پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۹:۰۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۹۰۴۸۴۹
موسیقی

در دومین روز نوای خرم مطرح شد:

مراقب آموزش اشتباه موسیقی به کودکان باشیم

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی
دومین روز جشنواره موسیقی «نوای خرم» در حالی میزبان گروه‌های شرکت‌کننده بود که دو عضو هیات داوران از ضرورت حمایت‌های دولتی، آموزش صحیح و ظهور نسل تازه‌ای از استعدادهای موسیقی ایرانی سخن گفتند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این جشنواره، در دومین روز از برگزاری چهارمین دوره جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم)،  ۱۴۰ هنرمند در بخش «گروه نوازی» و ۴۰ هنرمند در بخش «تک نوازی» آثار خود را در معرض رقابت هیات داوران گذاشتند.

 

در بخش «تک نوازی و تک خوانی» کیانا هاشمی، آیلی فتاحی، ابوالفضل اخگری، ایلیا غفاری، مبین ترابی، فربد حناچی، علی جمشید پور، علی احمدوند، فریما صابری، پارسا صادقیان، محمد حسین سجادی، ستایش سادات موسوی وند، گل پری کوچک زاده، عسل پاکزاد، علیرضا محمدی، سارا شهبازی، سهیل خدایارنژاد، کیانا حکاک، امیر محمد یزدان پناه، ترنم ملایی، پرهام وفایی، مهرآیین صفری، آرمیتا رضایی، درسا بیات، یسنا داوری، عرشیا احدی، آنیتا اصغری، احسان بهرامی کرکوندی، مانی محمدی سارسری، ثنا یساقی، بردیا قجر، سارینا خباز زاده مقدم، بارمان رسولی نژاد، ایمان تورانی، امیرعباس هفت لنگ، تهمینه صادقی، اردلان رضوان، مانلی مصطفی، ارغوان فریدی، آوا رسنواد، نیلوفر معینی، غزل صمدیان، هانیه اسدی، مهرنوش آصفی و آرمیتا خلیلی بروجنی روی صحنه رفتند.

 

گروه «ژوان» از تهران به سرپرستی محمدرضا قاسمی، گروه «نوای مهر» از کرج به سرپرستی یوسف آبی، گروه آموزشگاه موسیقی «نوای ایران» از کرج به سرپرستی ارسلان محبوبیان، گروه «دلنوازان» از کرج، گروه آموزشگاه موسیقی «منادی» از تهران به سرپرستی حسین سجودی، گروه مدرسه «هنرهای زیبا و موسیقی» از اصفهان به سرپرستی امید بابک پور، گروه «نکیسا» از تهران به سرپرستی صدا سدیفی، گروه آموزشگاه موسیقی «طریقت» از تهران به سرپرستی عبدالله طریقت، گروه «مهر و ماه» از تهران به سرپرستی علی ابراهیمی، گروه آموزشگاه موسیقی «نغمه گشایش» از اصفهان به سرپرستی محمود سید هندی و محمد صادق سجادیه، گروه چکاوک از میبد، گروه آموزشگاه موسیقی «سارنگ» از بویین زهرا به سرپرستی سید علی حسینی، گروه مکتب خانه «میرزا عبدالله» از تهران به سرپرستی هامان خلیلی، گروه موسیقی «سورنا» از شیروان به سرپرستی ابراهیم صداقت، سعید فرامرزی و فاطمه آرام، گروه مدرسه «هنر و ادبیات» از تهران به سرپرستی نازنین قاسمی، گروه هنرستان «موسیقی دختران» از تهران و گروه آموزشگاه موسیقی «ملودی کهن» از تهران به سرپرستی سامان محمد نبی هم  در بخش «گروه نوازی» آثار خود را ارائه دادند.

 

امیدواری استاد پیشکسوت به آینده موسیقی ایرانی

میلاد کیایی نوازنده پیشکسوت سنتور و یکی از اعضای هیات داوران بخش رقابتی جشنواره گفت: خیلی خوشحالم که امروز استعداد های جوانی را دیدم که به طور قطع  افق های موسیقی ایرانی در آینده نزدیک توسط آنها روشن می شود.

 

او بیان کرد: تنها نکته ای که گفتن آن را لازم می دانم، توجه  به فنون نوازندگی و مسائل آموزشی و تکنیکی این عرصه است که در این راه استادان و معلمان این هنرمندان کودک و نوجوان باید مهم ترین نقش را ایفا کنند و البته بدانند آموزش اشتباه عوارض جبران نشدنی را به همراه دارد. این موضوع مسئله مهمی است، که باید به مدرسان آموخت تا آنها به این مسئله توجه زیادی کنند.

 

کیایی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره سطح کیفی جشنواره بیان کرد: از برگزاری این جشنواره رضایت کامل داشته و بسیار به آن خوش بینم. بنابراین باید از مسئولان این جشنواره قدردانی کرد، چراکه با عشق تمام مشکلات را رفع کرده اند تا راه را برای نسل نوجوان موسیقی هموار کنند.

 

کیایی که ۱۷ آذرماه در دومین روز جشنواره نوای خرم صحبت می‌کرد، گفت: از نظر من ابتدای هرکاری باید اخلاق و ادب را دارا بود، اما بسیاری امروز این موضوع را فراموش می‌کنند. آن‌ها فکر می‌کنند چون نوازنده خوبی هستند، هنرمندند. اما همین عزیزان بدانند ماجرا این طور نبوده و نیست. بسیاری هستند که خیلی خوب ساز می‌زنند اما اگر ساز را از آن‌ها بگیریم هیچ چیز برایشان باقی نمی‌ماند. به همین دلیل از قدیم کلمه‌ای را قبل از کلمه «هنر»در نظر گرفته اند و آن واژه «فرهنگ» است.

 

حمایت های دولتی مکمل پیشرفت در موسیقی ایرانی

بابک شهرکی یکی دیگر از اعضای هیئات داوران بخش رقابتی چهارمین جشنواره همایون خرم نیز درباره ارزیابی خود نسبت به اجرا های روز دوم این طور توضیح داد: از ابتدای تشکیل این جشنواره حضور داشتم و خیلی از شرکت کنندگان را برای بار چندم می‌بینم. خوشبختانه سطح بچه‌ها خیلی بالاتر رفته و عیب‌هایی که سال گذشته به گروه‌ها گرفته می‌شد، در این دوره توسط آنها تا حد ممکن رفع شده است.

 

وی افزود: در این دوره شاهد افزایش چشمگیر تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال‌های گذشته هستیم. به گونه‌ای که تنها از ۵۰۰ نفر آزمون حضوری به عمل آمده است. با این توضیح باید بگویم که از نظر من جشنواره امسال نوید اتفاق‌های خیلی خوب در سال‌های آینده را می‌دهد.

 

این نوازنده گفت: به واقع در خیلی از بخش‌ها شوکه می‌شویم زیرا در این دو روز که رقابت آغاز شده این قدر نوازندگان خوب به ویژه در سنین زیر ۱۲ سال دیده‌ام که فکر می‌کنم این‌ها در سال‌های بعد قرار است، دست به چه کارهایی بزنند.

 

شهرکی در پایان گفت: امیدوارم برای این بچه‌ها که تا اینجای راه را به صورت خود جوش آمدند، در بخش دولتی نیز حمایت‌هایی صورت گیرد. چراکه هنر برای افراد بدون کمک مسئولان و متولیان آن خیلی سخت بوده و پیشرفت این هنرمندان نیز بسته به این است که چقدر از آنها حمایت می‌شود.

 

چهارمین جشنواره و جایزه همایون خرم ( نوای خرم ) از روز پنجشنبه ۱۶ آذر ماه با حضور هنرمندان شرکت کننده گروه سنی کودک و نوجوان آغاز شده است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته هنرمندان شرکت کننده، در بخش‌های تک نوازی و تک خوانی، اجراهای دو و سه نفره  و اجراهای گروهی ساعت  ۱۳ تا ۲۱  روزهای پنجشنبه ۱۶ و جمعه  ۱۷ آذر ماه در فرهنگسرای نیاوران و روزهای چهارشنبه ۲۲ و پنجشنبه ۲۳ آذر در فرهنگسرای ارسباران تهران آثار خود را ارائه می‌کنند.

 

 مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم) نیز روز جمعه ۲۴ آذر در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

 

چهارمین جایزه و جشنواره همایون خرّم با هدف حفظ و گسترش فرهنگ اصیل و فاخر ایرانی، ارتقای نگرش هنری نسل جوان از طریق شناخت آثار اساتید گذشته و تاثیر گرفتن از نمونه‌ها و الگوهای موجود در موسیقی ایرانی به همت مؤسسه فرهنگی هنری «رادنواندیش»، خانواده استاد همایون خرّم، حمایت موسسه بیمه «سرمد» و همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود. در این دوره از جشنواه نوازندگان تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از ۱۸ سال) با اجرای یکی از تصانیف و یا قطعات بی‌کلام استادان روح‌الله خالقی، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرّم، حبیب‌الله بدیعی و پرویزیاحقی که به شکل رسمی عرضه شده، به صورت تک خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

 

 

 

  • 18
  • 3
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
علی نصیریان بیوگرافی علی نصیریان؛ پیشکسوت صنعت بازیگری ایران

تاریخ تولد: ۱۵ بهمن ۱۳۱۳

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر، نویسنده و کارگردان

آغاز فعالیت: ۱۳۲۹ تاکنون

تحصیلات: دانش آموخته مدرسه تئاتر در رشته هنرپیشگی

ادامه
پاوان افسر بیوگرافی پاوان افسر بازیگر تازه کار سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۲۷ تیر ۱۳۶۳ 

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر 

آغاز فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

تحصیلات: لیسانس رشته ی مدیریت بازرگانی

ادامه
امین پیل علی بیوگرافی امین پیل علی بازیکن تازه نفس فوتبال ایران

تاریخ تولد: ۱۷ دی ۱۳۸۱

محل تولد: گیلان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک

تیم: تیم ملی فوتبال ایران

شماره پیراهن: ۱۵

ادامه
ابوطالب بن عبدالمطلب زندگینامه ابوطالب بن عبدالمطلب پدر امام علی (ع)

تاریخ تولد: ۳۵ پیش از عام‌الفیل

محل تولد: مکه

دیگر نام ها: عبدالمطلب، عبدالمناف، عمران

دلیل شهرت: رئیس قبیله بنی هاشم، پدر امام علی (ع)، عمو و حامی حضرت محمد (ص)

درگذشت: سال دهم بعثت

آرامگاه: مکه در گورستان ابوطالب

ادامه
رودریگو هرناندز بیوگرافی «رودریگو هرناندز»؛ ستاره ای فراتر از یک فوتبالیست | هوش و تفکر رمز موفقیت رودری

تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶

محل تولد: مادرید، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست 

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: منچسترسیتی

قد: ۱ متر ۹۱ سانتی متر

ادامه
موسی التماری بیوگرافی موسی التماری بازیکن فوتبال اردنی

تاریخ تولد: ۱۰ ژوئن ۱۹۹۷

محل تولد: امان، اردن

حرفه: فوتبالیست

باشگاه کنونی: باشگاه فوتبال مون‌پلیه فرانسه

پست: مهاجم

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
اوسمار ویرا بیوگرافی اوسمار ویرا سرمربی تیم پرسپولیس

تاریخ تولد: ۳ ژوئیه ۱۹۷۵

محل تولد: ریو گرانده دو سول ، برزیل

حرفه: سرمربی تیم فوتبال

باشگاه کنونی: پرسپولیس

آغاز فعالیت: سال ۱۹۹۴

ادامه
اوستون ارونوف بیوگرافی اوستون ارونوف بازیکن فوتبال ازبکی در تیم های ایرانی

چکیده بیوگرافی اوستون ارونوف

نام کامل: اوستون رستم اوگلی اورونوف

تاریخ تولد: ۱۹ دسامبر ۲۰۰۰

محل تولد: نوایی، ازبکستان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک تهاجمی

باشگاه کنونی: پرسپولیس

ادامه
اکرم عفیف بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن برتر تیم ملی قطر

تاریخ تولد: ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶

محل تولد: دوحه، قطر

حرفه: فوتبالیست

پست: وینگر

باشگاه کنونی: السد قطر

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های آنشرلی

دیالوگ های آنشرلی در این مقاله از سرپوش به بررسی جذابیت های دیالوگ های آنشرلی در سینما و تئاتر می‌پردازیم. آنشرلی، با تاریخچه‌ای غنی در حوزه فرهنگ و هنر، دارای دیالوگ‌هایی است که علاوه بر ارتقاء داستان، به عنوان نمونه‌هایی برجسته از زبان هنری در این صنایع شناخته می‌شوند. اثر آنشرلی  کتاب "آنشرلی" نوشته لوسی ماد مونتگمری، داستان دختری به نام آن شرلی است که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. آن شرلی دختری کنجکاو، مهربان و خلاق است که با دیالوگ های خود، شخصیتی دوست داشتنی و ماندگار در ذهن خوانندگان ایجاد کرده است. انیمیشن آنشرلی انیمیشن "آنشرلی" که در سال ۱۹۷۹ در ژاپن ساخته شده است، اقتباسی از رمان "آن در گرین گیبلز" نوشته لوسی ماد مونتگمری است. این انیمیشن، داستان دختری به نام آن شرلی را روایت می کند که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. شخصیت های آنشرلی شخصیت های اصلی انیمیشن آنشرلی عبارتند از: آن شرلی: دختری کنجکاو، مهربان و خلاق که با موهای قرمز و شخصیت دوست داشتنی خود، یکی از محبوب ترین شخصیت های ادبیات کودکان است. مریلا کاترین کاتبرت: خواهر بزرگ تر ماتیو کاتبرت که با برادرش در مزرعه گرین گیبلز زندگی می کند. مریلا زنی سخت کوش و جدی است که در ابتدا از حضور آن شرلی در خانه خود خوشحال نیست. ماتیو کاتبرت: برادر کوچک تر مریلا که مردی مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیانا براری: دختر همسایه کاتبرت ها که با آن شرلی دوست می شود. دیانا دختری مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیالوگ های انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، از این قرار است که آن شرلی، دختری یتیم که در یتیم خانه بزرگ شده است، توسط خواهر و برادری به نام های مریلا و ماتیو کاتبرت به فرزندخواندگی پذیرفته می شود. مریلا و ماتیو، آن شرلی را برای کمک به انجام کارهای خانه و مزرعه می خواهند. آن شرلی، با موهای قرمز آتشین و شخصیت دوست داشتنی خود، به سرعت با مریلا و ماتیو و همچنین با همسایه آنها، دیانا براری، دوست می شود. آن شرلی، با ماجراجویی ها و شیطنت های خود، زندگی کاتبرت ها را زیر و رو می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه از زندگی لذت ببرند. نکات مثبت آنشرلی انیمیشن آنشرلی، از جمله انیمیشن های ماندگار و خاطره انگیزی است که با داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله نکات مثبت این انیمیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: - داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، داستانی جذاب و پرکشش است که مخاطبان را از ابتدا تا انتها درگیر خود می کند. - شخصیت های انیمیشن آنشرلی، از جمله آن شرلی، مریلا، ماتیو و دیانا، شخصیت هایی دوست داشتنی هستند که مخاطبان با آنها ارتباط برقرار می کنند. - انیمیشن آنشرلی، پیام های مثبتی مانند اهمیت خانواده، دوستی و امید را به مخاطبان خود منتقل می کند. دیالوگ های شخصیت آنشرلی دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بیانگر شخصیت او هستند. او دختری کنجکاو و ماجراجو است که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید است. این ویژگی در دیالوگ های او به وضوح دیده می شود. برای مثال، در یکی از دیالوگ ها، آنشرلی از معلم خود می پرسد: "حتی اگر دنیا بد باشد، همیشه چیزهای خوب هم وجود دارد." " تصور اینکه شما یک ملکه هستید واقعا عالی است. شما بدون هیچ گونه ناراحتی از آن لذت می برید و هر زمان که بخواهید می توانید از ملکه بودن دست بردارید، کاری که در زندگی واقعی نمی توانید انجام دهید." "این یک چیز خوب در مورد این جهان است ... همیشه بهارهای بیشتری وجود دارد." "وقتی فکر می‌کنم قرار است اتفاق خوبی بیفتد، به نظر می‌رسد که بر روی بال‌های انتظار پرواز می‌کنم. و سپس اولین چیزی که متوجه می شوم با یک ضربت به زمین می افتم. اما واقعاً ماریلا، قسمت پرواز تا زمانی که ادامه دارد با شکوه است... مثل اوج گرفتن در غروب خورشید است. من فکر می‌کنم که تقریباً تاوان ضربه را می‌پردازد." "خب، نمی توان یکدفعه عادت دختر بچه بودن را کنار گذاشت." "شاید... شاید... عشق به طور طبیعی از یک دوستی زیبا آشکار شد، مانند گل رز طلایی که از غلاف سبزش می لغزد."  "این یک ایده دوست داشتنی است، دایانا؛ زندگی کردن به گونه ای که نامت را زیبا کنی، حتی اگر در آغاز زیبا نبود... آن را در افکار مردم برای چیزی آنقدر دوست داشتنی و دلپذیر قرار می دهد که هرگز به تنهایی به آن فکر نمی کنند." "شاید، به هر حال، عاشقانه مانند یک شوالیه که سوار اسب می‌شود، با شکوه و هیاهوی وارد زندگی انسان نشده باشد. شاید مثل یک دوست قدیمی از راه‌های آرام به سمت آدم خزید..." "خب، همه ما اشتباه می کنیم، عزیزم، پس فقط آن را پشت سر بگذار. ما باید از اشتباهات خود پشیمان باشیم و از آنها درس بگیریم، اما هرگز آنها را با خود به آینده منتقل نکنیم." "من معتقدم که زیباترین و شیرین ترین روزها، روزهایی نیستند که در آن اتفاقات بسیار باشکوه یا شگفت انگیز یا هیجان انگیزی رخ دهد، بلکه فقط روزهایی هستند که لذت های کوچک ساده ای را به ارمغان می آورند و به آرامی یکدیگر را دنبال می کنند، مانند مرواریدهایی که از یک رشته می لغزند." "من از دوستی بسیار سپاسگزارم. زندگی را بسیار زیبا می کند." "این بدترین دوران بزرگ شدن است و من در حال درک آن هستم. چیزهایی که در دوران کودکی خیلی می‌خواستی، وقتی به آنها دست پیدا می‌کردی، به نظرت چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند." "آیا خوب نیست که فکر کنیم فردا روز جدیدی است که هنوز هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد." دیالوگ های ماندگار آنشرلی "این خیلی خوب است که در مورد غم ها بخوانید و تصور کنید که قهرمانانه از طریق آنها زندگی می کنید، اما وقتی واقعاً آنها را دارید، خیلی خوب نیست" "خیلی آسان است که شرور باشی بدون اینکه بدانی." "اما واقعاً ماریلا، نمی‌توان در چنین دنیای جالبی برای مدت طولانی غمگین ماند، می‌تواند؟" "زندگی ارزش زیستن را دارد تا زمانی که خنده در آن باشد." "تجربه من این بوده است که شما تقریباً همیشه می توانید از چیزهایی لذت ببرید، اگر تصمیم خود را محکم بگیرید که این کار را انجام دهید." "دنیای قدیمی عزیز تو بسیار دوست داشتنی هستی و من خوشحالم که در تو زنده هستم." "چرا مردم باید برای دعا زانو بزنند؟ اگر واقعاً می خواستم دعا کنم به شما می گویم که چه کار می کردم. من به تنهایی یا در جنگل های عمیق و عمیق به یک میدان بزرگ بزرگ می رفتم و به آسمان - بالا - بالا - بالا - به آن آسمان آبی دوست داشتنی نگاه می کردم که انگار پایانی برای آن وجود ندارد. آبی بودن و سپس من فقط یک دعا را احساس می کنم." "این یکی از مزایای سیزده سالگی است که شما خیلی بیشتر از زمانی که فقط دوازده ساله بودید می دانید" "تا زمانی که نمردی هرگز از غافلگیر شدن در امان نیستی" "کیک‌ ها یک عادت وحشتناک دارند که وقتی می‌ خواهید خوب باشند بد می‌ شوند" "آنه تمام عاشقانه هایت را رها نکن اندکی از آن چیز خوبی است البته نه زیاد اما کمی از آن را حفظ کن" دیالوگ های زیبای آنشرلی سخن پایانی درباره دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بخشی از جذابیت این شخصیت دوست داشتنی هستند. این دیالوگ ها، شخصیت، امید، خوش بینی و عشق به طبیعت آنشرلی را به خوبی بیان می کنند. گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش