صوت و فیلم گزارش تصویری کاریکاتور
پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
sarpoosh
کافه اسپرت > تیم ملی فوتبال مراکش

تیم ملی فوتبال مراکش

تیم ملی فوتبال مراکش

تیم ملی فوتبال مراکش

تیم ملی فوتبال مراکش نماینده کشور مراکش در مسابقات بین‌المللی و آفریقایی است.

 

این تیم تاکنون در سه دوره جام‌جهانی حضور داشته‌است و در سال ۱۹۷۶ قهرمان جام ملت‌های آفریقا شده‌است.

 

تیم ملی فوتبال مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ که در روسیه برگزار می‌شود با تیم‌های ملی فوتبال ایران، اسپانیا و پرتغال هم گروه است.

 

آشنایی با بازیکنان تیم ملی مراکش

 

منیر  محمدی 

دروازه بان ۲۷ ساله تیم فوتبال نومانسیا اسپانیا است. دروازه بان یکی از گلر های خوب تیم ملی فوتبال مراکش محسوب می شود و تا کنون برای تیم ملی فوتبال کشورش ۲۳ بار به میدان رفته است این دروازه بان که در اسپانیا حضور دارد در تیم های آلمریا و ملیلا و نومانسیا بازی کرده است و بیش از ۱۶۰ بار برای تیم های اسپانیایی به میدان رفته است. منیر محمدی در تمام بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸توانست دروازه خود را بسته نگه دارد و بسیاری از هواداران مراکشی امیدوارند این دروازه بان در مسابقات جام جهانی با توجه به قرعه این تیم و همگروهی با تیم هایی چون اسپانیا و پرتغال بتواند عملکرد خوبی داشته باشد.

 

مهدی بن عطیه          

بن عطیه کاپیتان تیم فوتبال مراکش مهمترین بازیکن این تیم است. بن عطیه ۳۰ ساله که این روز ها در یوونتوس توپ می زند یکی از بازیکنانی بود که اجازه نداد دروازه تیم ملی کشورش در رقابت های مقدماتی جام جهانی حتی یکبار گشوده شود. او که سابقه حضور در تیم ملی جوانان فرانسه را در کارنامه دارد در تیم های بزرگی چون بایرن مونیخ ، یوونتوس ، اودینزه و رم توپ زده است و سابقه انجام بیش از ۱۳۰ بازی را درسری آ ایتالیا را دارد. بن عطیه تاکنون ۵۳ بازی برای تیم ملی کشورش انجام داده است.

 

نبیل ضرار      

نبیل ضرار یکی دیگر از بازیکنان کلیدی مراکش محسوب می شود این بازیکن ۳۱ ساله که در پست دفاع راست و هافبک بازی می کند هم اکنون در تیم فنرباغچه ترکیه بازی می کند البته او فصل پیش در موناکو حضور داشت و بیش از ۱۲۰ بازی برای تیمش انجام داد. او همچنین ۱۱۴ بازی هم برای تیم بروژ بلژیک انجام داده است. ضرار ۳۱ ساله یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی مراکش هم محسوب می شود و ۲۶ بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفته است.

 

اشرف حکیمی     

اشرف حکیمی مدافع ۱۹ ساله تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا جوان ترین بازیکن تیم ملی مراکش و یکی از امید های این تیم در رقابت های جام جهانی محسوب می شود. او تاکنون ۵ بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفته است و به تازگی از تیم دوم رئال مادرید به تینم اصلی راه یافته است. این بازیکن همچنین امسال برای تیمش ۳ بار به میدان رفته است.

 

مبارک بوصوفه  

بوصوفه ۳۳ ساله که در پست دفاع تیم ملی فوتبال مراکش توپ می زند این روز ها در تیم الجزیره امارات حضور دارد. این بازیکن پیش از این در تیم های خنت ، آنژی ماچاخ قلعه ، لوکوموتیو موسکو و اندرلخت سابقه حضور دارد و به تازگی راهی لیگ امارات شده است.

 

کریم الاحمدی    

یکی دیگر از هافبک های تیم فوتبال مراکش کریم الاحمدی ۳۲ ساله است. این بازیکن هم اکنون در تیم فوتبال فاینورد هلند بازی می کند و تاکنون بیش از ۲۰۰ بازی برای این تیم انجام داده است. او همچنین سابقه عضویت در تیم های آستون ویلا و توئنته را هم در کارنامه دارد . کریم الاحمدی یکی از بازیکنانی محسوب می شود که میانگین سنی تیم فوتبال مراکش را بالا برده است . او تانون ۴۴ بار برای تیم ملی فوتبال کشورش به میدان رفته است.

 

نورالدین امرابط 

امرابط یکی دیگر از ستارگان تیم ملی فوتبال مراکش محسوب می شود که سابقه حضور در تیم ملی زیر ۲۱ هلند را هم در کارنامه دارد. این بازیکن ۳۰ ساله هم اکنون به صورت قرضی در تیم فوتبال لگانس بازی می کند و تیم اصلی او واتفورد است. امرابط سابقه حضور در تیم هایگالاتسرای ترکیه ، مالاگا اسپانیا و آیندهوون هلند را در کارنامه دارد.

 

خلید بوطیب  

بوطیب یکی از مهاجمان تیم ملی مراکش محسوب می شود که از سال ۲۰۱۶ در تیم ملی کشورش بازی می کند او تاکنون ۱۳ بازی برای تیم ملی مراکش انجام داده است و ۶ گل زده است. این مهاجم تیم ملی فوتبال مراکش هم اکنون در تیم مالاتیا اسپور ترکیه حضور دارد و پیش از این هم سابقه حضور در تیم استراسبورگ را هم در کارنامه دارد.

 

رشید علیوی     

یکی از بازیکنان جوان تیم ملی مراکش با ۲۵ سال سن محسوب می شود. او از سال۲۱۰۴،  ۸ بار به تیم ملی دعوت شده و تاکنون توانسته تنها ۲ گل برای تیم ملی فوتبال کشورش به ثمر برساند.علیوی هم اکنون درنیمس فرانسه حضور دارد.

 

حمزه مندیل  

دیگر جوان تیم ملی فوتبال مراکش حمزه مندیل ۲۰ سال است. او هم اکنون عضو باشگاه لیل فرانسه است و تنها ۲ بازی برای تیم باشگاهی خودش انجام داده است. با این حال او برای تیم ملی کشورش در رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه ۶ بار به میدان رفته است.

 

سفیان بوفال    

سفیان بوفال هم یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی فوتبال کشورش محسوب می شود . پست او هافبک است و هم اکنون در تیم فوتبال ساتهامپتون بازی می کند. او همچنین سابقه حضور در تیم فوتبال لیل را هم در کارنامه دارد .

 

امین حارث     

امین حارث ۲۰ ساله که هم اکنون در تیم ملی فوتبال شالکه آلمان حضور دارد یکی از بازیکنانی محسوب می شود که مراکشی ها امید زیادی به درخشش او در جام جهانی دارند. او تاکنون ۱۲ بازی برای تیم شالکه انجام داده است و سابقه حضور در تیم نانت را هم دارد.

 

حکیم زیاش    

زیاش هم از بازیکنانی است که سابقه حضور در تیم های ملی دیگر کشور ها را دارد. او ۸ بازی برای تیم های پایه تیم ملی هلند انجام داده است و هم اکنون در تیم ملی مراکش بازی می کند. او هم اکنون بازیکن تیم فوتبال آژاکس است و سابقه حضور در تیم توئنته را هم دارد.

 

فیصل فجر

 فجر ۲۹ ساله تاکنون برای تیم ملی فوتبال کشورش ۱۷ بازی انجام داده است و هم اکنون در ختافه بازی می کند. البته این بازیکن از از ابتدای فصل هیچ بازی برای ختافه انجام نداده است اما سابقه خوبی در الچه و دیپورتیو لاکرونیا دارد.

 

 گفتنی است تیم ملی مراکش نخستین بار در جام جهانی ۱۹۷۰ مکزیک حضور یافت و آخرین حضورش نیز به جام جهانی ۱۹۹۸ برمی گردد. این تیم پس از ۲۰ سال راهی جام جهانی شده است.

 

 

سایر مطالب درباره تیم ملی فوتبال مراکش