صوت و فیلم گزارش تصویری کاریکاتور
پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
sarpoosh
نبض اقتصاد > شرکت انتقال گاز ایران

شرکت انتقال گاز ایران

شرکت انتقال گاز ایران

شرکت انتقال گاز ایران

شرکت انتقال گاز بعنوان بزرگترین زیرمجموعه شرکت ملی گاز ایران که از ابتدای تاسیس شرکت ملی گاز ایران در سال ۱۳۴۴ تحت مدیریت شرکت پالایش و انتقال گاز فعالیت داشته و در سال ۸۴ مدیریت انتقال گاز از نظر ساختاری از پخش پالایش تفکیک و در پایان سال ۸۵ به شرکت انتقال گاز تبدیل گردید. این شرکت  با بکارگیری  ۲۰ درصد نیروی انسانی شاغل در صنعت گاز، وظیفه خطیر مدیریت، حفظ، نگهداشت و بهره برداری از ۷۰ درصد دارایی های فیزیکی این صنعت عظیم را بعهده دارد.

 

این شرکت از ستاد (۷ مدیریت و ۶ امور مستقل ستادی)و ۱۰ منطقه عملیاتی که شامل منطقه ۱ (خوزستان)، منطقه ۲ (اصفهان)، منطقه ۳ (تهران)، منطقه ۴ (خراسان)، منطقه ۵ (فارس)، منطقه ۶ (هرمزگان)، منطقه ۷ (همدان)، منطقه ۸ (آذربایجان شرقی)، منطقه ۹ (گلستان) و منطقه ۱۰(بوشهر) تشکیل شده است و در مجموع مدیریت عملیات بیش از ۳۶ هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز در حال بهره برداری، ۸۱ تاسیسات تقویت فشار، ۲۸۸دستگاه توربین، ۵۰ مرکز بهره برداری و تعمیرات خطوط لوله، ۵ ایستگاه صادرات گاز، ۳ ایستگاه واردات گاز، ۶۴۴ ایستگاه لانچر و ریسیور، ۲۱۴۹ شیر بین راهی و ۱۱۹۵ ایستگاه کنترل خوردگیCPSرا به عهده دارد. و از لحاظ حجم خطوط لوله و تأسیسات تحت بهره برداری، رتبه نخست را در آسیا و رتبه چهارم را در جهان پس از کشورهای آمریکا ، روسیه و کانادا به خود اختصاص داده است.

 

باتوجه به گستردگی فعالیت های انتقال در سطح کشور، بعنوان حلقه واسط پالایشگاه ها و شرکت های گاز استانی، دارای نقشی کلیدی و منحصر به فرد در کلیه مدل های کسب و کار صنعت گاز و همچنین تامین انرژی مورد نیاز در بخش های خانگی، صنعتی و نیروگاه های برق می باشد .

 

با در نظر گرفتن نقش حیاتی گاز طبیعی در زندگی روزمره مردم، اقتصاد کشور و همچنین افزایش روزافزون سهم سوخت پاک در سبد انرژی کشور، شرکت انتقال گاز ماموریت خود را براساس انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره ور گاز طبیعی تعیین نموده و توان عملیاتی خود را به افزایش ظرفیت انتقال گاز کشور از طریق بهره برداری از تأسیسات جدید ، بهینه سازی شبکه موجود انتقال گاز و استقرار سیستم های پشتیبانی در حوزه های مختلف معطوف داشته است.

 

 

سایر مطالب درباره شرکت انتقال گاز ایران

  • فیلم/ اعتصاب رانندگان شرکت انتقال گاز

    رانندگان خودروهای استیجاری شرکت انتقال گاز میانکوه در امیدیه خوزستان روز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه‌ برای چهارمین روز متوالی در اعتراض به پایین بودن دستمزد و عدم برخورداری از مزایای شغلی دست از کار کشیدند. فیلم اعتصاب رانندگان شرکت انتقال گاز,ویدیو اعتصاب کردن رانندگان شرکت...

  • انتقال گاز,اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,نفت و انرژی

    نگاهی به پرونده گازی ایران در سالی که گذشت

    درحال حاضر روزانه حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز تولید و به شبکه انتقال گاز تزریق می‌شود و به گفته حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در سال ۲۰۲۰ مقدار تولید، مصرف و صادرات گاز کشور به یک میلیارد مترمکعب در روز می‌رسد. به گزارش ایسنا، تا پایان دولت دهم، ۱۴ میلیون و...