پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۶:۱۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۱۱۰۴۰۵۱
فیلم و سینمای ایران

جزئیات اکران فیلم «غلامرضا تختی» فیلم برای نابینایان

فیلم غلامرضا تختی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

«عاشق آقاتختیم. هرجا به هر بهونه که اسمش بیاد، حتماً اونجام. خیلی دوستش دارم. آقاتختی پهلوونی رو برای همیشه تو ایران جاودانه کرد. اونم تو دوره ای که مردی و مردونگی فقط تو قصه ها پیدا می شد. هرجا اسم آقاتختی بیاد، کسری از ثانیه اونجا پیدام میشه. حالا میخواد سمینار باشه یا فیلم سینمایی....» ظهر جمعه ۱۲ بهمن ماه، عابرانی که از میدان انقلاب می گذشتند، یک صحنه -ولو برای چند ثانیه- متوقف شان می کرد. مخصوصاً خط سیر آن تصویر که از در شرقی مترو میدان انقلاب شروع می شد و تا در سینما بهمن ادامه پیدا می کرد. برایشان عجیب بود که این همه شهروند نابینا در ظهر روز تعطیل گرد هم جمع شده اند. از این و آن می پرسیدند: چرا نابینایان امروز تجمع کرده اند؟ چرا مقابل سینما بهمن گرد هم آمده اند؟ سرآخر تاب کنجکاوی را نمی آوردند و از خود شهروندان نابینا می پرسیدند و این پاسخ را می شنیدند: «برای اکران فیلم غلامرضا تختی ویژه نابینایان آمده ایم.» امسال برای اولین بار، دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در راستای ایجاد فرصت های برابر فرهنگی ویژه شهروندان نابینا در رویداد های مهم فرهنگی-هنری، اقدام به اختصاص یک سانس ویژه به صورت رایگان برای شهروندان نابینا کرد. این اقدام با بازخورد نسبتاً قابل توجهی همراه شد، اما کیفیت این حرکت در چه سطحی بود؟ آیا رضایت مدعوین را جلب کرد؟ آیا این اقدام می تواند چشم انداز روشنی مقابل برگزار کنندگان جشنواره و سیاستگذاران امور سینمایی کشور به منظور ایجاد تسهیلات ویژه نابینایان ترسیم کند؟ پاسخ این پرسش ها را چند نفر از نابینایانی که در این برنامه حضور داشتند، اظهار می دارند.

 

دوست داریم کنار شهروندان بینا فیلم ببینیم

غفار تقی خانی، از آن دسته نابینایانی است که نه تنها علاقه‌مند سینماست، حتی در مقطعی با همکاری دوستانش اقدام به کار دوبله هم کرده که همیشه سعی می‌کند به هنر دوبلاژ نابینایان در هر مصاحبه و گپ و گفت، اشاره کند. او بیشتر دوست داشت به‌جای اکران ویژه، تمهیداتی پیش بینی می‌شد که او و دوستانش کنار دیگر شهروندان فیلم می‌دیدند: «اولاً از مسئولان جشنواره و مدیریت سینما بهمن تشکر می‌کنم. ثانیاً معتقدم به جای اختصاص یک سینما ویژه نابینایان و اکران اختصاصی، بهتر است شرایطی فراهم شود که ما در کنار افراد بینا فیلم ببینیم.» به اعتقاد او این کار میزان آگاهی شهروندان بینا نسبت به تفکر نابینایان را بالا می‌برد: «وقتی ما کنار افراد بینا فیلم تماشا کنیم، اگر بعد از نمایش فیلم جلسه پرسش و پاسخ هم برگزار شود، آنجاست که تضارب آرا و افکار در نقد فیلمی که نمایش داده شده پیش می‌آید و افراد بینا متوجه این موضوع می‌شوند که نابینایان، شهروندانی صاحب اندیشه و قدرت تفکر بالا هستند.» غفار بازنشسته است، اما همچنان فعالیت‌های اجتماعی می‌کند. او از جهت دیگر برگزاری این اقدام فرهنگی را مثبت ارزیابی می‌کند: «اساساً چنین اقداماتی هر چقدر با نقاط ضعف همراه باشد، یک ویژگی دارد و آن، گرد هم آوردن نابینایان و تجدید دیدارهاست.» او نابینایان را دارای گوشی قوی عنوان می‌کند و به‌کارگردان‌های سینما توصیه می‌کند از این توان نابینایان استفاده کنند: «یکی از اشکالات این فیلم و فیلم‌های دیگر، کیفیت بد صدابرداری و صداگذاری است. من به کارگردان‌ها توصیه می‌کنم در امر صدا، حتماً از توان نابینایان استفاده کنند؛ چون نابینایان گوش قوی دارند.» این نابینای فعال در امور هنری به مسئولان سینمایی کشور پیشنهاد می‌کند که تکنولوژی «آدیو دیسکریپشن» یا توضیح صدا را در سینما‌ها برای نابینایان فراهم کنند: «به نظر من برای حضور گسترده نابینایان باید مسئولان سینمایی فناوری آدیو دیسکریپشن را فراهم کنند. درست است که ما به اتفاق یک همراه برای تماشای فیلم به سینما می‌رویم، اما اگر خودمان مستقیماً با استفاده از این سیستم در جریان فیلم قرار بگیریم، پا به پای دیگران از فیلم بهره‌مند می‌شویم.»

 

من استقلالم را دوست دارم

شهربانو محبی را دوستانش به‌عنوان یکی از تعقیب‌کننده‌های حرفه‌ای سینما می‌شناسند. وقتی راجع به فیلم و سینما حرف می‌زند، می‌شود تشخیص داد که واقعاً علاقه مندانه فیلم تماشا می‌کند. او هم مثل غفار از اکران اختصاصی ویژه نابینایان حمایت نمی‌کند و بر استقلال خود و همنوعانش تأکید دارد: «اصلاً این نوع اقدامات جالب نیست. برای اینکه من دوست دارم مستقلاً فیلم ببینم و به استقلال خودم بیش از هر چیز دیگر اهمیت می‌دهم. آن روز من احساس می‌کردم عده‌ای ایستاده‌اند و نابینایانی را که منتظر بودند تا در سینما باز شود، تماشا می‌کنند. این صحنه خیلی زننده بود و رسماً اعصابم به هم ریخت.» معتقد است مسئولان سینمایی کشور باید تسهیلات بهتری برای حضور نابینایان در جشنواره فیلم فجر فراهم کنند: «این واقعاً خنده دار است که در عصر تکنولوژی نابینایان از حضور در جشنواره محروم بمانند. من به مسئولان سینمایی کشور پیشنهاد می‌کنم تسهیلات مناسبی در اختصاص بلیت به نابینایان ارائه دهند. به هر حال منِ نابینا اگر بخواهم تمام بلیت‌های جشنواره را تهیه کنم، باید دو سری بلیت بخرم تا کسی را به‌عنوان همراه به سینما ببرم. خب این موضوع خیلی هزینه بردار است.» محبی فیلم «غلامرضا تختی» تازه‌ترین فیلم بهرام توکلی را ضعیف ارزیابی می‌کند: «آقای توکلی کارگردان خوبی است، اما این فیلمش خیلی ضعیف بود. درست مثل فیلم بیگانه که جایزه‌ای هم نگرفت. من فیلم‌های خوبی مثل «اینجا بدون من» را از ایشان دیدم که واقعاً لذتبخش بود.‌ای کاش باز هم چنان فیلم‌هایی بسازند!»

 

استاندارد‌های لازم برای نابینایان فراهم نشده بود

در میان نقد و نظر‌های مثبت و منفی پیرامون اکران ویژه برای نابینایان، امید هاشمی از جمله نابینایانی بود که از این اکران لذت نبرده بود و نقد‌های تندی بر عملکرد مسئولان سینمایی وارد دانست: «صرف اختصاص یک سانس ویژه برای نابینایان، بدون در نظر گرفتن استاندارد‌های ویژه تماشای فیلم برای شهروندان نابینا کار بیهوده ای است.» او بر این اعتقاد است که عنوان «ویژه» باید امکانات ویژه‌ای هم داشته باشد: «وقتی اعلام می‌شود که یک سانس ویژه نابینایان از سوی جشنواره اختصاص یافته، به این معناست که قرار است امکانات ویژه‌ای برای این شهروندان فراهم شود. نابینایانی هم که در چنین برنامه‌ای شرکت می‌کنند، به این امید رنج رفت و آمد در محیط مناسب‌سازی نشده شهری را بر خود هموار می‌کنند که از امکانات ویژه بهره‌مند شوند؛ خاصه آنکه عنوان جشنواره فیلم فجر هم در رأس این اقدام خودنمایی می‌کند. اما این برنامه فاقد امکانات ویژه بود.» امید هاشمی را نابینایان به‌عنوان یک معلم حرفه‌ای رایانه می‌شناسند و دوستان نزدیکش بر این باورند که او یک «وبگرد» فعال است. او درباره امکانات ویژه می‌گوید: «وقتی شهروند نابینا مطلع می‌شود که جشنواره برنامه اکران اختصاصی ویژه نابینایان دارد، با خودش این فکر را می‌کند که حتماً فیلم به‌صورت توضیحدار پخش می‌شود، حتماً در آن سینما سیستم صوتی مناسبی برای برگزاری برنامه نقد و بررسی با حضور عوامل تعبیه شده؛ اما آنچه عوامل جشنواره پیش بینی کرده بودند، فاقد این امکانات بود. اصلاً کار سختی نبود که یک یا دو روز پیش از این برنامه، برگزار‌کنندگان جشنواره ساعتی برای ضبط توضیحات تصویری فیلم در نظر می‌گرفتند که حداقل اگر شهروند نابینایی بدون همراه در این برنامه شرکت کرد، مستقلاً از فیلم لذت ببرد.» او از حضور در این برنامه لذت نبرده و می‌گوید که اگر باز جشنواره چنین اقدامی کند، حداقل او استقبال نخواهد کرد: «من نمی‌دانم این چه فلسفه ای است که عده‌ای از مسئولان تصور می‌کنند گرد هم آوردن جمعی از یک قشر جامعه و انجام یک اقدام فوری و فوتی، می‌تواند تأثیرگذار باشد. مگر نابینایان نمی‌توانند خودشان به همراه خانواده از تماشای فیلم در پردیس‌های بزرگ سینمایی لذت ببرند؟ چه دلیلی دارد در یک سینمای فاقد امکانات صوتی مناسب عده‌ای را جمع کنند و بدون لحاظ کردن استاندارد‌های لازم، فقط به نمایش یک فیلم اکتفا کنند؟ انگار برگزار‌کنندگان جشنواره هولِ برگزاری این برنامه بودند تا از آن بهره‌برداری کنند.»

 

از اختصاص یک سالن ویژه نابینایان راضیم

در مقابل نقد‌های تند امید هاشمی، ملیحه رشیدی که از شهروندان کم بیناست، کاملاً متفاوت فکر می‌کند: «به نظر من این کار خیلی مثبت بود که یک اکران ویژه در سالن مستقل برای نابینایان در نظر گرفتند. چون در چنین برنامه ای است که نابینایان امکان صحبت با همراه خودشان را پیدا می‌کنند و راجع به صحنه‌های مختلف فیلم می‌پرسند. در سینما‌های عمومی، وقتی یک شهروند نابینا به اتفاق همراهش فیلم می‌بیند و با او صحبت می‌کند، دیگران به این موضوع اعتراض می‌کنند.» رشیدی هم بر این اعتقاد است که در اکران‌های ویژه حتماً باید عوامل فیلم حضور داشته باشند: «عوامل فیلم حتماً باید در اکران ویژه مثل همین برنامه که مخصوص نابینایان بود، حضور داشته باشند تا از میزان اندیشه و توجه نابینایان آگاه شوند.»

 

به هر روی دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر امسال با اختصاص اکران ویژه برای نابینایان، نشان داد که می‌خواهد به شهروندان نابینا توجه کند. اما علامت سؤال‌هایی که از سوی شرکت‌کننده‌ها در این برنامه مطرح شد، همچنان به قوت خود باقی است. آیا این برنامه فرمایشی بود؟ آیا چنین برنامه‌ای سال بعد هم اجرا می‌شود؟ آیا مسئولان جشنواره به این فکر خواهند افتاد که تمهیدات درستی برای نابینایان پیش بینی کنند یا به همین برنامه اکتفا می‌کنند؟ قدر مسلم اینکه اگر قرار بر اجرای یک برنامه نظام مند به‌منظور ایجاد تسهیلات ویژه نابینایان در جشنواره فیلم فجر طراحی شود، قطعاً می‌توان چشم‌انداز روشن و وسیعی برای پررنگتر شدن حضور نابینایان در مهم‌ترین رویداد هنری کشور ترسیم کرد.

 

 

  • 17
  • 1
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
عقیل بن ابی طالب زندگینامه عقیل بن ابی طالب؛ از صحابه پیامبر و امام علی (ع)

تاریخ تولد: ده سال بعد از عام الفیل

محل تولد: مکه

محل زندگی: مکه، مدینه

دلیل شهرت: صحابه و پسرعموی محمد

درکذشت: دوران حکومت معاویه، مدینه

مدفن: بقیع

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
حسن معجونی بیوگرافی حسن معجونی بازیگر کمدی سینمای و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حسن معجونی

نام کامل: محمد حسن معجونی

تاریخ تولد: ۲۸ دی ۱۳۴۷

محل تولد: زنجان، ایران

حرفه: بازیگر، کارگردان، طراح، مدرس دانشگاه

تحصیلات: رشتهٔ ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر

آغاز فعالیت: ۱۳۷۵ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
زهرا گونش بیوگرافی زهرا گونش؛ والیبالیست میلیونر ترکی

چکیده بیوگرافی زهرا گونش

نام کامل: زهرا گونش

تاریخ تولد: ۷ جولای ۱۹۹۹

محل تولد: استانبول، ترکیه

حرفه: والیبالیست

پست: پاسور و دفاع میانی

قد: ۱ متر و ۹۷ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش