دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۷:۲۷ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۱۲۰۵۰۹۴
فیلم و سینمای ایران

ابراهیم داروغه‌زاده:

روزهای آخر مسئولیتم در سازمان سینمایی است

ابراهیم داروغه‌زاده,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران
ابراهیم داروغه‌زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر شب گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی «اختیاریه» خبر از خداحافظی خود از سازمان سینمایی داد.

به گزارش مهر، ابراهیم داروغه‌زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر که شب گذشته ۱۶ اسفندماه مهمان برنامه «اختیاریه» با اجرای سیدمرتضی فاطمی بود که در این برنامه درباره رفع توقیف فیلم‌های سینمایی در دوران مدیریت خود گفت: از ۵ فیلمی که قول حل مشکل نمایش آنها را در ابتدای فعالیت کاری‌ام در سازمان سینمایی داده بودم، ۴ فیلم اکران شد: «خانه دختر»، «عصبانی نیستم»، «پارادایس» و «آشغال‌های دوست داشتنی». فیلم «خانه پدری» نیز مجوز اکران برای «هنر و تجربه» گرفته و در تلاش هستیم با آقای عیاری به توافق برسیم که به احتمال زیاد فیلم اوایل سال آینده روی پرده می‌رود.

 

داروغه‌زاده درباره رفع توقیف باقی فیلم‌ها بیان کرد: طبیعتاً مشکل نمایش همه فیلم‌ها نمی‌تواند حل شود و ممکن است برخی فیلم‌ها پروانه نگیرند. مثل فیلم «کاناپه» آقای عیاری که مشکل شرعی حجاب دارد و اختیارش دست سازمان سینمایی نیست. یا «گزارش یک جشن» که با توجه به آنکه زمانش گذشته است، کارگردان و تهیه‌کننده‌اش هم دیگر تمایلی برای اکران اثر نداشتند و داوطلب اکران نبودند.

 

دخالت گروه‌ها و نهادها در تصمیم‌گیری‌های سینما

وی با بیان اینکه در این سال‌ها هرچه قدر سینما مهم‌تر و تاثیرگذارتر شد، گروه‌ها و نهادهای بیشتری سعی کردند در تصمیم‌گیری‌ها دخالت کنند، گفت: برخی نهادها قانونا می‌توانند دخالت کنند، مثل قوه قضائیه و برخی نمی‌توانند. این گروه‌ها و افراد وقتی فیلمی را نمی‌پسندند، سعی می‌کنند آن را در نظر نهادهای قانونی نظام سیاه و آن‌ها را نگران کنند. طبق قانون فیلمی حتی اگر پروانه نمایش داشته باشد، نمایشش می‌تواند توسط وزیر ارشاد یا رئیس سازمان سینمایی برای مدتی نمایشش به تعویق بیفتد. لذا با فشار این گروه‌ها ممکن است این اتفاق رخ دهد و بعد، رفع مشکل آن فیلم سخت می‌شود.

 

داروغه‌زاده ادامه داد: در مدت ۲۲ ماهی که من مسئولیت داشته‌ام هیچ فیلمی توقیف نشده و فیلم‌هایی نیز رفع توقیف شده‌اند و البته بابت این موضوع نیز هزینه‌هایی داده‌ام و به جاهایی احضار شده‌ام. اما من تا هستم مدافع قانون جمهوری اسلامی ایران هستم و هیچ مصلحتی را به جز آن قبول نمی‌کنم.

 

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در پاسخ به این سوال که چطور بدون مصلحت‌اندیشی هنوز مدیر هستید، اظهار کرد: برای همین هم من بقا ندارم چون صریح پای مواضع ام می‌ایستم و از همان ماه‌های نخست تلاش‌هایی برای حذفم صورت گرفت و اکنون نیز این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز بوده و به احتمال زیاد روزهای آخر حضورم در سازمان سینمایی را سپری می‌کنم.

 

داروغه‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره جدی نگرفتن جشنواره فیلم فجر از سوی سینماگران مطرح، بیان کرد: همواره سینماگران مطرح ما، جشنواره فیلم فجر را جدی می‌گیرند و امسال تمام سینماگران شاخصی که فیلم داشتند از همه نسل‌ها در جشنواره حضور یافتند. اتفاقاً اگر فیلمی انتخاب نشود، بسیار برای هیأت انتخاب حاشیه ایجاد می‌شود. فیلم‌هایی هم که از قید جشنواره می‌گذرند، فیلم‌های کمدی و بدنه هستند که در هیچ جشنواره‌ای اگر فرم هم پر کنند، انتخاب نمی‌شوند.

 

حاتمی‌کیا و فرهادی چرا داور فجر نشدند؟

وی درباره نپذیرفتن داوری فجر از سوی افرادی چون ابراهیم حاتمی کیا و اصغر فرهادی گفت: داوری کار سختی در سینمای ایران است و همه انتظار دارند برنده شوند و این شرایط سختی برای چهره‌های مطرح سینمایی ایجاد می‌کند بنابراین این افراد از داوری پرهیز می‌کنند. آقای حاتمی‌کیا در هیچ جشنواره‌ای داوری نکرده است. آقای فرهادی هم در صحبتی که با وی داشتم، اشاره کردند من ۳ سالی است که حتی در جشنواره‌های خارجی که فیلم‌های ایرانی حضور دارند، هم داوری را قبول نمی‌کنم. این بحثی است که برای قضاوت عادلانه، افراد باید مناسبات سینمای ایران را کنار بگذارند و این شرایط را سخت می‌کند. اما آقای فرهادی هر فیلمی که خودش ساخته در جشنواره فیلم فجر حضور داشته است.

 

دبیر جشنواره فیلم فجر درباره شایعاتی مبنی بر پیش شرط برخی سینماگران برای حضور در جشنواره گفت: در این ۲ سالی که من دبیر بودم کسی چنین پیش شرطی نداشته است. شأن سینماگران ایرانی بالاتر از این حرف‌ها است. بله همه انتظار دارند اما پیش شرطی وجود ندارد.

 

وی درباره تک خوانی زن در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر امسال توضیح داد: تک خوانی نبود. همخوانی گروه کُر زنان بود. کسانی که در صف‌های جلوی سالن نشسته بودند صدای همه را می‌شنیدند اما به دلیل عدم هماهنگی بین کارگردان برنامه و مسئول سیستم صوتی که باید میکروفنی هم روبروی گروه کُر قرار می‌گرفت، صدای گروه کُر از خروجی پخش نشد و چنین شائبه‌ای را برانگیخت اما به هیچ وجه اتفاق هماهنگ شده‌ای نبوده و این کار غیرشرعی و غیرقانونی نمی‌تواند، با برنامه‌ای از پیش تعیین شده در افتتاحیه جشنواره فجر رخ دهد.

 

داروغه‌زاده در خصوص دخالت دبیر جشنواره فجر در ترکیب جوایز عنوان کرد: به هیچ وجه دبیر جشنواره امکان دخالت در جوایز را ندارد چون گروه داوری مشخص و اعلام شده‌ای وجود دارد که شخصیت‌های حقیقی هستند و اعتبار خود را به خاطر دبیر جشنواره مخدوش نمی‌کنند. اگر واقعاً دبیری بخواهد در داوری‌ها تأثیری بگذارد و راجع به فیلم مشخصی مثل «لاتاری» اعمال نظر کند، این مسئله را اعلام رسمی که نمی‌کند و مخفیانه این کار را انجام می‌دهد. من ۲ دوره دبیر بودم و می‌توانید این مسئله را واضح از داوران بپرسید.

 

حساسیت‌هایی که روی «لاتاری» بود

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما مخالف ساخت «لاتاری» بودید، گفت: شورای پروانه ساخت با این فیلم مسئله داشت و مثل باقی فیلم‌های دارای مسئله، ایرادات و اشکالات پیش از صدور پروانه با فیلمساز مطرح شد تا نهایتاً شورای پروانه ساخت را اقناع کردند. نکته‌ای که دوستان داشتند این بود که بحث عرب ستیزی بسیار در این فیلم برجسته نشود. در آن زمان این بحث مطرح بود که به لحاظ امنیت ملی دوستان خودشان بروند استمزاج کنند و ببینند مسئله‌ای نداشته باشد که به خلاف مصالح ملی نباشد. این حساسیت‌ها به تهیه‌کننده و کارگردان منتقل شد و بخشی نیز اصلاح شد. تهیه کننده و کارگردان این فیلم مورد وثوق سازمان سینمایی هستند و آنها نیز سعی کردند نگرانی‌ها را مرتفع کنند.

 

داروغه‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره صفر بودن دستمزد دبیر جشنواره در برآورد مالی سال گذشته این جشنواره توضیح داد: واقعاً دستمزدی دریافت نکردم. اگر دریافت کرده باشم سازمان بازرسی و … می‌توانند، اعلام کنند. سال گذشته رئیس سازمان سینمایی تاکید داشت تا هزینه‌های جشنواره را کاهش دهیم و مدیریت کنیم. چون سال قبلش حدود ۱۴ میلیارد تومان برای جشنواره فجر هزینه شده بود و من با سیاست مدیریت هزینه‌ها دبیر شدم. همان روز اول برای مدیریت این حوزه، داوطلبانه اعلام کردم خودم هیچ برداشتی نمی‌کنم و به مدیرانم اعلام کردم شما نیز دریافتی‌تان کاهش خواهد داشت. برآوردی که ما از مدیرانمان گرفتیم ۵ میلیارد تومان بود و وقتی به سازمان ارائه دادیم کسی باورش نمی‌شد، و نهایتاً هم کمتر از این مقدار هزینه شد.

 

«پول کثیف» در سینما مسئله انحرافی است

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درباره ورود پول‌های کثیف در سینما یادآور شد: درباره اینکه این پول‌ها از کجا به سینما تزریق می‌شد، باید بدانیم فرض بر این است که ما در یک حکومت اسلامی زندگی می‌کنیم که مبتنی بر قانون است. یعنی قوه قضائیه، مجلس، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و … دارد. اگر کسی آزادانه در کشور در حال تجارت است و پرونده‌ای نیز در دادگاه ندارد، از نظر ما حکم برائت دارد. افرادی هم که پرونده دار بودند، در زمانی که پرونده داشتند و تبرئه یا آزاد نشده بودند، فیلمسازی نکردند. وقتی کسی به عنوان متهم برایش پرونده تشکیل می‌شود، ولی با قرار وثیقه آزاد می‌شود و در واقع در مرحله بازپرسی است، استعلام‌هایی از قوه قضائیه می‌شود که آیا این فرد ممنوع‌الفعالیت است یا خیر. اگر قوه قضائیه اعلام کند مشکلی نیست، می‌تواند فعالیتش را ادامه دهد. اگر حکمی راجع به کسانی که در حوزه سینما سرمایه گذاری کردند و تخلف مالی داشتند به ما ابلاغ شود، ما حتماً برخورد می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: هرچند همه ما باید این دغدغه را داشته باشیم اما مسئله این است که آیا دغدغه‌های شخصی ما می‌تواند فراتر از قانون باشد؟ ما باید دغدغه اصلی‌مان رعایت قانون باشد. از آن سو در نظر بگیرید آیا من حق دارم شهروندی را که در سینما سرمایه‌گذاری می‌کند، چون ظن می‌برم ممکن است پولش سالم نباشد، از حقوق شهروندی‌اش محروم کنم یا به او تهمت بزنم. مگر کشور قانون ندارد؟!

 

داروغه زاده با بیان آنکه مسئله پول کثیف در سینمای ایران یک مسئله انحرافی است، بیان کرد: اگر واقعاً پول‌های زیادِ کثیفی در سینمای ایران وجود دارد و دستگاه‌های نظارتی و قضائی ما رسیدگی نکردند و نمی‌کنند، خیلی بد است. این یک مسئله انحرافی است. کل سرمایه در گردش سینمای ایران حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در سال است. وقتی کسی ۱۱ هزار میلیارد تومان اختلاس کرده، چطور این میزان را با ۱۰ میلیارد تومان می‌تواند پول‌شویی کند؟ پول‌شویی یعنی ما ۱۰ هزار میلیارد پول داریم ببریم جایی یک چرخشی انجام دهیم و برگردانیم.

 

وی در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: اصلاً بحث پول‌شویی با پول کثیف ۲ بحث کاملاً متفاوت است. فردی ۱۱ هزار میلیارد متهم به اختلاس است، بانک سرمایه و وزارت آموزش و پرورش متهم اصلی هستند اما جالب است که تمام رسانه‌ها آن ۱۱ هزار میلیارد و بانک سرمایه و وزارت آموزش و پرورش و … را ول کرده‌اند، چسبیده‌اند به یک پروژه نمایش خانگی که کل این پروژه ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته و اتفاقاً بازگشت سرمایه نیز داشته است و همین را دستاویز کرده‌اند و به تمام هنرمندان سینما توهین می‌کنند که چرا پول گرفتید و فیلم خوب بازی کردید؟! هنرمند سینما باید پول بگیرد و فیلم بازی کند.

 

برنامه «اختیاریه» با اجرای سید مرتضی فاطمی، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۲ به صورت زنده روی آنتن شبکه ۵ سیما می‌رود.

 

 

  • 13
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
احسان قربان زاده بیوگرافی احسان قربان زاده؛ خواننده تازه کار موسیقی پاپ ایران

محل زندگی: تهران 

ملیت: ایرانی

حرفه: خواننده

سبک: پاپ و سنتی ایرانی

ساز: تنبک، باغلاما و گیتار

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
عقیل بن ابی طالب زندگینامه عقیل بن ابی طالب؛ از صحابه پیامبر و امام علی (ع)

تاریخ تولد: ده سال بعد از عام الفیل

محل تولد: مکه

محل زندگی: مکه، مدینه

دلیل شهرت: صحابه و پسرعموی محمد

درکذشت: دوران حکومت معاویه، مدینه

مدفن: بقیع

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
حسن معجونی بیوگرافی حسن معجونی بازیگر کمدی سینمای و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حسن معجونی

نام کامل: محمد حسن معجونی

تاریخ تولد: ۲۸ دی ۱۳۴۷

محل تولد: زنجان، ایران

حرفه: بازیگر، کارگردان، طراح، مدرس دانشگاه

تحصیلات: رشتهٔ ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر

آغاز فعالیت: ۱۳۷۵ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش