جمعه ۲۳ آذر ۱۴۰۳
۱۹:۴۸ - ۰۷ تير ۱۴۰۱ کد خبر: ۱۴۰۱۰۴۰۸۵۷
رادیو و تلویزیون

در پشت صحنه مسابقه «عصر جدید» چه خبر است؟ | از کل‌کل‌های علیخانی با شرکت‌کنندگان تا پیک‌نیک خانوادگی در استادیوم

مسابقه عصرجدید,پشت صحنه مسابقه عصر جدید
برنامه تلویزیونی «عصر جدید» با اجرای احسان علیخانی در ۳ فصل توانسته است مخاطبان بسیاری را از سراسر ایران به خود جذب کند اما پشت صحنه این برنامه پرمخاطب چه خبر است؟

به گزارش ایرنا، با گذشت ۳ فصل از برنامه پر مخاطب عصر جدید علاقه مندان می دانند که این برنامه در باشگاه ورزشی آرارات ضبط می شود. یک درب کوچک سبز زنگ محل ورود مهمانان است و خیابان‌های  اطراف هم پر از ماشین های پارک شده هستند. پشت در یک راهروی کوچک قرار دارد که چند نفر به عنوان حراست اسامی را جهت ورود چک می کنند. تلفن های همراه را هم می گیرند و پس از آن علاقه مندان می توانند جهت حضور در استودیو وارد ورزشگاه شوند.

استودیو به صورت دو طبقه طراحی شده، یک طبقه که سن و صندلی های مهمانان را تشکیل می دهد و طبقه بالاتر که اتاق داوران، نویسندگان، جلسات، گریم و ... در آن تعبیه شده است.

تصویربرداری عصر جدید با ۲۵ دوربین

بیش از ۲۵ دوربین در مکان های مختلف استودیو جای گذاری شده است، دو نفر از تصویربرداران روی داربستی که در ارتفاع ۱۰ متری نصب شده، کار تصویربرداری پیش از شروع‌ برنامه را انجام می دهند و برنامه با تشویق گرم حضار آغاز می شود و همه دوربین ها شروع به ضبط می‌کنند.

مسابقه عصرجدید,پشت صحنه مسابقه عصر جدید

در حقیقت عرض استیج ۴۰ متر و از کف صحنه تا سقف حدود ۲۰ متر فاصله است. دوربین ها بی وقفه مشغول تصویربرداری هستند و تمام اتفاقات روی دکور ۳۶۰ درجه را کنترل می کنند.

مسئول روابط عمومی برنامه اتاق شرکت کنندگان را برای شروع پیشنهاد می دهد. اتاقی بزرگ که گروه های شرکت کننده پیش از اجرا در آن گرد هم می آیند. این اتاق حسابی شلوغ است و چند گروه جوان که لباس پوشیده و آماده هستند، منتظر شروع برنامه نشسته اند. از آن طرف پشت اتاق در بسته دیگری که از چند اتاق دیگر تشکیل شده، احسان علیخانی لباس پوشیده و در حال گریم است. چند مبل هم کمی آن طرف تر، چیده شده و یک پرچم بزرگ مشکی مزین به نام فاطمةالزهراس(س) نیز روی دیوار آویخته شده، اینجا عوامل مشغول کار هستند.

امین حیایی و روزبه معینی نیز مشغول صحبت با هم هستند و بناست حیایی تازه لباس‌هایش را عوض کند. مجید اسماعیلی و کارن همایون فر اما آماده هستند. ژاله صامتی نیز مرحله گریم را می گذراند.

مسابقه عصرجدید,پشت صحنه مسابقه عصر جدید

یک استادیوم ورزشی با فضای خانوادگی!

داخل استودیو اما فضا جور دیگری است. علاقه مندان بسیاری گرد هم آمده اند. نقطه مشترکشان هم ماسک چند رنگی است که برنامه به آنها داده است. هنوز برنامه شروع نشده و حاضران با انرژی بالایی مشغول تشویق و دست زدن هستند. از احسان علیخانی شروع می کنند و بعد تک تک داوران را تشویق می کنند. فضا چیزی شبیه استادیوم های ورزشی است اما خانوادگی!

برگردیم به اتاق شرکت کنندگان. امشب ۵ گروه اجرا دارند. گروه پدیده های ژیمناستیک که متشکل از کودکان ژیمناستیک کار است، گروه کاکتوس، سید وحید موسوی، پیمان ابراهیمی و آرزو جعفری. تا اینجای کار اجرای آرزو جعفری، گروه پدیده های ژیمناستیک و گروه کاکتوس به پایان رسیده است.

مسابقه عصرجدید,پشت صحنه مسابقه عصر جدید

سید وحید موسوی روی سن درحال اجراست و یک آهنگ لری می خواند. اما این اجرا داوران را قانع نمی کند و امین حیایی از موسوی درخواست یک قطعه شاد می کند، او هم سریع این درخواست را اجابت می کند و همین بهانه ای دست بچه های گروه کاکتوس که از صفادشت آمده اند، داد تا اتاق شرکت کنندگان را روی سرشان بگذارند و با دستمال کاغذی و دست در دست هم رقص محلی اجرا کنند.

مسابقه عصرجدید,پشت صحنه مسابقه عصر جدید

از کل کل مجری با مهمان تا شوخی با پول

اجرا که به پایان می رسد، نوبت کل کل های علیخانی با وحید موسوی فرا می رسد. هر دو تلاش می کنند با تکه های هم قافیه با هم شوخی کنند که با استقبال تماشاگران روبرو می شود ولی مشخص نیست چند تا از این شوخی ها در نهایت رنگ آنتن را به خود ببینند.

مسابقه عصرجدید,پشت صحنه مسابقه عصر جدید

پس از اجرای این قطعه و گرفتن ۴ رای سفید از داوران، نوبت به پیمان ابراهیمی می رسد تا با لهجه اصفهانی برای بینندگان استنداپ اجرا کند. موضوعی که انتخاب کرده، پول است، اجرا طولانی و کش دار شده، اما او پس از حدود ۱۵ دقیقه اجرا می تواند ۴ رای سفید را از آن خود کند.

بعد از ضبط این قسمت، چراغ ها روشن می شوند، از حاضران در استودیو با ساندویچ سرد و نوشابه پذیرایی می شود. البته پذیرایی از مهمانان این بار نظم بهتری نسبت به دوره‌های قبل دارد و حسابی هم تماشاگران را سرگرم کرده و چیزی شبیه یک پیک نیک خانوادگی در استادیوم است. داوران به اتاق استراحت می روند و بناست بعد از زمان کمی و مشورت با یکدیگر، برگزیدگان را اعلام کنند.

مسابقه عصرجدید,پشت صحنه مسابقه عصر جدید

همایون فر: ایران سرزمینی پر از استعداد است

در این فاصله فرصتی دست می دهد تا گپ کوتاهی با کارن همایون فر آهنگساز پیشکسوت داشته باشیم. البته او ترجیح می دهد برای مصاحبه از فرصت استفاده کند و کمی در فضای باز حضور داشته باشد. به همین دلیل مصاحبه در بخشی از فضای باز محوطه صورت می گیرد که پشت درهایش هواداران شرکت کنندگان حضور دارند و با سر وصدای بسیاری مشغول تشویق هستند و به راحتی هم آرام نمی گیرند.

همایون فر در این گفت وگو با بیان اینکه ایران یک سرزمین پر از استعداد است و شما بخش کوچکی از آن را در صحنه عصر جدید می بینید، تاکید می کند: ما استعدادهای عجیبی داریم که طبیعتا نمی شود همه مسئولیتش را گردن یک برنامه انداخت. برنامه ای که بخش عمده نمایشی دارد و در بخشی هم به استعدادها می پردازد.

وی ادامه داد: استعداد یک معیاری دارد اما داوری که آنجا نشسته با توجه به دانش، سواد،تجربه، جهان بینی و نگاه هنری و استاد دانشگاهی اش یک معیاری را برایش می سازد که به آن می گویند زیبایی شناسی که متاسفانه در عامه به آن می گویند سلیقه. در حالیکه کاملا اشتباه است و ما کت و شلوار انتخاب نمی کنیم بلکه برای یک استعداد، پارامترهایی در ذهنمان داریم و قضاوتش می کنیم که بر اساس آن معیارها تصمیم می گیریم. حال برخی مواقع خیلی سخت می شود و برخی اوقات نه خیلی ساده می شود یک استعداد را تشخیص داد.

مسابقه عصرجدید,پشت صحنه مسابقه عصر جدید

اسماعیلی: علیخانی برنامه سازی موفق است

یکی دیگر از داوران برنامه که در همین زمان فرصتی برای گفت و گو با وی دست می دهد، مجید اسماعیلی است. او معتقد است برنامه باعث شده تا بتواند با فضای عمومی جامعه ارتباط بهتری برقرار کند.

او همچنین علیخانی را برنامه سازی پرتوان می داند که باشناخت با افکار عمومی ارتباط برقرار می کند و در مسیر خود نیز موفق است.

در حالی که صدای تماشاچیان همچنان از داخل استودیو به گوش می رسد و داوران و شرکت کنندگان خود را تشویق می کنند، با کمک و راهنمایی روزبه معینی میتوان با امین حیایی گفت و گو کرد. حیایی از جمله بازیگرانی است که تجربه های بسیار و متفاوتی را از سر گذرانده و در حالی که هنوز در جوانی و میانسالی به سر می برد، می توان به او لقب پیشکسوت داد.

او از محبوبیت بالایی میان تماشاگران هم برخوردار است و البته این شاید به سعه صدر و خوشرویی او در مواجهه با هوادارانش نیز برمی گردد. با حوصله بسیار عکس یادگاری می گیرد، صحبت می کند و در بسیار خوش اخلاق است.

مسابقه عصرجدید,پشت صحنه مسابقه عصر جدید

حیایی: عاشق عصر جدید هستم، دوست دارم بچه ها دیده شوند

شما در دوره های مختلف برنامه عصر جدید داور بودید و در تغییر داورها شما تنها فردی بودید که تغییر نکرده است. چرا؟

حقیقتش به اصرار احسان علیخانی بود و نظر اول من این بود که یا همه داورها با هم عوض شوند یا اصلا داورها را تغییر ندهیم و همان داورها را ادامه دهیم. اما گویا با اعضای دیگر به نتیجه نرسیدند و اصرار هم داشت که من حتما باید باشم و می گفت برای تو جایگزینی پیدا نکردم. و من افرادی به او معرفی می کردم اما می گفت حضور تو را در عصر جدید لازم دارم و تو عضوی از عصر جدید هستی و می خواهم که باشی.

وی تاکید کرد: من هم قبول کردم به هر حال من عاشق عصر جدیدم و بچه‌ها را دوست دارم و دوست دارم حمایت شان کنیم و کمک کنیم تا دیده شوند. خودم هم در موسسه‌ای که کار می کنم در رشته بازیگری استعدادیابی می کنم اما در عصر جدید در همه رشته‌ها استعدادیابی می‌کنیم و من هم دوست دارم تا بچه ها دیده شوند و به نتیجه‌ای برسند.

مسابقه عصرجدید,پشت صحنه مسابقه عصر جدید

اشک شوق شرکت کنندگان برگزیده

فرصت به پایان می رسد. در این مدت کف سن توسط عوامل برق انداخته شده، مجری و داوران وارد فاز دوم تصویربرداری می شوند. میز و صندلی های داوران نسبت به فصل اول بهتر شده است. البته به نظر می رسد که اسماعیلی نشستن طولانی مدت روی صندلی ها اذیتش می کند و یک تشک طبی گرد روی صندلی اش دیده می شود.

ابتدا علیخانی در میان تشویق بسیار حاضران در استودیو از آنها می خواهد که کمی خویشتن داری کنند. آنها را که در نیمه شب همچنان با هیجان تشویق می کنند دعوت به آرامش می کند و از آنها می خواهد که صبوری کنند تا ابتدا لحظه ورود داوران به برنامه ضبط شود. حاضران همراهی می کنند. این بخش تصویربرداری می شود. داوران که در این فاصله با هم مشورتی داشته اند سر جاهایشان می نشینند. گروه های شرکت کننده به ترتیب روی سن می آیند، علیخانی در حالی که تلاش می کند ریتم و هیجان برنامه حفظ شود، اسامی برگزیدگان را اعلام می کند. گروه کاکتوس و پیمان ابراهیمی به مرحله بعد راه یافته اند و حالا نیاز است تا رای بینندگان را هم به دست بیاورند. 

مسابقه عصرجدید,پشت صحنه مسابقه عصر جدید

پس از اعلام اسامی برگزیدگان هرکدام اشک شوق می ریزند و جملاتی از شوق می گویند. تصویربرداری یک بخش به پایان رسیده است. حالا درهای استودیو باز شده تا تماشاگرانی که دوست دارند برنامه را ترک کنند و آنهایی که دوست ندارند بمانند. ساعت از نیمه شب گذشته. مجری و داورها به طبقه بالا می روند. زمان کمی برای تعویض لباس و استراحت دارند. بناست یک قسمت دیگر ضبط شود که تا صبح به طول می انجامد.

  • 18
  • 5
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش