جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۳۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۸۰۱۴۴۷
تئاتر شهر

مدیرکل هنرهای نمایشی:

هیچ کارگردانی به دادگاه احضار نشده است/ یک نگرانی بزرگ دارم

شهرام کرمی,اخبار تئاتر,خبرهای تئاتر,تئاتر
‌مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه اخیرا هیچ کارگردان تئاتری به دادگاه احضار نشده است و با اشاره به اینکه "سخت‌گیری‌ها در راستای عمل به قانون است"، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم از تئاتر لاکچری فاصله بگیریم، باید مشکلات بودجه‌ای تئاتر برطرف شود.

شهرام کرمی در گفت‌وگویی با ایسنا با اشاره به کمبود اعتبار تئاتر تاکید کرد، اگر گروه‌های نمایشی در چارچوب قانون عمل کنند، هیچ نهاد بیرونی نمی‌تواند مشکلی برای تئاتر ایجاد کند. 

 

او به تازگی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام یادداشتی را منتشر کرده که تعبیر و تفسیرهای متفاوتی را از آن می‌توان داشت؛ از جمله رفتن او از مدیریت تئاتر، چرا که با توجه به حاشیه‌های این روزهای تئاتر هم انتقادات زیادی به مدیریت این حوزه وارد می‌شود و هم اینکه فشارهای زیادی وجود دارد؛ فشارهایی که خود کرمی هم آن را رد نمی‌کند ولی در عین حال خاطرنشان می‌کند، آنچه در فضای مجازی نوشته مربوط به دنیای شخصی‌اش است و آنجا فقط دغدغه‌ها و حسرت‌های خود را می‌نویسد، چون سختی کار زیاد است و انرژی‌بر.

 

این نمایشنامه‌نویس و مدیر این روزهای اداره کل هنرهای نمایشی که روز گذشته (شنبه، پنجم آبان‌ماه) هم جلسه‌ای با هیات مدیره خانه تئاتر داشته است به ایسنا گفت: در این جلسه که به پیشنهاد خانه تئاتر برگزار شد،  درباره نگرانی هیات مدیره از اتفاقات روزهای اخیر تئاتر و این که نگران بودند تئاترها با مشکل روبرو شوند یا سختگیری‌ها زیاد شود صحبت کردیم و یکسری نگرانی‌های هنرمندان هم منتقل شد.

 

کرمی ادامه داد: در پاسخ به آنچه مطرح شد توضیح دادم که شورای نظارت و ارزشیابی کماکان در چارچوب قوانین و آیین نامه‌های مصوب اقدام خواهد کرد. ما تلاش می‌کنیم شورا در همین چارچوب فعلی فعالیت خود را منسجم‌تر کند و هیچ نگرانی هم بابت اینکه بخواهیم سخت‌گیری در خصوص کارهای نمایشی داشته باشیم وجود ندارد، اما قطعا ملاک ما قانون است.

 

دستورالعملی برای گروه‌های تئاتری

او تاکید کرد:‌ از این پس گروه‌های نمایشی از چند ماه قبل از اجراهای تئاتری باید متن را ارائه کنند و ما متن را به تصویب می‌رسانیم تا کار به دقیقه ۹۰ نرسد که تمرین به بازبینی برسد و بخواهیم سریع متن را تصویب کنیم، چون با این وضع هم ما تحت فشار قرار می‌گیریم و هم گروه‌های نمایشی و شاید بخشی از سخت‌گیری شورا بیشتر بابت این باشد که می‌خواهیم در راستای چارچوب و نظم عمل کنیم.

 

مدیر کل هنرهای نمایشی اضافه کرد: البته شرایط قبلا هم همین بوده ولی از همین تریبون اعلام می‌کنم، از این پس لازم است گروه‌های نمایشی قبل از تمرین و نیز مرحله بازبینی متن خود را ارائه کنند و ما در کوتاه‌ترین زمان، حتی کمتر از همان دو هفته‌ای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده جواب متن را می‌دهیم و گروه‌ها با خیال راحت می‌توانند پس از تصویب متن، سراغ تمرین بروند تا در مرحله دوم بازبینی کنیم.به این ترتیب وقتی متنی تصویب شورا را داشته باشد تا مرحله اجرا دچار هیچ مشکلی نمی‌شود، مگر اینکه از جهت شکلی بخواهیم اصلاحاتی را پیشنهاد دهیم.

 

وی یادآور شد:‌ به دلیل آنکه حجم کارها زیاد بود، در مقطعی این همراهی با دوستان می‌شد که قبل از بازبینی متن را ارائه کنند ولی از این پس مُصر هستیم در یک چارچوب مشخص این اتفاق بیفتد.

 

کرمی با اشاره به اینکه اعضای شورای نظارت و ارزشیابی همان اعضای شورای قبلی و از خانواده هنرمندان تئاتر هستند، خطاب به اهالی تئاتر گفت: آن‌ها می‌توانند با اطمینان و در چارچوب مقررات کارشان را انجام دهند و ما نیز از آن‌ها حمایت می‌کنیم. هیچ فشار و حاشیه‌ای هم بابت اینکه بخواهیم مانع کاری شویم بر  ما و شورای نظارت وجود ندارد و آنچه برای صیانت از گروه‌های نمایشی لازم است را انجام خواهیم داد.

 

هیچ کارگردانی به دادگاه احضار نشده است

او درباره اینکه شنیده می‌شود برای برخی از تئاترها اخیرا مشکلاتی پیش آمده است، با تاکید براینکه «هیچ کارگردانی به دادگاه احضار نشده است» بیان کرد: شاید بابت اینکه مجوزهایی را به یکسری نمایش‌ها می‌دهیم انتقاداتی به ما وارد شود، ولی این مسئولیت به دوش ماست و ما باید پاسخگو باشیم و باید میان هنرمندان و مدیران سالن‌ها و اداره کل تعامل وجود داشته باشد، تا بدون هیچ نگرانی، کارها به اجرای عمومی خود برسند.

 

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به اینکه اگر فشاری خارج از حوزه تئاتر وجود ندارد، پس آیا سخت‌گیری و فشار اداره کل به معنای پیشگیری است؟ گفت: من فقط روی اصول و قواعد تاکید می‌کنم، به این معنی که نباید نمایشی تولید شود که ما در طول ۱۰ روز یکدفعه تحت فشار قرار بگیریم تا متن را بخوانیم و اجرا را بازبینی کنیم.

 

کرمی همچنین در پاسخ به اینکه وقتی برقانون تاکید دارد چرا بخشنامه‌ای از سوی اداره کل صادر شده که مسئولیت مدیران تالارها را در اجرای نمایش‌ها بیشتر می‌کند به طوری که باید تعهد بدهند و حتی برخی مدیران تالارهای نمایشی این اقدام را غیرقانونی دانستند؟ توضیح داد: این دستورالعمل جدید نیست و  طبق آنچه در پروانه نمایش ذکر شده بخشی از صیانت مجوز و هنرمندان برعهده مدیران سالن‌هاست ولی وظیفه اصلی صدور مجوز به عهده اداره کل است و این بخشنامه به شکلی مرور مقرارات قبلی بود، بویژه آنکه شاید برخی مدیران جدید به آن واقف نبودند. در این بین مدیران سالن‌ها انتقاد داشتند که در فرم‌های ارسالی برای صدور مجوز باید تعهد بدهند.

 

این انتقاد وارد بود و گفتم آن را اصلاح کنند چون مسئولیت به دوش مدیران سالن‌ها می‌افتاد و ما نمی‌خواهیم وظیفه شورای نظارت را به دوش مدیران محول کنیم، با این حال مدیران سالن‌ها هم وظایفی در قبال اداره کل و نیز هنرمندان دارند که در یک تعامل، همه ما برای صیانت از کار هنرمندان تلاش می‌کنیم و وظایف خود را انجام می‌دهیم.

 

او در این بخش با تاکید براینکه تعامل با خانه تئاتر، هنرمندان و مدیران سالن‌ها به بهبود وضعیت می‌تواند کمک کند، گفت: معتقدم اگر در چارجوب قانون عمل کنیم هیچ نهاد بیرونی مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی وقتی تیزری فاقد مجوز منتشر می‌شود منجر به آسیبی برای تئاتر می‌شود و وقتی یک گروه نمایشی به اصلاحات مدنظر شورای نظارت کم‌توجهی می‌کند آسیبش به تئاتر وارد می‌شود، یا وقتی گروهی تمرین می‌کند و بعد می‌گوید بیایید بازبینی، دچار مشکل می‌شود چون متن مصوب نشده است.

 

کرمی سپس به دیدارش با هیات مدیره خانه تئاتر اشاره کرد که در آن جلسه درباره نمایش‌های مختلف صحبت شده و در پاسخ به این دیدگاه که انتظار می‌رفت پس از توییت وزیر ارشاد درباره تئاتر لاکچری، واکنش خاصی داشته باشد، گفت: ما تذکر مکتوب دادیم (نمایش بینوایان) و به دو تهیه‌کننده آن هم تعهد مکتوب دادیم، یعنی طبق قانون مسئله در شورای مرکزی مطرح شد و به هرحال آنچه از جهت قانونی می‌توانستیم انجام بدهیم را انجام دادیم.

 

مشکل بزرگ من اعتبار است

وی در بخش پایانی این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که چه توضیحی برای نگرانی‌های اهالی تئاتر دارد چرا که در محافل تئاتری شنیده می‌شود با توجه به استقبالی که از حضور او در اداره کل هنرهای نمایشی شد انتظار یک مدیریت مقتدرانه وجود داشت، بیان کرد: من از میان جامعه هنرمندان تئاتر انتخاب شدم و این انتخاب با استقبال هم روبرو شد. طبیعی است که انتظار از من زیاد باشد ولی خود من هم یک نگرانی بزرگ دارم. متاسفانه بزرگترین مشکل من در حال حاضر مسئله اعتبار تئاتر است و در این بخش دچار مشکلاتی شده‌ایم و اعتبارمان محدودتر شده است.

 

شهرام کرمی افزود: تئاتر برای گسترش و توسعه و اینکه گروه‌های نمایشی کار خود را درست پیش ببرند نیاز به حمایت دارد و حمایت هم به این معناست که اعتبار و بودجه خوبی صرف گروه‌ها بشود. اگر می‌خواهیم از تئاتر لاکچری فاصله بگیریم و از گروه های مستقل حمایت کنیم اولین شرطش این است که درست حمایت کنیم.

 

یکی از بزرگترین دغدغه‌های من که کارم را دچار مشکل کرده و شاید نتوانسته‌ام خیلی اتفاقات را پیش ببرم همین بوده است. امیدوارم وزیر محترم با توجه به اینکه نسبت به گسترش تئاتر لاکچری ابراز نگرانی کردند، حداقل کمک کنند تا اعتبارات تئاتر به موقع پرداخت شود یا افزایش یابد، چون تعداد مخاطب در تئاتر محدود است و گردش مالی محدودی دارد و حتی اگر مردم هم حمایت کنند یک گروه در سالن‌های کوچک هم نمی‌تواند حتی یک دهم هزینه‌های خود را تامین کند. این مهم‌ترین دغدغه من است و در شرایط فعلی با توجه به اعمال تحریم ‌ها اعتبارات دولت کم شده و گرنه مشکلات دیگر به نظرم قابل حل است و هنرمندان تئاتر هم کم توقع هستند و با اخلاص کار می‌کنند و با کمترین امکانات می‌شود اتفاقات خوبی را شکل داد.

 

 

  • 16
  • 3
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
علی نصیریان بیوگرافی علی نصیریان؛ پیشکسوت صنعت بازیگری ایران

تاریخ تولد: ۱۵ بهمن ۱۳۱۳

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر، نویسنده و کارگردان

آغاز فعالیت: ۱۳۲۹ تاکنون

تحصیلات: دانش آموخته مدرسه تئاتر در رشته هنرپیشگی

ادامه
پاوان افسر بیوگرافی پاوان افسر بازیگر تازه کار سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۲۷ تیر ۱۳۶۳ 

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر 

آغاز فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

تحصیلات: لیسانس رشته ی مدیریت بازرگانی

ادامه
امین پیل علی بیوگرافی امین پیل علی بازیکن تازه نفس فوتبال ایران

تاریخ تولد: ۱۷ دی ۱۳۸۱

محل تولد: گیلان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک

تیم: تیم ملی فوتبال ایران

شماره پیراهن: ۱۵

ادامه
ابوطالب بن عبدالمطلب زندگینامه ابوطالب بن عبدالمطلب پدر امام علی (ع)

تاریخ تولد: ۳۵ پیش از عام‌الفیل

محل تولد: مکه

دیگر نام ها: عبدالمطلب، عبدالمناف، عمران

دلیل شهرت: رئیس قبیله بنی هاشم، پدر امام علی (ع)، عمو و حامی حضرت محمد (ص)

درگذشت: سال دهم بعثت

آرامگاه: مکه در گورستان ابوطالب

ادامه
رودریگو هرناندز بیوگرافی «رودریگو هرناندز»؛ ستاره ای فراتر از یک فوتبالیست | هوش و تفکر رمز موفقیت رودری

تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶

محل تولد: مادرید، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست 

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: منچسترسیتی

قد: ۱ متر ۹۱ سانتی متر

ادامه
موسی التماری بیوگرافی موسی التماری بازیکن فوتبال اردنی

تاریخ تولد: ۱۰ ژوئن ۱۹۹۷

محل تولد: امان، اردن

حرفه: فوتبالیست

باشگاه کنونی: باشگاه فوتبال مون‌پلیه فرانسه

پست: مهاجم

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
اوسمار ویرا بیوگرافی اوسمار ویرا سرمربی تیم پرسپولیس

تاریخ تولد: ۳ ژوئیه ۱۹۷۵

محل تولد: ریو گرانده دو سول ، برزیل

حرفه: سرمربی تیم فوتبال

باشگاه کنونی: پرسپولیس

آغاز فعالیت: سال ۱۹۹۴

ادامه
اوستون ارونوف بیوگرافی اوستون ارونوف بازیکن فوتبال ازبکی در تیم های ایرانی

چکیده بیوگرافی اوستون ارونوف

نام کامل: اوستون رستم اوگلی اورونوف

تاریخ تولد: ۱۹ دسامبر ۲۰۰۰

محل تولد: نوایی، ازبکستان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک تهاجمی

باشگاه کنونی: پرسپولیس

ادامه
اکرم عفیف بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن برتر تیم ملی قطر

تاریخ تولد: ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶

محل تولد: دوحه، قطر

حرفه: فوتبالیست

پست: وینگر

باشگاه کنونی: السد قطر

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های آنشرلی

دیالوگ های آنشرلی در این مقاله از سرپوش به بررسی جذابیت های دیالوگ های آنشرلی در سینما و تئاتر می‌پردازیم. آنشرلی، با تاریخچه‌ای غنی در حوزه فرهنگ و هنر، دارای دیالوگ‌هایی است که علاوه بر ارتقاء داستان، به عنوان نمونه‌هایی برجسته از زبان هنری در این صنایع شناخته می‌شوند. اثر آنشرلی  کتاب "آنشرلی" نوشته لوسی ماد مونتگمری، داستان دختری به نام آن شرلی است که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. آن شرلی دختری کنجکاو، مهربان و خلاق است که با دیالوگ های خود، شخصیتی دوست داشتنی و ماندگار در ذهن خوانندگان ایجاد کرده است. انیمیشن آنشرلی انیمیشن "آنشرلی" که در سال ۱۹۷۹ در ژاپن ساخته شده است، اقتباسی از رمان "آن در گرین گیبلز" نوشته لوسی ماد مونتگمری است. این انیمیشن، داستان دختری به نام آن شرلی را روایت می کند که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. شخصیت های آنشرلی شخصیت های اصلی انیمیشن آنشرلی عبارتند از: آن شرلی: دختری کنجکاو، مهربان و خلاق که با موهای قرمز و شخصیت دوست داشتنی خود، یکی از محبوب ترین شخصیت های ادبیات کودکان است. مریلا کاترین کاتبرت: خواهر بزرگ تر ماتیو کاتبرت که با برادرش در مزرعه گرین گیبلز زندگی می کند. مریلا زنی سخت کوش و جدی است که در ابتدا از حضور آن شرلی در خانه خود خوشحال نیست. ماتیو کاتبرت: برادر کوچک تر مریلا که مردی مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیانا براری: دختر همسایه کاتبرت ها که با آن شرلی دوست می شود. دیانا دختری مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیالوگ های انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، از این قرار است که آن شرلی، دختری یتیم که در یتیم خانه بزرگ شده است، توسط خواهر و برادری به نام های مریلا و ماتیو کاتبرت به فرزندخواندگی پذیرفته می شود. مریلا و ماتیو، آن شرلی را برای کمک به انجام کارهای خانه و مزرعه می خواهند. آن شرلی، با موهای قرمز آتشین و شخصیت دوست داشتنی خود، به سرعت با مریلا و ماتیو و همچنین با همسایه آنها، دیانا براری، دوست می شود. آن شرلی، با ماجراجویی ها و شیطنت های خود، زندگی کاتبرت ها را زیر و رو می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه از زندگی لذت ببرند. نکات مثبت آنشرلی انیمیشن آنشرلی، از جمله انیمیشن های ماندگار و خاطره انگیزی است که با داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله نکات مثبت این انیمیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: - داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، داستانی جذاب و پرکشش است که مخاطبان را از ابتدا تا انتها درگیر خود می کند. - شخصیت های انیمیشن آنشرلی، از جمله آن شرلی، مریلا، ماتیو و دیانا، شخصیت هایی دوست داشتنی هستند که مخاطبان با آنها ارتباط برقرار می کنند. - انیمیشن آنشرلی، پیام های مثبتی مانند اهمیت خانواده، دوستی و امید را به مخاطبان خود منتقل می کند. دیالوگ های شخصیت آنشرلی دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بیانگر شخصیت او هستند. او دختری کنجکاو و ماجراجو است که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید است. این ویژگی در دیالوگ های او به وضوح دیده می شود. برای مثال، در یکی از دیالوگ ها، آنشرلی از معلم خود می پرسد: "حتی اگر دنیا بد باشد، همیشه چیزهای خوب هم وجود دارد." " تصور اینکه شما یک ملکه هستید واقعا عالی است. شما بدون هیچ گونه ناراحتی از آن لذت می برید و هر زمان که بخواهید می توانید از ملکه بودن دست بردارید، کاری که در زندگی واقعی نمی توانید انجام دهید." "این یک چیز خوب در مورد این جهان است ... همیشه بهارهای بیشتری وجود دارد." "وقتی فکر می‌کنم قرار است اتفاق خوبی بیفتد، به نظر می‌رسد که بر روی بال‌های انتظار پرواز می‌کنم. و سپس اولین چیزی که متوجه می شوم با یک ضربت به زمین می افتم. اما واقعاً ماریلا، قسمت پرواز تا زمانی که ادامه دارد با شکوه است... مثل اوج گرفتن در غروب خورشید است. من فکر می‌کنم که تقریباً تاوان ضربه را می‌پردازد." "خب، نمی توان یکدفعه عادت دختر بچه بودن را کنار گذاشت." "شاید... شاید... عشق به طور طبیعی از یک دوستی زیبا آشکار شد، مانند گل رز طلایی که از غلاف سبزش می لغزد."  "این یک ایده دوست داشتنی است، دایانا؛ زندگی کردن به گونه ای که نامت را زیبا کنی، حتی اگر در آغاز زیبا نبود... آن را در افکار مردم برای چیزی آنقدر دوست داشتنی و دلپذیر قرار می دهد که هرگز به تنهایی به آن فکر نمی کنند." "شاید، به هر حال، عاشقانه مانند یک شوالیه که سوار اسب می‌شود، با شکوه و هیاهوی وارد زندگی انسان نشده باشد. شاید مثل یک دوست قدیمی از راه‌های آرام به سمت آدم خزید..." "خب، همه ما اشتباه می کنیم، عزیزم، پس فقط آن را پشت سر بگذار. ما باید از اشتباهات خود پشیمان باشیم و از آنها درس بگیریم، اما هرگز آنها را با خود به آینده منتقل نکنیم." "من معتقدم که زیباترین و شیرین ترین روزها، روزهایی نیستند که در آن اتفاقات بسیار باشکوه یا شگفت انگیز یا هیجان انگیزی رخ دهد، بلکه فقط روزهایی هستند که لذت های کوچک ساده ای را به ارمغان می آورند و به آرامی یکدیگر را دنبال می کنند، مانند مرواریدهایی که از یک رشته می لغزند." "من از دوستی بسیار سپاسگزارم. زندگی را بسیار زیبا می کند." "این بدترین دوران بزرگ شدن است و من در حال درک آن هستم. چیزهایی که در دوران کودکی خیلی می‌خواستی، وقتی به آنها دست پیدا می‌کردی، به نظرت چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند." "آیا خوب نیست که فکر کنیم فردا روز جدیدی است که هنوز هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد." دیالوگ های ماندگار آنشرلی "این خیلی خوب است که در مورد غم ها بخوانید و تصور کنید که قهرمانانه از طریق آنها زندگی می کنید، اما وقتی واقعاً آنها را دارید، خیلی خوب نیست" "خیلی آسان است که شرور باشی بدون اینکه بدانی." "اما واقعاً ماریلا، نمی‌توان در چنین دنیای جالبی برای مدت طولانی غمگین ماند، می‌تواند؟" "زندگی ارزش زیستن را دارد تا زمانی که خنده در آن باشد." "تجربه من این بوده است که شما تقریباً همیشه می توانید از چیزهایی لذت ببرید، اگر تصمیم خود را محکم بگیرید که این کار را انجام دهید." "دنیای قدیمی عزیز تو بسیار دوست داشتنی هستی و من خوشحالم که در تو زنده هستم." "چرا مردم باید برای دعا زانو بزنند؟ اگر واقعاً می خواستم دعا کنم به شما می گویم که چه کار می کردم. من به تنهایی یا در جنگل های عمیق و عمیق به یک میدان بزرگ بزرگ می رفتم و به آسمان - بالا - بالا - بالا - به آن آسمان آبی دوست داشتنی نگاه می کردم که انگار پایانی برای آن وجود ندارد. آبی بودن و سپس من فقط یک دعا را احساس می کنم." "این یکی از مزایای سیزده سالگی است که شما خیلی بیشتر از زمانی که فقط دوازده ساله بودید می دانید" "تا زمانی که نمردی هرگز از غافلگیر شدن در امان نیستی" "کیک‌ ها یک عادت وحشتناک دارند که وقتی می‌ خواهید خوب باشند بد می‌ شوند" "آنه تمام عاشقانه هایت را رها نکن اندکی از آن چیز خوبی است البته نه زیاد اما کمی از آن را حفظ کن" دیالوگ های زیبای آنشرلی سخن پایانی درباره دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بخشی از جذابیت این شخصیت دوست داشتنی هستند. این دیالوگ ها، شخصیت، امید، خوش بینی و عشق به طبیعت آنشرلی را به خوبی بیان می کنند. گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش