جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۲:۵۶ - ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۶۰۷۱۷۱
فیلم و سینمای ایران

«بدون تاریخ بدون امضاء» نماینده ایران در اسکار ۲۰۱۹

فیلم بدون تاریخ بدون امضاء,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

ایام پر التهاب انتظار برای معرفی نماینده ایران به نود و یکمین دوره جوایز اسکار در نهایت با معرفی فیلم تحسین شده وحید جلیلوند به اتمام رسید و از سوی هیأت انتخاب فیلم ایرانی، «بدون تاریخ بدون امضاء» در مقام نماینده سینمای ایران برای رقابت در رشته اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان انتخاب شد.

 

هر‌ساله در روزهای منتهی به مهلت تحویل فیلم‌ها(دهه نخست مهرماه) به دفتر آکادمی اسکار برای حضور در بخش غیرانگلیسی زبان، هیأتی متشکل از سینماگران برای بررسی بهترین گزینه برای حضور در این رقابت تشکیل می‌شود و بازار گمانه‌زنی‌ها هم در رسانه‌ها بالا می‌گیرد. شهریورماه امسال هم هیأت انتخاب فیلم‌هایی که از ۹ مهر ۱۳۹۶ تا هشتم مهر ۱۳۹۷ حداقل یک هفته به اکران عمومی درآمده‌اند را بررسی کرد و از میان ۱۱۰ فیلم حائز شرایط، در مرحله اول به یک فهرست کوتاه متشکل از ۳ فیلم رسید. «بدون تاریخ، بدون امضاء» ساخته وحید جلیلوند، «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی و «شماره ۱۷ سهیلا» ساخته محمود غفاری فیلم‌های این فهرست بودند که از میان آنها فیلم وحید جلیلوند به‌عنوان نماینده سینمای ایران انتخاب شد. در بیانیه هیأت داوران برای انتخاب این فیلم فارغ از شایستگی‌های کیفی «سوابق تأثیرگذار در مجامع جهانی، بازخوردهای مثبت بین‌المللی و برخورداری از پخش‌کننده‌ای که در زمان اکران در ایالات متحده، مساعی خود را بخوبی جهت دیده شدن فیلم به انجام رسانده است» به‌عنوان مزیت‌های برتری «بدون تاریخ، بدون امضاء» ذکر شده است.

 

فاکتور عینی موفقیت «بدون تاریخ بدون امضاء»

 

هر ساله با معرفی نماینده سینمای ایران به اسکار پروسه انتخاب فیلم ایرانی منتخب زیر ذره بین قرار می‌گیرد. اگرچه پس از معرفی سه فیلم لیست نهایی هیأت انتخاب، شانس «بدون تاریخ بدون امضاء» به‌عنوان گزینه شایسته این لیست پررنگ‌تر از دو فیلم دیگر بود اما جای خالی برخی فیلم‌ها همچون «شعله ور» حمید نعمت‌الله و «خوک» مانی حقیقی در این لیست نیز مطرح شد. برخی بر این باور بودند که فیلم وحید جلیلوند با وجود کسب موفقیت در جشنواره‌هایی چون ونیز، شیکاگو، آسیاپاسیفیک، تسالونیکی، استکهلم و... مناسب جشنواره فرهنگی است که عمدتاً جشنواره‌ای برای هنر سینماست و مسائل و چالش‌های اخلاقی – اجتماعی این فیلم برای اعضای آکادمی اسکار چندان جذابیتی ندارد. بعضی هم بر این باور بودند که اسکار قابل پیش‌بینی نیست و حضور این فیلم در مجامع بین‌المللی امتیاز قابل ملاحظه‌ای است که سبب برتری این فیلم نسبت به دیگر گزینه‌های سینمای ایران است. هوشنگ گلمکانی منتقد پیشکسوت سینما و سردبیر مجله فیلم با طرح این پرسش اساسی که به چه دلیل می‌خواهیم در رقابت‌های اسکار شرکت کنیم؟ می‌گوید: «قطعاً موفقیت. اگر هدفمان موفقیت در این رقابت است پس باید فارغ از اینکه چه فیلمی را دوست داریم یا نداریم به معیارهای موفقیت فکر کنیم، نه علایقمان. اینکه چون فلان فیلم را دوست داریم و دلمان می‌خواهد فلان فیلم معرفی شود - اگر چه شانس موفقیت هم نداشته باشد- خودخواهی است» او در ادامه با تأکید بر این نکته که در مورد موضوع‌های مورد علاقه اسکار اتفاق نظری وجود ندارد می‌افزاید: «اینکه فیلم بر هیأت داوری تأثیرگذار است یا نه؟، همه حدس و گمان و مؤلفه‌های اعتباری است. هیچ فرمول مشخصی وجود ندارد اما چند مؤلفه قطعیت دارد که از جمله آنها حضورهای مختلف بین‌المللی، کسب جایزه، دریافت نقدها و بازخوردهای مثبت و مهم‌تر از همه داشتن پخش‌کننده فعال و آشنا به تبلیغات بین‌المللی است که از میان فیلم‌های موجود «بدون تاریخ بدون امضاء» بیش از بقیه این شرط را دارد.»

 

گلمکانی فارغ از اینکه خود را از علاقه‌مندان «بدون تاریخ بدون امضاء» می‌داند و فیلم جلیلوند را فیلم خوبی ارزیابی می‌کند، می‌گوید: «چیزی که قطعیت دارد این است که «بدون تاریخ بدون امضاء» بیش از همه فیلم‌ها حضور بین‌المللی داشته، جایزه گرفته و پخش‌کننده فعال دارد و تمام اینها فاکتور عینی است که نیازی به تفسیر ندارد»

او در ادامه می‌افزاید: ««سهیلا شماره ۱۷» هم فیلم خوب و متفاوتی در سینمای ایران است و آن را دوست دارم اما هدف ما معرفی فیلمی است که شانس بیشتری دارد و چون «بدون تاریخ بدون امضاء» بیش از بقیه این شرط مهم و اساسی و عینی را دارد انتخاب درستی است و شانس بیشتری برای موفقیت در اسکار دارد.»

 

ملاک و سنجش غلط فرهادی بودن

 

موفقیت سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ با فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» اصغر فرهادی انتظارات و توقعات را بالا برده است و احتمال موفقیت کاندیدای سینمای ایران در اسکار با این آثار سنجیده می‌شود. اگرچه این قیاس اجتناب‌ناپذیر است اما خسرو دهقان می‌گوید، قرار نیست موفقیت فیلم فرهادی تبدیل به الگو و نسخه از پیش تعیین شده شود: «اینکه دو فیلم موفق فرهادی در اسکار، مبنا و ملاکی باشد برای داوری و فیلم‌ها با این متر و معیار سنجیده شوند کار پخته‌ای نیست. این تفکر باعث می‌شود که این دو فیلم به سرمشقی برای کپی کاری بدل شود البته هیچ‌کس هم نمی‌تواند کپی کند فقط ادا و اصولش را در می‌آورند و توهم فرهادی شدن پیش می‌آید. هر کسی باید با سبک و سیاق و خلاقیت خودش فیلمش را بسازد. تقلید کردن کار کودکانه‌ای است.»

خانه سینما یا فارابی، صلاحیت با کدام است؟

 

فارغ از بحث و نظرهایی که هر ساله درباره انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به آکادمی اسکار وجود دارد، امسال بیانیه کانون کارگردانان اصل هیأت انتخاب را با سؤال جدی مواجه کرد. اوایل مرداد ماه کانون کارگردانان سینمای ایران با انتشار نامه‌ای خواستار واگذاری هیأت انتخاب فیلم برای اسکار فیلم خارجی به خانه سینما شد.

بنیاد سینمایی فارابی در واکنش به درخواست کانون کارگردانان اعلام کرد که در دوره‌های گذشته نیز در تعامل مستقیم با سازمان سینمایی و خانه سینما پیگیری این امر را انجام داده است. بر همین اساس در این دوره نیز، همچون سنوات گذشته با حضور معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی و هشت چهره شناخته شده و مورد اطمینان در عرصه سینما که در بیشتر مواقع از فهرست خانه سینما انتخاب شده‌اند و در فیلم‌های اکران شده در طول یک سال مورد بررسی ذینفع محسوب نمی‌شوند، نسبت به تشکیل کمیته اقدام خواهد کرد.

 

با وجود این، اغلب کارشناسان و اهالی سینما بر این باور هستند که معرفی نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار بهتر است به خانه سینما سپرده شود. خسرو دهقان می‌گوید: «همانطور که از نام این نهاد برمی‌آید آنجا خانه سینما است؛ جایی که مسائل صنفی و هنری و هر آنچه مربوط به سینماست بر عهده اهالی آن است. نماینده سینمای ایران باید با حضور سلیقه‌ها و اصناف مختلف انتخاب شود تا رأی نهایی فنی و عادلانه‌تر باشد. به اعتقاد من با صلاحیت‌ترین تشکل برای این امر خانه سینماست.» احمد طالبی‌نژاد منتقد شناخته شده سینما هم ضمن تأیید صحبت‌های دهقان، می‌گوید: «از همه صنف‌های مؤثر در تولید فیلم باید یک نماینده حضور داشته باشد که فارغ از جناح‌بندی و سیاست بازی و مباحثی که امروز در سینمای ایران رایج است و هیچ‌کس هیچ‌کس را قبول ندارد، راجع به نماینده سینمای ایران تصمیم‌گیری کنند. در این میان جریانی که از ماجرای انتخاب نماینده ایران برای اسکار باید کاملاً حذف شود بنیاد سینمایی فارابی است. این نهاد حق ندارد در شورای انتخاب برای اسکار دخالت کند. کجای آیین‌نامه‌اش چنین شرح وظیفه‌ای را تعیین کرده‌اند.»

 

سایه یک بازی سیاسی در زمین فرهنگ

 

همانطور که در بیانیه هیأت انتخاب این دوره آمده است با خروج یک جانبه امریکا از برجام و برقراری تحریم‌های غیرقانونی علیه مردم ایران باردیگر زمزمه‎هایی مبنی بر طرح پیشنهاد تحریم اسکار هم مطرح شد؛ اتفاقی که در اسکار ۲۰۱۳ هم تجربه شد و فیلم «یه حبه قند» رضا میرکریمی به‌دلیل تحریم دقیقه نودی جوایز اسکار از سوی مسئولان سینمایی وقت، از رقابت دور ماند. احمد طالبی‌نژاد با تأکید بر اهمیت حضور سینمای ایران در مجامع جهانی می‌گوید: «همان سال هم تحریم اسکار تصمیم اشتباهی بود. حضور در همه رویدادهای بین‌المللی به نفع سینمای ایران و حتی اگر گوش شنوایی وجود داشته باشد به نفع حاکمیت ایران است. بیرق ایران در هرجایی برافراشته شود به‌نفع ایران و جمهوری اسلامی است. تحریم کردن یک اقدام سیاسی است که جایش عرصه فرهنگ و هنر نیست. در این ۴۰ ساله شاهد بودیم که همه در امر فرهنگ و هنر دخالت کرده‌اند و معمولاً به جز چند استثناء چهره‌هایی مدیریت فرهنگی را بر عهده داشته‌اند که بیشتر گرایش سیاسی داشته‌اند تا فرهنگی. سیاست را به سیاستگذارها واگذار کنید و فرهنگ و هنر را به اهالی خودش.»

 

 

نرگس عاشوری

 

 

iran-newspaper.com
  • 16
  • 6
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
احسان قربان زاده بیوگرافی احسان قربان زاده؛ خواننده تازه کار موسیقی پاپ ایران

محل زندگی: تهران 

ملیت: ایرانی

حرفه: خواننده

سبک: پاپ و سنتی ایرانی

ساز: تنبک، باغلاما و گیتار

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
عقیل بن ابی طالب زندگینامه عقیل بن ابی طالب؛ از صحابه پیامبر و امام علی (ع)

تاریخ تولد: ده سال بعد از عام الفیل

محل تولد: مکه

محل زندگی: مکه، مدینه

دلیل شهرت: صحابه و پسرعموی محمد

درکذشت: دوران حکومت معاویه، مدینه

مدفن: بقیع

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
حسن معجونی بیوگرافی حسن معجونی بازیگر کمدی سینمای و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حسن معجونی

نام کامل: محمد حسن معجونی

تاریخ تولد: ۲۸ دی ۱۳۴۷

محل تولد: زنجان، ایران

حرفه: بازیگر، کارگردان، طراح، مدرس دانشگاه

تحصیلات: رشتهٔ ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر

آغاز فعالیت: ۱۳۷۵ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش