جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۵:۵۸ - ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۲۰۰۰۵۸
موسیقی

آلبوم «رگ خواب» این طوری هیت شد

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی,آلبوم رگ خواب

«من هیچ وقت خودم را محدود به اسم ها و سبک ها نمی کنم. هر زمان که لازم باشد، از اِلمان های موسیقی در هر سبکی بهره خواهم گرفت. موسیقی و اصلا هنر، برای من چیزی بر اساس قاعده های از پیش تعیین شده نیست. خاصیت هنر رهایی است و من از این اصل تبعیت می کنم چون اصولا این رهایی را دوست دارم. من نمی دانم باید چه اسمی روی این تجربه ها گذاشت؟ موسیقی ایرانی است؟ پاپ است؟ راک؟ فرقِ چندانی هم نمی کند. هر چند این سوال همیشه برایم مطرح است که آیا اصلا نیازی به این کار هست؟ اگر خیلی ها در این باره احساس لزوم می کنند، می توانند اسمش را «سبک سهراب پورناظری» بگذارند!»

 

این اظهارات «سهراب پورناظری» را می توان روشن کننده بخش مهمی از آنچه در موسیقی اثر «رگ خواب» با آواز «همایون شجریان» رخ داده است، دانست. آلبوم «رگ خواب» در آخرین روزهای اسفند سال گذشته منتشر شد.

  

این اثر علاوه بر موسیقی متنِ فیلمی با همین نام به کارگردانی «حمید نعمت الله»، شامل چهار ترکِ با کلام از جمله «آهای خبردار»، «رگ خواب»، «ابر می بارد» و «گریه می آید مرا» با اشعاری از امیر خسرو دهلوی، حسین منزوی و مولاناست که توسط ارکستر موسیقی فیلم SIF بلغارستان اجرا شده و تهمورس پورناظری، هوشیار خیام و شِین کاراسکو به عنوان تک نواز در آن حضور دارند، ضمن آن که «نعمت الله» گویندگی متنِ این اثر را نیز به عهده داشته است. همچنین دیوید گارنر آهنگساز آمریکایی، بردیا کیارش آهنگساز و رهبر ارکستر ... و آرین کشیشی آهنگساز و نوازنده بیس به عنوان تنظیم کننده در آن ایفای نقش کرده اند.

 

«سهراب پورناظری» موزیسینی آوانگارد است. هنرمندی جوان که برخلاف پیشینه خانوادگیش، در هر اثری که ساخته تلاش کرده تا نگاهی نو خلق کند، البته آسیب هایش را هم دیده و مخالفت های بسیاری نیز با آثارش شده است اما همچنان بی تفاوت به دیدگاه های کاملا سنتی جامعه موسیقی، کارهایش را انجام داده و با استقبال خوب مخاطبان هم همراه شده است. 

 

«همایون شجریان» هم از خانواده ای است که بخش مهمی از اعتبار موسیقی این سرزمین را به دوش می کشد؛ اما او هم همین نگاهِ تجربه گرا را حفظ کرده و با همین روحیه توانسته خود را به عنوان موفق ترین خواننده در میان هم نسلانش معرفی کند. مانیفستِ خودش را هم در این باره دارد؛ برای همین هم هست که می گوید: «مسئله ای که در اجرای هر پروژه ای برایم اهمیت داشته و دارد، توجه به نسل آینده کشورمان است که باید این موسیقی را بشنود و با آن زندگی کند و این موسیقی نیز بتواند نیازهای روزمره آنان را پاسخگو باشد. ما هم اکنون در جامعه ای زندگی می کنیم که پیوند دادن نسل جدید به ریشه های اصیل موسیقی کار بسیار مشکلی است.

 

 

شما برای اینکه بتوانید این پیوند را ایجاد کنید و موسیقی اصیل ایرانی را به گوش نسل جدید برسانید، باید به راه های جدیدی فکر کنید، بنابراین من به عنوان یک خواننده، تمام تلاش خود را کرده ام تا این ارزش ها به نسل آینده موسیقی انتقال داده شود.»

 

پیوندی که «همایون شجریان» از آن سخن می گوید، به نظر می رسد در این اثر رخ داده و نشانه اش همین استقبال بی نظیری است که از آلبوم «رگ خواب» شده است. این روزها کافی است نگاهی بیندازید به شبکه های اجتماعی یا نه، به صدای ضبطِ ماشین های اطراف تان دقت کنید یا این که موسیقی که آدم ها گوش می دهند؛ «آهای خبردار» را زیاد خواهید شنید یا «ابر می بارد» و «رگِ خواب» را: «آهای غمی که/ مثل یه بختک/ رو سینه من، شده ای آوار/ از گلوی من/ دستاتو وردار/ کوچه های شهر/ پُرِ ولگرده/ دل، پُرِ درده/ شب، پر مرد و پر نامرده» اما آنچه در آوازهای رگِ خواب می شنویم، از عهده کمتر خواننده ای جز «همایون» بر می آید.

 

برای همین هم هست که «پورناظری» می گوید: «همایون شجریان در این پروژه نه تنها به عنوان یک خواننده، بلکه به عنوان یک همراه و همفکر حضور داشت. او در آهنگسازی فیلم «رگ خواب» همراه بسیار ارزشمند و مفیدی برای گروه آهنگسازی بود که در کنار هم سعی کردیم فضایی را به وجود آوردیم که به ادبیات نزدیک باشد، کارهایی که به هیچ عنوان سهل الوصول نیستند.»

 

او همچنین می گوید: «وقتی اثری را می نویسم، «همایون» عزیز همیشه اولین گزینه من برای اجرای آن است. این مسئله هم بدون شک به خاطر توانایی های ویژه و مثال زدنی او در آواز است و البته همکاری مداوم ما که باعث شده فضای ذهنی مان به هم نزدیک شود.»

 

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی,آلبوم رگ خواب

به نظر می رسد این دو هنرمند بعد از این همکاری های مداوم که از «آرایش غلیظ» شروع شد و به «خداوندان اسرار» و «رگِ خواب» رسید، توانسته اند به نقاط مشترک بسیاری در فعالیت های هنری شان دست پیدا کنند، برای همین است که «همایون شجریان» در این خصوص می گوید: «آشنایی و اعتماد به سهراب باعث این همکاری ها می شود. تمام صحبت های من با سهراب این بود که اگر قرار است دست به تجربه تازه ای بزنیم، این تجربه هم از لحاظ ساختار و هم از جهت ترکیب سازبندی و شعر باید متفاوت باشد.»

 

با وجود آنکه «پورناظری» در آثاری مثل «آرایش غلیظ» و حتی کارهای سنتی ترش، تجربه های متفاوتی انجام داده؛ اما به نظر می رسد «رگ خواب» در پرونده کاری این هنرمند، اتفاقی متفاوت است. او توانسته اثری خلق کند که کاملا تابعی از اتفاقات فیلم باشد و در اختیار منویات کارگردان، اما در عین حال موضوعیتی فرامتنی نیز پیدا کند و برای همین هم هست که این چنین به مذاق مخاطبانی که آن را شنیده اند، خوش آمده است. او در ساخت موسیقی متنِ این اثر، تلاش کرده تا تراژدی که در حال وقوع است را به نمایش بگذارد. همان داستانِ زوالِ «مینا» در فرآیند عاشقانه ای دهشتناک. 

 

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی,آلبوم رگ خواب

خودش می گوید: «موسیقی باید به نمایش سقوط یک زن کمک می کرد. داستان درباره یک تراژدی است از زنی که به قهقرا می رود؛ پس موسیقی که برای آن نیاز بود، جنس متفاوتی از دیگر تجربه های من در زمینه آهنگسازی فیلم را رقم زد. در «رگ خواب» از موسیقی کلاسیک – البته موسیقی کلاسیک غربی با یک تم شرقی – بهره زیادی برده شده و دو تصنیف (یکی در میانه های فیلم و دیگری در پایان آن) مورد استفاده قرار گرفته است.

 

من در هیچ کدام از آثارم در زمینه موسیقی فیلم، تا این اندازه از موسیقی کلاسیک استفاده نکرده بودم. این بار اما فضای موسیقی، ما را به این سمت هدایت کرد. چیزی که من همواره بر آن اصرار دارم و به خصوص در «آرایش غلیظ» تلاش کردم تا دیگران را متوجه این ماجرا کنم، این است که موسیقی که برای یک اثر سینمایی ساخته می شود، کاملا در خدمت هدف فیلم است. اثر، آدرسی به خالق موسیقی می دهد و او بر همین اساس کار می کند. درست مثل اتفاقی که در گریم یا طراحی صحنه و لباس رخ می دهد.»

او اما در «رگ خواب» توانسته از این تنگنایی که شاید گریزِ ناگزیرِ موسیقی فیلم بوده، عبور کرده و فضای موسیقایی جذابی را شکل دهد. آلبوم با همان نام فیلم منتشر شده است و اگرچه در شکل ساختاری و ارکستراسیون، هماهنگی بسیاری با فیلم دارد؛ اما موسیقی این اثر فراتر از کارکرد دراماتیکی که به عنوان یک موسیقی فیلم دارد، عمل کرده است و این نشان از موفقیت آهنگساز و خواننده اش دارد؛ اگرچه مخاطب در آثار «سهراب پورناظری» با اثری از پیش تعیین شده روبرو نیست و «رگ خواب» فراتر از هر اثر دیگری توانسته این تعلیق و کشش را ایجاد کند.

 

 

برای موفقیتش در این راه نیز از موسیقی کلاسیک بهره گرفته و از آنجا که این موسیقی را به اندازه موسیقی ایران نمی شناسد، از «دیوید گارنر»ی بهره برده است که یکی از چهره های موفق موسیقی آمریکاست و برای همین هم هست که حتی قطعات بی کلامِ اثر نیز قدرت همراهی مخاطب را به دست می آورند.

 

این آهنگساز درباره استفاده از تیم آهنگسازی چنین توضیح می دهد: «این کار در خارج از کشور، به خصوص در فیلم های هالیوودی بسیار مرسوم است. اتفاقا این تجربه برای من بسیار خوشایند بود و احتمالا آن را در دیگر کارهایم ادامه خواهم داد. با توجه به اینکه بخشی از کار، سنفونیک بود، فکر کردم می توانم از توانایی و تجربه های آهنگسازان دیگر برای رسیدن به فضایی که می خواهم بهره بگیرم.

 

برای مثال، «دیوید گارنر» در ارکستراسیون کار نقش داشت. تم اصلی کار را خودم نوشتم و در بحث هایی که با آهنگسازان دیگر (دیوید گارنر و غلام رضا صادقی) داشتیم، آن تم و همچنین فضایی که من طراحی کرده بودم، بسط و گسترش پیدا کرد و نتیجه کار، چیزی شد که در فیلم می شنوید.»

 

 

اما اگرچه «ابر می بارد» و «آهای خبردار» بیشت از دیگر قطعاتِ این اثر شنیده شد؛ اما «رو سر بنه به بالین» با غزلی از مولانا، یکی از نقاط عطف این اثر است؛ آوازِ بی نقص همایون شجریان در این اثر دشوار با آهنگسازی سهراب پورناظری، توانسته اضمحلالِ یک زن را به درستی به تصویر بکشد؛ اما انتخاب این شعر از مولانا نیز با فیلم همخوانی خوبی دارد. این قطعه جسورانه بحث های زیادی را هم برانگیخته است.

 

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی,آلبوم رگ خواب

«حمید نعمت الله» فیلمسازِ پیشرویی است. این را می توان از نوآوری و سبک روایت و همچنین تاثیراتش بر فیلمسازان دیگر دید. «رگ خواب» هم از این قاعده مستثنی نیست. «نعمت الله» در تازه ترین تجربه کارگردانی اش در به تصویر کشیدنِ زیبایی شناسی زوال و ارائه تصویری شاعرانه از رنج کشیدن، موفق عمل کرده است. او اثری صادقانه، رک، تراژیک و زنانه ساخته است. همین پیشرویی را می توان دلیلی منطقی بر همکاری طولانی مدتش با «سهراب پورناظری» به عنوان آهنگساز آثارش دانست؛ اتفاقی که در ۶ فیلم اخیر این فیلمساز رخ داده است و به نظر می رسد همکاری ادامه داری باشد.

 

 

اکران «رگ خواب» در جشنواره نه چندان باشکوه امسال، یک اتفاق بود. کارگردانیِ استاندارد نعمت الله، بازی درخشان لیلا حاتمی و البته موسیقی که چنان به دلِ آنهایی که گوشش کرده بودند، نشست که از همان شب سرد بهمن ماه، نسخه بی کیفیتش دست به دست شد. مسئولان جشنواره هم لابد این موضوع را متوجه شدند که از همین قطعه «آهای خبردار» برای کلیپ پایانی استفاده کردند و البته ترجیح دادند فیلمی بدونِ موسیقی را کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بخش آهنگسازی کنند تا موسیقی که به نظرشان برای استفاده در کلیپ پایانی خوش آمده بود.

 

هفته نامه صدا

 

 

 

 

  • 19
  • 3
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
عقیل بن ابی طالب زندگینامه عقیل بن ابی طالب؛ از صحابه پیامبر و امام علی (ع)

تاریخ تولد: ده سال بعد از عام الفیل

محل تولد: مکه

محل زندگی: مکه، مدینه

دلیل شهرت: صحابه و پسرعموی محمد

درکذشت: دوران حکومت معاویه، مدینه

مدفن: بقیع

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
حسن معجونی بیوگرافی حسن معجونی بازیگر کمدی سینمای و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حسن معجونی

نام کامل: محمد حسن معجونی

تاریخ تولد: ۲۸ دی ۱۳۴۷

محل تولد: زنجان، ایران

حرفه: بازیگر، کارگردان، طراح، مدرس دانشگاه

تحصیلات: رشتهٔ ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر

آغاز فعالیت: ۱۳۷۵ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
زهرا گونش بیوگرافی زهرا گونش؛ والیبالیست میلیونر ترکی

چکیده بیوگرافی زهرا گونش

نام کامل: زهرا گونش

تاریخ تولد: ۷ جولای ۱۹۹۹

محل تولد: استانبول، ترکیه

حرفه: والیبالیست

پست: پاسور و دفاع میانی

قد: ۱ متر و ۹۷ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش