جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۰:۵۴ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۹۰۸۲۰۵
فیلم و سینمای ایران

پیری زودرس سینمای ایران

سینمای ایران,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران
لیلا حاتمی، محمدرضا فروتن، هدیه تهرانی، شهاب حسینی، مهناز افشار، محمدرضا گلزار، هانیه توسلی و... سال‌ها پیش حدود دهه ۷۰-۸۰، سوپراستارهای سینما بودند که به تنهایی بار موفقیت یک فیلم را به دوش می‌کشیدند، اما امروز به میانسالی رسیده‌اند و سینمای ایران همچنان نان ستاره‌های سال‌های گذشته‌اش را می‌خورد.

به گزارش جام جم،سوال اینجاست که در سال‌های اخیر چند بازیگر جدید که شمایل ستاره بودن را داشته‌اند، توانستند پا به عرصه سینما بگذارند و آیا حضور اندک بازیگران جوان هشدار جدی برای سینمای ایران نیست؟ آیا حضور بازیگران میانسال در قالب نقش‌های جوان به مستندگونگی و واقع‌گرایی فیلم لطمه نمی‌زند؟ و اساسا تا چه زمان مردم می‌توانند بازیگران میانسال را در نقش جوان‌های تازه نفس باور کنند؟

 

جام‌جم در گفت‌وگو با سینماگران گزارشی را با هدف بررسی علت نداشتن جوان اول‌های سینما آماده کرده که در ادامه می‌خوانید.

 

لزوم ورود بازیگران خوب تلویزیون به سینما

مهرداد غفارزاده، نویسنده و کارگردان سینما که در سی‌امین دوره از جشنواره فیلم فجر، فیلم گیرنده‌اش توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش نگاه نو را از آن خود کند، در گفت‌وگو با جام‌جم تصریح می‌کند: مردم زمانی فقط به خاطر نام بازیگران فیلمی را تماشا می‌کردند، اما اکنون این حالت کمرنگ‌تر شده، چون وقتی مردم می‌روند و سوپراستارهای مورد علاقه‌شان را در قالب فیلم‌هایی بی‌کیفیت و کم ارزش می‌بینند، اعتمادشان به آنها از بین می‌رود، اما قطعا پیرشدن سوپراستارهای سینما از دغدغه‌های جدی سینماست. از آن جهت که مثلا خود من وقتی شروع به ساخت فیلمی می‌کنم برای انتخاب بازیگری که به سن نقش فیلمم بخورد، دچار مشکل می‌شوم.

 

غفارزاده که این روزها فیلم دریا و ماهی پرنده را بر پرده سینماها دارد، ادامه می‌دهد: در دهه ۷۰ و ۸۰ معرفی جوان‌های بازیگر به سینما بدرستی انجام می‌گرفت. معمولا هم به این شکل بود که بازیگرانی که در چند کار تلویزیون می‌درخشیدند،‌ وارد سینما می‌شدند، اما حدود یک دهه است که این اتفاق نمی‌افتد! این در حالی است که حتی در سینمای هالیوود اگر قرار است بازیگری به صورت حرفه‌ای مطرح شود، باید ابتدا چند سریال موفق بازی کند.

 

او یادآور می‌شود: در تلویزیون،‌ قدرت ریسک‌پذیری بالاتر از سینماست، به این معنا که می‌توان از بازیگر ناشناخته هم در پروژه‌ها استفاده کرد و توانایی او را برای معرفی به فعالیت‌های جدی‌تر محک زد، اما در سینما معمولا تهیه‌کنندگان و کارگردانان کمتر ریسک می‌کنند که برای اولین بار از نابازیگری در کارشان استفاده کنند و ترجیح می‌دهند از بازیگری استفاده کنند که قبلا امتحانش را پس داده. آن هم به دلیل شرایط اقتصادی موجود در سینماست که کمتر اجازه ریسک به صاحبان کار می‌دهد.

 

غفارزاده در پایان خاطرنشان ساخت: چنانچه در وهله اول فیلم از فیلمنامه باکیفیت و ساختار درستی برخوردار باشد، تلفیق یک بازیگر شناخته شده و یک نابازیگر می‌تواند جوابگو باشد و سرمایه فیلم در گیشه برمی‌گردد.

 

ریسک عالی رسول صدرعاملی

محمد احمدی تهیه‌کننده و کارگردان سینما با تاکید بر این که پیرشدن سوپراستارهای سینما از معضلات اساسی سینماست، به جام‌جم می‌گوید: ما معمولا قبل از ساخت یک فیلم (چه در سمت تهیه‌کننده و چه کارگردان) سعی می‌کنیم بازیگری را انتخاب کنیم که سنش به طور تقریبی نزدیک به سن نقش باشد، چون نمی‌توان ریسک کرد و نقش یک جوان ۲۰ ساله را به یک سوپراستار ۴۰ ساله داد. مخاطب امروز رزومه یک سوپراستار را می‌داند و در صورت باور نکردن یک بازیگر در قالب یک نقش از فیلم استقبال نمی‌کند، ضمن این که اکثر بازیگران هم نقشی را که با خودشان اختلاف سنی فاحش داشته باشد، قبول نمی‌کنند. شاید در حد ۴-۵ سال اختلاف سن با گریم مشکل‌آفرین نشود، اما اطمینان داشته باشید ۱۰-۱۵ سال اختلاف سن گل درشت خواهد شد و خود بازیگر هم برای این که به اعتبارش لطمه نخورد،‌ آن را نمی‌پذیرد.

 

تهیه‌کننده دو ساعت بعد مهرآباد، من از سپیده صبح بیزارم و آزمایشگاه یادآور شد: ورود بازیگری جدید و تازه نفس به سینما منوط به ریسک‌پذیری بالای صاحبان کار است، کمااین که در بعضی موارد این ریسک‌پذیری نتایج عالی به دنبال داشته. مانند ریسکی که رسول صدرعاملی در آوردن ترانه علیدوستی به فیلم من ترانه ۱۵ سال دارم انجام داد.

 

سوپراستارهای دیروز؛ باندهای امروز

محمود گبرلو، منتقد و نویسنده سینما، سینمای ایران را فاقد سیستم‌پذیری اصولی تلقی می‌کند. او به جام‌جم می‌گوید: سینمای ما سیستم‌پذیر نیست، به این معنا که از یک نظم و انضباط مدیریتی (بخصوص در انتخاب بازیگر برای فیلم‌های سینمایی) تبعیت نمی‌کند و بیشتر تابع محافل خصوصی و جلسات دوستانه در این امر است. طبیعتا در این محافل، کسانی انتخاب می‌شوند که در حلقه دوستان و یاران باشند. به همین خاطر اجازه ورود جوان‌های بااستعداد و خلاق به این عرصه داده نمی‌شود.

 

این منتقد سینما ادامه داد: می‌توان گفت به دلیل نداشتن یک سیستم درست در انتخاب بازیگران مستعد و جوان به سینما، عده‌ای که در گذشته نقش جوان اول‌های سینما را بازی می‌کردند امروز تبدیل به یک باند یا محفل خصوصی شده‌اند و سعی می‌کنند دوستان و نزدیکانشان را در این حلقه وارد کنند که به نظرم این رفتار فسادبرانگیز است، چون از یک سو فقط باند یک گروه خاص در فیلم‌ها بازی می‌کنند و پول (دستمزد) صرفا بین آنها تقسیم می‌شود و از سوی دیگر قشری از علاقه‌مندان و تحصیلکردگان این رشته محفلی برای بروز استعداد خودشان پیدا نمی‌کنند. این آفتی است که کم‌کم به وجود شخصیت‌های کاذبی در سینما تبدیل می‌شود و ما با وجود این که می‌دانیم این شخصیت‌ها متناسب با نقش‌هایی که بازی می‌کنند نیستند، اما به اجبار آنها را می‌پذیریم زیرا درون سیستم سینما به صورت باندی و جمعی پذیرفته شده‌اند.

 

سینمای ایران,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

ستاره گی به وقت جوانی

 

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی در ۲۴ سالگی نقش لیلا را در فیلمی به همین نام بازی کرد و البته پیش از این نقشی کوتاه در کمال‌الملک و دلشدگان بازی کرده بود. دو دهه از حضور رسمی لیلا حاتمی در سینما می‌گذرد و نشانه‌ها می‌گوید که حاتمی حالا حالاها در اوج خواهد ماند.

 

محمدرضا فروتن

فروتن سال ۱۳۷۳ و در ۲۶ سالگی با فیلم هدف وارد سینما شد. سه سال بعد مسعود کیمیایی او را به عنوان یکی از جوان‌های فیلم مرسدس انتخاب کرد. فروتن ۱۶ سال جوان اول بود و جالب آن که در ۴۵ سالگی همچنان با پیشنهادهایی از این جنس مواجه می‌شود.

 

هدیه تهرانی

او در ۲۴ سالگی بازیگری را تجربه کرد و بازی‌اش همزمان مورد توجه خاص و عام قرار گرفت. کمی بعد به سمت فیلم‌های تجاری کشیده شد و از قضا موقعیت او را به عنوان ستاره مستحکم‌تر کرد.

 

شهاب حسینی

فعالیت سینمایی شهاب حسینی سال ۱۳۸۰ با فیلم رخساره امیر قویدل کلید خورد. او در ۲۸ سالگی وارد سینما شد و آرام آرام رشد کرد که نمود ابتدایی‌اش را می‌توان در واکنش پنجم، سوپر استار و درباره الی دید.

 

ترانه علیدوستی

همان من ترانه ۱۵ سال دارم کافی بود تا ترانه علیدوستی ۱۸ ساله را وارد سینما کند. هنوز هم بعد از ۱۶ سال، نقش خانم‌های جوان سینما به او پیشنهاد می‌شود. اتفاقا ترانه علیدوستی مثال خوبی برای گزارش ماست که سینما نتوانست چهره‌هایی مثل او را کشف و وارد فیلم‌ها کند.

 

محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار، سال ۱۳۷۹ و با فیلم سام و نرگس به کارگردانی ایرج قادری وارد سینما شد و جالب این که هنوز فیلم‌های او گیشه دارند؛ حتی اگر تجاری نباشند. گلزار همچنان نقش جوان اول را بازی می‌کند و کارگردان‌ها برایش نقش جوان اول کنار می‌گذارند.

 

مهنازافشار

افشار در ۲۲ سالگی بازیگری در سینما را با فیلم دوستان به کارگردانی علی شاه‌حاتمی شروع کرد. آن زمان سخت‌پسندها، مهناز افشار را متهم به فیلم‌های ضعیف و تجاری می‌کردند، ولی در مقابل صف گیشه فیلم‌هایش طویل‌تر می‌شد.

 

بهرام رادان

رادان اولین فیلم سینمایی‌اش را در ۲۱ سالگی بازی کرد. اکران فیلم زرد، تاکیدی است بر این نکته که بهرام رادان حالاحالاها قرار است جوان اول بماند.

 

هانیه توسلی

در ۲۲ سالگی اولین نقش خود را در فیلم شام آخر بازی کرد و درخشید. هنوز هم بعد از این همه سال گاهی نقش‌های اول در نقش بازیگران جوان به هانیه توسلی پیشنهاد می‌شود.

 

حامد بهداد

حامد بهداد در ۲۷ سالگی و با فیلم آخر بازی وارد سینما شد.

 

او هنوز در صف اول بازیگری سینماست، طوری که مدتی کوتاه سراغ نقش‌هایی رفت که در تعریف جوان اول نمی‌گنجند، اما دوباره به مسیر قبل بازگشت.

 

نیکی کریمی

از اولین ستاره‌های زن سینمای ایران پس از انقلاب است. کریمی بعد از ۲۸ سال همچنان نقش اول بازی می‌کند و خیلی از نقش‌ها پایین‌تر از سن او هستند.

 

 

 

 

 

  • 14
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
احسان قربان زاده بیوگرافی احسان قربان زاده؛ خواننده تازه کار موسیقی پاپ ایران

محل زندگی: تهران 

ملیت: ایرانی

حرفه: خواننده

سبک: پاپ و سنتی ایرانی

ساز: تنبک، باغلاما و گیتار

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
عقیل بن ابی طالب زندگینامه عقیل بن ابی طالب؛ از صحابه پیامبر و امام علی (ع)

تاریخ تولد: ده سال بعد از عام الفیل

محل تولد: مکه

محل زندگی: مکه، مدینه

دلیل شهرت: صحابه و پسرعموی محمد

درکذشت: دوران حکومت معاویه، مدینه

مدفن: بقیع

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
حسن معجونی بیوگرافی حسن معجونی بازیگر کمدی سینمای و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حسن معجونی

نام کامل: محمد حسن معجونی

تاریخ تولد: ۲۸ دی ۱۳۴۷

محل تولد: زنجان، ایران

حرفه: بازیگر، کارگردان، طراح، مدرس دانشگاه

تحصیلات: رشتهٔ ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر

آغاز فعالیت: ۱۳۷۵ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش