر جایی تبیین شده است که حالا ما دبیر جشنواره را ملزم به اجرای آن می‌کنیم؟

 

عزیزی با اشاره به بندها و بخش های مختلف آیین نامه ادامه داد: تاکنون ندیدم این طور  برای یک جشنواره تئاتری ، یک، دو، سه، چهار پشت هم ردیف کنند این در حالی است که یک مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله تئاتر وجود دارد  مبنی بر اینکه اگر این تئاترها به آن موارد توجه کنند نیازی به شورای نظارت و سیاست‌گذاری و... نیست. من در آنچه در این آیین نامه برشمرده شده ، خیلی تناقض می‌بینم و چیزی را که بتواند خروجی مطلوبی استخراج کند نمی بینم.

 

او درباره شرایطی که در بخش مربوط به شورای سیاست‌گذاری وجود دارد و اینکه نوشته شده "به هر علتی امکان تشکیل جلسه شورا وجود نداشته باشد رئیس جشنواره موظف است با هماهنگی معاون هنری نسبت به تصمیم‌گیری و اقدام در جهت انجام وظایف شورا در زمان مقرر اقدام کند"، گفت: این خود یک نکته نقض است چون اگر چنین چیزی باشد یعنی اصلا شورا می‌تواند وجود نداشته باشد درواقع کافی است عاملی که باید اعضای شورا را دعوت کند تصمیم بگیرد که این کار را انجام ندهد و خود به خود جشنواره تبدیل می‌شود به مدیرکل (رییس) و معاون هنری و این بسیار عجیب است. 

 

این هنرمند خاطرنشان کرد: ضمن اینکه اگر قرار است شورایی داشته باشیم باید شاخصه‌های انتخاب سیاست‌گذاری مشخص باشد که آیا در جهت اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اگر هست باید توصیف، تعریف و شناسایی شود در حالی که در اینجا اصلا مشخص نیست و به همین دلیل فکر می‌کنم این آیین‌نامه برای یک تشکیلات اداری نوشته شده که فقط عناوین آن تغییر کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه «ای کاش آیین نامه به این شکل منتشر نمی‌شد» تاکید کرد: از آنجا که رسم ما این است که هر سال جشنواره‌ای را برپا کنیم آرزو می‌کنم حداقل این توانایی موجود در دبیر جشنواره را کم نکنیم تا با این همه بند و قانونی که در این مطلب موجود است او حداقل بتواند از توانایی و شناخت خود از تئاتر امروز ما استفاده کند تا خروجی قابل قبولی را بتوانیم انتظار داشته باشیم ولی اگر ماجرا به این صورت بخواهد ادامه داشته باشد فکر می‌کنم مثل سال‌های قبل دچار همان سردرگمی‌ها خواهیم بود و فقط آماری ارائه خواهد شد و روابط بین‌الملل ما همان می‌شود که قبلا بوده و اینکه چقدر ما قادر خواهیم بود آنچه در جهان امروز است را به عنوان "تئاتر" دعوت کنیم، مشخص نیست پس همان خواهد شد که هر سال بوده و اتفاق خاصی نمی‌افتد.

 

محمود عزیزی در پایان گفت: از تمام این ها گذشته ۶ماه بیشتر به برگزاری جشنواره باقی نمانده و در این مدت چطور این سیاست‌گذاری کلان می‌خواهد اتفاق بیفتد؟ مرکز هنرهای نمایشی با کدام بودجه می‌خواهد برنامه‌ها را تقویت، حمایت و گروه‌های نمایشی را راه بیندازد تا در جشنواره شرکت کنند؟ پس می‌بینیم باز همان آش است وهمان کاسه و فکر نمی‌کنم به چیزی برسیم که چندان دندان‌گیر باشد. 

 

 

  • 10
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
احسان قربان زاده بیوگرافی احسان قربان زاده؛ خواننده تازه کار موسیقی پاپ ایران

محل زندگی: تهران 

ملیت: ایرانی

حرفه: خواننده

سبک: پاپ و سنتی ایرانی

ساز: تنبک، باغلاما و گیتار

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
عقیل بن ابی طالب زندگینامه عقیل بن ابی طالب؛ از صحابه پیامبر و امام علی (ع)

تاریخ تولد: ده سال بعد از عام الفیل

محل تولد: مکه

محل زندگی: مکه، مدینه

دلیل شهرت: صحابه و پسرعموی محمد

درکذشت: دوران حکومت معاویه، مدینه

مدفن: بقیع

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
حسن معجونی بیوگرافی حسن معجونی بازیگر کمدی سینمای و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حسن معجونی

نام کامل: محمد حسن معجونی

تاریخ تولد: ۲۸ دی ۱۳۴۷

محل تولد: زنجان، ایران

حرفه: بازیگر، کارگردان، طراح، مدرس دانشگاه

تحصیلات: رشتهٔ ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر

آغاز فعالیت: ۱۳۷۵ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش