جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
کد مقاله: ۱۴۰۰۰۵۰۰۰۶

ریباترین جاهای دیدنی کرج را بشناسید + تصاویر

جاهای دیدنی کرج برغان,عکس جاهای دیدنی کرج,جاهای دیدنی کرج در بهاریکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان البرز، کرج نام دارد که جاهای دیدنی فراوانی دارد
شهر کرج بخاطر این که آب و هوا، رودخانه های جاری و موقعیت جغرافیایی مناسبی دارد باعث بوجود آمدن جاذبه های طبیعی فراوانی در این منطقه مانند آبشارها، رودخانه ها، غارها و پیست های اسکی شده است و از زمان های دور، این منطقه مورد توجه اقوام گوناگون بوده است.

جاهای دیدنی کرج

 یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان البرز، کرج نام دارد که اکنون بخش چشمگیری از فشار جمعیت و کم آبی تهران را متحمل شده است، کرج یک سرزمین پرجاذبه و مرکز آب و آبادانی از دوران پیش از تاریخ و باستان بوده است. از جمله مواردی که برای اجتماعات بشری مناسب بوده می توان به استعدادهای طبیعی و منابع آبی فراوان سلسله جبال البرز، همچنین خاک حاصل خیز دامنه های البرز و دشت منتهی به آن اشاره کرد ، چون که این منطقه از آثار باستانی ارزشمندی برخوردار است که در حاشيه راههای ارتباطی کهن و همینطور در گوشه و کنار این جلگه وسیع دیده میشود.

>> دریاچه سد امیرکبیر(سد کرج):

یکی از جاهای دیدنی کرج که در سال های ۱۳۳۷ تا ۱۳۴۲ ساخته شد ، دریاچه سد امیر کبیر بود که این شهر به عنوان منطقه ای تفریحی و ورزشی شناخته شده است. نخستین سد چند منظوره ایران که پرورش ماهی کپور و قزل آلا در آن جا رونق دارد سد امیرکبیر می باشد. این سد و دریاچه چهار کیلومتری آن، بخاطر آب و هوای عالی و چشم انداز بی نظیر از پر بازدید ترین جاهای گردشگری کرج به شمار می رود. از زیبایی های این شهر دیدنی می توان به باغ های میوه و پوشش گیاهی سرسبز اطراف دریاچه و سد امیرکبیر اشاره کرد. آب رودخانه کرج به این منظور در پشت سد امیرکبیر انباشته میشود، که انرژی برقابی تولید کند و بخشی از آب اشامیدنی شهر تهران را تامین کند.

سد کرج,جاهای دیدنی کرج,لیست جاهای دیدنی کرجیکی از جاهای دیدنی کرج که در سال های ۱۳۳۷ تا ۱۳۴۲ ساخته شد ، دریاچه سد امیر کبیر بود

در سد امیرکبیر کرج، ماهی های متنوعی پرورش داده می شود که از آن ها می توان به کپور، ماهی سفید و قزل آلا اشاره کرد که سبب بوجود آمدن کسب و کاری پر رونق شده است. بدین ترتیب یکی از بهترین استراحت گاه ها و تفرجگاه های کرج، همین سد زیبا میباشد و همچنین به عنوان یکی از مهم ترین قطب های تفریح و گردشگری البرز محسوب میشود که در ۲۵ کیلومتری جاده کرج به چالوس یعنی در شمال کرج قرار گرفته است.

>> مجموعه بین المللی تنیس در دل باغ فاتح کرج:

باغ فاتح به خاطر داشتن درختان انبوه و سر به فلک کشیده اش از محبوب ترین جاهای دیدنی کرج به شمار میرود که در منطقه سرسبز جهانشهر واقع شده است. گروهی از مردمان یزدی حدود نیم قرن پیش در جهت جستجوی محیطی مناسب به منظور اسکان و سرمایه گذاری به کرج رفتند. سرمایه گذاری به نام حاج محمدصادق فاتح یزدی در بین آنها حضور داشت که در رونق اقتصادی پیش از انقلاب کرج تأثير زیادی داشت. باغ فاتح هم از خدمات حاج محمدصادق فاتح یزدی به شمار می  رفت. این باغ دارای زمین های تنیسی علاوه بر فضای سبز و درختان قدیمی میباشد که موجب جذب مخاطبان این ورزش شده است؛ به همین علت به آن پارک تنیس می گویند. این پارک بخاطر رونق گرفتن ورزش تنیس، تبدیل به یک مجموعه بین المللی تنیس شد که دارای هفت زمین تمرین و یک زمین مسابقه با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر می باشد.

مجموعه بین الملی تنیس به جز زمین های بازی دارای امکانات دیگری میباشد که از آنها می توان به ساختمان اداری، رستوران، فروشگاه ورزشی، جایگاه ویژه جهت مقامات و اتاق داوران، استراحتگاه موقت ورزشکاران، سرویس های بهداشتی، جایگاه ویژه خبرنگاران و محوطه فضای سبز اشاره کرد. همچنین این مجموعه دارای امکانات تفریحی دیگری نظیر وسایل بازی کودکان و ست وسایل ورزشی می باشد. برای رسیدن به این منطقه دیدنی باید به جهانشهر، میدان سپاه، حاشیه بلوار جمهوری بروید.

جاهای دیدنی کرج در بهار,بام کرج,بهترین جاهای دیدنی کرجباغ فاتح بخاطر درختان انبوه و سر به فلک کشیده اش از محبوب ترین جاهای دیدنی کرج به شمار میرود

>> غار یخ مراد:

از دیگر جاهای دیدنی در کرج در منطقه گچسر و جاده چالوس در حوالی روستای آزادبر و روستای کهنه ده، غاری به نام غار یخ مراد وجود دارد. در ارتفاعات کوه های این منطقه، دریچهٔ ورودی غار یخ مراد قرار گرفته است و عموماً مسیر غار دارای شیب و سرازیری میباشد که نهایتاً وقتی به اعماق کوه می رسید، در کف زمین و استالاکتیت های اسفنجی غار با چشمه های یخ زده مواجه می شوید. این غار از سطح دریا حدود ۲۶۴۰ متر ارتفاع دارد. دهانهٔ این غار دارای سه متر پهنا و هشت متر ارتفاع می باشد. قندیل های بسیار زیبای غار در ماه های اسفند و فروردین، در بهترین وضعیت به سر می برند.

مطبق بودن غار یخ مراد یکی از نکات قابل توجه آن میباشد که در میان غارهای ایران کم تر دیده شده است. در بخشی از غار چهار طبقه با اختلاف ارتفاع بیش از ۳۰ متر قابل رویت است. عقیده ی مردم بومی در گذشته این بود که یخی که در اعماق این غار وجود دارد که خاصیت شفا دهنده برای درمان ناباروری زنان دارد.

جاهای دیدنی کرج,لیست جاهای دیدنی کرج,مکانهای دیدنی کرجیکی از جاهای دیدنی کرج، غار یخ مراد است که در منطقه گچسر و جاده چالوس قرار دارد

در نزدیکی دهانه اصلی این غار، فسیلی بر روی سنگ بزرگی وجود دارد که از گونه نرم تنان دریایی مربوط به دوره سوم زمین شناسی به نام کاردیتا می باشد. این نظریه که در حدود پنجاه میلیون سال پیش ، غار یخ مراد در زیر دریا به وجود آمده، صحت بیشتری دارد. برای این که این غار را بطور کامل ببینید به وسایل حرفه ای غارنوردی نیاز دارید.

>> شهرستانک:

یک روستا از توابع آسارای کرج به نام شهرستانک وجود دارد که آب وهوای بسیار خوبی دارد. درواقع شهرستانک در مرز دو استان تهران و البرز واقع شده است. این روستا بقدری زیباست که حتی ناصرالدین شاه هم نتوانست آن را نادیده بگیرد و یک قصر ییلاقی در حدود ۱۲۰ سال قبل ، در آن جا ساخت. شهرستانک هر کسی را به خود جذب می کند چون این روستا دارای آثار باستانی به غیر از آب و هوای مطبوع و طبیعت چشمنواز می باشد. در بالا ترین نقطه روستای شهرستانک، چشمه ی گله گیله قرار دارد که به پرآبی شهرت پیدا کرده است و پس از نیم ساعت پیاده روی کردن از کاخ ناصری میتوانید به این چشمه برسید. جاده ناصری، از دوران قاجار، محل اتصال شهر ری به مازندران بود.

قله شاه نشین در انتهای شهرستانک میباشد که درصورت  کوهنوردی از توچال، از این قسمت پایین خواهید آمد. محوطه ی اطراف کاخ، پر از درخت است و از کنار کاخ یک رودخانه ی کم عمق می گذرد. قدمت این کاخ به حدود سال های ۱۲۹۵ برمی گردد که ناصرالدین شاه دستور ساخت آن را صادر کرد و اینک در فهرست میراث فرهنگی ثبت شده است. درِ اتاق های این کاخ غیرمسکونی بسته است؛ تقریباً تمام کاخ دوره ناصری خراب شده و فقط یک ساختمان باقی مانده است که مرمت آن به دوره پهلوی دوم برمیگردد. فقط روزهای صبح جمعه در این کاخ برای بازدیدکنندگان باز می شود.

بام کرج,بهترین جاهای دیدنی کرج,جاهای دیدنی کرج در فصل پاییزاز جاهای دیدنی کرج میتوان به شهرستانک اشاره کرد که چشمه ی گله گیله در آن قرار دارد

>> بام کرج:

در کوهپایه های عظیمیه، بامی به نام بام کرج قرار دارد که برای دسترسی به آن باید وارد بلوار طالقانی شوید. بلوار طالقانی از معروف ترین بلوارهای کرج محسوب میشود که به بام کرج و کوهپایه های عظیمیه در انتهای بلوار می رسید. وقتی که کافه ها و رستوران های مختلفی در گذشته، در بام های معروف تهران بودند، بام کرج صرفا مخصوص کوهنوردان و افراد علاقمند به پیاده روی بود و پس از رسیدن به بام، تنها یک منظره از شهر را می دیدند ولی امروزه، بام کرج دارای رستورانها و کافه هاییست که طرفداران بسیاری در فصل زمستان دارد.

بهترین جاهای دیدنی کرج,جاهای دیدنی کرج در فصل پاییز,سد کرجبام کرج، یکی از جاهای دیدنی کرج است که برای دسترسی به آن باید وارد بلوار طالقانی شوید

>> جاده چالوس:

از زیباترین جاده های ایران می توان به جاده چالوس اشاره کرد ، که سبب اتصال شهر کرج به شهر چالوس در استان مازندران میشود. این جاده یکی از زیباترین چشم اندازهای طبیعیست و بین ایرانیان( به خصوص ساکنان تهران و کرج)، از شهرت خاصی برخوردار است چون مردم تهران را بطور مستقیم به ساحل دریای مازندران می رساند. انواع رستوران ها و اماکن اقامتی و پذیرایی در جاده چالوس به خصوص بخشی که به سد کرج نزدیکتر است، دیده میشود. سد امیرکبیر( سد کرج) که موجب افزایش زیبایی های این جاده شده، به یکی از مناطق گردشگری جذاب ایران تبدیل شده است.

روستای حسنک در از دیگر جاهای دیدنی جاده چالوس به شمار میرود که ۷۲ کیلومتر از کرج فاصله دارد. روستای حسنک دار که در سر راه رودخانه کرج قرار گرفته، از روستاهای باغستانی بزرگ محسوب میشود. حسنک در به عنوان یک طبیعت بکر در اواخر بهار و تابستان برای برنامه های گردشگری یک مقصد خوب می باشد. همچنین روستای بسیار کوچک« ورزن» در کنار جاده کرج به چالوس از توابع پل خواب میباشد که برای کمپ و اطراق، باغستان های زیبایی دارد. طبیعت جذاب دهستان« آسارا» دارای رودخانه ای خروشان در ۴۵ کیلومتری جاده چالوس و اندکی پس از سد کرج میباشد که به طرف سد کرج در جریان است. مسیر تکیه سپه سالار در انتهای این دهستان زیبا و در شیبی تند، از کنار بخشداری آسارا دیده میشود. تکیه سپه سالار به روستایی سرسبز و کوهستانی گفته میشود که ۵ کیلومتر از بخشداری آسارا، فاصله دارد و در بالای یکی از تپه های آن، آرامگاه امامزاده ای قرار دارد که مسیرش سنگ چین است و می توان از آن عبور کرد.

جاهای دیدنی کرج,لیست جاهای دیدنی کرج,مکانهای دیدنی کرجاز جاهای دیدنی کرج میتوان به جاده چالوس اشاره کرد، که سبب اتصال شهر کرج به شهر چالوس شده

>> پل دختر ( سلیمانیه):

از نام های دیگر پل دختر کرج که یکی از جاهای دیدنی کرج می باشد می توان به پل سلیمانیه و پل شاه عباسی اشاره کرد. این پل که بر روی رودخانه کرج ساخته شده از سازه های دوره صفویه محسوب میشود. از بقایای پلی که مربوط به دوران سلجوقی بود، پل دختر به وجود آمده است و در دوره صفوی بازسازی این پل صورت گرفته است. این اثر که در فهرست آثار ملی ایران با شماره ۳۵۰۱ در تاریخ ۱۳۷۹/۱۲/۲۵ ثبت شد، در سالهای قبل، بازسازی شده است بحدی که شکل اولیه ی آن کمی دگرگون شده است. این پل به مرور زمان و بر اثر عوامل طبیعی دچار فرسودگی شدید شده که از آن ها می توان به جاری شدن سیل و ریزش باران اشاره کرد و چون استحكام پایه هایش کم است، در معرض فرو ریختن و نابودی است.

بازسازی و بهسازی پل دختر در سال ۱۳۸۸ شروع شد. برای این که گردشگران بتوانند از روی این پل تاریخی عبور کنند و فضای پیرامون پلی را به کار گیرند که دربرگیرنده ی رودخانه و بستری سبز است ساماندهی روی پل انجام گرفت. بدین ترتیب، پل دختر را سنگفرش کردند و همچنین در دو طرف این پل، دو جان پناه جاسازی شده و برای رفت و آمد در دو طرف این پل، دو پلکان ورودی قرار گرفته است.

جاهای دیدنی کرج در بهار,بام کرج,بهترین جاهای دیدنی کرجپل دختر یکی از جاهای دیدنی کرج است که نام های دیگر آن پل سلیمانیه و پل شاه عباسی میباشد

>> کاخ مروارید: 

کاخ مروارید که مربوط به دوران پهلوی و یکی از جاهای دیدنی کرج میباشد ، در مهرشهر کرج قرار دارد. در پیش از دهه ۴۰ شمسی، منطقه مهرشهر کرج متشکل از چندین روستا بود که شمس پهلوی خواهر محمدرضا پهلوی بعد از این که به بیماری آسم مبتلا شد به این منطقه سفر کرد. بنیاد فرانک لوید رایت، کاخ مروارید را برای اقامت او طراحی کرد و ساخت. مساحت این کاخ زیبا که مانند یک سفره ماهی صدفی را در برگرفته حدود ۲۵۰۰ متر مربع می باشد. زمینی این کاخ، با ۱۱۱ هکتار بنا شده و فضاهای متعددی دارد. بعضی از فضاهای کاخ موروارید شامل تالار پذیرایی، استخر، سالن سینما، تالار طلایی بار، سالن بیلیارد، دفتر مخصوص شمس و اتاق های خواب می باشد.

بهترین جاهای دیدنی کرج,جاهای دیدنی کرج در فصل پاییز,سد کرجکاخ مروارید که مربوط به دوران پهلوی و یکی از جاهای دیدنی کرج میباشد ، در مهرشهر کرج قرار دارد

>> روستای برغان:

روستای برغان دارای کوچه باغ های فراوان و رودخانه های پرآبیست که باعث حیرت عموم شده است. این روستا غیر از طبیعتش، بافت دیدنی ای دارد که از بناهای تاریخی به شمار می رود. از این بناها می توان به درختان کهنسال، پل تاریخی، تکیه ها و مسجد جامع این روستا اشاره کرد. در هر فصلی روستای برغان، قشنگی های خاص خود را دارد، در فصل تابستان ، بسیاری از افراد به خاطر گوجه سبزش به این روستا می روند و در فصل پائیز به منظور طبیعت جادویی‎اش راهی این روستا میشوند.

عکس جاهای دیدنی کرج,جاهای دیدنی کرج در بهار,بام کرجیکی از معروفترین جاهای دیدنی کرج، روستای برغان است که باغ های فراوان و رودخانه های پرآب دارد

>> روستای ارنگه کرج:

یکی از زیباترین روستاهای کرج، روستای ارنگه نام دارد. این روستا باغ های فراوانی دارد که مهمترین میوه های آن شامل سیب قرمز، گیلاس، گردو، گلابی، توت میباشد . بعد از اینکه به این روستا وارد شدید، در ابتدا یک قبرستان تاریخی را می بینید که در آن آثار و بقایای قبرهای قدیمی زرتشت وجود دارد. در ۱۸ کیلومتری شهرستان کرج، این روستای زیبا و خوش آب و هوا قرار گرفته است. ارنگه تا خیابان اصلی( جاده چالوس) ۲ کیلومتر فاصله دارد که آسفالت می باشد.

جاهای دیدنی کرج برغان,عکس جاهای دیدنی کرج,جاهای دیدنی کرج در بهاریکی از جاهای دیدنی کرج، روستای ارنگه میباشد که در آن آثار و بقایای قبرهای قدیمی زرتشت وجود دارد

>> آبشار خور:

در ۱۷ کیلومتری جاده کرج چالوس و در نزدیکی روستای خور، آبشار خور قرار گرفته است. باتوجه به اینکه آبشار خور در ۲ کیلومتری روستای خور است و فاصله اش با این روستا ۳۰ الی ۴۵ دقیقه است، می توانید این مسیر را پیاده روی کنید. درختان میوه مختلفی چون گیلاس، گوجه سبز، زردآلو و سیب ترش در بین این راه دیده میشود که می تواند قدم زدن تا مسیر رسیدن به آبشار را برای شما به یاد ماندنی کند. ارتفاع آبشار خور بالغ بر ۵۰ متر است. آبشار کوچکتری در نزدیکی آبشار خور وجود دارد که به صورت فصلیست و در اواخر زمستان و اوایل بهار در جریان است. فصل بهار ، بهترین زمان برای سفر به این طبیعت زیبا میباشد که درخت ها و گل های کنار این آبشار، شکوفه زده اند و باعث تشکیل منظره ای زیبا و چشمنواز شده اند.  

سد کرج,جاهای دیدنی کرج,لیست جاهای دیدنی کرجآبشار خور یکی از جاهای دیدنی کرج است که ارتفاع این آبشار بالغ بر ۵۰ متر است

>> پیست اسکی دیزین:

دیزین به عنوان مهم ترین پیست اسکی ایران، یکی از پیست های اسکی چهار فصل ایران به شمار میرود که می توانید در هر زمان با مراجعه به پیست، تجربه ای هیجان انگیز داشته باشید. در فاصله ۷۱ کیلومتری شمشک و فاصله ۱۲۳ کیلومتری چالوس، پیست اسکی دیزین قرار گرفته است. برای این که به پیست اسکی دیزین بروید، کافیست به جاده چالوس وارد شوید و بعد از این که ۶۵ کیلومتر را طی کردید، جلوتر از گچسر به طرف روستای ولایت رود بروید. بعد از عبور از خانه های این روستا، به پیست اسکی دیزین میرسید. اگر قصد بازدید از پیست اسکی دیزین را در فصل تابستان دارید، بهتر است که از لویزان به سمت فشم بروید و پس از روستای شمشک، به پیست اسکی دیزین بروید. این مسیر راحت تر از مسیر چالوس است اما بخاطر بارش سنگین برف در جاده در فصل زمستان، مسیر مسدود می شود.

در مرز تهران و البرز، دهکده دیزین قرار گرفته و در روزهای گرم تابستان در این منطقه، به ندرت دمای هوا تا ۲۰ درجه سانتیگراد بالا می آید ولی میانگین دمای هوا در فصل زمستان، در پیست اسکی تا ۲۰ درجه زیر صفر میرسد. جالب است بدانید که کاوشگران خارجی توانسته اند پیست اسکی دیزین را کشف کنند به گونه ای که گروهی خارجی در اوایل دهه ۵۰، به دنبال کشف معدن در این منطقه بودند که ایده ساخت پیست اسکی را با دیدن کوه ها و مسیرهای جذاب این منطقه دادند.

ساخت پیست اسکی دیزین مربوط به سال ۱۳۴۶ می باشد. این پیست امروزه منطقه ایست که گردشگران در فصل زمستان میتوانند از تفریح لذتبخش اسکی روی برف و در فصل تابستان می توانند از اسکی روی چمن لذت ببرند. در این مجموعه، تفریحات دیگری نظیر سوارکاری و تنیس ارائه شده است.

بهترین جاهای دیدنی کرج,جاهای دیدنی کرج در فصل پاییز,سد کرجپیست اسکی دیزین یکی از پیست های اسکی چهار فصل ایران و از جاهای دیدنی کرج به شمار میرود

گردآوری: بخش گردشگری سرپوش

  • 9
  • 1
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
علی نصیریان بیوگرافی علی نصیریان؛ پیشکسوت صنعت بازیگری ایران

تاریخ تولد: ۱۵ بهمن ۱۳۱۳

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر، نویسنده و کارگردان

آغاز فعالیت: ۱۳۲۹ تاکنون

تحصیلات: دانش آموخته مدرسه تئاتر در رشته هنرپیشگی

ادامه
پاوان افسر بیوگرافی پاوان افسر بازیگر تازه کار سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۲۷ تیر ۱۳۶۳ 

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر 

آغاز فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

تحصیلات: لیسانس رشته ی مدیریت بازرگانی

ادامه
امین پیل علی بیوگرافی امین پیل علی بازیکن تازه نفس فوتبال ایران

تاریخ تولد: ۱۷ دی ۱۳۸۱

محل تولد: گیلان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک

تیم: تیم ملی فوتبال ایران

شماره پیراهن: ۱۵

ادامه
ابوطالب بن عبدالمطلب زندگینامه ابوطالب بن عبدالمطلب پدر امام علی (ع)

تاریخ تولد: ۳۵ پیش از عام‌الفیل

محل تولد: مکه

دیگر نام ها: عبدالمطلب، عبدالمناف، عمران

دلیل شهرت: رئیس قبیله بنی هاشم، پدر امام علی (ع)، عمو و حامی حضرت محمد (ص)

درگذشت: سال دهم بعثت

آرامگاه: مکه در گورستان ابوطالب

ادامه
رودریگو هرناندز بیوگرافی «رودریگو هرناندز»؛ ستاره ای فراتر از یک فوتبالیست | هوش و تفکر رمز موفقیت رودری

تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶

محل تولد: مادرید، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست 

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: منچسترسیتی

قد: ۱ متر ۹۱ سانتی متر

ادامه
موسی التماری بیوگرافی موسی التماری بازیکن فوتبال اردنی

تاریخ تولد: ۱۰ ژوئن ۱۹۹۷

محل تولد: امان، اردن

حرفه: فوتبالیست

باشگاه کنونی: باشگاه فوتبال مون‌پلیه فرانسه

پست: مهاجم

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
اوسمار ویرا بیوگرافی اوسمار ویرا سرمربی تیم پرسپولیس

تاریخ تولد: ۳ ژوئیه ۱۹۷۵

محل تولد: ریو گرانده دو سول ، برزیل

حرفه: سرمربی تیم فوتبال

باشگاه کنونی: پرسپولیس

آغاز فعالیت: سال ۱۹۹۴

ادامه
اوستون ارونوف بیوگرافی اوستون ارونوف بازیکن فوتبال ازبکی در تیم های ایرانی

چکیده بیوگرافی اوستون ارونوف

نام کامل: اوستون رستم اوگلی اورونوف

تاریخ تولد: ۱۹ دسامبر ۲۰۰۰

محل تولد: نوایی، ازبکستان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک تهاجمی

باشگاه کنونی: پرسپولیس

ادامه
اکرم عفیف بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن برتر تیم ملی قطر

تاریخ تولد: ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶

محل تولد: دوحه، قطر

حرفه: فوتبالیست

پست: وینگر

باشگاه کنونی: السد قطر

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
ویژه سرپوش