جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۱:۵۳ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ کد خبر: ۱۴۰۰۰۵۱۶۲۲
هنرهای تجسمی

هفت اثر چهاردهمین حراج تهران میلیاردی شدند/ ۴۲ میلیارد تومان مجموع فروش این دوره

چهاردهمین حراج تهران,حراج آثار هنری در تهران
چهاردهمین حراج تهران برای چکش خوردن ۱۲۰ اثر هنری، با تاخیر ۴۰ روزه، برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چهاردهمین حراج تهران عصر پنجشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰ کار خود را با چکش زدن ۱۲۰ اثر هنری با اجرای حسین پاکدل در هتل پارسیان آزادی آغاز کرد.

بر این اساس، حراج تهران قرار بود در تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شود اما به دلیل مواجه شدن با پیک چهارم کرونا، نزدیک ۴۰ روز عقب افتاد. به گفته روابط عمومی این رویداد  که چرا این دوره حراج تهران در دهه اول محرم برگزار می‌شود، اعلام کرد که مجوز برگزاری این دوره حراج تهران نیز همچون دوره‌های گذشته توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است و ایرادی را متوجه برگزاری ندانست. محمود نورایی همچنین اضافه کرد: با توجه به افزایش محدودیت‌های کرونایی، حراج با توجه به تعهد اجتماعی خود خیلی از کارهای فنی را انجام داده تا حجم حضور کم و شرایط آنلاین نیز برای خریداران فراهم شود.

حراج چهاردهم با اثر «پازل عشق» از هادی روشن‌ضمیر که با قیمت پایه ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان عرضه شده بود، با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر بعدی متعلق به احمد آریامنش با عنوان «علف‌ها بی‌واسطه با خدا سخن می‌گویند» بود که با قیمت ۹۵ میلیون تومان فروش رفت.

تابلوی نقاشی بدون عنوان فریدون امیدی نیز با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر بدون عنوان از مجموعه کرامت انسانی محمود زنده‌رودی با قیمت یک میلیارد و صد میلیون تومان فروش رفت.

محمود زنده‌رودی از چهره‌های شاخص در زمینه نقاشی خط معاصر و هنرمندی پرکار در چند دهه اخیر است. آثار زنده‌رودی بیانگر جست‌وجویی فنی و هنرمندانه در به‌کارگیری عنصر خط فارسی در گستره نقاشی مدرنیستی است. آثار وی در حراج تهران معمولاً با قیمت‌های بالا فروخته می‌شود.

اثر بدون عنوان کوروش قاضی‌مراد با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر بدون عنوان غلامرضا ماهرویی نیز با قیمت ۴۲ میلیون تومان فروخته شد.

اثر حجمی علیرضا آستانه از مجموعه باغ مجسمه، ۳۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی «به یاد ممیز» از ابراهیم حقیقی نیز با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر بدون عنوان داور یوسفی نیز ۹۵ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی بدون عنوان حسین شاه‌طاهری ۱۹۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی رنگ روغن احمد مرشدلو ۳۰۰ میلیون تومان فروش رفت.

تابلوی «عروس شهر» از شهرام کریمی ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

چهاردهمین حراج تهران,حراج آثار هنری در تهرانتابلوی حسن روح‌الامین ۳۸۰ میلیون تومان فروخته شد

تابلوی نقاشی حسن روح الامین با عنوان «عادیات» با قیمت ۳۸۰ میلیون تومان چکش خورد.

عنوان این اثر برگرفته از نام یکی از سوره‌های قرآن کریم است. سوره «عادیات» صدمین سوره و از سوره‌های کوچک قرآن است که یازده آیه دارد و با قسم آغاز می‌شود. نام سوره از آیه اول آن گرفته شده و به معنای قسم به دوندگان و تیز تک‌هاست. این سوره به جهادگران و زنده‌شدن مردگان در روز قیامت می‌پردازد و از ناسپاسی انسان سخن می‌گوید. روح‌الامین آثارش را نه بر اساس تجسم و خیال فردی، بلکه با استناد به آیات و روایات تاریخی خلق می‌کند. به همین جهت خوانش آثارش نیازمند آگاهی از این روایات است. چنان که در اثر پیش‌رو نیز سوارانی در خال تاخت و حرکت دیده می‌شوند و تزئینات اسب‌ها و لباس سوارکاران ملهم از فرهنگ اسلامی صدر اسلام است.

در ادامه تابلوی نقاشی «جدال» اثر نیلوفر قادری‌نژاد ۱۵۰ میلیون تومان فروش رفت.

اثر حجمی امیرمسعود اخوان‌جم با عنوان «معضل انسان» نیز که با قیمت پایه ۵۰۰ میلیون تومان عرضه شده بود، با همان قیمت به فروش رسید.

مجسمه «فلوت‌نواز» رضا امیریاراحمدی نیز با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان فروش رفت.

مجسمه پتینه برنز قدرت‌الله عاقلی از مجموعه عجایب‌الخلایق نیز ۷۵ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی نقاشی بدون عنوان امین نورانی به قیمت ۷۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر دو لته ای داریوش قره زاد ۸۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر نقاشی رنگ‌روغن روی بوم قاسم حاجی‌زاده که بدون‌عنوان در حراج حضور داشت، ۱۱۰ میلیون تومان فروش رفت.

تابلوی بدون عنوان شنتیا ذاکرعاملی که با قیمت ۶۰ میلیون تومان عرضه شده بود، با همان قیمت ۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی نقاشی «اسید آمینه» اثر وحید چمانی که رنگ‌روغن و جوهر روی بوم است، نیز ۲۲۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر بدون‌عنوان از مجموعه دوتایی‌های سمیرا اسکندرفر نیز ۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی اکرلیک روی بوم و بدون عنوان شیده تامی ۱۸۰ میلیون تومان فروش رفت.

اثر بعدی متعلق به احمد امین نظر بود ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی «از شالیزار» کریم نصر که با قیمت پایه ۱۰۰ میلیون تومان عرضه شده بود، ۱۱۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر بدون عنوان فرشید ملکی نیز ۲۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی نقاشی بدون عنوان کیومرث هارپا با قیمت ۸۰ میلیون تومان فروش رفت.

تابلوی عکس بدون عنوان جمشید بایرامی ۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

در ادامه اثری بدون عنوان از مجموعه «در گذر زمان» اثر سمیرا علیخانزاده ۳۲۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر ویدیو اینستالیشن (تلویزیون و دستگاه نمایش ویدیو) از سیمین کرامتی با عنوان «موسیقی و گل» با قیمت ۵۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر بعدی متعلق به محمود بخشی با عنوان «فیلتر» از مجموعه دیوار بهمن بود که با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان فروش رفت. این اثر از ورق‌گالوانیزه تهیه شده است و تک نسخه است.

اثر ویدیو اینستالیشن (جعبه‌ی چوبی، لایت‌باکس، انیمیشن و دستگاه نمایش ویدیو) اثر علی اتحاد با عنوان «خانه خیال» به قیمت ۸۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر حجمی با عنوان «شعر سخت» از فرهاد فزونی که چنس آن از استیل ضدزنگ، چوب و پلاستیک است، به قیمت ۳۸ میلیون تومان فروخته شد.

اثر حجمی بدون عنوان از مجموعه در ستایش ابزار اثر امیر معبد که جنسش از برنز و بتون است، با قیمت ۳۲۰ میلیون تومان فروش رفت.

اثر بعدی متعلق بود به امیرنصر کم‌گویان که سه‌گانه ۱ از مجموعه تا ۱۳ هرتز نام داشت و حکاکی روی فولاد ضد زنگ بود. این اثر ۸۵ میلیون تومان چکش خورد.

در چهاردهمین حراج تهران، آثاری که مشترک نیز هستند، عرضه شده‌اند که اولین آنها اثری با عنوان «پیرامون تهی» از علیرضا امتیاز و ساغر خاکدان بود. این اثر حجمی که جنسش از فیبر کربن، رزین و استیل است، ۱۴۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر بدون‌عنوان از مجموعه سایه روشن که جنسش از ورق پلی‌کربنات شفاف، آلومینیوم و نور و از محمدحسین عماد است، نیز ۷۰۰ میلیون تومان فروخته شد. این اثر که تک‌نسخه است، در کتاب «منتهای کمال نقصان است، درباره محمدحسین عماد» (ص ۷۱)، انتشارات ۰۰۹۸۲۱ (۱۳۹۸) به چاپ رسیده است.

تابلوی رنگ روغن روی بوم از مجموعه ابرکان از پی‌بک ۳۰۰ میلیون تومان فروش رفت.

تابلوی نقاشی «۱۴۰۰» اثر ساغر مسعودی ۴۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر حمید فاتح با عنوان «زاغ‌های تباه» از مجموعه سیگورات ۴۰ میلیون تومان چکش خورد. این اثر از سیگار و آیینه روی تخته تهیه شده است.

تابلوی «گنبد آبی» اثر وای. زی. کامی (کامران یوسف زاده) که ترکیب‌مواد روی کتان است، به مبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

حسین پاکدل در اینجای حراج، با اندوه یاد علی سلیمانی و علی مرادخانی که بر اثر کرونا درگذشتند، گرامی داشت و اعلام کرد که خدا کند به مرگ عادت نکنیم.

یکی از آثار بیتا وکیلی از مجموعه ایران که رنگ‌روغن و اشیای فلزی روی بوم است، ۲۶۰ میلیون تومان فروش رفت. این اثر در سال ۱۳۹۵ نیز در ششمین حراج تهران ارایه شده است.

اثر بدون‌عنوان از مجموعه تن‌ها از مجتبی تاجیک نیز ۴۶۰ میلیون تومان چکش خورد.

مجسمه برنزی «سوگلی شاه» اثر کوروش گلناری ۲۰۰ میلیون تومان فروش رفت.

تابلوی عکس بدون‌عنوان از مجموعه «او می‌رود دامن‌کشان» از رضا کیانیان ۱۵۰ میلیون تومان چکش خورد.

چهاردهمین حراج تهران,حراج آثار هنری در تهرانعکسی از رضا کیانیان که ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد

تابلوی عکس «والفجر مقدماتی» اثر سعید صادقی ۱۲۰ میلیون تومان چکش خورد.

عکس حاضر در نگاه نخست تصویری آشنا و مکرر از حرکت و اعزام سربازان به سوی یک عملیات جنگی است. عکاس آشکارا نگاهی همدلانه و همراه با تصویر دارد که نتیجه مشارکت تنگاتنگ او با موضوع جنگ بوده است. با تأملی بر مجموعه عکس‌های جنگ صادقی می‌توان باور داشت که عکاس زمانی به بهترین عملکرد خود رسیده که کیفیت منحصربه‌فرد این رسانه را به انجام رسانده و آن بازنمایی دنیای واقعی پیرامونش در مناطق جنگی است.

تابلوی بدون عنوان کاظم چلیپا که سال ۱۳۹۹ خلق شده است، ۱۱۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی عکس بدون عنوان از مجموعه سفید برفی اثر عباس کیارستمی که تک نسخه است، با قیمت ۸۵۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی عکس مهدی مقیم‌نژاد با عنوان «تاریخ من (شماره ۹)» از مجموعه تاریخ یافت شده ۴۰ میلیون تومان فروش رفت.

اثر بدون‌عنوان از مجموعه منطقه ممنوعه از محمد خلیلی نیز ۷۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر بعدی متعلق به کتایون مقدم با عنوان «ساحل خزر از مجموعه درهم تنیدگی» بود که ۸۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر بعدی به مرتضی گودرزی هنرمند نقاش انقلابی با عنوان «فریاد» بود. این تابلوی نقاشی که ترکیب مواد روی بوم بود، ۶۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر بدون‌عنوان از مجموعه آب، باد، خاک، آتش متعلق به رضا لواسانی نیز ۵۵۰ میلیون تومان فروش رفت. این اثر در نوامبر ۲۰۰۸ در حراج بونامز دوبی ارایه شده است.

تابلوی «عروسک ها» اثر سیامک عزمی نیز که در دوره گذشته نیز با یکی دیگر از تابلوهایش حضور داشت، ۴۴۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی نقاشی از مجموعه طبیعت بی‌جان اثر رضا بهاروند در چهاردهمین حراج تهران ۱۳۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی نقاشی «وارونگی انکار» اثر محمد طباطبایی ۱۵۰ میلیون تومان فروش رفت.

اثر بعدی متعلق به صادق تیرافکن با عنوان «جمعیت ۹» بود که ۱۸۰ میلیون تومان فروخته شد.

صادق تیرافکن در مجموعه‌عکس‌های «جمعیت» با نمایش تراکم آدم‌ها بر پس‌زمینه‌ای از تصاویر انتزاعی، نمادهای تصویری ایرانی و مذهبی، تصویری غیرمتعارف از مضمون جمعیت در عصر حاضر را ارایه کرده است. او در این حضور به هم فشرده افراد آشنای جامعه به ترکیب یا تضادی با تصاویر و مفاهیم سنتی می‌رسد. در اثر حاضر همنشینی آدم‌ها با نقش‌ها و رنگ‌های آیینه‌کاری‌های سنتی نمادها و خاطره‌هایی را در ذهن مخاطب زنده می‌کند.

تابلوی نقاشی «روز و شب را می‌شمارم، روز و شب» اثر رضا درخشانی که در این دوره حراج با دو اثر حضور دارد، ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد تا یکی دیگر از آثار چند میلیاردی حراج تهران نام بگیرد.

درخشانی در خلق تابلوهای نقاشی خود، بداهه‌پردازی می‌کند و بدین طریق با ورود به ساحت شهودگرایانه هنر، اتفاق و حادثه ناخواسته را در شکل‌گیری اثر دخیل می‌کند که هم وابسته به نگرش‌های مدرنیستی است و هم از آن گرایی و شهود شرق‌گرایانه برخوردار است.

اثر پیش‌رو به مجموعه شب و روز و درختان انجیر تعلق دارد. در این مجموعه، هنرمند از دو وجه مشترک در خلق آثار مجموعه استفاده کرده است؛ نخست آن‌که تمامی مجموعه از دو لته تشکیل شده‌اند که فرم‌های مختلف گیاهی را مجسم می‌کنند؛ این دو لته بودن بر نگرش دوگانگی شرق‌گرایانه شکل گرفته است و دوم آن‌که هر لته به لحاظ رنگی، عکس لته روبه‌روست؛ یعنی جای رنگ در فضای مثبت و منفی یکی، در دیگری جابه‌جا می‌شود. با این حال دو تابلو به لحاظ فرمی مکمل نیستند و نوعی قرینه در بی‌قرینگی در اثر دیده می‌شود که تابلو را به لحاظ کلی پویا می‌کند.

چهاردهمین حراج تهران,حراج آثار هنری در تهران«ما، رزها» ۴.۲ میلیارد تومان فروخته شد

در ادامه حراج اثر رنگ‌روغن روی بوم بدون عنوان علیرضا آسانلو ۲۰۰ میلیون تومان فروش رفت.

تابلوی دو لته ای بدون عنوان از محمود آزادنیا ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

مجسمه برنز و فایبر گلاس با عنوان «اسب» از مجموعه شطرنج اثر حامد رشتیان ۱۶۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر حجمی بدون عنوان بیژن نعمتی شریف ۳۴۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی نقاشی «جزیره دکارت» اثر نزار موسوی‌نیا ۱۲۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی نقاشی بدون عنوان اثر امید حلاج ۸۵ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی اکریلیک روی بوم بدون عنوان اثر علی نصیر ۴۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

«امپراتور مطرود» واحد خاکدان که در هشتمین حراج تهران نیز در سال ۱۳۹۶ عرضه شده بود، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان چک خورد.

آثار واحد خاکدان به‌خصوص به خاطر کیفیت بازنمایی بسیار واقع‌نمای آن، در سال‌های اخیر به شکل فزاینده‌ای مورد توجه قرار گرفته و از مارکت رو به رشدی برخوردار بوده‌اند. در این کیفیت شگفت‌انگیز جنبه‌های مفهومی و معناشناختی کار وی برجسته‌تر شده و حالا او با قدرت تکنیکی فوق‌العاده، پیوسته آثار خیره‌کننده‌ای را خلق می‌کند که هرچه بیشتر به زبان هنر معاصر نزدیک می‌شوند.

تابلوی «عروسی صمد آقا» رضا بانگیز که در سال ۱۳۹۸ خلق شده است، به حد نصاب نرسید و فروش نرفت.

تابلوی «خاطرات از دست‌رفته» اثر سعید احمدزاده ۷۰ میلیون تومان فروش رفت.

اثر بدون عنوان حامد صدرارحامی که رنگ روغن روی بوم است، ۱۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر دو لته ای «پارلمان» اثر مهرداد محب‌علی ۸۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر ویدیو اینستالیشن (فیلم، شن و دستگاه نمایش ویدیو) با عنوان «گنج قارون ۲۴ ساعته» اثر امیر راد که اولین نسخه از ۳ نسخه آن است، ۴۸ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی نقاشی بدون عنوان الهه حیدری ۲۶۰ میلیون تومان فروش رفت.

مجسمه فایبرگلاس و اکریلیک بدون عنوان اثر بیتا فیاضی نیز ۴۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی نقاشی بدون عنوان عبدی اسبقی ۱۱۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر «شادی تعطیله» بهمن نیکو ۹۵ میلیون تومان فروخته شد.

نقاشی رنگ روغن روی بوم بدون عنوان فرامرز خانی ۵۰ میلیون تومان چکش خورد.

نقاشی اکریلیک روی بوم اثر مرتضی اسدی دیگر هنرمند انقلابی نیز که بدون عنوان عرضه شده بود، ۸۰ میلیون تومان چکش خورد.

از این هنرمند، دو اثر در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۶ در حراج تهران عرضه شده بود.

اثر حجمی سهند حسامیان با عنوان «تویزه II» که با فولاد ساخته شده است، ۶۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر حجمی آهنی ایمان صفایی که بدون‌عنوان از مجموعه کوچه است، ۱۵۰ میلیون تومان فروش رفت.

تابلوی نقاشی بدون عنوان اثر عذرا عقیقی بخشایشی ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر نقاشی اکریلیک بدون عنوان از گلناز فتحی نیز ۵۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی بدون عنوان رنگ‌روغن و اکریلیک روی بوم اثر علیرضا کرمی ۱۹۰ میلیون تومان فروش رفت.

نقاشی «ابر وحشی» اثر حسین صدری نیز با قیمت ۶۵ میلیون تومان به فروش رسید.

اثر بدون عنوان از مجموعه «سایه‌های عدن» از آزاده رزاق دوست ۱۱۰ میلیون تومان فروش رفت. این اثر در سال ۱۳۹۵ در نمایشگاه «دستورالعملی برای شعر» گالری معاصر سوفیا در لندن به نمایش درآمده است.

اثر بدون عنوان حمید پازوکی ۸۵ میلیون تومان فروخته شد.

اثر بدون عنوان فریدون آو که ترکیب مواد روی پارچه است نیز ۴۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

در چهاردهمین حراج تهران، فرهاد مشیری با تابلوی «ما، رزها» حضور دارد که این اثر با برآورد ۴ میلیاردی یکی از بالاترین قیمت‌های ارائه شده درا ین دوره حراج بود. این اثر که چاقو و کریستال روی بوم است، ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

این تابلو همچنین در دسامبر ۲۰۱۹ در حراج کریستیز دوبی ارایه شده است.

اثر مریم عابدی با عنوان «ستون‌هایی از دوخت III» که رنگ روغن و نوار چسبانده شده روی بوم است، ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی نقاشی بدون عنوان هادی هزاوه‌ای ۱۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر «قرقاول» مهدی فرهادیان که اکریلیک روی بوم است، ۳۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر بعدی نیز که تابلوی «منطق الطیر» نام داشت و گواش و اکریلیک روی پارچه چسبانده شده روی فیبر بود، اثری مشترک از عباس شهسوار و مریم آیین بود و ۲۲۰ میلیون تومان فروش رفت.

تابلوی نقاشی «از مجموعه محدوده امن» اثر حامد صحیحی ۸۵ میلیون تومان فروخته شد.

اثر محمد فاسونکی با عنوان «خاطره بوسنی (گودال مرگ)» ۳۶۰ میلیون تومان فروخته شد. این اثر در کتاب «نقاشی‌های محمد فاسونکی» به اهتمام نادر طبسیان (ص ۳۸)، انتشارات ماه‌ریز (۱۳۸۵) به چاپ رسیده است.

تابلوی قاسم محمدی با عنوان «رویاها دور از ما بازی می‌کنند» ۵۰ میلیون تومان فروش رفت.

تابلوی بدون عنوان امیرحسین زنجانی ۱۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر بدون عنوان مصطفی گودرزی نیز که با قیمت ۵۰ میلیون تومان عرضه شده بود، با قیمت ۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر بدون عنوان حمید رضا اندرز ۶۵ میلیون تومان فروخته شد.

دومین اثر رضا درخشانی با عنوان «هجرت طلایی» که ترکیب مواد روی بوم است، یک میلیارد و صد میلیون تومان فروخته شد. اثر قبلی درخشانی در این حراج، ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

مجسمه برنز و سنگی بهروز دارش که بدون عنوان عرضه شده بود، ۲۹۰ میلیون تومان چکش خورد. نسخه بزرگ‌تری از این اثر در خانه هنرمندان ایران نگهداری می‌شود.

چهاردهمین حراج تهران,حراج آثار هنری در تهران«بندبازها» ۱.۴ میلیارد تومان چکش خورد

مجسمه برنزی بدون عنوان بهداد لاهوتی در این حراج با قیمت ۳۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی بدون عنوان نصرت‌الله مسلمیان ۳۲۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی نقاشی «بندبازها» اثر آویش خبره زاده که در سال ۱۳۸۷ خلق شده است، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروش رفت.

این اثر در اکتبر ۲۰۱۳ در حراج کریستیز (آنلاین) ارایه شده است.

عکس «جاده‌ها» اثر سعید فلاح‌فر نیز ۳۸ میلیون تومان فروش رفت.

نقاشی بدون عنوان علی مشهدی الاصل نیز ۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر حجمی کامبیز صبری بدون‌عنوان از مجموعه «تا جایی که به‌یاد دارم» به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

این اثر از جنس پلی‌کربنات، پلکسی‌گلاس و آیینه است و یک نسخه از آن موجود است که در سال ۱۴۰۰ خلق شده است.

اثر جواد نوبهار با عنوان «شکارگاه امن از مجموعه خنجرها سایه ندارند» ۸۵ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی بدون عنوان فرخ مهدوی که ترکیب مواد روی بوم است، ۳۰۰ میلیون تومان فروش رفت.

اثر محمدعلی بنی اسدی با عنوان «در جست‌وجوی آرامش» ۹۵ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی بدون عنوان آنه محمد تاتاری که چاپ باتیک و کلاژ روی پارچه چسبیده شده روی بوم است، ۱۲۰ میلیون تومان فروش رفت. این اثر در سال ۱۳۹۶ در هشتمین حراج تهران ارایه شده است.

اثر بعدی متعلق به رضوان صادق‌زاده با عنوان «آبتنی‌کردن شیرین» بود که ۱۷۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر نقاشی «حضور» از محمد فدوی ۸۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی علی ندایی با عنوان «تنها مردگان پایان جنگ را دیده‌اند» که رنگ روغن روی بوم است، ۱۲۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر بدون عنوان مریم سالور، اثر بعدی بود که از خاک، کاغذ، جوهر و قلع روی بوم تهیه شده است و با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر بدون عنوان حسین چراغچی ۶۵ میلیون تومان فروش رفت.

تابلوی نقاشی بهنوش فروتن بدون‌عنوان از مجموعه سکوت، ۶۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی بدون عنوان اکریلیک روی بوم اثر سیاوش مظلومی‌پور که ۷۰ میلیون تومان برآورد قیمت شده بود، ۷۵ میلیون تومان فروش رفت.

اثری بعدی متعلق به جواد علی‌محمدی اردکانی بدون‌عنوان از مجموعه زمان بود که ۷۰ میلیون تومان چکش خورد.

چهاردهمین حراج تهران,حراج آثار هنری در تهرانعکس جاسم غضبان‌پور از خرمشهر ۷۵ میلیون تومان فروش رفت

جاسم غضبان‌پور عکاس جنگ و دفاع مقدس که با اثر «نخل‌ها ایستاده می‌میرند» در چهاردهمین دوره حراج تهران حضور دارد و روایتگر گلزار شهدای خرمشهر است، ۷۵ میلیون تومان فروخته شد.

آخرین اثر مربوط به دیگر عکاس جنگ یعنی آلفرد یعقوب‌زاده با عنوان «جنگجوی جوان» بود که به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان چکش خورد.

این اثر تک نسخه است که در سال ۱۳۵۹ ثبت شده و با گواهینامه آقای آلفرد یعقوب‌زاده ارائه می‌شود.

بر اساس اعلام حسین پاکدل، اثر رضا بانگیز نیز خارج از حراج با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

مجموع فروش چهاردهمین حراج تهران نیز ۴۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان اعلام شد.

  • 17
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
علی نصیریان بیوگرافی علی نصیریان؛ پیشکسوت صنعت بازیگری ایران

تاریخ تولد: ۱۵ بهمن ۱۳۱۳

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر، نویسنده و کارگردان

آغاز فعالیت: ۱۳۲۹ تاکنون

تحصیلات: دانش آموخته مدرسه تئاتر در رشته هنرپیشگی

ادامه
پاوان افسر بیوگرافی پاوان افسر بازیگر تازه کار سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۲۷ تیر ۱۳۶۳ 

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر 

آغاز فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

تحصیلات: لیسانس رشته ی مدیریت بازرگانی

ادامه
امین پیل علی بیوگرافی امین پیل علی بازیکن تازه نفس فوتبال ایران

تاریخ تولد: ۱۷ دی ۱۳۸۱

محل تولد: گیلان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک

تیم: تیم ملی فوتبال ایران

شماره پیراهن: ۱۵

ادامه
ابوطالب بن عبدالمطلب زندگینامه ابوطالب بن عبدالمطلب پدر امام علی (ع)

تاریخ تولد: ۳۵ پیش از عام‌الفیل

محل تولد: مکه

دیگر نام ها: عبدالمطلب، عبدالمناف، عمران

دلیل شهرت: رئیس قبیله بنی هاشم، پدر امام علی (ع)، عمو و حامی حضرت محمد (ص)

درگذشت: سال دهم بعثت

آرامگاه: مکه در گورستان ابوطالب

ادامه
رودریگو هرناندز بیوگرافی «رودریگو هرناندز»؛ ستاره ای فراتر از یک فوتبالیست | هوش و تفکر رمز موفقیت رودری

تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶

محل تولد: مادرید، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست 

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: منچسترسیتی

قد: ۱ متر ۹۱ سانتی متر

ادامه
موسی التماری بیوگرافی موسی التماری بازیکن فوتبال اردنی

تاریخ تولد: ۱۰ ژوئن ۱۹۹۷

محل تولد: امان، اردن

حرفه: فوتبالیست

باشگاه کنونی: باشگاه فوتبال مون‌پلیه فرانسه

پست: مهاجم

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
اوسمار ویرا بیوگرافی اوسمار ویرا سرمربی تیم پرسپولیس

تاریخ تولد: ۳ ژوئیه ۱۹۷۵

محل تولد: ریو گرانده دو سول ، برزیل

حرفه: سرمربی تیم فوتبال

باشگاه کنونی: پرسپولیس

آغاز فعالیت: سال ۱۹۹۴

ادامه
اوستون ارونوف بیوگرافی اوستون ارونوف بازیکن فوتبال ازبکی در تیم های ایرانی

چکیده بیوگرافی اوستون ارونوف

نام کامل: اوستون رستم اوگلی اورونوف

تاریخ تولد: ۱۹ دسامبر ۲۰۰۰

محل تولد: نوایی، ازبکستان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک تهاجمی

باشگاه کنونی: پرسپولیس

ادامه
اکرم عفیف بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن برتر تیم ملی قطر

تاریخ تولد: ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶

محل تولد: دوحه، قطر

حرفه: فوتبالیست

پست: وینگر

باشگاه کنونی: السد قطر

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های آنشرلی

دیالوگ های آنشرلی در این مقاله از سرپوش به بررسی جذابیت های دیالوگ های آنشرلی در سینما و تئاتر می‌پردازیم. آنشرلی، با تاریخچه‌ای غنی در حوزه فرهنگ و هنر، دارای دیالوگ‌هایی است که علاوه بر ارتقاء داستان، به عنوان نمونه‌هایی برجسته از زبان هنری در این صنایع شناخته می‌شوند. اثر آنشرلی  کتاب "آنشرلی" نوشته لوسی ماد مونتگمری، داستان دختری به نام آن شرلی است که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. آن شرلی دختری کنجکاو، مهربان و خلاق است که با دیالوگ های خود، شخصیتی دوست داشتنی و ماندگار در ذهن خوانندگان ایجاد کرده است. انیمیشن آنشرلی انیمیشن "آنشرلی" که در سال ۱۹۷۹ در ژاپن ساخته شده است، اقتباسی از رمان "آن در گرین گیبلز" نوشته لوسی ماد مونتگمری است. این انیمیشن، داستان دختری به نام آن شرلی را روایت می کند که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. شخصیت های آنشرلی شخصیت های اصلی انیمیشن آنشرلی عبارتند از: آن شرلی: دختری کنجکاو، مهربان و خلاق که با موهای قرمز و شخصیت دوست داشتنی خود، یکی از محبوب ترین شخصیت های ادبیات کودکان است. مریلا کاترین کاتبرت: خواهر بزرگ تر ماتیو کاتبرت که با برادرش در مزرعه گرین گیبلز زندگی می کند. مریلا زنی سخت کوش و جدی است که در ابتدا از حضور آن شرلی در خانه خود خوشحال نیست. ماتیو کاتبرت: برادر کوچک تر مریلا که مردی مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیانا براری: دختر همسایه کاتبرت ها که با آن شرلی دوست می شود. دیانا دختری مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیالوگ های انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، از این قرار است که آن شرلی، دختری یتیم که در یتیم خانه بزرگ شده است، توسط خواهر و برادری به نام های مریلا و ماتیو کاتبرت به فرزندخواندگی پذیرفته می شود. مریلا و ماتیو، آن شرلی را برای کمک به انجام کارهای خانه و مزرعه می خواهند. آن شرلی، با موهای قرمز آتشین و شخصیت دوست داشتنی خود، به سرعت با مریلا و ماتیو و همچنین با همسایه آنها، دیانا براری، دوست می شود. آن شرلی، با ماجراجویی ها و شیطنت های خود، زندگی کاتبرت ها را زیر و رو می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه از زندگی لذت ببرند. نکات مثبت آنشرلی انیمیشن آنشرلی، از جمله انیمیشن های ماندگار و خاطره انگیزی است که با داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله نکات مثبت این انیمیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: - داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، داستانی جذاب و پرکشش است که مخاطبان را از ابتدا تا انتها درگیر خود می کند. - شخصیت های انیمیشن آنشرلی، از جمله آن شرلی، مریلا، ماتیو و دیانا، شخصیت هایی دوست داشتنی هستند که مخاطبان با آنها ارتباط برقرار می کنند. - انیمیشن آنشرلی، پیام های مثبتی مانند اهمیت خانواده، دوستی و امید را به مخاطبان خود منتقل می کند. دیالوگ های شخصیت آنشرلی دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بیانگر شخصیت او هستند. او دختری کنجکاو و ماجراجو است که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید است. این ویژگی در دیالوگ های او به وضوح دیده می شود. برای مثال، در یکی از دیالوگ ها، آنشرلی از معلم خود می پرسد: "حتی اگر دنیا بد باشد، همیشه چیزهای خوب هم وجود دارد." " تصور اینکه شما یک ملکه هستید واقعا عالی است. شما بدون هیچ گونه ناراحتی از آن لذت می برید و هر زمان که بخواهید می توانید از ملکه بودن دست بردارید، کاری که در زندگی واقعی نمی توانید انجام دهید." "این یک چیز خوب در مورد این جهان است ... همیشه بهارهای بیشتری وجود دارد." "وقتی فکر می‌کنم قرار است اتفاق خوبی بیفتد، به نظر می‌رسد که بر روی بال‌های انتظار پرواز می‌کنم. و سپس اولین چیزی که متوجه می شوم با یک ضربت به زمین می افتم. اما واقعاً ماریلا، قسمت پرواز تا زمانی که ادامه دارد با شکوه است... مثل اوج گرفتن در غروب خورشید است. من فکر می‌کنم که تقریباً تاوان ضربه را می‌پردازد." "خب، نمی توان یکدفعه عادت دختر بچه بودن را کنار گذاشت." "شاید... شاید... عشق به طور طبیعی از یک دوستی زیبا آشکار شد، مانند گل رز طلایی که از غلاف سبزش می لغزد."  "این یک ایده دوست داشتنی است، دایانا؛ زندگی کردن به گونه ای که نامت را زیبا کنی، حتی اگر در آغاز زیبا نبود... آن را در افکار مردم برای چیزی آنقدر دوست داشتنی و دلپذیر قرار می دهد که هرگز به تنهایی به آن فکر نمی کنند." "شاید، به هر حال، عاشقانه مانند یک شوالیه که سوار اسب می‌شود، با شکوه و هیاهوی وارد زندگی انسان نشده باشد. شاید مثل یک دوست قدیمی از راه‌های آرام به سمت آدم خزید..." "خب، همه ما اشتباه می کنیم، عزیزم، پس فقط آن را پشت سر بگذار. ما باید از اشتباهات خود پشیمان باشیم و از آنها درس بگیریم، اما هرگز آنها را با خود به آینده منتقل نکنیم." "من معتقدم که زیباترین و شیرین ترین روزها، روزهایی نیستند که در آن اتفاقات بسیار باشکوه یا شگفت انگیز یا هیجان انگیزی رخ دهد، بلکه فقط روزهایی هستند که لذت های کوچک ساده ای را به ارمغان می آورند و به آرامی یکدیگر را دنبال می کنند، مانند مرواریدهایی که از یک رشته می لغزند." "من از دوستی بسیار سپاسگزارم. زندگی را بسیار زیبا می کند." "این بدترین دوران بزرگ شدن است و من در حال درک آن هستم. چیزهایی که در دوران کودکی خیلی می‌خواستی، وقتی به آنها دست پیدا می‌کردی، به نظرت چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند." "آیا خوب نیست که فکر کنیم فردا روز جدیدی است که هنوز هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد." دیالوگ های ماندگار آنشرلی "این خیلی خوب است که در مورد غم ها بخوانید و تصور کنید که قهرمانانه از طریق آنها زندگی می کنید، اما وقتی واقعاً آنها را دارید، خیلی خوب نیست" "خیلی آسان است که شرور باشی بدون اینکه بدانی." "اما واقعاً ماریلا، نمی‌توان در چنین دنیای جالبی برای مدت طولانی غمگین ماند، می‌تواند؟" "زندگی ارزش زیستن را دارد تا زمانی که خنده در آن باشد." "تجربه من این بوده است که شما تقریباً همیشه می توانید از چیزهایی لذت ببرید، اگر تصمیم خود را محکم بگیرید که این کار را انجام دهید." "دنیای قدیمی عزیز تو بسیار دوست داشتنی هستی و من خوشحالم که در تو زنده هستم." "چرا مردم باید برای دعا زانو بزنند؟ اگر واقعاً می خواستم دعا کنم به شما می گویم که چه کار می کردم. من به تنهایی یا در جنگل های عمیق و عمیق به یک میدان بزرگ بزرگ می رفتم و به آسمان - بالا - بالا - بالا - به آن آسمان آبی دوست داشتنی نگاه می کردم که انگار پایانی برای آن وجود ندارد. آبی بودن و سپس من فقط یک دعا را احساس می کنم." "این یکی از مزایای سیزده سالگی است که شما خیلی بیشتر از زمانی که فقط دوازده ساله بودید می دانید" "تا زمانی که نمردی هرگز از غافلگیر شدن در امان نیستی" "کیک‌ ها یک عادت وحشتناک دارند که وقتی می‌ خواهید خوب باشند بد می‌ شوند" "آنه تمام عاشقانه هایت را رها نکن اندکی از آن چیز خوبی است البته نه زیاد اما کمی از آن را حفظ کن" دیالوگ های زیبای آنشرلی سخن پایانی درباره دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بخشی از جذابیت این شخصیت دوست داشتنی هستند. این دیالوگ ها، شخصیت، امید، خوش بینی و عشق به طبیعت آنشرلی را به خوبی بیان می کنند. گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش