پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
۱۶:۰۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۹۰۳۸۶۲
فیلم و سینمای ایران

واقعا ! نمایش فیلم با چراغ روشن در دانشگاه به دلیل حضور همزمان خانم‌ها و آقایان؟

نمایش فیلم دارکوب در سینما دانشگاه اراک,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران
این اتفاق در هر جای کشور و در هر دانشگاهی انجام شده، توهین به دانشجویان بوده و مایه تاسف و خجالت است و شایسته است برگزارکنندگان در اسرع وقت به صورت عمومی عذرخواهی کنند.

به گزارش عصر ایران، کاوه معین‌فر، در روزهای گذشته نمایش فیلم "دارکوب" به کارگردانی بهروز شعیبی در دانشگاه اراک سر و صدایی به پا کرده است، عکس‌هایی از این جلسه منتشر شد که در زمان نمایش فیلم، مسئولان دانشگاه به دلیل حضور همزمان خانم‌ها و آقایان در سالن، چراغ‌های سالن را روشن نگه داشته‌اند.

بازتاب این مسئله ابتدا در صفحه اینستاگرام منیژه حکمت (کارگردان و تهیه کننده سینما) بود که عکس آنرا منتشر کرد و نوشت : « آقایان مسئول دانشگاه اراک خجالت و شرم »

بعد از آن محمود رضوی تهیه کننده فیلم دارکوب به نحوه نمایش این فیلم که بدون کسب مجوز از تهیه کننده صورت گرفته واکنش نشان داد و طی یادداشتی نوشت:

« فارغ از نام فیلم، این اتفاق در هر جای کشور و در هر دانشگاهی انجام شده، توهین به دانشجویان بوده و مایه تاسف و خجالت است و شایسته است برگزارکنندگان در اسرع وقت به صورت عمومی عذرخواهی کنند.

با اینکه این نمایش بدون هماهنگی، مجوز و رضایت صاحبان فیلم توسط این دانشگاه انجام شده است، اما به سهم خود و جهت دلجویی از دانشجویان محترم، طی چند روز آینده هماهنگی اکران رایگان ویژه دانشجویان و با ارائه کارت دانشجویی، در یکی از سینماهای اراک را انجام و اعلام خواهیم کرد. »

در ابتدا باید از مسئولان نمایش این فیلم در دانشگاه اراک پرسید آیا این دوستان هرگز به سالن نمایش فیلم رفته‌اند؟ چون به طور قطع می‌توان گفت در هیچ جای دنیا هیچ فیلم سینمایی با چراغ روشن به نمایش گذاشته نمی‌شود.

تنها یکبار در جشنواره فجر سال ۹۰ در سالن برج میلاد نمایش فیلم قلاده‌های طلا ابوالقاسم طالبی تقریبا چنین نمایشی داشت. به دلیل حاشیه های ایجاد شده درباره آن فیلم در زمان نمایش آن چراغ‌های سالن به شکل کامل خاموش نشد و با تنظیم نور داخل سالن تقریبا تمامی کسانی که در سالن بودند قابل تشخیص بودند و البته آن هم به دلیل شرایط خاص آن فیلم بود و آن زمان و از اقدامات گروه جواد شمقدری (رئیس وقت سازمان سینمایی).

حال برای نمایش فیلم اجتماعی مانند دارکوب خاموش نکردن چراغ‌ها به دلیل حضور خانم‌ها و آقایان در سالن واقعا نوبر است، آنهم در سالنی که با توجه به عکس‌ها معلوم است آقایان در طرف راست سالن نشسته اند و خانم‌ها در سمت چپ. یعنی در محل نشستن هم از همدیگر جدا هستند!

دانشجو علاوه بر شخصیت حقیقی یک شخصیت حقوقی دارد که در تمام دنیا جایگاه آن بر کسی پوشیده نیست، حفظ این شان و مقام هم بر دانشگاه و متولیان آن واجب است و هم بر خود دانشجویان.

حضور دانشجویان هم در این سالن و تماشای فیلم با این شرایط چراغ روشن! هم بسیار جای تعجب دارد، چون حداقل واکنش آنها به این بی احترامی می‌توانست ترک سالن باشد، آیا به دلیل خاصی در سالن مانده‌اند یا از ترس اتفاقات بعدی سالن را ترک نکرده اند؟

نکته مهمتر از همه این موارد این است که نمایش این فیلم بدون رعایت حقوق مادی و معنوی صاحبان فیلم و با استفاده از نسخه نمایش خانگی آن، عمل مجرمانه و قابل پیگرد است.

طبق گفته تهیه کننده فیلم برای نمایش آن هیچ هماهنگی و کسب اجازه ای با صاحبان فیلم صورت نگرفته است پس باید از متولیان این اقدام فرهنگی پرسید آیا خاموش کردن چراغ در زمان نمایش فیلم عملی مضموم است یا ترویج و آموزش سرقت فرهنگی توسط یک نهاد آموزشی و به بهانه‌ی کار فرهنگی؟

انصافا انجام ندادن کار فرهنگی به این شکل، بسیار بهتر است تا برپایی چنین موقعیت تاسف آور و مضحکی که هر کسی را از شنیدن هر اقدام فرهنگی بیزار ‌کند.

نمایش فیلم دارکوب در سینما دانشگاه اراک,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

  • 10
  • 1
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
فردریش نیچه نگاهی ژرف به زندگینامه و اندیشه‌های فردریش نیچه

تاریخ تولد: ۱۵ اکتبر ۱۸۴۴

محل تولد: روکن، آلمان

حرفه: فیلسوف و منتقد فرهنگی

درگذشت: ۱۹۰۰ میلادی

مکتب: فردگرایی، اگزیستانسیالیسم، پسانوگرایی، پساساختارگرایی، فلسفه قاره‌ای

ادامه
هدیه بازوند بیوگرافی هدیه بازوند؛ بازیگر کرد سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۲۷ مرداد ۱۳۶۶

محل تولد: بندرعباس، ایران

حرفه: بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر

آغاز فعالیت: ۱۳۹۶ تاکنون

تحصیلات: فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی معماری

ادامه
سانجیو باجاج بیوگرافی سانجیو باجاج میلیارد و کارآفرین موفق هندی

تاریخ تولد: ۲ نوامبر ۱۹۶۹

محل تولد: هندی

ملیت: هندی

حرفه: تاجر، سرمایه گذار و میلیارد 

تحصیلات: دکتری مدیریت از دانشگاه هاروارد

ادامه
محمد مهدی احمدی بیوگرافی محمدمهدی احمدی، داماد محسن رضایی

تاریخ تولد: دهه ۱۳۶۰

محل تولد: تهران

حرفه: مدیرعامل بانک شهر

مدرک تحصیلی: دکترای اقتصاد واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران، کارشناسی ارشد علوم اقتصادی دانشگاه تهران، کارشناسی اقتصاد بازرگانی دانشگاه شهید بهشتی

نسبت خانوادگی: داماد محسن رضایی، برادر عروس قالیباف، برادر داماد رحمانی فضلی

ادامه
علی عسکری بیوگرافی علی عسکری سیاستمدار ایرانی

تاریخ تولد: ۱۳۳۷

محل تولد: دهق، اصفهان

حرفه: سیاستمدار، نظامی، مدیر ارشد اجرایی، مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

آغاز فعالیت: ۱۳۶۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی مهندسی برق - الکترونیک، کارشناسی ارشد مدیریت، دکتری مهندسی صنایع - سیستم و بهره‌وری

ادامه
ندا قاسمی بیوگرافی ندا قاسمی؛ بازیگر تازه کار و خوش چهره تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی ندا قاسمی

نام کامل: ندا قاسمی

تاریخ تولد: ۳۰ خرداد ۱۳۶۰

محل تولد: کرمانشاه

حرفه: بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، مجری و صداپیشه

آغاز فعالیت: ۱۳۸۶ تاکنون

تحصیلات: دکترای شیمی آلی

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش