صوت و فیلم گزارش تصویری کاریکاتور
پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
sarpoosh
نگارخانه > بابک چمن آرا

بابک چمن آرا

بابک چمن آرا

 

مدیرِ یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه موسیقی ایران، حالا یازده سالی است که یک شرکت انتشاراتی موسیقی هم دارد با نامِ «آواخورشید».  ۲۷ فروردین‌ماه، تولد ۱۱ سالگی انتشاراتِ‌  «آوا خورشید» بود و دیروز - اول اردیبهشت‌ماه-  صدمین آلبومش را منتشر کرد؛ آلبومی با نام «مهراب» با آهنگسازی «رامین ترکیان».

 

 او البته نخستین اثرش  با عنوان «خاموشی دریا» را نیز باز نشر کرد و این در حالی است که با انتشار آثار جدید، قیمت آلبوم‌های شرکتش را از ۱۰ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان تغییر داد.

 

مرکز موسیقی بتهوون نام قدیمی‌ترین فروشگاه موسیقی در ایران است.

 

این فروشگاه در سال ۱۳۳۲ و با نام صفحه‌فروشی بتهوون به دست برادران چمن‌آرا در تهران افتتاح و در ۹ مهر ۱۳۸۶ به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد.

مرکز موسیقی بتهوون سال‌ها به‌عنوان مهم‌ترین مرکز توزیع محصولات فرهنگی مرتبط با موسیقی شناخته می‌شد.

این فروشگاه برای اولین بار در سال ۱۳۳۲ توسط برادران چمن‌آرا (کریم، عباس، احد، و محسن) در مغازهٔ کوچکی در خیابان منوچهری تهران افتتاح شد.

 

ده سال بعد از افتتاح، این فروشگاه به مغازه‌ای بزرگ‌تر در خیابان ولی‌عصر کمی بالاتر از تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر منتقل شد. این فروشگاه در این محل به‌عنوان مرکزی فرهنگی برای همه علاقه‌مندان به انواع موسیقی تبدیل شد. برادران چمن‌آرا در سال‌های بعد شرکت تولید موسیقی آهنگ روز را نیز تأسیس کردند.

 

هم‌اکنون فروشگاه بتهوون در خیابان سنایی تهران و با مدیریت بابک چمن‌آرا مشغول به ادامهٔ فعالیت است.

 

سایر مطالب درباره بابک چمن آرا

  • بابک چمن‌آرا,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی

    بابک چمن‌آرا: نباید پروانه دائم برای استودیوداران صادر شود

    یک ناشر موسیقی در پی اعلام تغییرات در سازوکار تخصصی دفتر موسیقی وزارت ارشاد، معتقد است صدور پروانه دائم برای استودیوداران ممکن است مانع از به‌روز شدن آن‌ها باشد و پیشنهاد می‌دهد محدودیت افراد حقیقی در ارائه صدور مجوز آلبوم نیز برداشته شود. دفتر موسیقی وزارت ارشاد اطلاعیه‌...