صوت و فیلم گزارش تصویری کاریکاتور
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
sarpoosh
کافه اسپرت > احسان حاج صفی

احسان حاج صفی

احسان حاج صفی

 

چکیده ای از بیوگرافی احسان حاج صفی:

نام اصلی: احسان حاج صفی

زمینه فعالیت: فوتبالیست

تولد: ۶ اسفند ۱۳۶۸

زادگاه: کاشان، ایران

قد: ۱٫۷۶ متر

پست: هافبک چپ / دفاع چپ

 

احسان حاج‌صفی (زاده ۶ اسفند ۱۳۶۸ در کاشان) هافبک فوتبال اهل ایران و کاپیتان تیم ملی است. او هم اکنون عضو باشگاه المپیاکوس یونان است. حاج‌صفی به همراه سپاهان اصفهان در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷ به مقام نایب قهرمانی دست یافت. وی همچنین در هر دو بازی سپاهان در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۰۷ برای این تیم به میدان رفت. او از آکادمی سپاهان رشد کرده و همواره علاقهٔ خود به سپاهان را ابراز کرده‌است. او در فصل ۲۰۱۵–۲۰۱۶ همراه با باشگاه فوتبال اف‌اس‌وی فرانکفورت به لیگ دسته سوم آلمان لیگا ۳ پیوست و قرارداد وی با باشگاه فوتبال اف‌اس‌وی فرانکفورت در سال ۲۰۱۶ به پایان رسید. درخشش او در جام جهانی ۲۰۱۸ قابل تحسین همگان بوده است.

 

احسان حاج‌صفی فوتبال را از سال ۱۳۷۹ در آکادمی ذوب‌آهن شروع کرد. پدرش به خاطر مسائل کاری به اصفهان منتقل و احسان در نصف جهان بزرگ شد. او تا سال ۱۳۸۵ در جمع سبزها بود اما با یک اشتباه استراتژیک بزرگ در این سال ذوبی‌ها الماس ۱۶ ساله خود را به همشهری واگذاشتند تا احسان حاج‌صفی در همان سال با قرارداد حرفه‌ای وارد فهرست سپاهان برای لیگ ششم (۸۶-۸۵) شود. احسان تا سال ۱۳۹۴ هرچه جام و افتخار ممکن بود را با سپاهان برد.

 

البته احسان حاج‌صفی در یک مقطع و به خاطر گذراندن خدمت مقدس سربازی راهی تراکتورسازی شد و فصل یازدهم (۹۱-۹۰) را با پیراهن سرخ گذراند. اخراج او توسط ترکی در جدال با استقلال و از دست رفتن قهرمانی تراکتوری‌ها، بزرگ‌ترین اشتباه داوری آن سال و کل عمر قضاوت محسن ترکی بود.

 

لژیونر شدن احسان حاج‌صفی

احسان حاج‌صفی تابستان ۱۳۹۴ لژیونر شد. او به «اف.‌س.‌وی. فرانکفورت» در دسته دوم بوندس‌لیگا پیوست و زیباترین گل سال را هم برای این تیم زد اما اف‌.‌اس.وی به دسته سوم سقوط کرد تا احسان تابستان ۹۵ برگردد. استقلالی‌ها رسماً اعلام کردند با حاج‌صفی قرارداد بسته‌اند اما او حاضر به تغییر رنگ پیراهنش نشد تا بازوبند و شماره ۲۸ سپاهان را پس بگیرد. احسان وقتی رفت، مؤثرترین بازیکن لیگ بود و سپاهان وارد بحران شد. او برگشت و بحران تمام شد!

 

حضور احسان حاج صفی در تیم ملی

حاج‌صفی در ترکیب تیم ملی فوتبال جوانان ایران به‌طور کامل برای ایران در قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۰۶ بازی کرد.

احسان حاج‌صفی در ۵ خرداد ۱۳۸۷ اولین بازی ملی خود را در مقابل تیم ملی زامبیا در ورزشگاه آزادی انجام داد. او با دو پاس گل درخشانش در پیروزی ۳ بر ۲ تیم ملی ایران مقابل زامبیا در خانه درخشید.

 

او هشت روز بعد در ۱۳ خرداد ۱۳۸۷ در مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال از ابتدا در مقابل تیم ملی امارات متحده عربی در خانه بازی کرد. در بازی برگشت در میانه بازی وارد میدان شد و به برد ایران در بازی بیرون از خانه کمک کرد.

 

اولین گل ملی او هم در مقابل تیم ملی فوتبال قطر در مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۸ به ثمر رسید که ایران این بازی را با نتیجه شش بر یک برنده شد.

 

احسان حاج‌صفی در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ در بازی مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ مقابل تیم ملی فوتبال کویت و در ورزشگاه انقلاب کرج، برای اولین بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران را به بازو بست.

 

 افتخارات احسان حاج صفی

 

لیگ برتر

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۹-۱۳۸۸ به همراه تیم سپاهان اصفهان

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۰-۱۳۸۹ به همراه تیم سپاهان اصفهان

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۴-۱۳۹۳ به همراه تیم سپاهان اصفهان

نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۷-۱۳۸۶ به همراه تیم سپاهان اصفهان

نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران ۹۱-۱۳۹۰ به همراه تراکتورسازی تبریز

 

جام حذفی

قهرمانی در جام حذفی ۸۵-۱۳۸۴ به همراه تیم سپاهان اصفهان

قهرمانی در جام حذفی ۸۶-۱۳۸۵ به همراه تیم سپاهان اصفهان

قهرمانی در جام حذفی ۹۲–۱۳۹۱ به همراه تیم سپاهان اصفهان

 

لیگ قهرمانان آسیا

نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷ به همراه تیم سپاهان اصفهان

 

ملی

قهرمانی فوتبال غرب آسیا

قهرمانی در مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۸ به همراه تیم ملی فوتبال ایران

 

ازدواج احسان حاج صفی

احسان حاج‌ صفی تابستان ۹۶ با انتشار عکسی خبر ازدواج خود را رسانه ای کرد

 

 

سایر مطالب درباره احسان حاج صفی