صوت و فیلم گزارش تصویری کاریکاتور
شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
sarpoosh
کافه سیاست > محسن صفایی فراهانی

محسن صفایی فراهانی

محسن صفایی فراهانی

محسن صفایی فراهانی

محسن صفایی فراهانی زاده ۱۳۲۷ در تهران عضو شورای مرکزی و رئیس هیئت اجرایی جبهه مشارکت ایران اسلامی، او از معدود چهره‌هایی است که در چند حوزه مختلف سیاست، اقتصاد و ورزش فعالیت داشته‌است.

 

اعم فعالیت‌های وزارتخانه‌ای او به دولت اصلاحات بازمی‌گردد؛ از قائم مقامی در وزارت صنایع گرفته تا مشاوره در وزارت نیرو مشمول همین دوران می‌شود. او همچنین سابقه عضویت در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران و فعالیت در جمعیت دفاع از حقوق آزادی‌بشر را دارد که از این حیث می‌توان او را در زمره افراد برجسته اقتصادی کشور برشمرد.

 

صفایی‌فراهانی در مجلس ششم نیز به نمایندگی از مردم تهران و با فهرست حزب مشارکت به مجلس راه پیدا کرد تا عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه را نیز تجربه کند. البته تمام سوابق او به موضوعات اقتصادی محدود نمی‌شود.

 

صفایی‌فراهانی در بین سال‌های ۷۶ تا ۸۱ ریاست فدراسیون فوتبال ایران و همچنین عضویت در کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا را در کارنامه ورزشی خود به ثبت رساند. در سال ۸۸ و پس از حوادث آن دوره به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد تا سابقه محکومیت هم به کارنامه سیاسی این عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی اضافه شود.

 

زندگی‌نامه

محسن صفایی‌فراهانی متولد تهران است. او درسن ۲۳ سالگی با درجه فوق‌لیسانس از دانشکده فنی فارغ‌التحصیل گردید. پیش از انقلاب به عنوان یک فعال بخش خصوصی مشغول به فعالیت‌های عمرانی بود. از سال ۱۳۵۶ با مرحوم مهندس بازرگان در جمعیت دفاع از آزادی حقوق بشر شروع به همکاری می‌کند و از روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در ستاد نیروی زمینی مستقر می‌شود. روند خدمت وی به انقلاب همچنان ادامه داشت و به‌طوری‌که او با محمد توسلی شهردار تهران در شهرداری همکار می‌شود و بعد به عنوان عضو هیئت عامل سازمان گسترش نو سازی صنایع ایران که آن زمان با چالش‌های بسیاری مواجه بود، به دلیل مسائل و مشکلات کارگری مسئولیت می‌پذیرید و با حفظ سمت، قائم مقام مجتمع فولاد اهواز می‌شود. صفایی فراهانی پس از تأسیس وزارت صنایع سنگین، معاونت طرح و برنامه را عهده‌دار می‌شود اما طولی نمی‌کشد که او به عنوان معاون و قائم‌مقام وزارت صنایع سنگین فعالیتش را ادامه می‌دهد. با تشکیل دولت سازندگی و بازسازی نیروگاه‌های کشور، او مدیرعامل شرکت توانیر می‌شود چراکه مقامات وقت به دلیل توان مدیریت بالا، بازسازی نیروگاه‌هایی که در جنگ صدمه دیده بودند را به او می‌سپارند در ادامه مسیر صفایی فراهانی شرکت‌های فراب و مپنا را پایه‌گذاری می‌کند. پس از آن در دی ماه ۱۳۷۶ ریاست رئیس فدراسیون فوتبال ایران را می‌پذیرد و با طرح‌های اقتصادی و نوآوری‌های‌اش فوتبال کشور را دگرگون می‌کند. او در انتخابات مجلس موفق می‌شود رای مردم تهران را کسب کند و له عنوان نماینده این شهر وارد مجلس ششم شود. با پایان مجلس ششم به عنوان قائم‌مقام وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران دولت خاتمی منصوب می‌شود. صفایی فراهانی با انتخاب محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ استعفا می‌دهد و از خدمات دولتی خارج می‌شود اما با توجه به دانش و تجربه‌ای که طی این سال‌ها به دست آورد بار دیگر به پارلمان بخش خصوصی می‌رود و فعالیت‌های خود را به عنوان یک فعال بخش خصوصی ادامه می‌دهد تا خرداد سال ۱۳۸۸ که در جریان مربوط به رویدادهای پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت شد و تمامی فعالیت‌هایش متوقف می‌شود.

 

مدیریت در فوتبال

صفایی فراهانی از دی‌ماه۱۳۷۶ تا شهریور ۱۳۸۱ رئیس فدراسیون فوتبال ایران بودعادل فردوسی‌پور در مقاله‌ای دربارهٔ فوتبال ایران در مجله ورلدساکر؛ او را از بازیگردانان اصلی فوتبال در سال‌های گذشته می‌داند و می‌نویسد مدیریت او «فوتبال ایران را به سمت حرفه‌ای شدن هدایت کرد».

 

کار فدراسیون فوتبال وقتی گره خورد که سازمان تربیت بدنی که سرپرستی آن را محمد علی‌آبادی، یکی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق ایران بر عهده داشت، به دلیل ناکامی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶، محمد دادکان رئیس این فدراسیون را بر کنار کرد و تلاش کرد خودش ریاست فدراسیون فوتبال را به عهده گیرد. برکناری محمد دادکان و این اقدام محمد علی‌آبادی باعث بروز مشکلات و محرومیت فوتبال ایران شد. احمدی‌نژاد بعداً گفت علی‌آبادی به درخواست شخص او کاندیدا شده بود. پس از آن با مذاکراتی که با فیفا صورت گرفت قرار بر تشکیل کمیته انتقالی فیفا و تغییر و تحولات در فدراسیون فوتبال شد. محسن صفایی فراهانی به عنوان رئیس و محمد خبیری به عنوان نایب رئیس، موفق‌ترین فدراسیون فوتبال را از نظر نظم و قانونگرایی پس از انقلاب اداره کرده بودند و همین امر باعث پافشاری فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزینش صفایی فراهانی و سپردن سکان مسوولیت به او شد. فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، پس از لغو محرومیت فوتبال ایران و در جهت استقلال فدراسیون فوتبال ایران، محسن صفایی فراهانی را به ریاست کمیته ویژه منصوب کرد. در حکم فیفا، محسن صفایی فراهانی به عنوان رئیس، کیومرث هاشمی به عنوان نایب رئیس، ومحمدحسن انصاری‌فرد، دکتر حسن غفاری، دکتر محمد خبیری و علی رغبتی به عنوان اعضا معرفی شده بودند. در مذاکراتی که ابتدا منجر به اجازه حضور تیم‌ملی امید در بازیهای آسیایی و سپس قبول شرایط فیفا از سوی نمایندگان ایرانی حاضر در جلسات گفتگو با نمایندگان فیفا شد، در مورد وظایف هیئت رئیسه انتقالی مورد پذیرش فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، توافق شد که مدیریت فوتبال ایران در سطح ملی و بین‌المللی را هیئت رئیسه بر عهده داشته باشد. تهیه پیش نویس و تصویب اساسنامه جدید برای فدراسیون فوتبال ایران بر پایه اساسنامه فیفا و سازماندهی انتخابات برای رهبری آینده فدراسیون فوتبال ایران بر اساس مفاد این اساسنامه جدید نیز از جمله وظایف این هیئت بود. در حکم فیفا آمده که با تشکیل این کمیته، گزینه‌های پیشین از سوی تربیت بدنی در مورد سرپرست، نایب رئیس و دبیر موقت فدراسیون رسمیتی ندارد و کمیته‌های فدراسیون فوتبال زیر نظر هیئت رئیسه یاد شده به کار خود ادامه می‌دهند.

 

برای سازمان تربیت بدنی که خود را عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در ورزش ایران می‌دانست، کنترل نداشتن بر امور کمیته انتقالی چندان پذیرفتنی نبود، از این رو، این سازمان در تصمیم‌گیری و اجرای امور مختلف فوتبال با کمیته منتخب فیفا درگیری‌های آشکاری داشتسازمان تربیت بدنی به ریاست محمد علی‌آبادی، که دخالت و تغییرات حاصل از آن در راس هییت رئیسه فدراسیون موجبات تعلیق ایران را فراهم کرده بود، با همراهی داریوش مصطفوی بدون توجه به حکم قاطع فیفا، تلاش زیادی برای اعمال نفوذ در برنامه‌های فوتبال کردند و همین امر باعث شد که مهندس صفایی فراهانی دولت را تهدید به استعفا کند. صفایی فراهانی در اعتراض به تصمیم‌های غیرقانونی که در فدراسیون فوتبال گرفته می‌شد به خبرگزاری ایسنا گفته بود: «در طول یک ماه گذشته تلاش کردیم با سازمان تربیت بدنی به تعامل برسیم تا فوتبال ایران بیشتر از این دچار مشکل نشود، سعی کردیم مشکلات را حل کنیم ولی متأسفانه عملاً این اتفاق نیفتاد. ظاهراً دوستان قصد همکاری با کمیته شش نفره را ندارند و نمی‌خواهند مسایل با تعامل و به نفع فوتبال به پایان برسد. آن‌ها می‌خواهند یک جانبه عمل کنند و این خلاف وظایف کمیته شش نفره است.» اشاره صفایی فراهانی به تصمیم فدراسیون فوتبال در انتخاب سرمربی تیم ملی امید و انتخاب رئیس سازمان لیگ بود که بدون مشورت با این کمیته انجام شده بود. بعدها محسن صفایی فراهانی در مصاحبه با وب‌سایت قانون با اشاره به کمیته انتقالی و موضوع تعلیق گفت: یک روز مدارک آقای احمدی‌نژاد را آوردند و گفتند ایشان می‌خواهد برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کند. ما قبول نکردیم، توضیح دادیم که رئیس دولت نمی‌تواند رئیس فوتبال باشد و این اقدام باعث تعلیق فدراسیون خواهد شد. پس از آن بود که علی‌آبادی هم برای انتخاب ریاست فدراسیون ورود کرد.

 

صفایی فراهانی پس از انتخابات ۲۲ خرداد مانند بسیاری دیگر از فعالان سیاسی یا رسانه‌های گروهی و معترضان به نتایج اعلام شده در انتخابات، دستگیر و روانه زندان شد. بر اساس مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا، وقتی یکی از اعضا در دو نشست غایب باشد، صندلی اش را از دست خواهد داد. با این حال با توجه به اهمیت و تأثیرگذاری صفایی فراهانی در کنفدراسیون و مطلع بودن مقامات عالیرتبه این ارگان از وضعیت او، تا مدت‌ها در فهرست اعضای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور داشت. اما علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، تلاش می‌کرد در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا که به میزبانی دوحه، نامزد پستی شود که در اختیار صفایی فراهانی بود. این در حالی است که محمد بن همام، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، در تهران و خطاب به خبرنگاران تأکید کرده بود: «بدون شک رأیی که اعضای کنگره فوتبال آسیا به صفایی داده‌اند تا پایان سال ۲۰۱۱ پس گرفته نمی‌شود.» او همچنین به کنایه گفته بود که ما اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا بی صبرانه منتظر پیوستن مجدد این عضو ایرانی تأثیرگذار، به جمع خودمان هستیم. بالاخره در دی‌ماه سال ۱۳۸۹ در بخش کمیته اجرایی، که پیشتر علی کفاشیان نامزد شده بود، پیش از آغاز انتخابات به نفععلی سعیدلو کناره‌گیری کرد.

 

اما حتی این اقدام نیز در جلب آرای کافی برای سعیدلو مؤثر نبود. تا تمام رایزنی‌ها و رفت‌وآمدهای چند ماه پیش از انتخابات علی سعیدلو با مسئولین ورزش کشورهای حوزه خلیج فارس، حتی برای غلبه بر نماینده نپال هم کفایت نکند و معاون محمود احمدی‌نژاد، با دست خالی، اجلاس کنفدراسیون فوتبال آسیا در دوحه را ترک کند. رئیس کمیته تربیت بدنی و جوانان وقت مجلس، جلال یحیی‌زاده گفت: ناکامی علی سعیدلو در بدست آوردن کرسی نایب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا، یکی از ناکامی‌های بزرگ فدراسیون فوتبال در چند سال گذشته بود؛ و این رویداد را برای ورزش، فوتبال و مدیریت کشور «تحقیر آمیز و ناپسند» توصیف کرد و گفت: این شکست به عدم محاسبه دقیق، اتخاذ تصمیمات نادرست و مدیریت ضعیف مرتبط است.

 

 

سایر مطالب درباره محسن صفایی فراهانی

  • محسن صفایی فراهانی,صحبت های محسن صفایی فراهانی در مورد انتخابات

    صفایی فراهانی: نتیجه انتخابات روشن بود

    محسن صفایی فراهانی گفت: بعد از سال ۸۸ احزاب در ایران جایگاهی ندارند. در جریان انتخابات فعال نبودم، انتخابات از اول روندش چیده شده بود و نتیجه آن روشن بود. به اصلاح‌طلبان گفته بودم که نباید کاندیدایی معرفی کنید چون مشخص بود که رای تعیین کننده نیست. به گزارش اصلاحات نیوز،...

  • محسن صفایی‌فراهانی,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,اخبار سیاسی ایران

    صفایی‌فراهانی: چگونه به ملت بگوییم نباید به رسانه‌های بیگانه رو بیاورید؟/ این نوع دروغ گفتن یک اعلام خطر جدی برای حکومت است

    صفایی‌فراهانی با تاکید بر اینکه چگونه می‌توانیم از این به بعد به ملت بگوییم که نباید به رسانه‌های بیگانه رو بیاورید، گفت: وقتی مردم نگاه می‌کنند می‌بینند بزرگ‌ترین فاجعه‌ای که در کشور اتفاق می‌افتد، حقیقتش را رسانه‌های دیگر بیان می‌کنند و آنها هستند که باعث شدند نهایتاً هم...

  • محسن صفایی فراهانی,اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,اقتصاد کلان

    صفایی فراهانی: دوتابعیتی را جذامی می دانیم در حالی که رئیس بانک مرکزی انگلیس،یک کانادایی است

    روزنامه شرق در گفت وگو با محسن صفایی فراهانی به موضوعات مختلفی از جمله فساد و رانت خواری در اقتصاد ایران پرداخته است. بخشی از مصاحبه را می خوانید چگونه می‌توان فضای رانت‌خواری را کنترل و این مشکل را حل کرد؟ در ارکان حاکمیت باید هماهنگی قانونی امکان‌پذیر شود...

  • محسن صفایی فراهانی,اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,اقتصاد کلان

    اقتصاد ایران محصول سوءتدبیر چند دهه است/ بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان شده است

    محسن صفایی‌فراهانی، اقتصاددان گفت: یک مشت آدم هستند که اقتصاد این کشور را غارت می‌کنند. اقتصاد زیرزمینی در حال فلج کردن این کشور است. دارد منافع آن را می‌برد، آنها نگران نقل‌وانتقال پول خودشان هستند! بحران‌ گریبان اقتصاد ایران را گرفته است. با وجود اینکه دولت روحانی از...

  • محسن صفایی فراهانی,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,اخبار سیاسی ایران

    جذب سرمایه و تعامل با دنیا بدون FATF میسر نیست

    کارگروه اقدام مالی موسوم به «اف‌ای‌تی‌اف» تعلیق ایران از لیست سیاه خود را در آخرین نشست به مدت ۴ ماه دیگر تمدید کرد. این تصمیم ظاهراً ناظر بر تصویب لوایح ۴ گانه دولت  در مجلس است. اگرچه دو لایحه پالرمو (الحاق به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی) و سی‌...

  • محسن صفایی فراهانی,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,احزاب و شخصیتها

    صفایی فراهانی: اختیارات رئیس‌جمهور فقط ۲۵ درصد است

    فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اختیارات رئیس‌جمهور فقط ۲۵ درصد است. البته دولت خاتمی و روحانی با هم تفاوت‌هایی هم دارند. تفاوت دولت روحانی با دولت خاتمی این است که بحران‌های دولت خاتمی سیاسی بود. به گزارش ایلنا، محسن صفایی فراهانی عصر در مراسم روز دانشجو که به همت انجمن...

  • محسن صفایی‌فراهانی,اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,اقتصاد کلان

    چرا همه در صف ثبت‌نام پراید هستند؟

    عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: علت وجود فساد اقتصادی در کشورهای مشابه ایران در جهان، به دلیل انحصاری بودن اقتصاد در دست بخش دولتی است که این انحصار، امکان رقابت را از سایرین سلب کرده و در نتیجه در کوچک‌ترین کار اقتصادی نیز فساد به وجود می‌آید.   به گزارش...

  • وضعیت مدیریت کشور در دولت نهم,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,اخبار سیاسی ایران

    صفایی فراهانی: احمدی‌نژاد در سفرهای استانی چک‌ پول بین مردم توزیع می‌کرد

    «شاه در سال۵۳، برخلاف توصیه عموم کارشناسان اقتصادی، به‌جای همه آنها تصمیم گرفت و باعث تخریب دستاورهای گسترده اقتصادی ۱۰ساله شد. آقای احمدی‌نژاد نیز همین کار را تکرار کرد و بی‌توجه به توصیه اهل خرد و استادان اقتصاد، خود را دانای کل فرض کرد و خود را در «هاله نور» دید!» به...

  • محسن صفايی فراهانی,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,اخبار سیاسی ایران

    سناريوی زمين گيركردن دولت روحانی

    وقتي اقتصاد كشوري درگير هياهوي رانت و فساد مي‌شود، دسترسي افراد به‌ظاهر كارشناس اما رانت‌‌جو به اركان دولت، بسيار سهل مي‌شود. گاهي با مشاوره‌دادن‌هاي اشتباه و گاهي با مغلطه نظرات كارشناسي با منافع فردي و گروهي، پديده رانت‌جويي و به تعبيري عاميانه، دلالي، دنبال مي‌شود، اما...

  • محسن صفایی‌فراهانی,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,احزاب و شخصیتها

    صفایی‌فراهانی: پشیمان نیستم، حتی وقتی اوین رفتم

    محسن صفایی‌فراهانی از آنها که می‎گویند اصلاح‌طلبان تندروی کردند؛ خواست دلایل‎شان بگویند و گفت: بهتر است مستندات اتهاماتی که مطرح می کنند را ارایه دهند. او در واکنش به اینکه تحصن مجلس ششم، مصداق تندروی هست یا نه؟، اظهار داشت: یک عده فکر کردند که برای نشان دادن اعتراض خود که...

  • محسن صفايي فراهاني,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,اخبار سیاسی ایران

    صفایی‌فراهانی: مردم از گندم‌نماهای جوفروش عبور می‌كنند

    در پاسخ به هر سوالي فكت تاريخي دارد. از آسياي جنوب شرق تا اروپاي غربي. پيام اعتراضي مردم را هم شكل ديگري تفسير و تبيين مي‌كند؛ شكلي كه متفاوت از تحليل‌هاي امروز اصلاح‌طلبانه و اصولگرايانه است. خواسته عمومي مردم را شكل‌گيري جامعه مدني مي‌داند، ‌آنچه در ناخودآگاه‌شان منجر به...

  • صفایی‌فراهانی,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,اخبار سیاسی ایران

    صفایی‌فراهانی: وضعیت فعلی نتیجه بی‌توجهی جدی به برنامه‌ها است

    چند کتاب را با هم مطالعه می‌کند: «اقتصاد ایران» از دکتر نیلی و «علل عقب‌افتادگی ایران» از دکتر سریع‌القلم. تا زمانی‌ که پست‌های دولتی داشت و همزمان به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره چند شرکت‌ نیمه‌دولتی حضور داشت، تنها یک حقوق ماهانه دریافت می‌کرد؛ همان حقوقی که در پست اصلی مقرر شده...

  • محسن صفایی فراهانی,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,احزاب و شخصیتها

    صفایی فراهانی: ایران را به بهانه پرداخت یارانه تبدیل به کمیته امداد کردند

    حدود ۷ سال از پرداخت یارانه نقدی می‌گذرد. اما حواشی آن هنوز از جامعه پاک نشده است. تا اینکه در لایحه بودجه سال ۹۷، قرار بر حذف توزیع یارانه نقدی بخشی از مردم شد. حالا محسن صفایی فراهانی می‌گوید که پرداخت یارانه نقدی به عموم مردم اشتباه دولت احمدی‌نژاد بود چرا که باید به...

  • محسن صفایی فراهانی,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,احزاب و شخصیتها

    اصلاح‌طلبان با شناخت کامل به روحانی رای دادند و به هیچ عنوان پشیمان نیستند

    کسانی که «عبور از روحانی» را مطرح می‌کنند، نگرانی ملی ندارند  اصلاح‌طلبان واقعا چقدر از رای دادن به حسن روحانی و پیشتیبانی از او  «پشیمان» هستند؟ این سوالی است که در روزهای اخیر به شکل گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی مورد بحث قرار گرفته است. در این مدت خیلی‌ها پشیمانی از رای...

  • محمدحسین صفارهرندی,اخبار مذهبی,خبرهای مذهبی,فرهنگ و حماسه

    برخی می گویند چرا عاشورا را تنها تقابل دو جبهه حق و باطل بیان می‌کنید؟ این افراد عاشورا را محل مذاکره می‌دانند

    عضو مجمع تشخیص مصلحت با کنایه به اینکه هستند برخی افرادی که تصور می‌کنند امروزه تبدیل به محور و قطب شده‌اند، گفت که رئیس جمهور دوره اصلاحات سخنرانی در آمریکا داشت و از سوی آمریکایی‌ها مورد تعریف و تمجید قرار گرفت ولی یکی دو سال بعد مورد تمسخر آنان قرار گرفت و در زمان هم او...

  • محسن صفایی‌فراهانی,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,اخبار سیاسی ایران

    صفایی فراهانی: درمان مشکلات کشور در گرو هماهنگی همه ارکان حاکمیت است

    هدفگذاری دولت و برنامه ششم توسعه برای دستیابی به رشد سالانه ۸ درصدی اقتصادی در کشور، نیازمند سرمایه‌گذاری سالانه ۷۷۵ هزار میلیارد تومان است. تأمین چنین حجمی از منابع که ۲۰۰ میلیارد دلار را شامل می‌شود، نه در توان دولت است، نه بانک‌ها.   می‌ماند بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری...

  • علی مطهری,اخبار فوتبال,خبرهای فوتبال,لیگ برتر و جام حذفی

    تأکید بر لزوم مشخص شدن درآمدهای تبلیغاتی صدا و سیما و ورزشگاه ها

    نایب رییس مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال تا ۲۰ شهریورماه خبر داد و گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب بین مسئولان تفاهم وجود دارد. به گزارش خبرآنلاین، یکی از بزرگترین چالش‌های ورزش کشور و بخصوص فوتبال ، معضل حق پخش است.مشکلی که صدا و سیما به...

  • اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,احزاب و شخصیتها,صفایی‌فراهانی

    روحانی به اصلاح‌طلبان مدیون است؟

    کمتر از چند روز دیگر تا رونمایی از لیست کابینه دوازدهم زمان باقی مانده و همه چشم‌ها به ساختمان پاستور خیره شده است تا مشخص شود فرمانده‌های وزارتخانه‌های دولت دوازدهم را چه کسانی تشکیل می‌دهند. به گزارش خبرآنلاین، در این میان جریان‌های سیاسی هم تمام تلاش خود را به کار بسته...

  • اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی,شهر و روستا,محسن‌صفایی فراهانی

    بدهی‌های قالیباف چه می‌شود؟

    بی‌تردید شورای شهر پنجم باید با مشکلات پیچیده و زیادی در شهر تهران دست‌وپنجه نرم کند، زیرا میراث‌دار معضلات بسیاری در شهرداری مانند بدهی ۷۰‌هزار میلیاردی و استخدام‌های نجومی و در شهر تهران مشکلات محیط‌زیستی، ترافیک و... خواهد بود که این مهم با پیگیری دغدغه‌مندانه شورای شهر...

  • اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,احزاب و شخصیتها,محسن صفایی فراهانی

    انتخابات ۹۶ یک رفراندوم بود/ با اجرای حقوق شهروندی مساله حصر و محدودیت‌ رئیس دولت اصلاحات حل می‌شود/ روحانی موانع را به صراحت با مردم در میان بگذارد

    محسن صفایی فراهانی با کارنامه‌ای از معاونت وزیر و نمایندگی مجلس و معاونت ریاست‌جمهوری در دوران اصلاحات امروز در کسوت یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی ایران آینده کشور در دور دوم روحانی و وضعیت شهرداری تهران را مورد بررسی قرار داده است.  به گزارش ایلنا، صفایی فراهانی از معدود چهره...

  • اخبار انتخابات,خبرهای انتخابات,انتخابات ریاست جمهوری,محسن صفایی فراهانی

    قالیباف‌شانسی ندارد /اصلاح‌طلبان چریک‌نیستند

    صفایی فراهانی معتقد است حسن روحانی به واسطه حمایت اردوگاه چپ‌ها باز هم رییس جمهور می شود. از تاکید چند باره بر پیروزی دوباره حسن روحانی تا تشریح عملکرد اصلاح طلبانه چپ‌گراها؛ این خلاصه اظهارت مرد ورزشی دیروز و سیاستمدار امروز است. محسن صفایی  فراهانی سال‌هاست از صحنه...

شاید از دست داده باشید
زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه/ برخی ساختمان‌ها خسارات دیدند
بمب‌افکن استراتژیک روسیه سقوط کرد
روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران
جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد
خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
عکس | سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!
واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان |عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم
چرا این موجود هشت‌ پا به هیچ شکلی نمی‌میرد؟ / عکس
مرگ ۲ نفر در طارم سفلی بر اثر سقوط از ارتفاعات
پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت
۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای تیپ قدس در سوریه
چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد ایران با رصد بانک جهانی
یک خبر ناامیدکننده از آیفون۱۷ پلاس!