سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کد مقاله: ۹۷۱۲۰۰۰۴۸

لابراتوار چیست، كجاست و چه می‌كند؟

 لابراتوار,لابراتوار چیست,اولین محصول رنگی

حوالی سال ۱۳۵۰ تصویری سیاه و سفید از سازمان وجود دارد كه فقط تپه است؛ خیابان ولیعصر(عج) هم فقط درخت‌هایش بوده. از جام‌جم فعلی فقط ساختمان ۱۳ طبقه معاونت سیما بوده و پشت آن. لابراتوار در آن سال‌ها در سوله قرار داشته است كه اكنون تعاونی و نیروی انتظامی فعلی قرار دارد؛ حدود سال‌ ۵۲ این چهارطبقه را برای لابراتوار و دستگاه‌های ظهور می‌سازند.

 از سمك عیار تا سیانور

اولین محصول رنگی كه در سازمان صداوسیما در این مركز تولید شده فیلم ۱۶‌میلی‌متری سمك عیار در سال ۱۳۵۳بوده، بعد از آن سلطان صاحبقران و در ادامه آثار ماندگاری كه از آن میان می‌توان به امیركبیر، بچه‌های مدرسه همت، بوعلی‌سینا، دلیران تنگستان، روزی روزگاری، هفت سنگ، هم‌شاگردی‌ها، كوچك جنگلی، سربداران، مریم مقدس، مردان آنجلس، بافته‌های رنج، شیخ مفید، بشارت منجی، روزهای به‌یادماندنی، حضرت یوسف(ع)، رقص پرواز، امام علی(ع)، من و دبورا، در چشم باد، هزاردستان، كیف انگلیسی، تفنگ سرپر و در مجموع ۲۵ اثر الف ویژه اشاره كرد؛ آثاری كه مراحل فنی و عملیاتی ظهور، تولید پوزتيوهای راش، قطع نگاتیو، ترنسفر، تهیه فاینال كار، تروكاژ و... آنها در لابراتوار انجام شده است. در خصوص آثاری همچون مختارنامه كه از تكنولوژی جدیدتری بهره برده است نیز كار اسكن، تصحیح رنگ دیجیتال و... آن در لابراتوار سازمان صداوسیما صورت گرفته است. تا‌كنون نیز امور فیلم‌های سینمایی مثل ایستاده در غبار، آخرین روزهای زمستان، سیانور و ماجرای نیمروز ۱ انجام شده و امسال هم پلان‌هایی جهت تحویل به عوامل فیلم ماجرای نیمروز ۲ اسكن شد.

پدرام عظیمی با مدرك دكترای شیمی كه در كنار وظایف سازمانی خود به تدریس در دانشگاه نیز مشغول است هم اكنون مدیریت این امور تخصصی را بر‌عهده دارد. او به تبدیل منابع به عنوان نیازی حیاتی اشاره می‌كند كه فواید بسیاری برای سازمان و تولیداتش دارد. عظیمی می‌گوید: در ابتدا لابراتوار زیر نظر معاونت فنی بوده سپس در سال‌های ۷۸ -۷۷ زیر نظر مركز تولید و فنی معاونت سیما قرار می‌گیرد. از سال ۹۵ تا‌كنون و با توجه به نیاز تبدیل فیلم‌ها كه در آن سال‌ها احساس می‌شد، مدیریت وقت سازمان تمركز خود را بر تبدیل منابع آرشیوی معطوف كرد؛ بنابراین لابراتوار به پیكره بخش آرشیو سازمان اضافه شد. ۱۲۰ هزار ساعت فیلم شامل فیلم‌های دفاع مقدس، مستندهای انقلاب اسلامی، سریال‌ها، تولیدات آموزشی و... در قطعات مختلف در آرشیو برای دیجیتالی شدن، موجود است.

لابراتوار به دلیل مسائل امنیتی كه سازمان دارد مورد توجه بسیاری از ارگان‌ها از جمله بنیاد حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره)، حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، صنایع نظامی و وزارتخانه‌های مختلف است. عظیمی در این‌باره توضیح می‌دهد: این مراكز علاقه‌مندند كه فیلم‌هایشان را در داخل سازمان تبدیل كنند، در كنار این‌كه خارج از سازمان هم دیگر لابراتوار فعالی وجود ندارد. لابراتوار وزارت ارشاد نیز فقط به تولیدات خود سرویس می‌دهد.

سال گذشته جشنواره‌ای در فرانسه برگزار شد كه از دانشگاه سازمان صداوسیما تقاضا كردند یك‌سری آثار برایشان ارسال كنند. پنج، شش فیلم از مستندسازان قدیمی و جدید كشور تبدیل و ارسال شد. این مساله برای كشور و سازمان بسیار خوب بود چون پس از نمایش تهیه‌كنندگان و كارگردانان مستندساز فرانسوی از تكنولوژی كه در این زمینه در كشور ما وجود دارد، تقدیر شد.

عظیمی درباره اثرات تحریم‌ها بر نگهداری و به‌روزرسانی دستگاه‌های قدیمی لابراتوار می‌گوید: اكثر تجهیزاتی كه در سازمان داشتیم در گذشته سرویس‌دهی آنها توسط شركت‌های خارجی صورت می‌گرفته، اما در حال حاضر این دستگاه‌ها هم به‌روزرسانی و هم نگهداری می‌شود و خوشبختانه این توانمندی در داخل كشور وجود دارد و این بومی‌سازی در اكثر دستگاه‌ها انجام شده است. یكی از محسناتی كه وجود داشته، این است كه امروز می‌توانیم از توانایی متخصصان داخلی استفاده كنیم، زیرا توانستیم اكثر تجهیزاتی كه داشتیم را بومی‌سازی كنیم. به غیر از دستگاه اسكنر كه یك تكنولوژی بسیار پیشرفته در دنیا داشته و نگهداری آنها شرایط خاص دارد؛ بقیه تجهیزات مثل اصلاح رنگ،PF  از لحاظ سخت‌افزاری تا جایی كه امكان داشت بومی‌سازی شده. در این امر دوستان فنی بسیار كمك كرده‌اند و جا دارد از ریاست محترم سازمان، معاونت فنی و مدیران ارشد حوزه ریاست كه پشتیبانی انجام داده‌اند تشكر كنم.

 چرخه تبدیل منابع در لابراتوار چگونه است؟

عظیمی می‌گوید: لابراتوار شامل ۲۵ بخش مختلف است كه این ۲۵ بخش شامل سه قسمت كلی می‌شود؛ آنالوگ، دیجیتال و پشتیبانی. بخش آنالوگ شامل واحدهای ظهور نگاتیو و پوزتیو، اتالوناژ، فیلم تمیز‌كن، چاپ، تروكاژ، قطع نگاتیو، كنترل كیفی، آپارات و آرشیو است. در بخش دیجیتال وقتی خروجی تصویر با كیفیت درخواستی آماده و همراه با صدای آن در واحد تدوین نسبت به تهیه نسخه نهایی قابل ارائه به شبكه اقدام می‌شود.

جهت حفظ سیستم‌های موجود نیازمند یك واحد پشتیبانی بودیم كه این واحد وظیفه‌اش نگهداری از سیستم‌های دیجیتال و آنالوگ و ارتقاي آن است.

او درباره تبدیل منابع صوتی بیان می‌كند: همراه با تبدیل تصاویر، صدای آنالوگ نیز تبدیل به دیجیتال می‌شود. امكان دارد بخشی از فیلم هنگام تدوین مجدد تغییر كرده باشد یا یك تكه از فیلم پریده باشد در این صورت نسخه‌هایی كه از آن فیلم موجود بوده را فراخوان می‌دهیم. مثلا از فیلم‌خانه یا آرشیوهای موجود استفاده می‌كنیم، سپس صدای آن را جدا كرده و روی فیلم قرار می‌دهیم.

 نگهداری منابع ارزشمند تصویری در آرشیو و لابراتوار

عظیمی توضیح می‌دهد: تا قبل از سال ۹۴ منابعی كه در آرشیو نگهداری می‌شدند از شرایط استانداردی برخوردار نبودند، بعد از آن با توجهی كه مدیران ارشد وقت و كنونی سازمان به حفظ و نگهداری منابع آرشیوی مبذول داشتند شرایط نگهداری آثار بهتر شده، اما به دلیل مدیریت‌های گذشته كه از منابع به خوبی نگهداری نكردند این منابع دچار آسیب شده است. منابع آنالوگ شامل نگاتیو، پزتیو و صدای اپتیك یا مگنت موجود در آرشیو سازمان یا سازمان‌ها و ارگان‌ها پس از مكاتبات لازم و دستور اقدام ابتدا پذیرش شده و بعد به واحد ترمیم سپرده می‌شوند. در این مرحله متخصصان ترمیم پلان به پلان و فریم به فریم فیلم‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. آسیب‌دیدگی‌های پرفراژ و حاشیه فیلم‌ها ترمیم می‌شوند و شاید این اتفاق برای هر فیلم سینمایی بسته به آسیبی كه دیده بین چند ساعت تا چند روز زمان ببرد. وقتی ترمیم انجام شد به قسمت فیلم تمیز كن منتقل و سپس بسته به نیاز فیلم یا به قسمت تله سینما رفته یا اسكن می‌شود.

او توضیح می‌دهد: وقتی فیلم اسكن می‌شود صدماتی كه از گذشته داشته مثل خط و خش، پریدگی رنگ و... موجود روی فیلم روی تصاویر دیجیتال انتقال پیدا می‌كند، بنابراین در این مرحله یعنی مرحله PF بازسازی به صورت فتوشاپ روی آن انجام می‌شود كه بسته به صدماتی كه فیلم دیده چون فریم به فریم آثار مورد بررسی قرار می‌گیرد و این امر زمانبر است. در مرحله تصحیح رنگ، رنگ تصاویر پلان به پلان اصلاح می‌شود. تصحیح رنگ یك فیلم حدود دو هفته و بازسازی یك تا شش ماه زمان می‌برد. ۳۳ قسمت سریال «ولایت عشق» در كمتر از یك سال با كیفیت ۲K  تبدیل شد.

 استحصال نقره در لابراتوار

جلوگیری از وارد شدن صدمه به آثار موجود یكی از اصلی‌ترین راهكارهای حفظ و نگهداری در لابراتوار فیلم است. به همین دلیل این كار نیاز به دانش روز دارد؛ عظیمی توضیح می‌دهد: متاسفانه در گذشته بین آرشیو و لابراتوار یك جدایی وجود داشته و آرشیو بسته به نیاز موجود تحت اجبار تبدیل منابعی را  كه لازم داشتند خودشان انجام می‌دادند. افرادی كه به فیلم‌ها دسترسی داشته‌اند تخصص لازم را نداشتند و بی‌محابا با دست بدون دستكش به فیلم دست می‌زدند. همین اتفاق چون عرق دست عوامل گوگردی دارد باعث آسیب رساندن به فیلم می‌شود، همچنین هنگام ریواند فیلم جهت تبدیل آسیب‌های زیادی به آن وارد كرده‌اند. از سه چهار سال گذشته به دلیل شرایطی كه به وجود آمده فیلم‌ها وقتی تمیز و ترمیم می‌شوند به صورت استاندارد بسته‌بندی شده و در قوطی‌های مخصوص قرار می‌گیرند و به آرشیو و مخزن با یك درجه حرارت مشخص منتقل می‌شوند.

 تدوین دوباره یك فیلم در لابراتوار

عظیمی ادامه می‌دهد: گاهی نسخه‌ای كه از فیلم تبدیل شده با نسخه‌ای كه قبلا تهیه شده متفاوت است و ممكن است بخش‌هایی حذف شده یا پلان‌هایی جابه‌‌جا شده باشد، بنابراین ما مجبور می‌شویم فیلم را بر مبنای نسخه درخواستی مجددا تدوین كنیم كه كار زمانبری هست. چندی پیش فیلم ۴۰ سالگی، مزد ترس و... را بر اساس همین الگو تدوین كردیم. طی این سه سال حدود پنج تا شش هزار ساعت تبدیل در این امور انجام شده است.

اولین سریال رنگی كه در سازمان كار شده سمك عیار است. عظیمی درباره تبدیل، اسكن و پخش آثار این چنینی می‌گوید: با این كار علاوه بر نشان دادن توانمندی سازمان در امر نگهداری و بازسازی نسخه‌های قدیمی یك اثر ماندگار، می‌توان به شناخت بافت فرهنگی دوران ساخته شدن فیلم نیز پی برد.

 نقش لابراتوار در اطلاع‌رسانی انقلاب اسلامی

عظیمی می‌گوید: مستند برای آزادی، به سوی آزادی، وقایع شش ماهه اخیر و تپش تاریخی، مستندهایی بوده‌اند كه از سال ۵۹ تا ۶۱ درباره وقایع انقلاب تولید شده و شبكه‌ها اكنون از آنها استفاده می‌كنند.

لابراتوار نقش اساسی در خصوص اطلاع‌رسانی در زمان انقلاب داشته و اولین خبر پیروزی انقلاب از همین جا بیرون می‌رود. در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی گارد شاهنشاهی در سازمان مستقر شده بوده بنابراین مرحوم نثاری كسی بوده كه از رایزرهای تاسیسات فرار كرده و فیلم ریورسال خبری پیروزی انقلاب اسلامی را برای پخش به بیرون می‌رساند. اگر مستند وقایع شش‌ماهه اخیر را ببینید حضور تانك‌ها و گارد شاهنشاهی را در سازمان نشان می‌دهد.

 تعامل لابراتوار با معاونت‌های مختلف سازمان

در شرح وظایف كلی كه برای لابراتوار دیده شده تعامل با امور استان‌ها، معاونت برون‌مرزی، معاونت سیما و معاونت سیاسی وجود دارد. فیلم‌های بسیاری از شبكه‌های مختلف در داخل سازمان و خارج از آن برای تبدیل به لابراتوار آورده می‌شود.

عظیمی در توضیح بیشتر می‌گوید: لابراتوار تبدیل منابع را انجام می‌دهد اما اصل مطلب این است كه مستندساز اگر از بیرون درخواست منابعی داشته باشد با مكاتباتی كه انجام می‌دهد ارتباطش با اداره كل آرشیو برقرار می‌شود، سپس برای تبدیل منابع دستور صادر و امكان استفاده از منابع فراهم می‌شود. حساسیت‌هایی وجود دارد كه امیدوارم این حساسیت‌ها با نظام مندی جدیدی كه صورت می‌گیرد روند فعالیت مستندسازان را تسریع كند.

jamejamdaily.ir
  • 18
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
علی نصیریان بیوگرافی علی نصیریان؛ پیشکسوت صنعت بازیگری ایران

تاریخ تولد: ۱۵ بهمن ۱۳۱۳

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر، نویسنده و کارگردان

آغاز فعالیت: ۱۳۲۹ تاکنون

تحصیلات: دانش آموخته مدرسه تئاتر در رشته هنرپیشگی

ادامه
رودریگو هرناندز بیوگرافی «رودریگو هرناندز»؛ ستاره ای فراتر از یک فوتبالیست | هوش و تفکر رمز موفقیت رودری

تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶

محل تولد: مادرید، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست 

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: منچسترسیتی

قد: ۱ متر ۹۱ سانتی متر

ادامه
بیژن بنفشه خواه بیوگرافی بیژن بنفشه خواه بازیگر خوش سابقه سینمای ایران

تاریخ تولد: ۱ فروردین ۱۳۵۲

محل تولد: دروازه شمیران، تهران، ایران

حرفه: بازیگر

آغاز فعالیت: ۱۳۷۳

تحصیلات: فارغ‌التحصیل رشته نمایش از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد

ادامه
یان کوم بیوگرافی یان کوم؛ بنیانگذار برنامه واتس اپ

تاریخ تولد: ۲۴ فوریه ۱۹۷۶

محل تولد: اوکراین، کی یوف

ملیت: آمریکایی

حرفه: تاجر، برنامه نویس، کارآفرین

دلیل شهرت: راه اندازی واتساپ

ثروت: ۱۵/۱ میلیارد دلار

ادامه
جلال الدین مارشاریپوف بیوگرافی جلال الدین مارشاریپوف بازیکن قوی ازبکی

تاریخ تولد: ۱ سپتامر ۱۹۹۳

محل تولد: گرگانج، ازبکستان

حرفه: فوتبالیست

پست: وینگر

باشگاه کنونی: استقلال تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
بیوگرافی و اشعار عثمان بختیاری زندگینامه عثمان بختیاری شاعر سده پنجم و ششم

تاریخ تولد: بین سال های ۴۵۷ تا ۴۶۹ هجری قمری

ملیت: ایرانی

زمینه فعالیت: شاعر و حماسه سرا

آثار: شهریار نامه - هنرنامه یمینی

وفات: بین سال‌ های ۵۱۲ تا ۵۴۸

ادامه
ابو حتوف بن حارث انصاری زندگینامه ابوحتوف بن حارث انصاری از دشمنی با امام علی تا شهادت در کربلا

محل زندگی: کوفه

دوران زندگی: همزمان با دوران زندگی امام حسین (ع)

از یاران: امام حسین (ع)

شهادت: روز دهم محرم

ابو حتوف بن حارث انصاری در سپاه عمر سعدزندگینامه ابو حتوف بن حارث انصاری

ادامه
محمد نادری بیوگرافی محمد نادری بازیگر سینما و تلویزیون

تاریخ تولد: ۱۰ تیر ۱۳۵۷

محل تولد: اردبیل

حرفه: بازیگر، فیلمنامه نویس، صدا پیشه، مجری

تحصیلات: کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس

آغاز فعالیت: ۱۳۸۸ تاکنون

ادامه
محمد بن راشد آل مکتوم بیوگرافی محمد بن راشد آل مكتوم حاکم موفق دبی

تاریخ تولد: ۱۵ ژوئیه ۱۹۴۵

محل تولد: دبی

ملیت: امارات متحده عربی

لقب: والاحضرت شیخ محمد

حرفه: حاکم دبی

ادامه
دیالوگ های آنشرلی

دیالوگ های آنشرلی در این مقاله از سرپوش به بررسی جذابیت های دیالوگ های آنشرلی در سینما و تئاتر می‌پردازیم. آنشرلی، با تاریخچه‌ای غنی در حوزه فرهنگ و هنر، دارای دیالوگ‌هایی است که علاوه بر ارتقاء داستان، به عنوان نمونه‌هایی برجسته از زبان هنری در این صنایع شناخته می‌شوند. اثر آنشرلی  کتاب "آنشرلی" نوشته لوسی ماد مونتگمری، داستان دختری به نام آن شرلی است که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. آن شرلی دختری کنجکاو، مهربان و خلاق است که با دیالوگ های خود، شخصیتی دوست داشتنی و ماندگار در ذهن خوانندگان ایجاد کرده است. انیمیشن آنشرلی انیمیشن "آنشرلی" که در سال ۱۹۷۹ در ژاپن ساخته شده است، اقتباسی از رمان "آن در گرین گیبلز" نوشته لوسی ماد مونتگمری است. این انیمیشن، داستان دختری به نام آن شرلی را روایت می کند که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. شخصیت های آنشرلی شخصیت های اصلی انیمیشن آنشرلی عبارتند از: آن شرلی: دختری کنجکاو، مهربان و خلاق که با موهای قرمز و شخصیت دوست داشتنی خود، یکی از محبوب ترین شخصیت های ادبیات کودکان است. مریلا کاترین کاتبرت: خواهر بزرگ تر ماتیو کاتبرت که با برادرش در مزرعه گرین گیبلز زندگی می کند. مریلا زنی سخت کوش و جدی است که در ابتدا از حضور آن شرلی در خانه خود خوشحال نیست. ماتیو کاتبرت: برادر کوچک تر مریلا که مردی مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیانا براری: دختر همسایه کاتبرت ها که با آن شرلی دوست می شود. دیانا دختری مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیالوگ های انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، از این قرار است که آن شرلی، دختری یتیم که در یتیم خانه بزرگ شده است، توسط خواهر و برادری به نام های مریلا و ماتیو کاتبرت به فرزندخواندگی پذیرفته می شود. مریلا و ماتیو، آن شرلی را برای کمک به انجام کارهای خانه و مزرعه می خواهند. آن شرلی، با موهای قرمز آتشین و شخصیت دوست داشتنی خود، به سرعت با مریلا و ماتیو و همچنین با همسایه آنها، دیانا براری، دوست می شود. آن شرلی، با ماجراجویی ها و شیطنت های خود، زندگی کاتبرت ها را زیر و رو می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه از زندگی لذت ببرند. نکات مثبت آنشرلی انیمیشن آنشرلی، از جمله انیمیشن های ماندگار و خاطره انگیزی است که با داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله نکات مثبت این انیمیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: - داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، داستانی جذاب و پرکشش است که مخاطبان را از ابتدا تا انتها درگیر خود می کند. - شخصیت های انیمیشن آنشرلی، از جمله آن شرلی، مریلا، ماتیو و دیانا، شخصیت هایی دوست داشتنی هستند که مخاطبان با آنها ارتباط برقرار می کنند. - انیمیشن آنشرلی، پیام های مثبتی مانند اهمیت خانواده، دوستی و امید را به مخاطبان خود منتقل می کند. دیالوگ های شخصیت آنشرلی دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بیانگر شخصیت او هستند. او دختری کنجکاو و ماجراجو است که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید است. این ویژگی در دیالوگ های او به وضوح دیده می شود. برای مثال، در یکی از دیالوگ ها، آنشرلی از معلم خود می پرسد: "حتی اگر دنیا بد باشد، همیشه چیزهای خوب هم وجود دارد." " تصور اینکه شما یک ملکه هستید واقعا عالی است. شما بدون هیچ گونه ناراحتی از آن لذت می برید و هر زمان که بخواهید می توانید از ملکه بودن دست بردارید، کاری که در زندگی واقعی نمی توانید انجام دهید." "این یک چیز خوب در مورد این جهان است ... همیشه بهارهای بیشتری وجود دارد." "وقتی فکر می‌کنم قرار است اتفاق خوبی بیفتد، به نظر می‌رسد که بر روی بال‌های انتظار پرواز می‌کنم. و سپس اولین چیزی که متوجه می شوم با یک ضربت به زمین می افتم. اما واقعاً ماریلا، قسمت پرواز تا زمانی که ادامه دارد با شکوه است... مثل اوج گرفتن در غروب خورشید است. من فکر می‌کنم که تقریباً تاوان ضربه را می‌پردازد." "خب، نمی توان یکدفعه عادت دختر بچه بودن را کنار گذاشت." "شاید... شاید... عشق به طور طبیعی از یک دوستی زیبا آشکار شد، مانند گل رز طلایی که از غلاف سبزش می لغزد."  "این یک ایده دوست داشتنی است، دایانا؛ زندگی کردن به گونه ای که نامت را زیبا کنی، حتی اگر در آغاز زیبا نبود... آن را در افکار مردم برای چیزی آنقدر دوست داشتنی و دلپذیر قرار می دهد که هرگز به تنهایی به آن فکر نمی کنند." "شاید، به هر حال، عاشقانه مانند یک شوالیه که سوار اسب می‌شود، با شکوه و هیاهوی وارد زندگی انسان نشده باشد. شاید مثل یک دوست قدیمی از راه‌های آرام به سمت آدم خزید..." "خب، همه ما اشتباه می کنیم، عزیزم، پس فقط آن را پشت سر بگذار. ما باید از اشتباهات خود پشیمان باشیم و از آنها درس بگیریم، اما هرگز آنها را با خود به آینده منتقل نکنیم." "من معتقدم که زیباترین و شیرین ترین روزها، روزهایی نیستند که در آن اتفاقات بسیار باشکوه یا شگفت انگیز یا هیجان انگیزی رخ دهد، بلکه فقط روزهایی هستند که لذت های کوچک ساده ای را به ارمغان می آورند و به آرامی یکدیگر را دنبال می کنند، مانند مرواریدهایی که از یک رشته می لغزند." "من از دوستی بسیار سپاسگزارم. زندگی را بسیار زیبا می کند." "این بدترین دوران بزرگ شدن است و من در حال درک آن هستم. چیزهایی که در دوران کودکی خیلی می‌خواستی، وقتی به آنها دست پیدا می‌کردی، به نظرت چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند." "آیا خوب نیست که فکر کنیم فردا روز جدیدی است که هنوز هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد." دیالوگ های ماندگار آنشرلی "این خیلی خوب است که در مورد غم ها بخوانید و تصور کنید که قهرمانانه از طریق آنها زندگی می کنید، اما وقتی واقعاً آنها را دارید، خیلی خوب نیست" "خیلی آسان است که شرور باشی بدون اینکه بدانی." "اما واقعاً ماریلا، نمی‌توان در چنین دنیای جالبی برای مدت طولانی غمگین ماند، می‌تواند؟" "زندگی ارزش زیستن را دارد تا زمانی که خنده در آن باشد." "تجربه من این بوده است که شما تقریباً همیشه می توانید از چیزهایی لذت ببرید، اگر تصمیم خود را محکم بگیرید که این کار را انجام دهید." "دنیای قدیمی عزیز تو بسیار دوست داشتنی هستی و من خوشحالم که در تو زنده هستم." "چرا مردم باید برای دعا زانو بزنند؟ اگر واقعاً می خواستم دعا کنم به شما می گویم که چه کار می کردم. من به تنهایی یا در جنگل های عمیق و عمیق به یک میدان بزرگ بزرگ می رفتم و به آسمان - بالا - بالا - بالا - به آن آسمان آبی دوست داشتنی نگاه می کردم که انگار پایانی برای آن وجود ندارد. آبی بودن و سپس من فقط یک دعا را احساس می کنم." "این یکی از مزایای سیزده سالگی است که شما خیلی بیشتر از زمانی که فقط دوازده ساله بودید می دانید" "تا زمانی که نمردی هرگز از غافلگیر شدن در امان نیستی" "کیک‌ ها یک عادت وحشتناک دارند که وقتی می‌ خواهید خوب باشند بد می‌ شوند" "آنه تمام عاشقانه هایت را رها نکن اندکی از آن چیز خوبی است البته نه زیاد اما کمی از آن را حفظ کن" دیالوگ های زیبای آنشرلی سخن پایانی درباره دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بخشی از جذابیت این شخصیت دوست داشتنی هستند. این دیالوگ ها، شخصیت، امید، خوش بینی و عشق به طبیعت آنشرلی را به خوبی بیان می کنند. گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش