جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
۰۸:۴۴ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱ کد خبر: ۱۴۰۱۰۹۱۱۵۲

شهاب سنگ یا بشقاب پرنده؛ چه چیزی به زمین برخورد کرد؟

شهاب سنگ,استرالیا
استاد دانشگاه هاروارد معتقد است که شهاب سنگی که در سال ۲۰۱۴ در نزدیکی استرالیا به اقیانوس سقوط کرد، امکان دارد در واقع یک بشقاب پرنده بوده باشد.

به گزارش خبرآنلاین، پروفسور ابی لوب یک گروه علمی ۲.۲ میلیون دلاری را به وسط جنوب غربی اقیانوس آرام اعزام می کند تا این شی فضایی مرموز را بازیابی کنند. برای بسیاری، وجود زندگی در فضا یک واقعیت غیرقابل انکار است، در حالیکه برخی دیگر وجود بیگانگان را باور نمی کنند. در حالیکه بسیاری بر این باورند که دانش محدودی که ما از حیات در سیارات دیگر داریم به علت توطئه های دولتی است که رویت های بشقاب پرنده را پنهان می کند، بعضی دیگر معتقدند که ما هنوز شواهد کافی در اینجا روی زمین دریافت نکرده ایم.

نزدیک به یک دهه پیش، این شهاب سنگ به اقیانوس آرام، در حدود ۱۶۰ کیلومتری سواحل پاپوآ گینه نو، کشور جزیره ای در اقیانوسیه در شمال ساحل کوئینزلند، استرالیا سقوط کرد.

ماده ای که شهاب را تشکیل داده سخت تر از آهن است، که دانشمندان را به این فکر واداشته است که آیا بدنه ماده فضایی صرفاً یک سنگ غیرعادی است یا شاید چیزی غیرعادی تر، فضاپیمای ایجاد شده توسط گونه های بیگانه از یک تمدن توسعه یافته دور از سیاره ما، این گروه اعزامی برای تشخیص این مسئله که این شی مرموز کدام یک است ایجاد شده است.

پروژه لوب بودجه کامل را دریافت کرد که به آنها اجازه می دهد کف اقیانوس را حفاری کنند و موادی را که هشت سال پیش از آسمان سقوط کرده اند بررسی کنند.

این نوع شهاب یکی از تنها سه جرم مشابهی است که در نزدیکی زمین کشف شده است؛ Oumuamua، در سال ۲۰۱۷ کشف شد. Oumaumua یک شی پرنده غیرقابل شناسایی است که در یک مدار در منظومه شمسی ما قرار داشت و گمان میرود که یک فضاپیمای بیگانه یا تکه ای از یک سیاره ناشناخته باشد.

در سال ۲۰۱۸، اولین دنباله دار بین ستاره ای شناخته شده ، بوریسوف، کشف شد و تنها جرم بین ستاره ای شناخته شده دیگری است که به منظومه شمسی ما پرواز کرده است. در صورتیکه فرضیه لوب درست باشد، شهاب اقیانوسی بعنوان سومین شی بین ستاره ای از فضا که در دسترس زمین قرار می گیرد تائید می شود. این باعث می شود که این سه تنها اتصالات بین ستاره ای تائید شده تا کنون، و همه آنها در یک دهه باشد.

لوب، دانشمند و استاد دانشگاه هاروارد، اعتقاد راسخی به وجود بیگانگان دارد و امیدوار است که پروژه یوفو او پاسخ های بیشتری برای تائید این مسئله به انسان بدهد. او استدلال می کند که چون خورشید منظومه شمسی ما پنج میلیارد سال جوانتر از بسیاری از ستارگان کیهان است، ایده شکل گیری تمدن دیگری و یادگیری نحوه ایجاد فضاپیما غیر قابل تصور نیست.

لوب این استدلال معتبر را ارائه می کند که انسان ها نباید تصور کنند که ما« باهوش ترین بچه ها » در جهان کیهانی هستیم و اگر همسایگان بیگانه مان وجود داشته باشند، چیزهای زیادی برای یادگیری داریم. لوب امیدوار است که از سفر خود چیزهای زیادی بیاموزد و به جستجوی درون فضا، زمین و کف اقیانوس برای یافتن پاسخ هایی که به دنبالش است ادامه خواهد داد.