پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱
۲۲:۵۹ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱ کد خبر: ۱۴۰۱۰۷۰۴۴۹
اختراعات و پژوهش های علمی

گوشت آزمایشگاهی با استفاده از میدان مغناطیسی تولید شد

گوشت آزمایشگاهی,تولید گوشت آزمایشگاهی با میدان مغناطیسی
پژوهشگران گوشت آزمایشگاهی با استفاده از میدان مغناطیسی تولید کردند.

پژوهشگران می گویند گوشت های آزمایشگاهی ساخته شده با میدان های مغناطیسی میتوانند کارایی آنها را به طور چشمگیری افزایش دهند و این تکنیک راهی سبزتر، ایمن تر و کارآمدتر برای اثبات جایگزین های گوشت ارائه می دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از آی ای، بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط دانشمندان دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)، آنها روش جدیدی را برای پرورش گوشت مصنوعی با برهمکنش سلول های حیوانی با آهنربا طراحی کرده اند. این روش جدید، اتکا به محصولات حیوانی را کاهش می دهد و در عین حال سبزتر، تمیزتر، ایمن تر و مقرون به صرفه تر است.

استفاده از سایر محصولات حیوانی

روش امروزی تولید گوشت آزمایشگاهی شامل استفاده از سایر محصولات حیوانی است که تا حد زيادي هدف اصلی این کار را ناکام می گذارد. روش های فعلی تولید گوشت مبتنی بر سلول، مستلزم آن است که سلول های حیوانی با سرم حیوانی تغذیه شوند تا به رشد و تکثیر آنها کمک کند.

بدتر از آن، این سرم معمولاً از سرم جنین گاوی تشکیل شده است که مخلوطی از خونِ جنین های جدا شده از گاوهای باردارِ ذبح شده در صنایع لبنی یا گوشتی است.

روش های دیگر برای تقویت رشد سلولی، استفاده از داروها یا مهندسی ژنتیک است که به همان اندازه پیچیده و احتمالاً ناسالم هستند. این پیچیدگی ها، هزینه جایگزین های گوشت تولید شده در آزمایشگاه را افزایش می دهد و مقیاس تولید را محدود می کند.

اکنون یک تیم پژوهشی چند رشته ای به سرپرستی آلفردو فرانکو- اوبرگن از موسسه نوآوری و فناوری سلامت NUS، برای غلبه بر این چالش، روشی غیرمتعارف برای استفاده از پالس های مغناطیسی برای تحریک رشد سلول ها را در نظر گرفته است که رشد گوشت مبتنی بر سلول، در نتیجه کشت سلول های بنیادی میوژنیک است که در ماهیچه های اسکلتی و بافت مغز استخوان یافت می شود.

این سلول ها در پاسخ به قرار گرفتن کوتاه ۱۰ دقیقه ای در معرض میدان های مغناطیسی، تعداد بی شماری از ملکول ها را آزاد می کنند که دارای خواص بازسازی کننده، متابولیک، ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی هستند. این مواد، بخشی از چیزی هستند که به عنوان ترشح عضلانی شناخته می شود و برای رشد، بقا و توسعه سلول ها در بافت ها ضروری هستند.

آلفردو فرانکو- اوبرگن می گوید: بسیار هیجان زده هستیم که این روش میتواند روزی جایگزین روش های کنونی تولید گوشت پرورشی شود.

یک روش پرورش ایمن و راحت

این روش را میتوان با خیال راحت و همچنین با هزینه کم در آزمایشگاه اجرا کرد. به این ترتیب، سلول های بنیادی میوژنیک بعنوان یک زیست رآکتور پایدار و سبز برای تولید ترشحات غنی از مواد مغذی برای رشد گوشت مبتنی بر سلول عمل می کنند.

پژوهشگران می گویند عضله می داند که چگونه آنچه را که برای رشد و توسعه نیاز دارد، تولید کند و هنگامی که خارج از بدن صاحبش باشد به کمی تشویق نیاز دارد. این همان چیزی است که میدان های مغناطیسی ما می توانند فراهم کنند.

این اختراع همچنین میتواند برای کاربرد در پزشکی بازساختی مورد استفاده قرار گیرد. پژوهشگران از پروتئینهای ترشح شده برای درمان سلول های ناسالم با نتایج امیدوارکننده استفاده کرده اند. آن ها دریافتند که این پروتئین ها به تسریع بهبود و رشد سلول های ناسالم کمک می کنند که نشان دهنده پتانسیل این روش جدید در کمک به درمان سلول های آسیب دیده و تسریع بهبودی بیماران است.

در حال حاضر یک حق اختراع برای این فناوری ثبت شده است و پژوهشگران به دنبال تجاری سازی آن هستند.

این پژوهش در مجله Biomaterials منتشر شده است.