جمعه ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
۲۱:۱۷ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ کد خبر: ۱۴۰۲۱۱۱۴۱۹
فستیوال ها و جشنواره های هنری

اعلام برندگان چهل‌و دومین جشنواره فجر/ «مجنون» رکورددار دریافت سیمرغ‌ها شد

جشنواره فیلم فجر,برندگان چهل‌و دومین جشنواره فجر
آیین پایانی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در حالی برگزار شد که «مجنون» به عنوان بهترین فیلم و «بهروز افخمی» برای کارگردانی «صبح اعدام» سیمرغ بلورین گرفتند.

به گزارش ایسنا، جشنواره فیلم فجر عصر ۲۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ پس از ۱۰ روز به ایستگاه پایانی خود رسید و جمعی از هنرمندان و مدیران به همراه هیات داوران و اهالی رسانه‌ در سالن همایش‌های برج‌ میلاد که در این مدت میزبان خانه جشنواره بود، گردهم آمدند تا برندگان سیمرغ بلورین این دوره از جشنواره معرفی شوند.

جشنواره با فیلم «مجنون» که‌ چهار سیمرغ بخش اصلی را دریافت کرد به پایان رسید.

«تابستان همان سال» هم با سه سیمرغ در بخش سودای سیمرغ یکی از رکورددارها در این بخش بود که البته «تابستان همان سال» با دو سیمرغ بخش بین‌الملل در مجموع با پنج سیمرغ رکورددار جشنواره شد.

سیمرغ های جشنواره چهل‌ودوم فیلم فجر به پرواز درآمدند

شامگاه گذشته مجتبی امینی -دبیر جشنواره - اسامی نامزدهای انتخاب شده هیأت داوران را اعلام کرد.

در این مراسم اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خزاعی رییس سازمان سینمایی، هاشمی قائم مقام وزیر ارشاد، مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر، حبیب ایل بیگی، هاشم میرزاخانی از مدیران سینمایی از حاضران بودند. 

جهانگیر الماسی، احمد نجفی ، مجید انتظامی، هوشنگ توکلی، اسماعیل خلج، مارال بنی آدم، ابوالقاسم طالبی، بهرام عظیمی، محمود کلاری، رضا یزدانی، علی اوجی، هادی مقدم دوست و... از جمله هنرمندان حاضر بودند.

زینب سلیمانی دختر سردار سلیمانی از جمله چهره های حاضر بود.

در این مراسم کلیپی از فیلم‌های ماندگار سینمای ایران که توسط هوش مصنوعی ساخته شده بود، برای حاضران پخش شد.

در ابتدای این مراسم شهیدی فر مجری با تبریک به مناسبت حلول ماه شوال، برنامه را آغاز کرد و به مهمانان اختتامیه خوش‌آمد گفت.

سپس کلیپی از تصاویر بهمن ۱۳۵۷ پخش شد.

در ادامه مجتبی امینی -دبیر جشنواره- در سخنانی با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی کرمان و شهدای غزه را گرامی داشت و افزود: بخش نگاه نو یکی از جذاب‌ترین بخشهای جشنواره است، آثاری روی پرده رفت که نویدبخش حضور نسلی نو است. مفتخرم که جشنواره امسال تصویری از قهرمانان دفاع مقدس را زنده کرد.‌ گمان میکنم در زمینه تولید محتوا و تمرکز بر سینمای پرمخاطب به تعادل رسیدیم و این تکثر و تنوع را امتیازی مثبت برای جشنواره میدانم.

او با ابراز امیدواری از اینکه شور و حال در اکران ۱۴۰۲ برقرار باشد، گفت: جشنواره فیلم فجر با گروهی بزرگ به پایان راه خود رسید و از همراهان و داوران و هیات انتخاب و نیز ستاد جشنواره و همچنین وزیر فرهنگ و ریاست سازمان سینمایی و حامیان جشنواره قدردانی میکنم.

پس از صحبتهای امینی معرفی برگزیدگان بخش بین‌الملل آغاز شد.

با حضور هیات داوران بخش بین الادیان برگزیدگان این بخش معرفی شدند:

دیپلم افتخار بهترین فیلم برای محمود کلاری، کارگردان "تابستان همان سال"

سیمرع بلورین بهترین فیلم اهدا شد به داریوش یاری برای "شور عاشقی"

پس از اهدای جوایز بخش بین‌الادیان تصاویری از مردم غزه و آن‌چه در چند ماه گذشته با شروع جنگ بر آن‌ها گذشته، و نیز بازتاب‌های خبری و اظهارنظرهای چهره‌های مشهور دنیا پخش شد.

سپس برگزیده‌های مسابقه بین‌الملل (مقاومت) و بخش فلسطین؛ روح و دم معرفی شد. در این بخش با تقدیر از فیلم های «آسمان غرب» و «مجنون»، دیپلم افتخار به محمدحسین حقیقت برای فیلم «پرواز ۱۷۵» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم این بخش نیز به خیرالله تقیانی‌پور برای فیلم «قلب رقه» تعلق گرفت.

در ادامه کلیپی از بخش جلوه‌گاه شرق در بخش بین‌الملل جشنواره امسال پخش شد.

سلمی مصری ، احمد مجتبی زمال، کاتسومی یاناگی جیما، عزیز ژامباکیوو و ابوالقاسم طالبی از جمله داوران مسابقه آسیا بخش جلوه‌گاه شرق برای اهدای جوایز روی سن آمدند.

در بخش جلوه‌گاه شرق (مسابقه کشورهای آسیایی - اسلامی) پس از حضور داوران که بازیگر فیلم «بازمانده» هم عضوی از آن‌هاست، تصاویری از آیه الکرسی خواندن این بازیگر در آن فیلم پخش شد و حاضران او را تشویق کردند.

سیمرغ بلورین بهترین دستاورد هنری این بخش به بازی بازیگر فیلم «فاطیما» تاسنیا جمیل اهدا شد.

سیمرغ بهترین فیلمنامه هم به نسیم باستانی برای فیلم «ظاهر» رسید.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به محمد عسگری برای فیلم «آسمان غرب» اهدا شد.

سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران به آسخات کوچینچیرکوف برای فیلم »باورینا سالو» رسید.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم نیز در این بخش به ذوالجارگل بوروداش برای فیلم «رویای خواب زمستانی» اهدا شد.

در بخش سینمای سعادت با حضور داوران ایرانی و خارجی و البته بدون حضور احمدرضا معتمدی که گفته شد به دلیل کسالت نیامده، برگزیده‌ها به این ترتیب معرفی شدند.

سیمرغ بلورین بهترین دستاورد هنری به آنجلوس رالیس برای فیلم «آفرین در عصر سیلاب» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه  به الساندرو باردانی برای فیلم «بهترین قرن زندگی من» اهدا شد.

باردانی با ارسال ویدیویی از این جایزه تشکر کرده و گفته بود به دلیل اینکه سینمای ایران را غنی میداند، جایزه هم برایش باارزش است.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به الخاندرو روخاس و خوآن واسکونز برای فیلم «در بدو ورود» اهدا شد.

جایزه ویژه هیات داوران هم به محمود کلاری برای «تابستان همان سال» تعلق گرفت.

کلاری پس از دریافت جایزه‌اش از علی اوجی درخواست کرد، روی سن بیاید و گفت بدون حضور او امکان ساخت این فیلم فراهم نبود.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم به استفان کوماندراف برای فیلم «دست‌های بلاگا» اهدا شد.

پس از پایان جایزه‌های بخش بین‌الملل محمد خزاعی، رییس سازمان سینمایی با حضور دو دخترش کوچکش روی سن آمد و دعای تحویل سال را خواند و شروع سال نو سینما را تبریک گفت.

او پیش از سخنانش، چادر و روسری دخترانش را بوسید.

خزاعی گفت: سال گذشته لحظات تلخی با درگذشت داریوش مهرجویی و پروانه معصومی و دیگر هنرمندان و مشکلات معیشتی سینما همراه بود که امیدوارم با افزایش بودجه این مشکلات برطرف شود.

وی ادامه با اشاره به اتفاق‌های سال قبل جامعه و اینکه پس از کرونا و این وقایع سینما در حال تعطیلی بود، افزود: سینما با حضور مردم احیا شد و این باعث خوشحالی است.

رییس سازمان سینمایی به موفقیت‌های بین‌المللی سینما نیز اشاره کرد و وعده افزایش سالنها به ۱۰۰۰ سالن تا پایان سال را یادآوری کرد و گفت: خوشحالم که سیاه نمایی و ناامیدی از آثار سینمایی ایران رخت بربسته است. البته به این معنا نیست که نقد نکنید. ما به سینمای اعتراضی و اجتماعی هم نیاز داریم. امیدوارم فیلمهای اجتماعی هم سال آینده با رعایت نکات شرعی و ... بیشتر ساخته شود.

وی ادامه داد: من از حضور بخش خصوصی در سینما تشکر میکنم و همینطور از نهادهای مختلف. البته در دهه ۶۰ همین نهادها پشتیبان فیلمها بودند و کسانی مثل عباس کیارستمی، بهرام بیضایی، ناصر تقوایی با همین نهادها فیلم ساختند، نمی دانم چرا الان حضور این نهادها بحث‌برانگیز می‌شود. 

خزاعی در بخشی دیگر اضافه کرد: من سال گذشته شعار اخلاق، امید و آگاهی را در نظر گرفتم و برای سال آینده همدلی و همگرایی را در سینما در نظر بگیریم.

او در پایان از حاضران خواست یک دقیقه ایستاده برای مردم غزه دست بزنند و تاکید کرد که باید برای غزه فیلم ساخته شود.

بخش بعدی اجرای دو قطعه موسیقی با خوانندگی محمد معتمدی و گروهش بود و بعد آلبوم تصویری از بسیاری چهره‌های قدیمی سینما همچون جهانگیر فروهر، فریماه فرجامی،  پروانه معصومی، آتیلا پسیانی، خسرو شکیبایی، بیتا فرهی، ناصر طهماسب، امین تارخ، فردوس کاویانی، داریوش مهرجویی، مرتضی پورصمدی، ایرج تقی‌پور و کیومرث پوراحمد پخش شد با این توضیح که این تصاویر در فیلمخانه ملی ایران نگهداری می‌شود.

معرفی برگزیدگان بخش سودای سیمرغ و نگاه نو در ادامه این برنامه شروع شد که ابتدا شهیدی فر با اشاره به نکته‌هایی از هر فیلم یا قهرمان های آنها از ۳۳ فیلم ایرانی جشنواره یاد کرد.

جایزه بهترین فیلم از نگاه ملی (سیمرغ زرین) که به یاد شهید سلیمانی چند سالی است به جشنواره فجر اضافه شده، باحضور ‌وزیر ارشاد، زینب سلیمانی، محمد خزاعی و مجتبی امینی به حبیب الله والی‌نژاد و محمد عسگری برای فیلم«آسمان غرب» اهدا شد.

والی نژاد در این بخش با اشاره به کسالت عسکری (کارگردان) و غیبت او در مراسم بیان کرد: با افتخار این جایزه را می‌گیریم چون سربازی یک قهرمان وطن یعنی شهید شیرودی را انجام دادیم.

جایزه گوهرشاد (جایزه ویژه وزیر که از سال قبل اضافه شد)،دیپلم افتخار به انسیه شاه حسینی اهدا شد و سیمرغ بلورین هم به حبیب‌الله والی نژاد برای تصویر پزشک زن در فیلم «احمد» به تهیه‌کننده حبیب والی نژاد اهدا شد.

والی‌نژاد پس از دریافت جایزه از امیرعباس ربیعی (کارگردان فیلم) دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید و در ادامه از سردار حاجی‌زاده برای همراهی در ساخت این فیلم تشکر ویژه کرد.

خبر مهم وزیر ارشاد 

در ادامه این بخش محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سخنرانی به جایگاه رفت با تبریک حلول ماه شوال و آغاز چهل و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تمام برنامه‌های مهم این ایام با نام فجر برگزار می‌شود که نام سوره‌ای از قرآن است و این افتخار به نام جامعه فرهنگ و هنر است. باید برای اتفاق بزرگی که امسال شاهد آن بودیم و اینکه پررونق ترین دوران را تجربه کردیم تبریک بگویم.

امروز جشن فرهنگ و هنر در کشور ماست و سینما این روزهای باشکوه را در حالی تجربه می‌کند که با حضور بیش از ۲۷ میلیون نفر مخاطب، بیش از هزار میلیارد تومان فروش و رونق سالن‌سازی همراه بوده است.‌

جشنواره فجر هم با کمیت و کیفیت خوب برگزار شد و ان شاءلله این مسیر با قوت ادامه پیدا می‌کند. 

وی گفت: خبر مهمی که در دهه فجر اعلام کردیم ساخت بزرگترین مجموعه برای جشنواره‌های هنری است و امیدواریم تا قبل از جشن پنجاه سالگی انقلاب آن را در گذر تهران افتتاح کنیم.

در ادامه با معرفی و حضور داوران، اهدای جوایز بخش سودای سیمرغ  و نگاه نو آغاز شد.

سیمرغ بلورین و جایزه ویژه‌ هیات داوران در بخش نگاه نو به قربانعلی طاهرفر برای فیلم «آپاراتچی» اهدا شد.

برگزیده این جایزه به دست خونینی که در تصاویر و جشنواره در سالهای مختلف دیده شده، گفت: اگر دستی سیمرغ را بالا می‌برد بخاطر همان دست‌های خونین است.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردان اول به جواد عزتی برای ساخت «تمساح خونی» اهدا شد.

عزتی پس از دریافت جایزه خود و تشویق زیاد حاضران در سالن با تشکر از هیأت داوران گفت: ترجیح میدادم جایزه را در بخش بازیگری بگیرم  و چند سال آخر عمر پدرم بهترین بازیهایم را انجام دادم که جایزه بگیرم ولی نشد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول سینمایی به تهیه‌کننده «پرویز خان» عطا پناهی اهدا شد.

سیمرغ بلورین و دیپلم افتخار بهترین دستاورد فنی و هنری در بخش فیلمهای نگاه نو به رضا کشاورز برای فیلم «باغ کیانوش» اهدا شد.

در ادامه جوایز سودای سیمرغ اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه‌ بصری به محمد برادران برای فیلم «احمد» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی به حمید رسولیان برای فیلم «دست ناپیدا» اهدا شد.

رسولیان جایزه خود را به حسن تهرانی مقدم پدر موشکی کشور تقدیم کرد.

سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی به مرتضی کهزادی برای فیلم «احمد» تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه به کامیاب امین عشایری برای فیلم «تابستان همان سال» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس به مهرنوش بیانی برای فیلم «تابستان همان سال» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری به امیر عاشق‌حسینی برای فیلم «قلب رقه» رسید.

سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری به بهمن اردلان برای فیلم «آسمان غرب» اهدا شد.

جشنواره فیلم فجر,برندگان چهل‌و دومین جشنواره فجر

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن به مجید انتظامی برای ساخت موسیقی فیلم «مجنون» رسید. هنگام اهدای جایزه به انتظامی موسیقی فیلم «دوئل» از ساخته‌های این آهنگساز پخش شد.

سیمرغ بلورین بهترین تدوین به حسن حسن‌دوست برای فیلم «پرویز خان» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری با حضور محمود کلاری در کنار داوران، به کوهیار کلاری برای فیلم «تابستان همان سال» اهدا شد. (محمود کلاری پدر کوهیار کلاری است.)

کلاری پس از اهدای جایزه به پسرش و ابراز احساسات زیادش گفت: من پنج تا از این سیمرغ ها دارم ولی به روح مادرم هیچ‌کدام مرا به اندازه این سیمرغ خوشحال نکرد.

دیپلم افتخار بهترین فیلم پویانمایی به محمد مهدی مشهوری برای ساخت فیلم «ببعی قهرمان» اهدا شد.

در بخش بهترین فیلمنامه داوران فقط دیپلم افتخار اهدا کردند که به علی ثقفی برای فیلم «پرویز خان» رسید.

سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد به بهزاد خلج برای فیلم «مجنون» اهدا شد.

خلج پیش از دریافت جایزه خود با تشکر از داوران از عوامل دو فیلم «تمساح خونی» و «مجنون» تشکر و قدردانی کرد و جایزه خود را به فرزندانش اهدا کرد.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن به مهرو نونهالی برای فیلم «تابستان همان سال» رسید و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن به شبنم قربانی برای فیلم «مجنون» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد با تقدیر از سعید پورصمیمی به ارسطو خوش‌رزم برای فیلم «صبح اعدام» اهدا شد.

خوش‌رزم پس از دریافت جایزه خود گفت: در جشنواره ای که سعید پورصمیمی، جواد عزتی و.. نامزد بودند این جایزه برایم بسیار ارزش دارد ولی چون جواد عزتی گفت دوست‌داشت سیمرغ بگیرد و به پدرش اهدا کند، جواد جان من به جای تو این جایزه را به روح پدرت تقدیم می کنم.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن به ساره رشیدی برای فیلم «احمد» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن هم به مارال بنی آدم برای فیلم «پروین» رسید.

مارال بنی‌آدم پس از دریافت جایزه خود گفت: به عنوان کوچکترین عضو این خانواده میگویم که همیشه دختر امروز مادر فرداست. این سیمرغ تقدیم به تمام زنان تاثیر گذار و مادران این سرزمین.

علی سرابی بازیگر و همسر مارال بنی ادم هم در سالن او را همراهی می کرد.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردان به بهروز افخمی برای ساخت فیلم «صبح اعدام« رسید.

بهروز افخمی پیش از دریافت جایزه گفت: کیفیت کار هیات داوران موقع اعلام نامزدها مشخص می‌شود و ما دیشب (در برنامه هفت) نتوانستیم ایراد بگیریم. من جایزه خودم را بواسطه هشت نامزدی «صبح اعدام» گرفته بودم و جایزه معنوی را به محمدرضا ورزی کارگردان پروین اهدا می کنم. چون برگزیده نهایی با رای یک داور می تواند تغییر کند.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم به عباس نادران تهیه‌کننده فیلم «مجنون» رسید.

نادران پس از دریافت جایزه خود از عوامل فیلمش قدردانی و سیمرغ بلورینش را به چهار قهرمان شهید احمد کاظمی، شهید شیرودی، شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین اهدا کرد.

جایزه آخر با نام جایزه آرمان که توسط شهردار تهران اهدا می‌شود به فیلم «باغ کیانوش» رسید.

تهیه‌کننده این فیلم جایزه خود را به کودکان غزه تقدیم کرد.

این برنامه با اجرای شهیدی‌فر همراه است و در سالن ‌ردیف‌ها برای عوامل فیلم‌ها و نیز مهمان‌های خارجی درنظر گرفته شده است.

  • 14
  • 1
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
رودریگو هرناندز بیوگرافی «رودریگو هرناندز»؛ ستاره ای فراتر از یک فوتبالیست | هوش و تفکر رمز موفقیت رودری

تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶

محل تولد: مادرید، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست 

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: منچسترسیتی

قد: ۱ متر ۹۱ سانتی متر

ادامه
کیلیان امباپه بیوگرافی کیلیان امپاپه؛ اعجوبه جوان فوتبال اروپا

تاریخ تولد: ۲۰ دسامبر ۱۹۹۸

محل تولد: پاریس، فرانسه

حرفه: فوتبالیست

پست: وینگر چپ فوروارد

باشگاه: پاریسن ژرمن

آغاز فعالیت: ۲۰۰۴ تاکنون

ادامه
عین الله دریایی بیوگرافی عین الله دریایی پیشکسوت تئاتر ایران

تاریخ تولد: دهه ۱۳۲۹ 

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر تئاتر و سینما

سال های فعالیت: پیش از انقلاب تاکنون

شهرت: با سریال مگه تموم عمر چندتا بهار

ادامه
مارکوس گالپرین بیوگرافی مارکوس گالپرین؛ میلیاردر آرژانتینی

تاریخ تولد: ۳۱ اکتبر ۱۹۷۱

محل تولد: بوینس آیرس، آرژانتین

حرفه: سرمایه گذار، کارآفرین

شناخته شده برای: یکی از بنیانگذاران MercadoLibre

تحصیلات: دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه استنفورد

دارایی: ۵.۳ میلیارد دلار 

ادامه
اردشیر کاظمی بیوگرافی اردشیر کاظمی؛ پیشکسوت سینمای ایران

تاریخ تولد: ۲۹ آبان ۱۳۱۷

محل تولد: بندرانزلی، ایران

محل زندگی: تهران

حرفه: بازیگر سینما، تلویزیون

آغاز فعالیت: سال ۱۳۴۹ تاکنون

همسر: ندارد

ادامه
ژاوی هرناندز بیوگرافی ژاوی هرناندز؛ فوتبالیست افسانه‌ای و مربی آینده‌دار

تاریخ تولد: ۲۵ ژانویه ۱۹۸۰

محل تولد: تراسا، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست سابق، مربی فوتبال

پست: هافبک میانی

باشگاه: بارسلونا

قد: ۱ متر ۷۰ سانتی متر

ادامه
یورگن کلوپ بیوگرافی یورگن کلوپ، یکی از برجسته‌ترین مربیان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۱۶ ژوئن ۱۹۶۷

محل تولد: اشتوتگارت، آلمان

پست سابق: مهاجم، دفاع راست، مدافع میانی

حرفه: بازیکن سابق فوتبال، مربی فوتبال

قد: ۱ متر ۹۴ سانتی متر

ادامه
گیلدا ویشکی بیوگرافی گیلدا ویشکی بازیگر جوان سینما ایران

تاریخ تولد: ۱۰ مهر ۱۳۷۰

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، نوازنده

تحصیلات: ارشد بازیگر از مدرسه گارجنیدزه لهستان

شروع فعالیت: سال ۱۳۹۳ تاکنون

ادامه
اردلان سرافراز بیوگرافی اردلان سرافراز؛ شاعر آهنگ های پرخاطره

تاریخ تولد: ۲۴ تیر ۱۳۲۹

محل تولد: داراب، استان فارس، ایران

محل زندگی: فرانکفورت، آلمان

ملیت: ایرانی

حرفه: شاعر و ترانه سرا

زمینه کاری: ادبیات فارسی

ادامه
دیالوگ های آنشرلی

دیالوگ های آنشرلی در این مقاله از سرپوش به بررسی جذابیت های دیالوگ های آنشرلی در سینما و تئاتر می‌پردازیم. آنشرلی، با تاریخچه‌ای غنی در حوزه فرهنگ و هنر، دارای دیالوگ‌هایی است که علاوه بر ارتقاء داستان، به عنوان نمونه‌هایی برجسته از زبان هنری در این صنایع شناخته می‌شوند. اثر آنشرلی  کتاب "آنشرلی" نوشته لوسی ماد مونتگمری، داستان دختری به نام آن شرلی است که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. آن شرلی دختری کنجکاو، مهربان و خلاق است که با دیالوگ های خود، شخصیتی دوست داشتنی و ماندگار در ذهن خوانندگان ایجاد کرده است. انیمیشن آنشرلی انیمیشن "آنشرلی" که در سال ۱۹۷۹ در ژاپن ساخته شده است، اقتباسی از رمان "آن در گرین گیبلز" نوشته لوسی ماد مونتگمری است. این انیمیشن، داستان دختری به نام آن شرلی را روایت می کند که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. شخصیت های آنشرلی شخصیت های اصلی انیمیشن آنشرلی عبارتند از: آن شرلی: دختری کنجکاو، مهربان و خلاق که با موهای قرمز و شخصیت دوست داشتنی خود، یکی از محبوب ترین شخصیت های ادبیات کودکان است. مریلا کاترین کاتبرت: خواهر بزرگ تر ماتیو کاتبرت که با برادرش در مزرعه گرین گیبلز زندگی می کند. مریلا زنی سخت کوش و جدی است که در ابتدا از حضور آن شرلی در خانه خود خوشحال نیست. ماتیو کاتبرت: برادر کوچک تر مریلا که مردی مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیانا براری: دختر همسایه کاتبرت ها که با آن شرلی دوست می شود. دیانا دختری مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیالوگ های انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، از این قرار است که آن شرلی، دختری یتیم که در یتیم خانه بزرگ شده است، توسط خواهر و برادری به نام های مریلا و ماتیو کاتبرت به فرزندخواندگی پذیرفته می شود. مریلا و ماتیو، آن شرلی را برای کمک به انجام کارهای خانه و مزرعه می خواهند. آن شرلی، با موهای قرمز آتشین و شخصیت دوست داشتنی خود، به سرعت با مریلا و ماتیو و همچنین با همسایه آنها، دیانا براری، دوست می شود. آن شرلی، با ماجراجویی ها و شیطنت های خود، زندگی کاتبرت ها را زیر و رو می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه از زندگی لذت ببرند. نکات مثبت آنشرلی انیمیشن آنشرلی، از جمله انیمیشن های ماندگار و خاطره انگیزی است که با داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله نکات مثبت این انیمیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: - داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، داستانی جذاب و پرکشش است که مخاطبان را از ابتدا تا انتها درگیر خود می کند. - شخصیت های انیمیشن آنشرلی، از جمله آن شرلی، مریلا، ماتیو و دیانا، شخصیت هایی دوست داشتنی هستند که مخاطبان با آنها ارتباط برقرار می کنند. - انیمیشن آنشرلی، پیام های مثبتی مانند اهمیت خانواده، دوستی و امید را به مخاطبان خود منتقل می کند. دیالوگ های شخصیت آنشرلی دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بیانگر شخصیت او هستند. او دختری کنجکاو و ماجراجو است که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید است. این ویژگی در دیالوگ های او به وضوح دیده می شود. برای مثال، در یکی از دیالوگ ها، آنشرلی از معلم خود می پرسد: "حتی اگر دنیا بد باشد، همیشه چیزهای خوب هم وجود دارد." " تصور اینکه شما یک ملکه هستید واقعا عالی است. شما بدون هیچ گونه ناراحتی از آن لذت می برید و هر زمان که بخواهید می توانید از ملکه بودن دست بردارید، کاری که در زندگی واقعی نمی توانید انجام دهید." "این یک چیز خوب در مورد این جهان است ... همیشه بهارهای بیشتری وجود دارد." "وقتی فکر می‌کنم قرار است اتفاق خوبی بیفتد، به نظر می‌رسد که بر روی بال‌های انتظار پرواز می‌کنم. و سپس اولین چیزی که متوجه می شوم با یک ضربت به زمین می افتم. اما واقعاً ماریلا، قسمت پرواز تا زمانی که ادامه دارد با شکوه است... مثل اوج گرفتن در غروب خورشید است. من فکر می‌کنم که تقریباً تاوان ضربه را می‌پردازد." "خب، نمی توان یکدفعه عادت دختر بچه بودن را کنار گذاشت." "شاید... شاید... عشق به طور طبیعی از یک دوستی زیبا آشکار شد، مانند گل رز طلایی که از غلاف سبزش می لغزد."  "این یک ایده دوست داشتنی است، دایانا؛ زندگی کردن به گونه ای که نامت را زیبا کنی، حتی اگر در آغاز زیبا نبود... آن را در افکار مردم برای چیزی آنقدر دوست داشتنی و دلپذیر قرار می دهد که هرگز به تنهایی به آن فکر نمی کنند." "شاید، به هر حال، عاشقانه مانند یک شوالیه که سوار اسب می‌شود، با شکوه و هیاهوی وارد زندگی انسان نشده باشد. شاید مثل یک دوست قدیمی از راه‌های آرام به سمت آدم خزید..." "خب، همه ما اشتباه می کنیم، عزیزم، پس فقط آن را پشت سر بگذار. ما باید از اشتباهات خود پشیمان باشیم و از آنها درس بگیریم، اما هرگز آنها را با خود به آینده منتقل نکنیم." "من معتقدم که زیباترین و شیرین ترین روزها، روزهایی نیستند که در آن اتفاقات بسیار باشکوه یا شگفت انگیز یا هیجان انگیزی رخ دهد، بلکه فقط روزهایی هستند که لذت های کوچک ساده ای را به ارمغان می آورند و به آرامی یکدیگر را دنبال می کنند، مانند مرواریدهایی که از یک رشته می لغزند." "من از دوستی بسیار سپاسگزارم. زندگی را بسیار زیبا می کند." "این بدترین دوران بزرگ شدن است و من در حال درک آن هستم. چیزهایی که در دوران کودکی خیلی می‌خواستی، وقتی به آنها دست پیدا می‌کردی، به نظرت چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند." "آیا خوب نیست که فکر کنیم فردا روز جدیدی است که هنوز هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد." دیالوگ های ماندگار آنشرلی "این خیلی خوب است که در مورد غم ها بخوانید و تصور کنید که قهرمانانه از طریق آنها زندگی می کنید، اما وقتی واقعاً آنها را دارید، خیلی خوب نیست" "خیلی آسان است که شرور باشی بدون اینکه بدانی." "اما واقعاً ماریلا، نمی‌توان در چنین دنیای جالبی برای مدت طولانی غمگین ماند، می‌تواند؟" "زندگی ارزش زیستن را دارد تا زمانی که خنده در آن باشد." "تجربه من این بوده است که شما تقریباً همیشه می توانید از چیزهایی لذت ببرید، اگر تصمیم خود را محکم بگیرید که این کار را انجام دهید." "دنیای قدیمی عزیز تو بسیار دوست داشتنی هستی و من خوشحالم که در تو زنده هستم." "چرا مردم باید برای دعا زانو بزنند؟ اگر واقعاً می خواستم دعا کنم به شما می گویم که چه کار می کردم. من به تنهایی یا در جنگل های عمیق و عمیق به یک میدان بزرگ بزرگ می رفتم و به آسمان - بالا - بالا - بالا - به آن آسمان آبی دوست داشتنی نگاه می کردم که انگار پایانی برای آن وجود ندارد. آبی بودن و سپس من فقط یک دعا را احساس می کنم." "این یکی از مزایای سیزده سالگی است که شما خیلی بیشتر از زمانی که فقط دوازده ساله بودید می دانید" "تا زمانی که نمردی هرگز از غافلگیر شدن در امان نیستی" "کیک‌ ها یک عادت وحشتناک دارند که وقتی می‌ خواهید خوب باشند بد می‌ شوند" "آنه تمام عاشقانه هایت را رها نکن اندکی از آن چیز خوبی است البته نه زیاد اما کمی از آن را حفظ کن" دیالوگ های زیبای آنشرلی سخن پایانی درباره دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بخشی از جذابیت این شخصیت دوست داشتنی هستند. این دیالوگ ها، شخصیت، امید، خوش بینی و عشق به طبیعت آنشرلی را به خوبی بیان می کنند. گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش