پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱
۰۹:۵۲ - ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ کد خبر: ۱۴۰۱۰۲۱۴۹۲

طرح آمریکا برای برداشت یک فلز جدید با انفجار اتمی در کره ماه

کره ماه,طرح آمریکا برای انفجار اتمی در کره ماه
آمریکا طرحی را در دست بررسی داشته که براساس آن، با استفاده از انفجار اتمی در کره ماه، بتوان یک فلز جدید را بدست آورد.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، مجموعه ای از اسناد مربوط به طرح های فضایی پیشین وزارت دفاع آمریکا که در سال ۲۰۱۷ افشا شده بود، در قالب یک پرونده هزار و ۶۰۰ صفحه ای منتشر شد.

بخش های زيادي از این اسناد که مربوط به «برنامه شناسایی تهدیدات هوافضایی پیشرفته» دولت آمریکاست و وجود آن در سال ۲۰۱۷ بعنوان برنامه سری مطالعه «اشیا ناشناس پرنده» یا بشقاب پرنده ها فاش شده بود، اکنون از طبقه بندی «فوق محرمانه» در آمده و در اختیار مجله« وایس» قرار گرفته است. این رسانه بر پایه قانون آزادی دسترسی به اطلاعات، درخواست دریافت جزئیات این سند را به دولت داده بود.

بر اساس جزئیاتی که از این طرح منتشر شده، ظاهرا محققان وزارت دفاع آمریکا از طرح ابتدایی اعلام شده بسیار فراتر رفته و سناریوهای حیرت آوری را در نظر داشته اند که بیشتر به داستان های علمی تخیلی هالیوودی شباهت دارد.

در میان چند طرح آزمایشی که انجام آن ها در فاصله سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ در نظر گرفته شده بود، نام یک برنامه به نام «پیش رانِ جِرم منفی» به چشم می خورد. این برنامه شامل عملیات حفاری در ماه با استفاده از بمب های همجوشی اتمی یا دستگاه های گداخت هسته ای به منظور «استخراج موادی به اندازه فولاد مقاوم ولی صد هزار برابر سبک تر» از آن ذکر شده است.

در این سند آمده است: «حفر تونل در ماه به شرط وجود ذخایری خوب از اجسام با جرم منفی، می تواند پرواز فضایی بین ستاره ای را متحول کند. از نظر فنی، برای ساختن چنین تونلی به مجموعه ای از لوازم گداخت هسته ای نیاز است.»

هسته ای شدن ماه تنها پروژه ای نیست که در «برنامه شناسایی تهدیدات هوافضایی پیشرفته» پیش بینی شده است. در این اسناد همچنین توجه بسیار ویژه ای به «کرم چاله ها» مشاهده می شود.

کرم چاله ها اگرچه وجودشان هنوز ثابت نشده، اما گونه ای ساختار فرضی هستند که نقاط نامتجانس در فضا- زمان را به هم پیوند می‌دهند و احتمالا اشیاء یا موجودات خاصی میتوانند از آن استفاده کنند؛ نوعی جابجایی زمانی و غیرمکانی که اصطلاحا «دورنوردی» نامیده می شود.

کره ماه,طرح آمریکا برای انفجار اتمی در کره ماه

کره ماه چگونه تشکیل شد؟

در سندی به نام «کرم چاله های قابل گذر، دروازه های ستاره ای و انرژی منفی» برای مثال به ایده سفر در فضا- زمان اشاره شده است. محققان در این برنامه می نویسند: «کاوش گران می توانند کرم چاله ستاره ای را در نزدیکی سطح زمین مستقر کنند و به سادگی از «دروازه ستاره ای» عبور کرده و بر حسب ثانیه از طرف دیگر در فضا- زمان دور بیرون بیایند.»

در اسناد این مجموعه به طرح های بلندپروازانه دیگری مانند «دستکاری ابعاد»، «ارتباطات با موج گرانشی» یا حتی پروژه «شنل نامرئی» نیز اشاره شده است.

تمامی این مطالعات و تحقیقات امروزه بطور رسمی رها شده و همه آن پروژه ها «تصورناپذیر» تلقی شده اند.

بعضی از این اسناد پیش از این نیز در نشریات دیگر دست به دست می شد. اکنون معلوم شده است که بعضی از اطلاعات لو رفته درباره پروژه های فضایی آمریکا در حد شایعه بوده، ولی برخی دیگر صحت داشته است.

اکنون باید گفت که حال ماه (Moon) خوب است و واقعاً خطر از سرش رفع شده است.