یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۵:۱۵ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ کد خبر: ۱۴۰۲۱۱۰۵۱۱
رادیو و تلویزیون

واکنش‌ها به افزایش چند برابری بودجه رسانه ملی؛ چاه صداوسیما پر نمی‌شود

واکنش ها به افزایش بودجه صداوسیما, افزایش سه‌برابری بودجه صداوسیما

روزنامه هم میهن نوشت:نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که بودجه صداوسیما در جداول بخش دوم بودجه، به ۲۴ هزار میلیارد تومان برسد. بودجه صداوسیما در سال ۱۴۰۲، هشت‌هزار میلیارد تومان  بود که حالا با احتساب عدد ۲۴ هزار میلیارد تومانی، به سه‌برابر افزایش پیدا کرده است. سازمانی که طبق گفته کارشناسان و براساس نظرسنجی‌های معتبر، با کاهش مخاطب و اعتمادسازی رو‌به‌رو شده به چه‌دلیل با این میزان افزایش بودجه روبه‌رو شده است؟ بررسی و چرایی این موضوع را در گفت‌وگو با عباس عبدی، فعال سیاسی، همچنین کامبیز نوروزی، حقوقدان، مورد نقد و بررسی قرار دادیم.

کاهش مخاطب

هجدهم مردادماه ۱۴۰۱ ـ یعنی بیش از یک‌سال پیش ـ با تجمیع ۹ نظرسنجی از مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، روند تحولات منابع کسب خبر ایرانیان، مورد تحلیل قرار گرفت. این نمودار که توسط وب‌سایت «کیو آنالتیکز» منتشر شد، سه‌منبع عمده صداوسیما، شبکه‌های ماهواره‌ای، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شوند و تحولات میزان مراجعه به آن‌ها از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۴۰۰ بررسی شده است. در این نظرسنجی کاهش محبوبیت صداوسیما برای مرجعیت خبری بین مردم بود که قابل‌توجه بود. درحالی‌که در سال ۱۳۸۳ صداوسیما با بیش از ۷۰ درصد، انتخاب نخست مردم برای کسب اخبار روزمره بود، در یک بازه زمانی ۱۷ ساله چنین آماری با کاهش ۳۰ درصدی به عدد ۴۵ درصد رسید. آذرماه ۱۴۰۲ که جدیدترین نظرسنجی ایسپا منتشر شد، میزان بازدید اخبار از صداوسیما، از سوی مردم به کمتر از ۳۸ درصد رسید که نشان می‌دهد طی یک‌سال، حدود ۸ درصد این میزان اعتماد و مرجعیت خبر در صداوسیما کاهش یافته است.

واکنش‌ها

افزایش سه‌برابری بودجه سازمان صداوسیما اما موجی از انتقادها را در پی داشت. بسیاری عقیده دارند سازمانی که مخاطبانش بنا به دلایل مختلف با کاهش چشمگیری روبه‌رو شده، در قیاس با سایر سازمان‌ها چرا باید با سه‌برابر افزایش بودجه همراه شود؟

عبدالناصر همتی، رئیس پیشین بانک مرکزی، در صفحه خود در شبکه ایکس نوشت: «مجلس  بودجه صداوسیما را با افزایش سه‌برابری به ۲۴همت رساند. وقتی فیلمهای سینمایی که وزیر ارشاد آقای رئیسی به آنها افتخار می‌کند(!)، برای دیده شدن در کشور، مجبور به پخش آگهی در شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور هستند، این حد افزایش بودجه، برای چیست؟ مجلس در تبصره‌های  ۱۳ و ۱۵ ده‌ها همت به کسری بودجه اضافه کرد!»

محمدجواد آذری جهرمی،  وزیر ارتباطات دولت حسن روحانی، نیز در کانال رسمی تلگرامی خود با کنایه به افزایش سه‌برابری بودجه صداوسیما چنین نوشت: «مالیات‌ستانی از مردم را بیشتر کنید و به صداوسیما بدهید. درحالی‌که درآمد سالانه فیلیمو، با همه محدودیت‌هایی که برایش ساختید از صداوسیمای عریض و طویل بیشتر است. اصلاح این رویه‌های نادرست، ارتباطی به تفکر سیاسی ندارد. کمی بینش، مقداری برنامه و صدالبته عرضه می‌خواهد که ظاهراً...»

ازسوی‌دیگر داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، با انتقاد از این افزایش بودجه در صحن علنی دیروز مجلس شورای اسلامی گفت: «رشد بودجه صداوسیما و قوه‌قضائیه نسبت به سال ۱۴۰۲، حدود ۵۸ درصد است. درحالی‌که برای سایر دستگاه‌ها رشد بودجه ۱۲ درصد پیش‌بینی شده است. این افزایش بودجه صداوسیما و قوه‌قضائیه، روی هم ۳۷ هزار میلیارد تومان بار مالی به دولت تحمیل کرده است.» گفتنی است بودجه صداوسیما در سال گذشته ۸ هزار میلیارد تومان بود که در بودجه ۱۴۰۳ از سوی دولت به ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و حالا رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش ۵۸ درصدی این رقم به ۲۴ هزار میلیارد تومان از سوی نمایندگان مجلس انتقاد کرده است.

نگاه حقوقی

بسیاری تصور می‌کنند افزایش بودجه سه‌برابری صداوسیما باتوجه به عدم‌استقبال مردم از برنامه‌های تلویزیونی و کاهش مخاطب، همخوانی ندارد. کامبیز نوروزی، کارشناس حقوق رسانه، از منظر حقوقی به این ماجرا نگاه می‌کند. نوروزی معتقد است، در تخصیص بودجه اخیر هیچ شفافیتی وجود ندارد و مصلحت یک ملت به‌هیچ‌عنوان لحاظ نشده است: «نکته مهمتر این است که در دوره اخیر مجلس تقریباً تمام ضوابط قانون‌گذاری صحیح، از دست رفته است. زمانی که قانون بودجه را مطالعه می‌کنیم اصلاً مشخص نیست این قانون در پی چه هدف مشخص ملی‌ای است. در بخش مربوط به مالیات‌ها و پیش‌بینی‌ها، رشد و توسعه هیچ مورد مشخص‌شده‌ای دیده نمی‌شود. تنها نکته‌ای که به‌شدت از این لایحه آشکار است، شامل دو موضوع است؛ یکی اصل حداکثر انواع و اقسام مالیات‌هایی که نارواست و با اصول مالیاتی ناسازگار است، مثل بند «جیم تبصره شش» که بسیار حیرت‌انگیز است. یکی دیگر هم تقسیم اموال و تخصیص بودجه برای دستگاه‌های تبلیغاتی است که راندمان چندانی ندارند.»

نوروزی در ادامه می‌گوید، سازمان صداوسیما در نظرسنجی‌ها اعتراف کرده که مخاطبانش کاهش یافته است: «الان صداوسیما بنا به گفته خود مسئولان ارشد سازمان، بخش بزرگی از حوزه نفوذش را از دست داده و مخاطبان‌شان به‌شدت کاهش پیدا کرده است. علت اصلی افت مخاطبان نیز بی‌شک در مسئله بودجه نیست. صداوسیما یک سازمان بسیار بزرگ با ریخت‌وپاش‌های بسیار زیاد است اما به‌هیچ‌عنوان کارایی ندارد و قافیه را به رقبای خود باخته و اصلاً مشخص نیست این بودجه چرا سه‌برابر شده است. از لحاظ حقوقی، بودجه جدول هزینه و درآمد یک دولت، برای یک‌سال مالی است. این جدول باید به تناسب نیازهای ملی طراحی و تدوین شود و نیازهای ملت را باید تامین کند و قدم بردارد. نمایندگان محترم مجلس اساساً به این موضوع توجهی ندارند. به‌طور مثال وقتی بودجه رسانه‌ای مثل تلویزیون را سه‌برابر می‌کنند، باید پیشاپیش مشخص کنند که دلایل توجیهی آن چیست. درحال‌حاضر آیا تلویزیون ایران با بازدهی مناسب کار می‌کند؟ آیا مشکل اساسی تلویزیون ایران، بودجه است یا نگاه بسته‌ی حزبی آنهاست؟ مشکل اصلی تلویزیون ایران آیا در این است که پول ندارد یا حقوق اشخاص و حقوق مخاطبان را رعایت نمی‌کند؟ باید این را در نظر داشته باشیم که بخش مهمی از بودجه تلویزیون، از مالیات مردم روی قبض‌های مختلف که پرداخت می‌شود، لحاظ شده است. متاسفانه در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ نه قواعد حقوقی، نه منافع ملی و نه اصول بودجه‌نویسی، دیده نشده است.»

اعتیاد به تخصیص بودجه

عباس عبدی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی، نیز در گفت‌و‌گو با هم‌میهن این افزایش بودجه صداوسیما را با رفتار و رویکرد یک فرد معتاد قیاس می‌کند: «واقعیت این است که صداوسیما نسبت به بودجه، وضعیتی مشابه اعتیاد یک فرد را پیدا کرده است. افراد معتاد، بعد از مصرف موادمخدر، دردشان کمتر می‌شود و حالت خوشی به آنها دست می‌دهد. اما مشکل این است که بعد از مدتی، بدن فرد معتاد به این حجم از مصرف مواد عادت می‌کند و دیگر نمی‌تواند مصرف آن را ترک کند و برای کاهش دوباره درد باید دوز مصرف را بالا ببرد. صداوسیما فعلاً معتاد به بودجه شده و تمام کسری‌های نرم‌افزاری خود را می‌خواهد با دریافت بودجه جبران کند درصورتی‌که باید بدانند رسانه باید درآمدزا و خودکفا باشد. چه کسی گفته صداوسیما باید بودجه بگیرد و از این راه زندگی کند؟ چنین رویکردی از صداوسیما مشابه این است که کارخانه خودروسازی را تاسیس کنید و برای بقایش، از بودجه دولتی استفاده کنید.»

عبدی در ادامه می‌افزاید، این افزایش بودجه نه‌تنها نباید رخ دهد بلکه بودجه صداوسیما باید قطع شود: «کارخانه‌های خودروسازی از فروش محصولات خود به مردم درآمدزایی می‌کنند و در عمل، نیازی به حمایت دولتی ندارند. رسانه‌های مستقل چرا سود دارند؟ چون نیازهای مردم را تامین می‌کنند و دقیقاً به‌همین‌دلیل سود دارند. نکته حائز اهمیت این است که افزایش بودجه صداوسیما آن هم با ۵۸ درصد، یعنی سه‌برابر افزایش حقوق کارمندان، دقیقاً به‌منزله این است که دوز مواد مصرفی را زیاد کردیم که درنهایت منجر به اُوِر دوز و مرگ می‌شود. افکار عمومی به افزایش بودجه توجهی ندارد، چراکه مخاطب زیادی برای رادیو و تلویزیون باقی نمانده است که به نتایج این بودجه‌ها نگاه کنند. رادیو و تلویزیون هم در تولید و محتوا ضعیف شده، هم سقوط مخاطب دارد و در بهترین حالت ۳۰ تا ۳۵ درصد مخاطب دارد. همچنین باید این نکته را نیز اشاره کنم که صداوسیما در قشرهای بالنده‌تر، شهری‌ها، باسوادتر و جوانان، مخاطب بسیار کمتری دارد. به‌همین‌دلیل است که افزایش بودجه تاثیر چندانی در کیفیت برنامه‌های تلویزیون و افزایش مخاطب ندارد. این افزایش بودجه در اصل توافقی بین رادیو و تلویزیون و مجلس است تا در سال انتخابات، حتماً بیشتر هوای یکدیگر را داشته باشند.»

  • 15
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۹
غیر قابل انتشار: ۱۳
جدیدترین
قدیمی ترین
دزدان بیت المال غنیمت گرفتن درابن وضع معیشت مردم حرام هست صدا وسیمای بی خاصیت
حرام حق ملت راضی نیستیم دزددان بیت المال صدا وسیمای بی خاصیت
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
احسان قربان زاده بیوگرافی احسان قربان زاده؛ خواننده تازه کار موسیقی پاپ ایران

محل زندگی: تهران 

ملیت: ایرانی

حرفه: خواننده

سبک: پاپ و سنتی ایرانی

ساز: تنبک، باغلاما و گیتار

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
عقیل بن ابی طالب زندگینامه عقیل بن ابی طالب؛ از صحابه پیامبر و امام علی (ع)

تاریخ تولد: ده سال بعد از عام الفیل

محل تولد: مکه

محل زندگی: مکه، مدینه

دلیل شهرت: صحابه و پسرعموی محمد

درکذشت: دوران حکومت معاویه، مدینه

مدفن: بقیع

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
حسن معجونی بیوگرافی حسن معجونی بازیگر کمدی سینمای و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حسن معجونی

نام کامل: محمد حسن معجونی

تاریخ تولد: ۲۸ دی ۱۳۴۷

محل تولد: زنجان، ایران

حرفه: بازیگر، کارگردان، طراح، مدرس دانشگاه

تحصیلات: رشتهٔ ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر

آغاز فعالیت: ۱۳۷۵ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش