پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
۲۲:۱۰ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ کد خبر: ۱۴۰۰۱۱۲۱۶۴
فستیوال ها و جشنواره های هنری

اعلام برندگان چهلمین جشنواره فیلم فجر

«موقعیت مهدی» بهترین فیلم شد/ امین حیایی و طناز طباطبایی بهترین بازیگران نقش اول؛ رضا میرکریمی بهترین کارگردان

برندگان چهلمین جشنواره فیلم فجر,جشنواره فیلم فجر 1400
اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر با معرفی فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر به عنوان بهترین فیلم، رضا میرکریمی به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم «نگهبان شب» و جایزه ویژه هیات داوران به فیلم «برف اخر» و بدون اهدای سیمرغ مردمی و در حالی که «موقعیت مهدی» و پس از آن «علفزار » و «برف اخر» رکورددار دریافت جایزه بودند، برگزار شد.

به گزارش مهر، مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر به دبیری مسعود نقاش‌زاده با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه جمعه ۲۲ بهمن در برج میلاد تهران برگزار شد.

آیین اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر رأس ساعت ۱۸:۵۰ با پخش سرود ملی و قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

این مراسم قرار بود در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور حداقلی اصحاب رسانه و عوامل فیلم‌ها برگزار شود، اما حضور برخی مهمانان متفرقه در مراسم و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی بازیگران و عوامل فیلم‌ها از نکات قابل توجه است.

در ابتدای این مراسم پس از پخش کلیپی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، محمد سلوکی مجری این مراسم روی صحنه آمد و بیان کرد: تبریک من را بپذیرید چون با وجود هزاران مشکل، همچنان چراغ سینمای ایران را نگه داشته‌اید، ایام الله دهه فجر و این شب مبارک، شب میلاد امام جواد (ع) را هم تبریک می‌گویم.

نقاش‌زاده: فشارهای خارج از چارچوب را نپذیرفتیم

در ادامه و پس از پخش گزارشی تصویری از آنچه در این چند روز برگزاری جشنواره فجر گذشت، مسعود نقاش‌زاده دبیر این رویداد روی صحنه آمد و عنوان کرد: حضور همه هنرمندان، مهمانان و… را گرامی می‌دارم، از اینکه با حضور خود این مجلس را گرم کردید ممنونم. ایام فجر و یاد و خاطره زنان و مردان افتخارآفرین را گرامی می‌دارم. خجسته باد یاد سردار قاسم سلیمانی.

وی ادامه داد: سینمای ایران در دو سال گذشته از ویروس کرونا آسیب دید و عزیزانی را از دست داد که یاد و خاطره همه از دست‌رفتگان را هم گرامی می‌دارم. با همه محدودیت‌هایی که به این واسطه ایجاد شد، سینماگران شریف ایران تلاش کردند و چرخ صنعت سینما را در حرکت نگه داشتند، که از آنها ممنونم. سینمای ایران الان در چهلمین جشنواره به درخت تناوری تبدیل شده است. درختی که شاخه‌های جوان و پرباری هم دارد.

نقاش‌زاده در ادامه گفت: آنچه امروز داریم دسترنج سینماگران اندیشه‌ورز و شریف ایران است. در این دوره من و همکارانم به قدر وسع کوشیدم رویه‌ها را استانداردسازی کنیم و گام‌هایی را برداریم تا برنامه‌ریزی روشنی داشته باشیم، برای همه کسانی که با جشنواره سر و کار دارند؛ از آیین نامه گرفته تا دیگر رویه‌ها. این رویه‌هایی است که فرصت‌هایی را برای آینده‌نگری به ما می‌دهند. برای ارتقای جشنواره، نیازمند آینده‌نگری هستیم. بر قانون هم تاکید داشتیم و از اول تلاش کردیم بر آیین‌نامه تمرکز داشته باشیم. فشارهای خارج از چارچوب را در کمال احترام نپذیرفتم.

دبیر جشنواره چهلم تأکید کرد: در راستای عدالت فرهنگی نمایش فیلم‌ها را در سراسر کشور داشتیم. سختی‌های زیادی هم در مسیر ما بود، دشواری‌های توام با وضعیت کرونا. در مقابل سختی‌ها تهدیدها و ناامیدی‌ها، همکارانم تلاش کردند کار را درست انجام بدهند، ما باید مسایل و مشکلات را بازشناسی کنیم چه در سینما و چه در جشنواره و راه حلی اصولی برای آن‌ها پیدا کنیم. مماشات و مصلحت اندیشی مشکلات را حل نمی‌کند. گاه باید برای اصلاح رویه‌ها رنج‌هایی را تحمل کنیم. باید با نواقص رو به رو و برای رفع آنها تلاش کنیم. من سعی کردم به قدر وسع این کار را انجام دهم. این سینما نیاز به مراقبت و مهربانی دارد، باید با هم مهربان‌تر باشیم و قدر فرهنگ ارجمند این سرزمین را بدانیم. حیف است مهر را در دل نپروریم.

در ادامه ویدیویی از درگذشتگان سینمای ایران در طول یک سال گذشته پخش شد.

معرفی برگزیدگان مسابقه تبلیغات سینمای ایران

در بخش اول اهدای جوایز این مراسم نامزدها و داوران بخش تبلیغات سینمای ایران معرفی شدند.

در بخش بهترین عکس سیمرغ بلورین به حبیب مجیدی برای مجموعه عکس‌های فیلم «منصور» اهدا شد.

در بخش بهترین پوستر هیات داوران هیچ پوستری را شایسته سیمرغ ندانست اما دیپلم افتخار این بخش به احسان برابادی برای فیلم سینمایی «پیرمردها نمی‌میرند» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین آنونس هم به امید میرزایی برای ساخت آنونس دو فیلم «صحنه زنی» و «تک تیرانداز» رسید.

بهترین فیلم کوتاه؛ ارفاق

در بخش بعدی اهدای جوایز سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه به رضا نجاتی برای «ارفاق» تعلق گرفت.

در ادامه دانش اقباشاوی از اعضای هیات داوران بخش فیلم کوتاه گفت: جا دارد از همراهی آقای احمدرضا معتمدی تشکر کنم. فیلم‌های خوب و بانمک و تاثیرگذار بسازید، این جایزه مهم نیست. فیلم‌های کوتاه امسال خیلی خوب بودند.

رضا نجاتی کارگردان فیلم «ارفاق» هم پس از دریافت جایزه خود بیان کرد: امیدوارم هیجان بگذارد صحبت کنم. این جایزه را به خانواده‌ام که همه چیز من هستند، تقدیم می‌کنم، از همه عواملم تشکر می‌کنم. در مسیر کوتاهی که تا پشت تریبون آمدم، تک تک سال‌هایی که کار کردم یادم آمد، از بچگی به این فکر می‌کردم که اگر پشت این تریبون آمدم چه بگویم، ولی الان همه‌اش یادم رفت. در حال آماده شدن برای ساخت اولین فیلم بلندم هستم اما با خودم عهد بسته‌ام در هر فیلمی که می‌سازم از چشم و گوش مخاطبان حراست کنم که چه می‌خواهم بگویم.

بهترین مستند؛ احتضار

در ادامه سیمرغ بلورین بهترین مستند جشنواره فیلم فجر به حجت طاهری و عبدالخالق طاهری برای مستند «احتضار» اهدا شد.

بزرگداشت احمدرضا معتمدی

در ادامه این مراسم با پخش کلیپی آیین بزرگداشت احمدرضا معتمدی کارگردان باسابقه سینمای ایران برگزار شد.

علی نصیریان، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر و مسعود نقاش‌زاده دبیر این رویداد در این بخش روی صحنه آمدند.

علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر در این بخش گفت: من بسیار خوشحالم. از اواخر دهه ۲۰ که وارد کار نمایش شدم، الان که نگاه می‌کنم می‌بینم چه رشدی در زمینه‌های مختلف داشته‌ایم. هنرهای دیگر را اطلاع ندارم اما درباره تئاتر و سینما باید بگویم بسیار بسیار خوب کار شده است. سینمای جدید ما قبل از انقلاب و از اواخر دهه ۴۰ شروع شد، بعد از انقلاب هم تداوم پیدا کرد. هم تئاتر و هم سینما در جشنواره‌های بین‌المللی می‌درخشد، من سرافراز و خوشبختم. خدا را شکر می‌کنم که هرچند در خرابه‌ها تمرین می‌کردیم اما به اینجا رسیدیم. این رشد شکرگذاری هم دارد. خوشحالم که زنده ماندم تا شماها را ببینیم.

وی ادامه داد: با احمدرضا معتمدی یک فیلم کار کرده‌ام و بابت شخصیت ایشان از لحاظ کردار، اخلاق، اندیشه، تسلط بر کار و درک سینما، بسیار از همکاری با ایشان لذت بردم. پشتوانه یک هنرمند در هر زمینه هنری فرهنگ است. به یاد داشته باشید فرهنگ پشتوانه است و فقط تخصص در این زمینه چاره ساز نیست. هر فردی که می‌خواهد وارد مقوله هنر شود، باید با الفبای فرهنگ آشنا شود، پشتوانه‌های بیرونی هم مهم است. به ویژه امروز که در عصر اطلاعات و ارتباطات هستیم. همیشه گفته‌ام سال ۳۰ که کلاس تئاتر می‌رفتم فقط یک کتاب تئاتر در کشور داشتیم که کتاب نوشین بود. وقتی او را زندانی کردند در زندان آن کتاب را نوشت. اما امروز همه چیز در اختیار جوانان است.

این هنرمند افزود: باید به فرهنگ ارج بگذاریم اما معمولاً فرهنگ در ردیف آخر اعتبارات است. فرهنگ غذای روح و جان یک ملت است. ملت تنها نان و آب خالی نمی‌خواهند، روح و جان ملت با سینما و تئاتر و کتاب سیر می‌شود. ما محتاج فهمیدن و فرهنگ و ذوق و سلیقه هستیم و جوانان ما نوآورانه کارهای فوق‌العاده‌ای می‌کنند. من به معتمدی هم تعظیم می‌کنم.

در ادامه احمدرضا معتمدی که با ویلچر روی صحنه حاضر شده بود هم توضیح داد: از استاد بزرگم جناب نصریان تشکر می‌کنم که در فیلم «دیوانه‌ای از قفس پرید» نزد او شاگردی کردم. هرکسی با او کار می‌کند می‌فهمد سلول به سلول نمایش چگونه می‌تواند با اخلاق و تفکر آمیخته باشد و این‌ها را ارزان و با آرامش در اختیار شما می‌گذارد. نزد او زانوی تلمذ می‌زدم و او بی شائبه داشته‌های خود را در اختیار ما می‌گذاشتند. ایشان به ما می‌گفتند دیسپلین تئاتر به ما می‌گوید گوش کنیم و برای من جالب بود که ایشان به من درس می‌داد.

وی افزود: در ابتدای انقلاب آدم ساده لوحی بودم! چون آن زمان گفتند می‌خواهیم طرحی نو دراندازیم، در بررسی که داشتیم برای این موضوع دیدیم فقط رشته‌های علوم چاره ساز نیستند، بلکه فلسفه آنها مهم است. چون عیوب ساختاری آن رشته را به ما می‌گوید و امکان تولید نظریه جدید را فراهم می‌کنند. سی سال است مشغول نگارش فلسفه سینما هستم، چون هنوز این بحث ادامه دارد، نگارش کتاب من هم ادامه دارد. هفت هشت جلد کتاب ترجمه کرده‌ام که در پی آن‌ها متوجه شدم نظریه‌های سهروردی منطبق با سینماست، متاسفانه توجهی به این مقوله نمی‌شود.

معتمدی در پایان صحبت‌های خود گفت: همسرم در این سی سال با حقوق معلمی دانشگاه که بسیار مختصر است زندگی کرده و من حتی یک انگشتر هم برای او نگرفته‌ام. از او تشکر می‌کنم که من تا نیمه‌های شب در کتابخانه بودم اما او به من چیزی نمی‌گفت. همسرم تو را خیلی دوست دارم.

سخنرانی کوتاه رئیس سازمان سینمایی

در ادامه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی پشت تریبون قرار گرفت و عنوان کرد: خوشحالم امشب در آیین اختتامیه این دوره از جشنواره هستم. قبل از شروع صحبت‌ها باید از همه مردم کلیه استان‌ها و دوستانم که در مناطق محروم این جشنواره را برگزار کردند، از ستاد جشنواره که در اوج کرونا ایستادند تشکر می‌کنم. از شما هنرمندان که در شرایط بد تولید را رها نکردید و چراغ سینما را روشن نگه داشتید ممنونم. چون می‌دانم خیلی از سخنرانی خوشتان نمی‌آید چیزی نمی‌گویم.

این بخش از صحبت‌های خزاعی با تشویق حاضران در سالن همراه شد که در واکنش به آن رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد: سخنرانی‌ام را تمام می‌کنم و سخنانم را در مراسم تجلی اراده ملی می‌گویم.

بهترین فیلم از نگاه ملی؛ بدون قرار قبلی

در ادامه این مراسم نوبت به اهدای جایزه سردار وطن (جایزه ویژه سردار سلیمانی) به بهترین فیلم از نگاه ملی رسید.

برای اهدای این جایزه زینب سلیمانی فرزند سردار سلیمانی با همراهی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و مسعود نقاش‌زاده دبیر جشنواره روی صحنه آمدند.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی به «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی اهدا شد.

بهروز شعیبی در این بخش گفت: جایزه نگاه ملی خیلی برای ما ارزش دارد اما جای برخی از دوستانمان که برای این فیلم زحمت کشیدند، اینجا خالی است. توقع و خواهش ما این بود که حداقل بازی این عزیزان دیده شود. این جایزه را به نمایندگی از یک گروه گرفتیم. گروهی که نزدیک به یک سال مشغول ساخت این فیلم بودند. این فیلم برخلاف برخی اظهارنظرها، حمایت عجیبی نداشت، فقط یک انگیزه داشت که فیلمی برای ایران ساخته شود. خدا را شکر که جایزه اصلی خود را گرفت. این جایزه یک صاحب دارد که در روزهای آینده آن را به صاحب اصلی‌اش می‌رسانیم.

وزیر ارشاد: به دنبال سینمایی امیدآفرین و اخلاق‌گرا هستیم

در بخش بعدی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه فجر و میلاد امام جواد (ع) گفت: جای خوشحالی است که بهار سینما با بهار ملت ایران مقارن شده است. چهلمین جشنواره امشب به پایان می‌رسد و عدد چهل یک عدد مقدس در فرهنگ دینی ماست. ما از فردا آغاز کار جشنواره بعدی را خواهیم داشت. با همه قوت و عده و عده خود در پی این هستیم که سینمایی امیدافرین و اخلاق گرا را برای این مرز و بوم رقم بزنیم.

وی افزود: جشنواره امسال محاسن زیادی داشت؛ تلاش شد تا عدالت فرهنگی تحقق پیدا کند. در ۳۱ استان و در بسیاری از روستاها با سینما سیار مردم را پای این جشنواره نشاندیم، کارهای مهمی را در این دوره تجربه کردیم. فیلم‌هایی از گونه‌های مختلف در این دوره وجود داشت، از چهار نسل سینمای بعد از انقلاب در این دوره حضور داشتند که این جای مباهات دارد. ما برای آینده سینمای ایران، برای آینده‌ای بهتر، با بررسی همه تجارب به دست آمده در این چهل سال، با همه نقاط قوت و ضعف به برنامه‌ریزی برای آینده می‌اندیشیم و این گام بزرگ را در این دولت برخواهیم داشت.

اسماعیلی ادامه داد: تلاش می‌کنیم سینمایی متناسب با تراز انقلاب داشته باشیم، سینمای امروز سقف توقعات ما نیست و باید تلاش کنیم تا بهتر شویم، امسال یاد و نام سردار بزرگ بر تارک این جشنواره درخشید، جشنواره ما در پی این بود که امید و آگاهی را به مردم ایران عرضه کند، امروز باید در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی در جهت تبیین فرهنگ و هنر ایرانی پیشتاز باشیم. با سینما می‌توانیم یک روایت اصیل از ایران به جهانیان نشان بدهیم.

وی افزود: در دیپلماسی فرهنگی که از شعارهای رئیس جمهور است، سینما جایگاه بزرگی دارد و همه همت ما در ارشاد بر این مهم شکل گرفته است. کرونا لطمات زیادی را بر اقتصاد فرهنگ و هنر تحمیل کرده است، اما سعی کردیم بخشی از مشکلات را حل کنیم. مشکلات زیاد است با این حال برنامه‌هایی برای رفع این موضوع داریم. هر فیلمی حداقل صد نیروی انسانی دارد، از همه آنها که اکثراً دیده نمی‌شوند تشکر می‌کنم. همه همت خودمان را می‌گذاریم برای یک جشنواره بزرگ در تراز شعارهای انقلاب اسلامی؛ در جشنواره چهل و یکم.

در ادامه مراسم قطعاتی توسط محمد معتمدی اجرا شد. معتمدی پیش از اجرا گفت: خوشحالم در جمع عزیزانی هستم که حاصل تلاش آن‌ها در همه زمان‌ها برای ما خاطره‌ساز است، امیدوارم همواره پرقدرت از پس مشکلات بربیایید. به دلیل کرونا نمی‌توانستیم موسیقی زنده داشته باشیم و موسیقی ضبط شده است اما بنده به شکل زنده اجرا می‌کنم.

***

اهدای جوایز بخش سودای سیمرغ

در ادامه مراسم، با حضور مسعود جعفری‌جوزانی، مجید انتظامی، شهاب حسینی، محمدعلی باشه‌آهنگر، محمد داوودی، مهدی سجاده‌چی و پژمان لشکری‌پور به عنوان داوران بخش سودای سیمرغ روی صحنه حاضر شدند تا برگزیدگان این دوره از جشنواره معرفی شوند.

برندگان چهلمین جشنواره فیلم فجر,جشنواره فیلم فجر 1400

بهترین جلوه‌های بصری؛ حسن نجفی و امیر ولی‌خانی برای «دسته دختران»

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های بصری به حسن نجفی و امیر ولی خانی برای «دسته دختران» رسید.

محمد برادران برای فیلم «خائن‌کشی»، امین پهلوان‌زاده برای فیلم «مرد بازنده»، کامیار شفیع‌پور برای فیلم «برف آخر» و فرید ناظرفصیحی برای فیلم «بی رو» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

نجفی در این بخش گفت: کار جلوه‌های ویژه کار گروهی است با توجه به حجم زیاد کار این فیلم، دو گروه شدیم، اینجا از همه بچه‌های گروه تشکر می‌کنم از خانم قیدی که سختگیری کردند تا بهترین باشیم تشکر می‌کنم.

ولی خانی هم گفت: افتخار می‌کنم در خدمت تنها بانوی جشنواره چهلم بودم از خانواده‌ام هم تشکر می‌کنم.

بهترین جلوه‌های ویژه میدانی؛ ایمان کرمیان برای فیلم «موقعیت مهدی»

سیمرغ بهترین جلوه‌های ویژه میدانی به ایمان کرمیان برای فیلم «موقعیت مهدی» رسید.

آرش آقابیگ برای فیلم «خائن‌کشی»، آرش آقابیگ برای فیلم «شهرک»، حمید رسولیان برای فیلم «ضد» و محسن روزبهانی و کاووس روزبهانی برای فیلم «دسته دختران» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

کرمیان پس از دریافت جایزه خود گفت: این جایزه را به نمایندگی از گروهم تقدیم محمدرضا اسماعیلی می‌کنم.

بهترین چهره‌پردازی؛ امید گلزاده برای فیلم‌های «برف آخر» و «شادروان»

سیمرغ بهترین چهره‌پردازی به امید گلزاده برای «برف آخر» و «شادروان» رسید.

مونا جعفری برای فیلم «علف‌زار»، شهرام خلج برای فیلم «موقعیت مهدی»، عظیم فراین برای فیلم «بی رو» و مرتضی کهزادی برای فیلم «ضد» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

امید گلزاده پس از دریافت جایزه خود گفت: از تیم ۱۵ نفره خودم، خانواده، همسرم و دخترم هورا ممنونم، سیمرغ را به هورا دخترم تقدیم می‌کنم.

بهترین طراحی لباس؛ مارال جیرانی برای فیلم «خائن‌کشی»

در ادامه سیمرغ بهترین طراحی لباس به مارال جیرانی برای فیلم «خائن کشی» رسید.

بهزاد آقابیگی برای فیلم «موقعیت مهدی»، فاطمه صفری‌زاده برای فیلم «شادروان»، زهرا صمدی برای فیلم «نگهبان شب» و علی نصیری‌نیا برای فیلم «برف آخر» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

بهترین طراحی صحنه؛ محمدرضا شجاعی برای فیلم «ضد»

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه به محمدرضا شجاعی برای «ضد» رسید.

سهیل دانش‌اشراقی برای فیلم «خائن‌کشی»، امیر زاغری برای فیلم «موقعیت مهدی»، محمدرضا شجاعی برای فیلم «دسته دختران»، آیدین ظریف برای فیلم «۲۸۸۸» و علی نصیری‌نیا برای فیلم «برف آخر» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

بهترین صدابرداری؛ مسیح حدپور سراج برای فیلم «موقعیت مهدی»

در ادامه مراسم سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری به مسیح حدپور سراج برای «موقعیت مهدی» رسید.

مهدی ابراهیم‌زاده برای فیلم «دسته دختران»، بابک اردلان برای فیلم «شادروان»، عباس رستگارپور برای فیلم «بدون قرار قبلی» و امیر نوبخت حقیقی برای فیلم «شب طلایی» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

سراج پس از دریافت جایزه خود بیان کرد: ما معمولاً فکر می‌کنیم اگر بالا بیایم صحبت کنیم راحت است، اما واقعیت این است که سخت است. در شب تولدم این جایزه را دریافت می‌کنم و این را به فال نیک می‌گیرم. تشکر ویژه از آقای حجازی‌فر دارم که به من اعتماد کرد تا بتوانم از «موقعیت مهدی» به موقعیت مسیح برسم. برادرم در این کار سلامتی خود را از دست چون دیسک کمر و گردن گرفت و دیگر نمی تواند کار سنگین کند.

بهترین صداگذاری؛ علیرضا علویان برای فیلم‌های «علف‌زار» و «بدون قرار قبلی»

در بخش بعدی سیمرغ بهترین صداگذاری به علیرضا علویان برای «بدون قرار قبلی» و «علفزار» رسید.

فرامرز ابوالصدق برای فیلم «دسته دختران»، امین شریفی برای فیلم «ضد»، امیرحسین قاسمی برای فیلم‌های «خائن‌کشی» و «نگهبان شب» و نعیم مسچیان برای فیلم «۲۸۸۸» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

علویان به دلیل کسالت در مراسم حضور نداشت و بهروز شعیبی به نمایندگی سیمرغ او را دریافت کرد.

بهترین موسیقی متن؛ مسعود سخاوت‌دوست برای فیلم «موقعیت مهدی»

در ادامه و در بخش بهترین موسیقی متن دیپلم افتخار این بخش به بهزاد عبدی برای فیلم «علفزار» تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن اما به مسعود سخاوت دوست برای «موقعیت مهدی» رسید.

حبیب خزایی‌فر برای فیلم «مرد بازنده»، فردین خلعتبری برای فیلم «ماهان» و فردین خلعتبری برای فیلم «هناس» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

بهترین تدوین؛ حمید نجفی‌راد برای فیلم «علف‌زار»

در ادامه سیمرغ بلورین بهترین تدوین به حمید نجفی‌راد برای «علفزار» رسید.

ژیلا ایپکچی برای فیلم «شهرک»، حسین جمشیدی گوهری برای فیلم «موقعیت مهدی»، سپیده عبدالوهاب برای فیلم «خائن‌کشی» و حمید نجفی‌راد برای فیلم «دسته دختران» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

نجفی راد در این بخش بیان کرد: دو فیلمی که کار کردم در شرایط عجیبی کار شد، چون درگیر بیماری ۶ ماهه شدم و کار برایم سخت شد، این جایزه برای خانواده‌ام است که کمکم کردند.

بهترین فیلمبرداری؛ آرمان فیاض برای فیلم «برف آخر»

در بخش بعدی سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به آرمان فیاض برای «برف آخر» رسید.

وحید ابراهیمی برای فیلم «موقعیت مهدی»، علیرضا برازنده برای فیلم «شهرک»، هادی بهروز برای فیلم «علف‌زار» و محمد حدادی برای فیلم «بدون قرار قبلی» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

آرمان فیاض مطرح کرد: خوشحالم این جایزه را از آقای محمد داوودی می‌گیرم ایشان فیلمبردار مورد علاقه من است. جای ایشان در سینما خالی است و کاش باز هم کار کنند. این جایزه را به پدرم که هنر را در تمام این سال‌ها در من زنده نگه داشت، تقدیم می‌کنم.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن؛ صدف اسپهبدی برای فیلم «علف‌زار»

در ادامه مراسم دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن به فرشته حسینی برای «دسته دختران» اهدا شد.

حسینی پس از دریافت این دیپلم افتخار گفت: از خانم قیدی تشکر می‌کنم که جایش خالی است، از خانواده‌ام به ویژه خواهر بزرگم تشکر می‌کنم. این لحظه مهمی برای من است چون نوید (محمدزاده) دارد من را نگاه می‌کند.

سیمرغ بلورین بازیگر نقش مکمل زن اما به صدف استهبدی برای «علفزار» رسید.

صفورا خوش‌طینت برای فیلم «نگهبان شب»، شادی کرم‌رودی برای فیلم «بی‌رویا»، لیندا کیانی برای فیلم «ضد» و نوشین مسعودیان برای فیلم «برف آخر» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

وی گفت: ممنونم که هیات داوران امسال جوانان را دیدند، از مادر و پدرم که تمام این سال‌ها من را تحمل کردند تا به آنچه می‌خواهم برسم تشکر می‌کنم از آقای دانشی و آقای رادان که اجازه دادند در این فیلم باشم، هم تشکر می‌کنم.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد؛ نادر سلیمانی برای فیلم «ضد»

در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، دیپلم افتخار به علی اکبر اصانلو برای «نگهبان شب» رسید.

اصانلو در این بخش گفت: با توجه به اینکه پیر شدم و ترسیدم فراموش کنم مطلب کوتاهی نوشتم؛ با درود بر آفریدگار، راه بسیاری آمده‌ام، نیم قرن را گذرانده‌ام، گویی این دیروز بود که صدایی من را به خلق فراخواند، اینک خویش را سراسر آرزومندی و سپاس از کسانی می‌دانم که به من کمک کردند، صمیمانه می‌گویم از دوستان و آقای میرکریمی سپاسگزارم، ممنونم از همه دوستانی که در طول فیلمبرداری زحمات من را متحمل شدند

سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اما به نادر سلیمانی برای فیلم سینمایی «ضد» رسید.

نادر سلیمانی در این بخش گفت: خیلی کارم سخت شد، آن موقع طنز کار می‌کردم الان مانده‌ام چه کنم، من از هیات داوران خیلی تشکر می‌کنم به من لطف کردند. الان حدود سی سال است کار بازیگری می‌کنم ولی اولین بار است که ضربان قلبم بالا رفته است، ممنونم. یک آرزو دارم؛ زنان سرزمینم همیشه آزاد باشند. این جایزه را به مادران این سرزمین تقدیم می‌کنم؛ مادران ۱۷ هزار شهیدی که بی‌گناه در این راه شهید شدند. از همکارانم خیلی ممنونم که بداخلاقی‌های من را تحمل کردند. از آقای شفیعی که باور داشت می‌توانم کار جدی کنم ممنونم. از امیرعباس که به من اعتماد کرد ممنونم، از مردم عزیزم هم خیلی ممنونم امیدوارم بتوانم کارهای بهتری انجام بدهم ولی واقعاً کار سختی است.

پیام احمدی‌نیا برای فیلم «ملاقات خصوصی»، روح‌اله زمانی برای فیلم «موقعیت مهدی»، مهدی زمین‌پرداز برای فیلم «علف‌زار» و مجید صالحی برای فیلم «برف آخر» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

بهترین بازیگر نقش اول زن؛ طناز طباطبایی برای فیلم «بی‌رویا»

در ادامه مراسم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به طناز طباطبایی برای «بی رویا» رسید.

طناز طباطبایی در این بخش گفت: اگر خدای من نبود شاید هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. ما هر چه داریم مدیون آقای نصیریان و این نسل طلایی هستیم. من همیشه منش و رفتار او را سرلوحه کار خودم قرار دادم. از آرین وزیر دفتری ممنونم که این نقش سخت را به من سپرد، از تک تک بچه‌های فیلم «بی‌رویا» تشکر می‌کنم که اگر زحمت تک تک آنها نبود من اینجا نایستاده بودم، قدر همه آنها را می‌دانم.

سارا بهرامی برای فیلم «علف‌زار»، ژیلا شاهی برای فیلم «موقعیت مهدی»، لاله مرزبان برای فیلم «نگهبان شب» و لادن مستوفی برای فیلم «برف آخر» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

بهترین بازیگر نقش اول مرد؛ امین حیایی برای فیلم «برف آخر»

در بخش بعدی مراسم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به امین حیایی برای «برف آخر» رسید.

امین حیایی در این بخش گفت: از قصه یک عشق برایتان می‌گویم؛ این دومین سیمرغ من است. پیش از این با رسول صدرعاملی برای فیلم «شب» سیمرغ گرفتم که یک گروه حرفه‌ای داشت که با عشق کار می‌کرد. گروه «برف آخر» هم درجه یک بودند که عاشقانه کار کردند باعث شدند کار من دیده شود.

تورج الوند برای فیلم «نگهبان شب»، پژمان جمشیدی برای فیلم «علف‌زار» و مهدی نصرتی برای فیلم «ضد» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

بهترین کارگردانی فیلم اول؛ هادی حجازی‌فر برای «موقعیت مهدی»

سیمرغ بلورین بهترین کارگردان فیلم اول به هادی حجازی‌فر برای کارگردانی فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» تعلق گرفت.

حجازی‌فر در این بخش گفت: سینما در این ۶ سال خیلی با من مهربان بود و من قدردان تک تک اهالی سینما هستم و امیدوارم جبران کنم. یک شوخی بکنم، سر آرای مردمی که آن اتفاقات افتاد، الان هم فهرست جوایز جشنواره لو رفته است، باور کنید این دیگر کار بچه‌های «موقعیت مهدی» نبود! از بچه‌های گروهم تشکر می‌کنم مومن‌ترین آدم‌ها به کاری که کردند، بودند. از همه چیز گذشتند، بدون دستمزد کار کردند این جایزه برای شما و خانواده‌های شماست، ما آمدیم که بمانیم این تازه اول کار است.

«بی‌رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری، «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی و «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس دیگر نامزدهای این بخش بودند.

بهترین فیلمنامه؛ کاظم دانشی برای فیلم «علف‌زار»

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در ادامه مراسم به کاظم دانشی برای «علفزار» رسید.

دانشی در این بخش ضمن تشکر از بهرام رادان تهیه‌کننده فیلم و دیگر عوامل آن گفت: از هیأت داوری و انتخاب جشنواره تشکر می‌کنم. شجاعت می‌خواست که فیلم من در جشنواره باشد از شورای پروانه نمایش و سازمان سینمایی ممنونم، این فیلم با تعامل به اینجا رسید. با دعای خیر مادرم به اینجا رسیدم اما جایزه‌ام را به پدرم تقدیم می‌کنم.

ابراهیم امینی و هادی حجازی‌فر برای فیلم «موقعیت مهدی»، فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی برای فیلم «بدون قرار قبلی»، امیرحسین عسگری، امیرمحمد عبدی و سیدحسن حسینی برای فیلم «برف آخر» و رضا میرکریمی و محمد داوودی برای فیلم «نگهبان شب» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

جایزه ویژه هیأت داروان؛ امیرحسین عسگری «برف آخر»

در بخش جایزه ویژه هیأت داوران، دیپلم افتخار به سیدهادی محقق کارگردان «درب» اهدا شد.

محقق پس از دریافت این دیپلم افتخار گفت: نمی‌دانم الان حسین پناهی کجاست، نمی‌دانم در کپری است یا با مادرش ماه کنیزو قصه‌های هزار ساله را از بر می‌کند، او هم یک بار از جشنواره دیپلم افتخار گرفت، بعضی اوقات فکر می‌کنم نکند ما خواب کسی باشیم که سال‌ها پیش زیر درخت بلوطی به خواب رفته باشد.

سیمرغ بلورین این بخش به امیرحسین عسگری برای «برف آخر» آخر اهدا شد.

وی در این بخش گفت: باعث افتخارم است که جایزه ویژه هیأت داوران را گرفتم. سال ۹۳ همین جایزه را از خانم فرشته طایرپور گرفتم روحشان شاد، این جایزه می‌گوید کارم را درست انجام داده‌ام.

بهترین کارگردانی؛ رضا میرکریمی برای فیلم «نگهبان شب»

در ادامه مراسم سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به رضا میرکریمی برای فیلم «نگهبان شب» رسید.

رضا میرکریمی در این مراسم حضور نداشت و تورج الوند بازیگر اصلی فیلم «نگهبان شب» این جایزه را به نمایندگی از او دریافت کرد.

هادی حجازی‌فر برای فیلم «موقعیت مهدی»، کاظم دانشی برای فیلم «علف‌زار»، بهروز شعیبی برای فیلم «بدون قرار قبلی» و امیرحسین عسگری برای فیلم «برف آخر» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

بهترین فیلم؛ «موقعیت مهدی» به تهیه‌کنندگی حبیب‌اله والی‌نژاد

در بخش پایانی اهدای جوایز سیمرغ بهترین فیلم چهلمین جشنواره فیلم فجر به حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر تعلق گرفت.

والی‌نژاد در این بخش گفت: این سیمرغ متعلق به همه عوامل است، این کار به درستی دیده شد، به ویژه از سوی مردم که ما از این بابت خوشحال بودیم. ما همانطور که آقا مهدی باکری توصیه می‌کردند عمل کردیم، همه زحمات این کار روی دوش هادی حجازی‌فر بود. همیشه به او افتخار می‌کنم. خدا را شکر که لیاقت پیدا کردم در این کار باشم. این فیلم جزو فیلم‌هایی است که من انتخاب نکردم بلکه برای آن انتخاب شدم. صداوسیما پای این کار ایستاد، روایت فتح هم به شکل جهادی از جایی به بعد به ما کمک کرد.

وی افزود: جا دارد از خانواده شهید باکری تشکر کنم که اگر حمایت آنها نبود این کار ساخته نمی‌شد، این هدیه متعلق به همه عوامل فیلم است، مثل همیشه این جایزه را به همسرم هدیه می‌کنم که همیشه کنار من بوده، صبر او اگر نبود من هم نبودم او این روزها بیمار است و در شرایط سخت من را می‌بیند.

«برف آخر» به تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی، «علف‌زار» به تهیه‌کنندگی بهرام رادان و «نگهبان شب» به تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی دیگر نامزدهای این بخش بودند.

از اتفاقات عجیب و غیرمنتظره آیین اختتامیه جشنواره چهلم لو رفتن فهرست جوایز دقایقی مانده به آغاز مراسم بود؛ برخی کانال‌های مجازی و سایت‌های خبری پیش از اعلام رسمی اقدام به انتشار فهرستی از برگزیدگان کردند که این فهرست با نتایج اعلام شده در مراسم هم‌خوانی کامل داشت.

لیست کامل جوایز چهلمین جشنواره فیلم فجر:

*سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری به حسن نجفی و امیر ولی‌خانی برتی فیلم سینمایی «دسته دختران» رسید.

*سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی به ایمان کرمیان برای فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» اهدا شد.

*سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی به امید گلزاده برای فیلم‌های سینمایی «برف آخر» و «شادروان» تقدیم شد. 

*سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس به مارال جیرانی برای فیلم سینمایی «خائن‌کشی» رسید. 

*سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه به محمدرضا شجاعی برای فیلم سینمایی «ضد» اهدا شد. 

*سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری به مسیح حدپور سراج برای فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» تقدیم شد. 

*سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری به علیرضا علویان برای فیلم‌های سینمایی «علف‌زار» و «بدون قرار قبلی» رسید.

 *سیمرغ بلورین بهترین موسیقی‌ متن به مسعود سخاوت‌دوست برای فیلم «موقعیت مهدی» و دیپلم افتخار این بخش به بهزاد عبدی برای فیلم «علف‌زار» تقدیم شد.

 *سیمرغ بلورین بهترین تدوین حمید نجفی‌راد برای فیلم سینمایی «علف‌زار» اهدا شد.

 *سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به آرمان فیاض برای فیلم سینمایی «برف آخر» رسید.

*سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن به صدف اسپهبدی برای فیلم «علف‌زار» و دیپلم افتخار این بخش به فرشته حسینی برای فیلم «دسته دختران» اهدا شد.

*سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به نادر سلیمانی برای فیلم سینمایی «ضد» و همچنین دیپلم افتخار این بخش به علی‌اکبر اصانلو برای فیلم سینمایی «نگهبان شب» تقدیم شد. 

*سیمرغ بلورین بهترین نقش اول زن به طناز طباطبایی برای فیلم سینمایی «بی‌رویا» اهدا شد.

*سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد به امین حیایی برای فیلم سینمایی «برف آخر» تقدیم شد.

*سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول به هادی حجازی‌فر برای فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» اهدا شد. 

*سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول به هادی حجازی‌فر برای فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» اهدا شد. 

*سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به کاظم دانشی برای فیلم سینمایی «علفزار» رسید.

*در بخش جایزه ویژه هیئت داوران، دیپلم افتخار این بخش به سید هادی محقق برای فیلم سینمایی «دِرب» و جایزه ویژه‌ به امیرحسین عسگری برای فیلم سینمایی «برف آخر» اهدا کرد.

*سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به رضا میرکریمی برای فیلم سینمایی «نگهبان شب» رسید. 

*سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر به فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به تهیه‌کنندگی حبیب‌اله والی‌نژاد اهدا شد.

مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر در ساعت ۲۲ به پایان رسید.

  • 13
  • 1
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
علی نصیریان بیوگرافی علی نصیریان؛ پیشکسوت صنعت بازیگری ایران

تاریخ تولد: ۱۵ بهمن ۱۳۱۳

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر، نویسنده و کارگردان

آغاز فعالیت: ۱۳۲۹ تاکنون

تحصیلات: دانش آموخته مدرسه تئاتر در رشته هنرپیشگی

ادامه
پاوان افسر بیوگرافی پاوان افسر بازیگر تازه کار سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۲۷ تیر ۱۳۶۳ 

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر 

آغاز فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

تحصیلات: لیسانس رشته ی مدیریت بازرگانی

ادامه
امین پیل علی بیوگرافی امین پیل علی بازیکن تازه نفس فوتبال ایران

تاریخ تولد: ۱۷ دی ۱۳۸۱

محل تولد: گیلان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک

تیم: تیم ملی فوتبال ایران

شماره پیراهن: ۱۵

ادامه
ابوطالب بن عبدالمطلب زندگینامه ابوطالب بن عبدالمطلب پدر امام علی (ع)

تاریخ تولد: ۳۵ پیش از عام‌الفیل

محل تولد: مکه

دیگر نام ها: عبدالمطلب، عبدالمناف، عمران

دلیل شهرت: رئیس قبیله بنی هاشم، پدر امام علی (ع)، عمو و حامی حضرت محمد (ص)

درگذشت: سال دهم بعثت

آرامگاه: مکه در گورستان ابوطالب

ادامه
رودریگو هرناندز بیوگرافی «رودریگو هرناندز»؛ ستاره ای فراتر از یک فوتبالیست | هوش و تفکر رمز موفقیت رودری

تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶

محل تولد: مادرید، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست 

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: منچسترسیتی

قد: ۱ متر ۹۱ سانتی متر

ادامه
موسی التماری بیوگرافی موسی التماری بازیکن فوتبال اردنی

تاریخ تولد: ۱۰ ژوئن ۱۹۹۷

محل تولد: امان، اردن

حرفه: فوتبالیست

باشگاه کنونی: باشگاه فوتبال مون‌پلیه فرانسه

پست: مهاجم

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
اوسمار ویرا بیوگرافی اوسمار ویرا سرمربی تیم پرسپولیس

تاریخ تولد: ۳ ژوئیه ۱۹۷۵

محل تولد: ریو گرانده دو سول ، برزیل

حرفه: سرمربی تیم فوتبال

باشگاه کنونی: پرسپولیس

آغاز فعالیت: سال ۱۹۹۴

ادامه
اوستون ارونوف بیوگرافی اوستون ارونوف بازیکن فوتبال ازبکی در تیم های ایرانی

چکیده بیوگرافی اوستون ارونوف

نام کامل: اوستون رستم اوگلی اورونوف

تاریخ تولد: ۱۹ دسامبر ۲۰۰۰

محل تولد: نوایی، ازبکستان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک تهاجمی

باشگاه کنونی: پرسپولیس

ادامه
اکرم عفیف بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن برتر تیم ملی قطر

تاریخ تولد: ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶

محل تولد: دوحه، قطر

حرفه: فوتبالیست

پست: وینگر

باشگاه کنونی: السد قطر

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های آنشرلی

دیالوگ های آنشرلی در این مقاله از سرپوش به بررسی جذابیت های دیالوگ های آنشرلی در سینما و تئاتر می‌پردازیم. آنشرلی، با تاریخچه‌ای غنی در حوزه فرهنگ و هنر، دارای دیالوگ‌هایی است که علاوه بر ارتقاء داستان، به عنوان نمونه‌هایی برجسته از زبان هنری در این صنایع شناخته می‌شوند. اثر آنشرلی  کتاب "آنشرلی" نوشته لوسی ماد مونتگمری، داستان دختری به نام آن شرلی است که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. آن شرلی دختری کنجکاو، مهربان و خلاق است که با دیالوگ های خود، شخصیتی دوست داشتنی و ماندگار در ذهن خوانندگان ایجاد کرده است. انیمیشن آنشرلی انیمیشن "آنشرلی" که در سال ۱۹۷۹ در ژاپن ساخته شده است، اقتباسی از رمان "آن در گرین گیبلز" نوشته لوسی ماد مونتگمری است. این انیمیشن، داستان دختری به نام آن شرلی را روایت می کند که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. شخصیت های آنشرلی شخصیت های اصلی انیمیشن آنشرلی عبارتند از: آن شرلی: دختری کنجکاو، مهربان و خلاق که با موهای قرمز و شخصیت دوست داشتنی خود، یکی از محبوب ترین شخصیت های ادبیات کودکان است. مریلا کاترین کاتبرت: خواهر بزرگ تر ماتیو کاتبرت که با برادرش در مزرعه گرین گیبلز زندگی می کند. مریلا زنی سخت کوش و جدی است که در ابتدا از حضور آن شرلی در خانه خود خوشحال نیست. ماتیو کاتبرت: برادر کوچک تر مریلا که مردی مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیانا براری: دختر همسایه کاتبرت ها که با آن شرلی دوست می شود. دیانا دختری مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیالوگ های انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، از این قرار است که آن شرلی، دختری یتیم که در یتیم خانه بزرگ شده است، توسط خواهر و برادری به نام های مریلا و ماتیو کاتبرت به فرزندخواندگی پذیرفته می شود. مریلا و ماتیو، آن شرلی را برای کمک به انجام کارهای خانه و مزرعه می خواهند. آن شرلی، با موهای قرمز آتشین و شخصیت دوست داشتنی خود، به سرعت با مریلا و ماتیو و همچنین با همسایه آنها، دیانا براری، دوست می شود. آن شرلی، با ماجراجویی ها و شیطنت های خود، زندگی کاتبرت ها را زیر و رو می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه از زندگی لذت ببرند. نکات مثبت آنشرلی انیمیشن آنشرلی، از جمله انیمیشن های ماندگار و خاطره انگیزی است که با داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله نکات مثبت این انیمیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: - داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، داستانی جذاب و پرکشش است که مخاطبان را از ابتدا تا انتها درگیر خود می کند. - شخصیت های انیمیشن آنشرلی، از جمله آن شرلی، مریلا، ماتیو و دیانا، شخصیت هایی دوست داشتنی هستند که مخاطبان با آنها ارتباط برقرار می کنند. - انیمیشن آنشرلی، پیام های مثبتی مانند اهمیت خانواده، دوستی و امید را به مخاطبان خود منتقل می کند. دیالوگ های شخصیت آنشرلی دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بیانگر شخصیت او هستند. او دختری کنجکاو و ماجراجو است که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید است. این ویژگی در دیالوگ های او به وضوح دیده می شود. برای مثال، در یکی از دیالوگ ها، آنشرلی از معلم خود می پرسد: "حتی اگر دنیا بد باشد، همیشه چیزهای خوب هم وجود دارد." " تصور اینکه شما یک ملکه هستید واقعا عالی است. شما بدون هیچ گونه ناراحتی از آن لذت می برید و هر زمان که بخواهید می توانید از ملکه بودن دست بردارید، کاری که در زندگی واقعی نمی توانید انجام دهید." "این یک چیز خوب در مورد این جهان است ... همیشه بهارهای بیشتری وجود دارد." "وقتی فکر می‌کنم قرار است اتفاق خوبی بیفتد، به نظر می‌رسد که بر روی بال‌های انتظار پرواز می‌کنم. و سپس اولین چیزی که متوجه می شوم با یک ضربت به زمین می افتم. اما واقعاً ماریلا، قسمت پرواز تا زمانی که ادامه دارد با شکوه است... مثل اوج گرفتن در غروب خورشید است. من فکر می‌کنم که تقریباً تاوان ضربه را می‌پردازد." "خب، نمی توان یکدفعه عادت دختر بچه بودن را کنار گذاشت." "شاید... شاید... عشق به طور طبیعی از یک دوستی زیبا آشکار شد، مانند گل رز طلایی که از غلاف سبزش می لغزد."  "این یک ایده دوست داشتنی است، دایانا؛ زندگی کردن به گونه ای که نامت را زیبا کنی، حتی اگر در آغاز زیبا نبود... آن را در افکار مردم برای چیزی آنقدر دوست داشتنی و دلپذیر قرار می دهد که هرگز به تنهایی به آن فکر نمی کنند." "شاید، به هر حال، عاشقانه مانند یک شوالیه که سوار اسب می‌شود، با شکوه و هیاهوی وارد زندگی انسان نشده باشد. شاید مثل یک دوست قدیمی از راه‌های آرام به سمت آدم خزید..." "خب، همه ما اشتباه می کنیم، عزیزم، پس فقط آن را پشت سر بگذار. ما باید از اشتباهات خود پشیمان باشیم و از آنها درس بگیریم، اما هرگز آنها را با خود به آینده منتقل نکنیم." "من معتقدم که زیباترین و شیرین ترین روزها، روزهایی نیستند که در آن اتفاقات بسیار باشکوه یا شگفت انگیز یا هیجان انگیزی رخ دهد، بلکه فقط روزهایی هستند که لذت های کوچک ساده ای را به ارمغان می آورند و به آرامی یکدیگر را دنبال می کنند، مانند مرواریدهایی که از یک رشته می لغزند." "من از دوستی بسیار سپاسگزارم. زندگی را بسیار زیبا می کند." "این بدترین دوران بزرگ شدن است و من در حال درک آن هستم. چیزهایی که در دوران کودکی خیلی می‌خواستی، وقتی به آنها دست پیدا می‌کردی، به نظرت چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند." "آیا خوب نیست که فکر کنیم فردا روز جدیدی است که هنوز هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد." دیالوگ های ماندگار آنشرلی "این خیلی خوب است که در مورد غم ها بخوانید و تصور کنید که قهرمانانه از طریق آنها زندگی می کنید، اما وقتی واقعاً آنها را دارید، خیلی خوب نیست" "خیلی آسان است که شرور باشی بدون اینکه بدانی." "اما واقعاً ماریلا، نمی‌توان در چنین دنیای جالبی برای مدت طولانی غمگین ماند، می‌تواند؟" "زندگی ارزش زیستن را دارد تا زمانی که خنده در آن باشد." "تجربه من این بوده است که شما تقریباً همیشه می توانید از چیزهایی لذت ببرید، اگر تصمیم خود را محکم بگیرید که این کار را انجام دهید." "دنیای قدیمی عزیز تو بسیار دوست داشتنی هستی و من خوشحالم که در تو زنده هستم." "چرا مردم باید برای دعا زانو بزنند؟ اگر واقعاً می خواستم دعا کنم به شما می گویم که چه کار می کردم. من به تنهایی یا در جنگل های عمیق و عمیق به یک میدان بزرگ بزرگ می رفتم و به آسمان - بالا - بالا - بالا - به آن آسمان آبی دوست داشتنی نگاه می کردم که انگار پایانی برای آن وجود ندارد. آبی بودن و سپس من فقط یک دعا را احساس می کنم." "این یکی از مزایای سیزده سالگی است که شما خیلی بیشتر از زمانی که فقط دوازده ساله بودید می دانید" "تا زمانی که نمردی هرگز از غافلگیر شدن در امان نیستی" "کیک‌ ها یک عادت وحشتناک دارند که وقتی می‌ خواهید خوب باشند بد می‌ شوند" "آنه تمام عاشقانه هایت را رها نکن اندکی از آن چیز خوبی است البته نه زیاد اما کمی از آن را حفظ کن" دیالوگ های زیبای آنشرلی سخن پایانی درباره دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بخشی از جذابیت این شخصیت دوست داشتنی هستند. این دیالوگ ها، شخصیت، امید، خوش بینی و عشق به طبیعت آنشرلی را به خوبی بیان می کنند. گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش