یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱
۰۹:۰۳ - ۰۷ مهر ۱۴۰۱ کد خبر: ۱۴۰۱۰۷۰۴۸۰
طبیعت و محیط زیست

فسیل یک فیل ۱۲هزار ساله کشف شد

فیل,فسیل فیل ۱۲هزار ساله
فسیل یک فیل ۱۲هزار ساله کشف شد.

دانشمندان بقایای یک فیل با ۱۲ هزار سال قدمت را در جنوب شیلی کشف کردند. این بقایا متعلق به «گامفوتر» یکی از گونه های از بین رفته فیل امروزی است که در نزدیکی دریاچه «تاگوا تاگوا» از دریاچه های به جامانده از دوران یخبندان در منطقه کوچامو در شیلی کشف شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ویون نیوز، طبق گفته کاشفان و محققان، بقایای این فیل متعلق به حدود ۱۲ هزار سال قبل است. بنظر میرسد این فیل ها در زمان حیات خود گونه مسلط جدانداران در منطقه سکونتشان بوده اند.

تحقیقات محققان در این باره همچنین نشانگر آن است که این فیل به احتمال زیاد حدود ۴ تن وزن داشته و ارتفاع آن از سطح زمین حدود ۹.۵ یا ۹.۸ پا (حدود ۳ متر) بوده است. باتوجه به ابعاد این فیل، محققان با مطرح کردن فرضیاتی درباره شکار این فیل در ۱۲ هزار سال قبل ، معتقدند که برای شکار آن نیاز به دسته های چند نفره ای بوده است.

فیل,فسیل فیل ۱۲هزار ساله

کارلوس تورنرو، باستان شناسی که با این گروه از محققان در سایت کشف بقایای این فیل همکاری کرده است، می گوید: «شواهد نشان می دهد هزاران سال پیش این منطقه قلمرو گامفورترهایی بوده که توسط ساکنان منطقه شکار می شدند. ما در حال کار هستیم روی فرضیاتی درباره شکار و شیوه های شکار این حیوان و رویدادهایی که در آن حین رخ می داده هستیم.»

این باستانشناس در ادامه می گوید: «ما بر این باور هستیم که« گامفوتر» یک حیوان بسیار عظیم الچثه و خطرناکی بوده بنابراین به احتمال زیاد برای شکار آن نیاز تعداد زيادي از مردم بوده است.»

این یک یافته مهم در منطقه ای است که در گذشته محققان بقایای تعدادی از گونه های مختلف باستانی را کشف کرده بودند. کاشفان و دانشمندان معتقد هستند که کشف بقایای «گامفوتر» برای درک تغییر و تحولات صورت گرفته در زمینه سکونت جانداران در این منطقه بسیار مهم است و همچنین میتواند تصویر روشنی از تأثیر تغییرات آب و هوایی بر حیوانات در طول سالیان سال ارائه دهد.