شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۹:۵۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۴۰۲۳۰۹
چهره ها در سینما و تلویزیون

مظلومی:

تئاتر حیات خلوت بازیگران سینما نیست/نگاه کاسبکارانه به سینما و تئاتر اشتباه بزرگی است

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران,میرطاهر مظلومی
بازیگر سریال "قهوه تلخ" گفت: این که می‌گویند تئاتر حیات خلوت بازیگران سینما است را اصلاً درک نمی‌کنم.

به گزارش میزان، بازیگر سریال "قهوه تلخ" گفت: این که می‌گویند تئاتر حیات خلوت بازیگران سینما است را اصلاً درک نمی‌کنم. تئاتر شرافت بازیگر است، تئاتر بنیاد بازیگری است و بازیگران برای برگشتن به تعادل و شرایط آرمانی باید تئاتر کار کنند. مگر می‌شود تئاتر حیات خلوت بازیگران باشد.

 

میرطاهر مظلومی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیوناز جمله بازیگرانی است که در نقش‌های متفاوتی به ایفای نقش پرداخته است. وی اولین بار در فیلم سینمایی ساقی به کارگردانی "محمدرضا اعلامی" پا به عرصه بازیگری در سینما نهاد و پس از آن در آثاری همچون "به نام پدر"، "ابراهیم خلیل‌الله"، "اخراجی‌ها ۲" و "پایان‌نامه" به ایفای نقش پرداخت. وی دهه هشتاد را بسیار پرکار به اتمام رساند اما در سالهای اخیر کم‌رنگ‌تر شده و به نوعی با وسواس بیشتری به انتخاب نقش‌هایش می‌پردازد.

 

میرطاهر مظلومی از سال ۹۰ به بعد نسبت به دهه ۸۰ کم‌کار‌تر شده، آیا تعمدی در این اتفاق وجود دارد؟

مثل اکثر بازیگران من هم بیکارم، چون اصلاً کاری وجود ندارد که ما بخواهیم کار کنیم یا نه. این سالها تولیدات بسیار کم شده و یا اگر کاری تولید می‌شود با هزینه‌های کم و صرف زمان کوتاه اتفاق می‌افتد که نتیجه درخشانی را هم به همراه ندارد.

 

به تازگی شنیدم قرار است در تماشاخانه سنگلج روی صحنه بروید؟ داستان این نمایش از چه قرار است؟

بله. در حوزه سینما و تلویزیون فعلاً کاری ندارم ولی به خانه خود یعنی تئاتر بازگشته و در یک نمایش به ایفای نقش می‌پردازم. فعلاً در پروسه تمرینات نمایش "بنگاه تئاترال" نوشته "علی نصیریان" فعالیت دارم که به زودی در تماشاخانه سنگلج روی صحنه خواهد رفت. نمایشی فاخر که از هر جهت برای من بازیگر ارزشمند و قابل دفاع است.

 

بارها در مورد کمبود اثر و کاهش تولید صحبت کردید. منظورتان از کم شدن تولید آثار خوب چیست؟

در کل تولیدات بسیار کم شده و ناچاراً به کم‌کاری گرفتار شدیم. علاوه بر کاهش پیشنهادات و تولید در سینما، با گذشت زمان و کسب تجربه خود بازیگر هم دچار وسواس شده و سعی می‌کند به هر کاری جواب مثبت ندهد. سطح کیفی آثار پایین آمده و نمی‌توانیم صرفاً برای هزینه‌های خود هرکاری را قبول کنیم. اما به شخصه امیدوارم این وضع با بازگشت برخی از خوبان به عرصه تولید عوض شده و بازهم شاهد اتفاقات بزرگ در سینما باشیم.

 

شما در بسیاری از فیلم‌ها نقش بسیار کوتاهی را ایفا کردید. آیا این قضیه در کارنامه شما خللی ایجاد نمی‌کند؟

مهم کم و زیاد بودن نقش نیست و به اصطلاح نباید نقش را متر زد. برای من به شخصه اتفاق دراماتیکی که نقش در یک اثر ایجاد می‌کند دارای اهمیت بوده و مهم نیست که چه مقدار دیالوگ را در یک اثر بیان می‌کنم. نقش هر چند کوتاه، باید اثرگذار هم باشد. این اثرگذاری باعث می‌شود تا بازیگر بتواند بازی در آن را هرچند کوتاه بپذیرد. اتفاقی که این روزها بسیار کم افتاده و کلاً نقش‌ها کم‌رنگ و کم مایه شده‌اند و یکی از دلایل اصلی کم‌کاری من هم همین مشکلات است.

 

در حال حاضر فیلم "دو عروس" از شما روی پرده اکران است. اما متاسفانه این فیلم تاکنون فروش خوبی نداشته است. دلیل این امر چیست؟

فیلم "دوعروس" داود موثقی ، دو سال پیش ساخته شده و شاید اگر همان زمان اکران می‌شد اتفاقات بسیار بهتری برای آن می‌افتاد. اما در این زمان فیلم فروش چندان مناسبی را ندارد. موثقی سالهاست در این کار پیراهن پاره کرده و فیلمساز خوبی است و فیلمش از آن جنس کمدی‌های محترمی است که به هر دلیل مخاطب را نمی‌خنداند. البته بازهم بگویم که از نظر من تاخیر در زمان اکران یک اثر که برای زمانه خود ساخته شده، در فروش آن لطمات زیادی را به همراه خواهد آورد.

 

برای میرطاهر مظلومی هم تئاتر حیات خلوت سینما است؟

این که می‌گویند تئاتر، حیات خلوت بازیگران سینما است را اصلاً درک نمی‌کنم. تئاتر شرافت بازیگر است، تئاتر بنیاد بازیگری است و بازیگران برای برگشتن به تعادل و شرایط آرمانی باید تئاتر کار کنند. مگر می‌شود تئاتر حیات خلوت بازیگران باشد. احتمالاً آن کسی که این جمله را به کار برده از سختی‌های اجرای یک نمایش آگاه نبوده و از سر بی ‌اطلاعی گفته است.

 

پس تئاتر برای شما همیشه مهم‌ترین دغدغه بازیگری است؟

قطعاً همین طور است. تئاتر شروع و پایان یک زندگی در غالب نقش است. در تئاتر شما فرصت اشتباه ندارید و مثل سینما فرصت برای رسیدن به یک اتفاق زیاد نیست. این دم به دم مخاطب بودن احساس غریبی بوده و برای هر بازیگری جز بازیگر تئاتر به دست نخواهد آمد. وقتی با کارگردان‌های بزرگ کار کنید نظم و انضباط و اخلاق را در همین تئاتر یاد می‌گیرید. تئاتر از نظر من سرمنشا بازیگری است.

 

جایی گفته بودید که نقش‌تان در نمایش جدید بسیار متفاوت و جذاب است؟

متن بی‌نظیر "علی نصیریان" در بنگاه تئاترال بسیار روان و شیوا بوده و هر بازیگری را برای وسوسه آن هم با گروهی به این قدرت وسوسه می‌کند. اتفاق جالب اینکه در این نمایش که سه ماه برای آن تمرین کردیم نقش یک زن را بازی می‌کنم و این اتفاق در نوع خود بسیار تازه است. مخصوصاً گریم و طراحی لباس بسیار عجیبی برای این کار در نظر گرفته شده است بی‌شک مخاطب را شوکه می‌کند. در این کار بزرگ و پربازیگر با سعید امیرسلیمانی، ایرج راد و داود فتحعلی بیگی همبازی هستم و به نوعی نقش زن سعید امیرسلیمانی را ایفا می‌کنم.

 

شما برای این کار سه ماه تمرین کردید در صورتی که بسیاری از آثار روی صحنه در عرض یک ماه تولید می‌شوند. دلیل این زمان زیاد برای تمرین چیست؟

من همواره کارهای سنگین و پربازیگر را قبول کرده‌ام و برای روی صحنه بردن هر اثر ماه‌ها وقت گذاشته و تمرین کرده‌ام. نمی‌فهمم و باور کردنی نیست که چطور می‌شود یک نمایش و یا اثر هنری را با یک ماه تمرین روی صحنه برد. تئاتر پدیده‌ای است که به تمرین، زمان و ممارست نیاز دارد تا به بلوغ خود برسد و به همین خاطر نمی‌شود با یک ماه به اثری هنری دست پیدا کرد.

 

بازی کردن در تئاتر چقدر با سینما تفاوت دارد و آیا در تئاتر هم نقش کوچک را ایفا می‌کنید؟

بازیگری در تئاتر ریزبینانه و موشکافانه است. به عنوان مثال در تئاتر چیزی به نام سیاهی‌لشکر معنی ندارد و هر فرد که از صحنه حذف می‌شود قطعاً عدم حضورش بخشی از نمایش را با خود می‌برد و اینطور نیست که در تئاتر پدیده‌ای به نام سیاه‌لشکر داشته باشیم. هر بازیگر در تئاتر در هر لحظه تاثیرگذار است و بازی‌اش جزء به جزء دیده می‌شود.

 

پس زمان استاندارد تمرین از یک ماه بیشتر است؟

بدون شک بله. هر نمایش و هر متن یک مدرک تحصیلی است و بازیگر بعد از آن با تجربه‌ای بی نظیر خارج می‌شود. چه طور می‌شود یک مدرک تحصیلی را با یک ماه تمرین به دست آورد. برخی کارگردان‌ها حتی چند روز اول اجرا را هم به چشم تمرین نگاه می‌کنند تا اجرا بالغ شود اما این اتفاق به هیچ وجه درست نیست. مخاطب باید از همان شب اول با اثری کامل و جامع و تمرین شده روبرو شود و ما نباید صحنه اجرا را محل تمرین خود بدانیم.

 

در حال حاضر اکثر اهالی تئاتر با مشکل امرار معاش دست و پنجه نرم می‌کنند. وضعیت شما چطور است؟

مشکل بزرگ تئاتر نبود سرمایه و درآمد مناسب است. اگر تئاتر درآمد مناسبی داشت من به شخصه همواره به سمت تئاتر می‌رفتم. اما در واقع این اتفاق در تئاتر نمی‌افتد و اکثر کارها از لحاظ مالی بازده خوبی ندارند. به شخصه به عنوان بازیگر هیچ وقت نمی‌توانم برای گذران زندگی به درآمد تئاتر اکتفا کنم و باید برای درآمد در آثار سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش بپردازم.

 

آیا تهیه کننده‌های اندک تئاتر به جوانان روی خوش نشان می‌دهند؟

تهیه‌کننده‌ها و اسپانسرها باید با تئاتر آشتی کنند. در حال حاضر تولید تئاتر برای جوانان بسیار سخت شده و جوانان با صرف هزینه‌های شخصی نمی‌توانند آنچه مورد نظرشان است را روی صحنه ببرند. این روزها همه جا از نهادهای دانش بنیان صحبت می‌شود اما آیا یک اتاق دانش بنیان برای فرهنگ و هنر وجود دارد؟، نیاز جدی به کارآفرینی هنری و فرهنگی داریم زیرا همین فرهنگ هنر همواره می‌تواند راهگشای آینده یک کشور باشد. جوانان برای رشد به حمایت مالی نیاز دارند. امروزه بچه‌های تئاتر بسیار مستعد بوده و برخی آثارشان شاهکار است و واقعاً این وضعیت و این اتلاف استعداد حیف است.

 

نبود تهیه کننده در سینما هم امروز مشکل بزرگی است و اکثراً از حضور تهیه‌کننده‌های غیر متخصص گلایه دارند. نظر شما چیست؟

متاسفانه در حال حاضر دید کاسبکارانه‌ای در سینما و تئاتر به وجود آمده که به واقع برای این عرصه‌ها سم است. ما باید مدیریت فرهنگی خود را تقویت کرده و به دنبال ایجاد و بسترسازی برای حضور تهیه‌کنندگان حرفه‌ای هنری باشیم. نگاه مادی به هنر نگاهی درست نیست زیرا هنر را از آنچه رسالت آن است دور کرده و آفت فرهنگ می‌شود. هنر باید بدون تفکر به این مسائل کار اصلی خود یعنی فرهنگ سازی را دنبال کند.

 

این روزها شما در فعالیت‌های خیرخواهانه فعالیت دارید؟

بله. قوه قضائیه تاکنون توانسته با برخی از اقدامات مثل جزیره مهربانی جزیره کیش اقدامات بسیار مفیدی را در فرهنگ‌سازی داشته باشد و خوشبختانه من هم در آن برنامه حاضر بودم. حضور هنرمندان در برخی خیریه‌ها و در برخی موارد آزادی زندانیان مالی توانسته وجهه دیگری از تاثیرگذاری فرهنگ و هنر را نمایان کند. وجهه‌ای که بدون شک با همکاری بسیار مثبت قوه‌قضائیه در این امر امکان پذیر شده و امیدوارم پررنگ‌تر از قبل ادامه پیدا کند.

 

آیا این اقدامات و حضور بازیگران در خیریه‌ها جزو وظیفه هنرمندان است؟

به لطف و کرم خداوند آبرویی را از همین مردم به دست آورده‌ایم و ما هم می‌خواهیم در حد توانمان آبروی یک مومن را حفظ کنیم. بسیاری از مردم بعد از حرکات خیرخواهانه برخی هنرمندان هر لحظه به ما رجوع می‌کنند تا بانی خیر شویم. به نظر من و همانطور که نظر قوه‌قضائیه است می‌شود بسیاری از مسائل را با حل اختلاف برطرف کرد و ما هنرمندان مثل همیشه در این راه به کمک و یاری قوه قضائیه کشور نیازمندیم.

 

حضور هنرمندان در چنین مجامعی تا چه به بسترسازی فرهنگی در جامعه کمک کرده است؟

من و اکثر هنرمندانی که گاهاً در اقدامات خیرخواهانه مانند جزیره مهربانی شرکت می‌کنیم از مسئولین قوه قضائیه خواهشمندیم تا با فراهم آوردن برخی امکانات و اجازه‌نامه‌ها ورود ما به زندان‌ها را تسهیل بخشند تا ما بتوانیم از نزدیک به یکی دیگر از وظایف هنری خود که خدمت به مردم است بپردازیم. بسیاری از افراد به غیرعمد به مسیر خطا و مشکل افتاده‌اند و هنرمندان می‌توانند با حضور خود در میان آنان و خانواده‌های آنان به ایجاد فرهنگی مناسب و همچنین ترویج فرهنگ بزرگ بخشش اهتمام ورزند. ما صرفاً خواستار ایجاد بستری هستیم تا من هنرمند بتوانم با کمترین گذران مراحل اداری به زندان‌ها وارد شده و با زندانیان از نزدیک در رابطه باشم. این رابطه بر اساس تجربه و سابقه نشان داده که می‌تواند تغییرات بسیاری را در کل بستر اجتماع ایجاد کند.

 

تولیدات کم شده و یا مشا نمی‌خواهید بازی کنید؟

من در سالهای دهه هشتاد فعالیت پررنگی در سینما داشتم و حالا کم‌کار و بعضاً بیکار شده‌ام. اما باید دید اصلاً چه مقدار کار در حال حاضر تولید می‌شود که ما بخواهیم باشیم یا نباشیم.

 

دلیل کاهش تولید آثار فاخر چیست؟ چرا دیگر در اثری مثل ابراهیم خلیل‌الله بازی نمی‌کنید؟

کارهای فاخر تاریخی مثل ابراهیم نیازمند به صرف هزینه‌های فراوان است. اگر بخواهیم سینما شاهد آثار فاخر و قابل دفاع باشد باید در این راه هزینه کنیم. مدیران فرهنگی باید برای تولید چنین آثاری به هزینه‌ کردن راضی شوند. در آن سال‌ها دید بهتری در مورد آثار هنری فاخر وجود داشت. دیدی که این سال‌ها از بین رفته و مسئولین برای آثاری این چنین ارزش زیادی قائل نمی‌شوند. این روند برای بهبود در ابتدا به امر به تغییر نگاه مدیران هنری نیازمند است. من همواره و همیشه برای بازی در آثار فاخر تشنه و آماده‌ام.

 

 

 

 

 

  • 18
  • 1
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
عبدالله دوم پادشاه اردن بیوگرافی عبدالله دوم پادشاه اردن به همراه عکس های خانواده اش

تاریخ تولد: ۳۰ ژانویه ۱۹۶۲ (۶۲ ساله)

محل تولد: عمان، اردن

سمت: پادشاه اردن (از سال ۱۹۹۹)

تاجگذاری: ۹ ژوئن ۲۰۰۰

ولیعهد: حسین بن عبدالله دوم

همسر: رانیا عبدالله (ازدواج ۱۹۹۳)

ادامه
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
رضا عطاران بیوگرافی رضا عطاران؛ ستاره سینمای کمدی ایران

تاریخ تولد: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۷

محل تولد: مشهد

حرفه: بازیگر، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تدوین‌گر، خواننده

آغاز فعالیت: ۱۳۶۹ تا کنون

تحصیلات: دانشجوی انصرافی دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران 

ادامه
اسدالله شعبانی بیوگرافی اسدالله شعبانی شاعر و نویسنده آثار کودک

تاریخ تولد: ۴ تیر ۱۳۳۷

محل تولد: روستای بهادربیگ از توابع همدان

محل زندگی: تهران

حرفه: شاعر، نویسنده، منتقد ادبی، کارشناس بازنشسته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

تحصیلات: فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی

آثار: خرمن شعر خردسالان، جستاری پیرامون شعر کودک در ایران، قصهٔ امشب، پولک ماه، دختر باغ آرزو، پرسه‌های شبانه

ادامه
ابومنصور موفق هروی ابومنصور موفق هروی؛ پدر داروشناسی فارسی

مشهور به: موفق هروی

متولد : قرن چهارم

محل تولد: احتمالا هرات

حرفه: پزشک و داروشناس ایرانی

آثار: کتاب الابنیه عن حقایق الادویه

ادامه
آزیتا حاجیان بیوگرافی آزیتا حاجیان بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۲۱ دی ۱۱۳۶

محل تولد: ملایر

حرفه: بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر

تحصیلات: لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر

سال های فعالیت: ۱۳۵۴ تاکنون

ادامه
رید هستینگز بیوگرافی رید هستینگز؛ امپراطور محتوا و نتفلیکس

تاریخ تولد: ۸ اکتبر ۱۹۶۰

محل تولد: بوستون، ماساچوست، ایالات متحده آمریکا

حرفه: کارآفرین، مدیر ارشد اجرایی

شناخته شده برای: بنیانگذار نتفلیکس

تحصیلات: فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد

دارایی: ۹/۴ میلیارد دلار

ادامه
احسان قربان زاده بیوگرافی احسان قربان زاده؛ خواننده تازه کار موسیقی پاپ ایران

محل زندگی: تهران 

ملیت: ایرانی

حرفه: خواننده

سبک: پاپ و سنتی ایرانی

ساز: تنبک، باغلاما و گیتار

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش