جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۴۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۹۰۵۱۱۹
هنرهای تجسمی

خصوصی‌سازی این‌بار در حوزه هنر کار دستِ مسئولان داد؛

موزه هنرهای معاصر اهواز سالن عروسی شد/دزدی از انجمن هنرهای تجسمی خوزستان و تلنبار شدن گنجینه موزه

خصوصی‌سازی در حوزه هنر,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی
موزه هنرهای معاصر اهواز به عنوان دومین موزه بزرگ کشور در عرصه هنرهای تجسمی این روزها روزگار یک بام و دو هوایی را سر می‌کند. از یکسو گفته می‌شود مراسم عروسی در آن برگزار می‌شود و از دیگر سو خبرهایی درباره برگزاری نمایشگاه در آن منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا، شهریور سال ۹۴ بود که خبر واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز به مدت هفت سال به بخش خصوصی منتشر شد. خبری که قرار بود بعد از آن، از فعالیت بخش خصوصی و رونق موزه هنرهای معاصر اهواز حکایت‌ها داشته باشد اما امروز بعد از گذشت سه سال، خبرها از خاموش شدن برق‌ها، وضعیت بد گنجینه و تبدیل موزه هنرهای معاصر اهواز به سالن عروسی حکایت دارند. شیوه دیگری از خصوصی‌سازی که در حوزه هنر انجام شده است.

 

ناصر چنانی (معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان) با اشاره به آنکه این روزها نه تنها برق‌های موزه هنرهای معاصر اهواز قطع شده است بلکه این موزه در شرایط بدی به سر می‌برد، گفت: موزه کاملا غیرفعال است و نه تنها برق ندارد بلکه وضعیت آثار گنجینه نیز نامناسب است و گفته می‌شود که حتا سیستم تهویه و خنک‌کننده موزه فعال نیست که قطعا در چنین شرایطی آثار ارزشمندی که در گنجینه نگهداری می‌شوند، آسیب خواهند دید.

 

گفته می‌شود، درهای موزه به روی هنرمندان و مسئولان هنری بسته شده است و سرمایه‌گذار خصوصی درصدد برگزاری رویدادهای غیرمرتبطی همچون سمینار دندانپزشکی، جشن عروسی و... در آن برآمده است که البته در کنار این رویدادها، راه‌اندازی رستوران نیز ملغمه دیگری برای موزه هنرهای معاصر اهواز به پا کرده است.

 

خصوصی‌سازی در حوزه هنر,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی درهای بسته موزه هنرهای معاصر اهواز (آذرماه ۱۳۹۷)

 

چنانی دراین خصوص گفت: با وجود آنکه طی سال‌های گذشته شاهد برگزاری مراسم‌های عروسی در این مکان بودیم و این یکی از ایراداتی است که در خصوص فعالیت بخش خصوصی در این موزه مطرح می‌شود اما تاکنون نتوانستیم کاری از پیش ببریم و همچنان موزه هنرهای معاصر اهواز دست بخش خصوصی است.

 

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به آنکه بخش حقوقی و اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان در حال پیگیری پرونده موزه هنرهای معاصر اهواز است، گفت: در قرادادی که با بخش خصوصی درخصوص مالکیت ۷ ساله موزه هنرهای معاصر خوزستان منعقد شده، بندهایی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که موزه را پس بگیریم یا به کسی که واجد شرایط است، داده شود یا در اختیار اداره کل ارشاد قرار گیرد اما عملا تاکنون نتوانستیم کار خاصی از پیش ببریم.

 

او تصریح کرد: متاسفانه موزه را برای برگزاری مراسم عروسی اجاره می‌دهند اما از آنجا که در قرارداد ذکر شده که این ملک دراختیار بخش خصوصی است کاری از دست ما بر نمی‌آید. البته مفادی در قراداد است که می‌توانیم با استناد به آن جلوی کار را بگیریم. از زمان واگذاری تاکنون شاهد برگزاری مراسم عروسی در موزه هنرهای معاصر اهواز هستیم.

 

بی‌برقی و دزدی

محمد عدیلی‌پور (رئیس انجمن هنرهای تجسمی خوزستان) با اشاره به آنکه بعد از گذشت یک دهه، بالاخره با تشکیل مجمع عمومی موفق به راه‌اندازی انجمن هنرهای تجسمی خوزستان شدیم، گفت: خرداد ماه سال جاری با تشکیل این انجمن، ساختمانی را تحویل گرفتیم که حدود ۳۵۰ متر مربع گالری و ۱۱ اتاق دارد و در گذشته، اداره فرهنگ و ارشاد اهواز در این مکان فعال بود. بعد از تحویل این ساختمان، درصدد تجهیز کردن برآمدیم که قبل از تحویل کامل ملک، شاهد دزدیده شدن تعدادی از کولرها و وسایل دیگر بودیم.

 

او ادامه داد: از آنجا که مجموعه حاضر، شامل انجمن هنرهای تجسمی، انجمن سینمای جوان و موزه هنرهای معاصر اهواز است، طی ماه‌های گذشته با چالش‌های زیادی روبه رو شده‌ایم چراکه طی سال‌های گذشته از آنجایی که هر سه مجموعه یک کنتور برق مشترک داشتند، پیمانکار خصوصی موزه هنرهای معاصر اهواز، پول برق را پرداخت نمی‌کرد و اداره کل ارشاد ناچار به پرداخت هزینه‌ها می‌شد اما امسال که این اداره کل به جای دیگری منتقل شده است، با عدم پرداخت هزینه‌ها، برق تمام مجموعه در تابستان قطع شد.

 

عدیلی‌پور درخصوص چگونگی پرداخت پول برق مجموعه گفت: با توجه به عدم همکاری پیمانکار موزه هنرهای معاصر اهواز با هنرمندان، درصدد دریافت کنتور برقی مجزا برای انجمن‌های هنری برآمدیم و بالاخره با وجود آنکه اداره ارشاد استان سال گذشته هزینه ۲۵ میلیون تومانی نصب کنتور را به اداره برق پرداخت کرده بود اما این کار انجام نشد، با پیگری‌های متعدد موفق شدیم ترانس برق را در اواخر مهرماه نصب کنیم این درحالی است که اداره برق، یک سال پیش تمام هزینه‌های نصب ترانس را گرفته بود اما کار را انجام نمی‌داد. بعد از آن ماجرای کشیدن کابل برق فشار قوی و برقدار کردن کنتور مطرح شد که مجدد ۲۵ میلیون تومان توسط اداره ارشاد هزینه شد و با پیگیری‌های متعدد بالاخره اداره برق کارها را انجام داد اما هنوز مجموعه برق ندارد چراکه اداره برق همچنان کم‌کاری می‌کند.

 

او گفت: این بی‌برقی از یکسو و تاریکی مجموعه و عدم رفت و آمد در انجمن هنرهای تجسمی خوزستان شرایط را برای دزدی مجدد فراهم کرد چنانکه طی هفته گذشته بازهم شاهد دزدیده شدن چند کامپیوتر و پرینتر و... بودیم.

 

موزه‌ای غیرفعال برای هنرهای معاصر

رئیس انجمن هنرهای تجسمی خوزستان با اشاره به فعال نبودن موزه هنرهای معاصر اهواز گفت: سه سال پیش مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد خوزستان قراردادی نامناسب با شخصی منتعقد کرد که سابقه فعالیت و مدیریت فرهنگی-هنری نداشت و تنها یک ساختمان‌ساز است. ایشان درحال حاضر نیز ساکن آمریکاست و اینکه چگونه چنین قراردادی با شخصی که ساکن آمریکاست نوشته شده‌است، جای سوال دارد.

 

خصوصی‌سازی در حوزه هنر,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی وضعیت موزه هنرهای معاصر اهواز (این عکس در سال ۹۶ گرفته شده است)

 

به گفته او، قراردادی که با بخش خصوصی موزه هنرهای معاصر اهواز بسته شده، مالکیت تام‌الاختیار هفت ساله است که ۴۰ درصد پول برق نیز انشعابی است. در این قرارداد آمده که بخش خصوصی باید با هنرمندان تعامل برقرار کند و درصدد برگزاری نمایشگاه و گالری و همایش‌های همسو با هنرهای تجسمی برآید که البته هیچیک از این کارها انجام نمی‌شود.

خصوصی‌سازی در حوزه هنر,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

عدیلی‌پور خاطرنشان کرد: درحال حاضر مالک یا مستاجر تام‌الاختیار موزه هنرهای معاصر اهواز که دومین موزه بزرگ هنرهای معاصر کشور است با جواز کسبی که دریافت کرده بود یک رستوران در کنار این مجموعه فعال کرده است و سالن‌های موزه را برای برگزاری مراسم عروسی اجاره می‌دهد.

 

ارشاد سهم برق خود را پرداخت نکرد

تمام این صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که محمد منوچهری (مدیرداخلی و اجرایی موزه هنرهای معاصر اهواز) چیز دیگری می‌گوید. به گفته او، از زمانی که این موزه در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت، شاهد برگزاری نمایشگاه‌های متعدد درعرصه هنرهای تجسمی بود چنانکه نمایشگاه آبی ایرانی با حضور مسوولان و هنرمندان، بهمن‌ماه ۹۴ در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد. همچنین نمایشگاه بین‌المللی نقاشی، عکس و مجسمه با موضوع «مردم و هنر شرق» با حضور هنرمندان ۱۷ کشور جهان در فروردین و اردیبهشت سال ۹۵ در موزه هنرهای معاصر خوزستان برگزار شد. البته با توجه به آنکه مدتی است موزه برق ندارد،‌ نمایشگاه نیز برگزار نکردیم. اما به زودی در دی و اسفند شاهد برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و کاریکاتور خواهیم بود. البته اگر هنرمندی درخواست برگزاری نمایشگاه داشته باشد در اسرع وقت این کار را انجام می‌دهیم.

 

خصوصی‌سازی در حوزه هنر,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی وضعیت آثار موزه هنرهای معاصر اهواز (سال ۱۳۹۶)

 

او درخصوص چرایی بی‌برقی موزه هنرهای معاصر اهواز گفت: از آنجا که برق موزه و انجمن‌های هنری و اداره ارشاد استان یکی است در قرارداد ذکر شده بود که هزینه پرداخت پول برق ۶۰ به ۵۰ با ما و اداره ارشاد است. اما اداره ارشاد تاکنون سهم برق خود را پرداخت نکرده است و تاکنون ۵ نامه رسمی جهت پرداخت پول برق به استانداری و اداره ارشاد ارسال کرده‌ایم. درنهایت به نتیجه رسیدیم که باید برق‌ها را جدا کنیم. تاکنون در برخی از ماه‌ها که نمایشگاه برگزار می‌کردیم حدود ۲۰ میلیون تومان پول برق داده‌ایم و موزه تمام سهم پول برق خود را پرداخت کرده است. با توجه به آنکه مشکلات حل شده است احتمالا تا هفته آینده برق‌ وصل خواهد شد.

 

گنجینه خیلی ارزشمند نیست

منوچهری درخصوص وضعیت گنجینه موزه هنرهای معاصر اهواز در شرایط بی‌برقی گفت: گنجینه این مجموعه مانند گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، ارزشمند نیست. حدود ۷۰ تابلو از موزه آبادان در این مجموعه نگهداری می‌شود و چیز خاصی نیست. تاکنون ارزشی برای آن برآورد نشده و البته به آن اندازه غنی نیست که جای صحبت داشته باشد و قابل مقایسه با موزه تهران نیست. درعین حال دیوارها دو جداره است و مشکلی برای این آثار پیشی نمی‌آید. این آثار مشکل خاصی ندارند و در پایان قرارداد همانگونه که تحویل گرفتیم، پس می‌دهیم. البته از همان روز اول نمی‌خواستیم مسئولیت این تابلوها را برعهده بگیریم اما مسئولان از ما خواهش کردند که به رسم امانت در موزه بماند تا جایی برای نگهداری آن پیدا کنند که تاکنون ادامه یافت.

 

او با اشاره به آنکه تاکنون بیش از ۲۰ تابلو از آثار هنرمندان معاصر خریداری کرده‌اند، گفت: با توجه به آنکه این خریدها شخصی بود اما ممکن است در پایان قرارداد این آثار را به موزه هدیه دهیم. درحال حاضر هم در موزه نگهداری می‌شوند.

 

به گفته مدیر داخلی و اجرایی موزه هنرهای معاصر اهواز، تاکنون بیش از ۲ میلیارد تومان برای حفظ و احیای موزه هزینه شده است چراکه روز اول که این ملک در اختیار آنها قرار گرفت با مشکلات متعدد از ریخته شدن گچ‌ها، وضعیت نامناسب سقف که در حال ریزش بود، مشکلات فاضلاب، گازکشی و نداشتن دوربین مداربسته روبه رو بود. از این رو آنها سفیدکاری، زیرکاری، خط تلفن، محوطه‌سازی، تاسیسات برق و... را انجام دادند.

 

او درخصوص برگزاری مراسم عروسی در موزه هنرهای معاصر اهواز گفت: طبق قرارداد، این امکان را داشتیم که در جلوی موزه، رستوران درایر کنیم. یک روز، این رستوران میزبان شام عقد یک مراسم بود. برگزاری همایش و کنفرانس‌های غیرهمسو با هنر را هم تکذیب می‌کنم. اکنون نیز حدود ۶ ماه است که رستوران تعطیل است چراکه درآمدی نداشت.

 

  • 18
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
علی نصیریان بیوگرافی علی نصیریان؛ پیشکسوت صنعت بازیگری ایران

تاریخ تولد: ۱۵ بهمن ۱۳۱۳

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر، نویسنده و کارگردان

آغاز فعالیت: ۱۳۲۹ تاکنون

تحصیلات: دانش آموخته مدرسه تئاتر در رشته هنرپیشگی

ادامه
پاوان افسر بیوگرافی پاوان افسر بازیگر تازه کار سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۲۷ تیر ۱۳۶۳ 

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر 

آغاز فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

تحصیلات: لیسانس رشته ی مدیریت بازرگانی

ادامه
امین پیل علی بیوگرافی امین پیل علی بازیکن تازه نفس فوتبال ایران

تاریخ تولد: ۱۷ دی ۱۳۸۱

محل تولد: گیلان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک

تیم: تیم ملی فوتبال ایران

شماره پیراهن: ۱۵

ادامه
ابوطالب بن عبدالمطلب زندگینامه ابوطالب بن عبدالمطلب پدر امام علی (ع)

تاریخ تولد: ۳۵ پیش از عام‌الفیل

محل تولد: مکه

دیگر نام ها: عبدالمطلب، عبدالمناف، عمران

دلیل شهرت: رئیس قبیله بنی هاشم، پدر امام علی (ع)، عمو و حامی حضرت محمد (ص)

درگذشت: سال دهم بعثت

آرامگاه: مکه در گورستان ابوطالب

ادامه
رودریگو هرناندز بیوگرافی «رودریگو هرناندز»؛ ستاره ای فراتر از یک فوتبالیست | هوش و تفکر رمز موفقیت رودری

تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶

محل تولد: مادرید، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست 

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: منچسترسیتی

قد: ۱ متر ۹۱ سانتی متر

ادامه
موسی التماری بیوگرافی موسی التماری بازیکن فوتبال اردنی

تاریخ تولد: ۱۰ ژوئن ۱۹۹۷

محل تولد: امان، اردن

حرفه: فوتبالیست

باشگاه کنونی: باشگاه فوتبال مون‌پلیه فرانسه

پست: مهاجم

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
اوسمار ویرا بیوگرافی اوسمار ویرا سرمربی تیم پرسپولیس

تاریخ تولد: ۳ ژوئیه ۱۹۷۵

محل تولد: ریو گرانده دو سول ، برزیل

حرفه: سرمربی تیم فوتبال

باشگاه کنونی: پرسپولیس

آغاز فعالیت: سال ۱۹۹۴

ادامه
اوستون ارونوف بیوگرافی اوستون ارونوف بازیکن فوتبال ازبکی در تیم های ایرانی

چکیده بیوگرافی اوستون ارونوف

نام کامل: اوستون رستم اوگلی اورونوف

تاریخ تولد: ۱۹ دسامبر ۲۰۰۰

محل تولد: نوایی، ازبکستان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک تهاجمی

باشگاه کنونی: پرسپولیس

ادامه
اکرم عفیف بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن برتر تیم ملی قطر

تاریخ تولد: ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶

محل تولد: دوحه، قطر

حرفه: فوتبالیست

پست: وینگر

باشگاه کنونی: السد قطر

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های آنشرلی

دیالوگ های آنشرلی در این مقاله از سرپوش به بررسی جذابیت های دیالوگ های آنشرلی در سینما و تئاتر می‌پردازیم. آنشرلی، با تاریخچه‌ای غنی در حوزه فرهنگ و هنر، دارای دیالوگ‌هایی است که علاوه بر ارتقاء داستان، به عنوان نمونه‌هایی برجسته از زبان هنری در این صنایع شناخته می‌شوند. اثر آنشرلی  کتاب "آنشرلی" نوشته لوسی ماد مونتگمری، داستان دختری به نام آن شرلی است که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. آن شرلی دختری کنجکاو، مهربان و خلاق است که با دیالوگ های خود، شخصیتی دوست داشتنی و ماندگار در ذهن خوانندگان ایجاد کرده است. انیمیشن آنشرلی انیمیشن "آنشرلی" که در سال ۱۹۷۹ در ژاپن ساخته شده است، اقتباسی از رمان "آن در گرین گیبلز" نوشته لوسی ماد مونتگمری است. این انیمیشن، داستان دختری به نام آن شرلی را روایت می کند که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. شخصیت های آنشرلی شخصیت های اصلی انیمیشن آنشرلی عبارتند از: آن شرلی: دختری کنجکاو، مهربان و خلاق که با موهای قرمز و شخصیت دوست داشتنی خود، یکی از محبوب ترین شخصیت های ادبیات کودکان است. مریلا کاترین کاتبرت: خواهر بزرگ تر ماتیو کاتبرت که با برادرش در مزرعه گرین گیبلز زندگی می کند. مریلا زنی سخت کوش و جدی است که در ابتدا از حضور آن شرلی در خانه خود خوشحال نیست. ماتیو کاتبرت: برادر کوچک تر مریلا که مردی مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیانا براری: دختر همسایه کاتبرت ها که با آن شرلی دوست می شود. دیانا دختری مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیالوگ های انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، از این قرار است که آن شرلی، دختری یتیم که در یتیم خانه بزرگ شده است، توسط خواهر و برادری به نام های مریلا و ماتیو کاتبرت به فرزندخواندگی پذیرفته می شود. مریلا و ماتیو، آن شرلی را برای کمک به انجام کارهای خانه و مزرعه می خواهند. آن شرلی، با موهای قرمز آتشین و شخصیت دوست داشتنی خود، به سرعت با مریلا و ماتیو و همچنین با همسایه آنها، دیانا براری، دوست می شود. آن شرلی، با ماجراجویی ها و شیطنت های خود، زندگی کاتبرت ها را زیر و رو می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه از زندگی لذت ببرند. نکات مثبت آنشرلی انیمیشن آنشرلی، از جمله انیمیشن های ماندگار و خاطره انگیزی است که با داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله نکات مثبت این انیمیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: - داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، داستانی جذاب و پرکشش است که مخاطبان را از ابتدا تا انتها درگیر خود می کند. - شخصیت های انیمیشن آنشرلی، از جمله آن شرلی، مریلا، ماتیو و دیانا، شخصیت هایی دوست داشتنی هستند که مخاطبان با آنها ارتباط برقرار می کنند. - انیمیشن آنشرلی، پیام های مثبتی مانند اهمیت خانواده، دوستی و امید را به مخاطبان خود منتقل می کند. دیالوگ های شخصیت آنشرلی دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بیانگر شخصیت او هستند. او دختری کنجکاو و ماجراجو است که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید است. این ویژگی در دیالوگ های او به وضوح دیده می شود. برای مثال، در یکی از دیالوگ ها، آنشرلی از معلم خود می پرسد: "حتی اگر دنیا بد باشد، همیشه چیزهای خوب هم وجود دارد." " تصور اینکه شما یک ملکه هستید واقعا عالی است. شما بدون هیچ گونه ناراحتی از آن لذت می برید و هر زمان که بخواهید می توانید از ملکه بودن دست بردارید، کاری که در زندگی واقعی نمی توانید انجام دهید." "این یک چیز خوب در مورد این جهان است ... همیشه بهارهای بیشتری وجود دارد." "وقتی فکر می‌کنم قرار است اتفاق خوبی بیفتد، به نظر می‌رسد که بر روی بال‌های انتظار پرواز می‌کنم. و سپس اولین چیزی که متوجه می شوم با یک ضربت به زمین می افتم. اما واقعاً ماریلا، قسمت پرواز تا زمانی که ادامه دارد با شکوه است... مثل اوج گرفتن در غروب خورشید است. من فکر می‌کنم که تقریباً تاوان ضربه را می‌پردازد." "خب، نمی توان یکدفعه عادت دختر بچه بودن را کنار گذاشت." "شاید... شاید... عشق به طور طبیعی از یک دوستی زیبا آشکار شد، مانند گل رز طلایی که از غلاف سبزش می لغزد."  "این یک ایده دوست داشتنی است، دایانا؛ زندگی کردن به گونه ای که نامت را زیبا کنی، حتی اگر در آغاز زیبا نبود... آن را در افکار مردم برای چیزی آنقدر دوست داشتنی و دلپذیر قرار می دهد که هرگز به تنهایی به آن فکر نمی کنند." "شاید، به هر حال، عاشقانه مانند یک شوالیه که سوار اسب می‌شود، با شکوه و هیاهوی وارد زندگی انسان نشده باشد. شاید مثل یک دوست قدیمی از راه‌های آرام به سمت آدم خزید..." "خب، همه ما اشتباه می کنیم، عزیزم، پس فقط آن را پشت سر بگذار. ما باید از اشتباهات خود پشیمان باشیم و از آنها درس بگیریم، اما هرگز آنها را با خود به آینده منتقل نکنیم." "من معتقدم که زیباترین و شیرین ترین روزها، روزهایی نیستند که در آن اتفاقات بسیار باشکوه یا شگفت انگیز یا هیجان انگیزی رخ دهد، بلکه فقط روزهایی هستند که لذت های کوچک ساده ای را به ارمغان می آورند و به آرامی یکدیگر را دنبال می کنند، مانند مرواریدهایی که از یک رشته می لغزند." "من از دوستی بسیار سپاسگزارم. زندگی را بسیار زیبا می کند." "این بدترین دوران بزرگ شدن است و من در حال درک آن هستم. چیزهایی که در دوران کودکی خیلی می‌خواستی، وقتی به آنها دست پیدا می‌کردی، به نظرت چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند." "آیا خوب نیست که فکر کنیم فردا روز جدیدی است که هنوز هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد." دیالوگ های ماندگار آنشرلی "این خیلی خوب است که در مورد غم ها بخوانید و تصور کنید که قهرمانانه از طریق آنها زندگی می کنید، اما وقتی واقعاً آنها را دارید، خیلی خوب نیست" "خیلی آسان است که شرور باشی بدون اینکه بدانی." "اما واقعاً ماریلا، نمی‌توان در چنین دنیای جالبی برای مدت طولانی غمگین ماند، می‌تواند؟" "زندگی ارزش زیستن را دارد تا زمانی که خنده در آن باشد." "تجربه من این بوده است که شما تقریباً همیشه می توانید از چیزهایی لذت ببرید، اگر تصمیم خود را محکم بگیرید که این کار را انجام دهید." "دنیای قدیمی عزیز تو بسیار دوست داشتنی هستی و من خوشحالم که در تو زنده هستم." "چرا مردم باید برای دعا زانو بزنند؟ اگر واقعاً می خواستم دعا کنم به شما می گویم که چه کار می کردم. من به تنهایی یا در جنگل های عمیق و عمیق به یک میدان بزرگ بزرگ می رفتم و به آسمان - بالا - بالا - بالا - به آن آسمان آبی دوست داشتنی نگاه می کردم که انگار پایانی برای آن وجود ندارد. آبی بودن و سپس من فقط یک دعا را احساس می کنم." "این یکی از مزایای سیزده سالگی است که شما خیلی بیشتر از زمانی که فقط دوازده ساله بودید می دانید" "تا زمانی که نمردی هرگز از غافلگیر شدن در امان نیستی" "کیک‌ ها یک عادت وحشتناک دارند که وقتی می‌ خواهید خوب باشند بد می‌ شوند" "آنه تمام عاشقانه هایت را رها نکن اندکی از آن چیز خوبی است البته نه زیاد اما کمی از آن را حفظ کن" دیالوگ های زیبای آنشرلی سخن پایانی درباره دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بخشی از جذابیت این شخصیت دوست داشتنی هستند. این دیالوگ ها، شخصیت، امید، خوش بینی و عشق به طبیعت آنشرلی را به خوبی بیان می کنند. گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش