سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۴:۵۷ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۵۰۳۸۰۸
چهره ها در سینما و تلویزیون

«شادی کرم رودی»؛ نقش‌آفرین تینا در فیلم «دارکوب» بهروز شعیبی

شادی کرم رودی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
شادی کرم رودی چهره جوان و جدید عرصه بازیگری سینمای ایران است. او این روز‌ها با ایفای نقش تینا در فیلم «دارکوب» بهروز شعیبی روی پرده سینماست. گرچه پیش از این فیلم در آثار مهمی، چون «ماهی و گربه» و «یک شهروند کاملا معمولی» ایفای نقش کرده، اما ایفای کاراکتر یک دختر کم سن و سال که حالا در آستانه مادر شدن است و با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کند، باعث شده تا نام و چهره او بیش از پیش در ذهن مخاطب سینما حک شود.

به گزارش صبا، شادی کرم رودی چهره جوان و جدید عرصه بازیگری سینمای ایران است. او این روزها با ایفای نقش تینا در فیلم «دارکوب» بهروز شعیبی روی پرده سینماست. گرچه پیش از این فیلم در آثار مهمی چون «ماهی و گربه» و «یک شهروند کاملا معمولی» ایفای نقش کرده اما ایفای کاراکتر یک دختر کم سن و سال که حالا در آستانه مادر شدن است و با اعتیاد دست و پنجه نرم می کند، باعث شده تا نام و چهره او بیش از پیش در ذهن مخاطب سینما حک شود. به بهانه اکران فیلم سینمایی «دارکوب» با او به گفتگو نشستیم که در ادامه می خوانید.

 

با دو فیلم «ماهی و گربه» و «یک شهروند کاملا معمولی» که هر دو از آثار سینمای هنر و تجربه بود شروع کردید و بعد با «دارکوب» وارد سینمای بدنه شدید، دغدغه فعالیت در سینمای هنر و تجربه را داشتید یا کاملا اتفاقی بوده است؟

- قبل از این که بخواهم جواب این سوال را بدهم لازم است این نکته را بگویم که من بعد از «ماهی و گربه»، در فیلم «مستانه» آقای فرح بخش که جزو فیلم های بدنه به حساب می آید نیز بازی کردم اما از آنجایی که در تبلیغات نام من عنوان نمی شد دوستان نمی دانند که این فیلم نیز جزو کارنامه کاری من است.

 

درست است من شروع فعالیتم با سینمای هنر و تجربه بود اما زمانی که در فیلم «ماهی و گربه» حضور پیدا کردم ابتدای ورودم به عرصه بازیگری بود و خیلی حق انتخاب نداشتم تا بتوانم بنا بر سلیقه شخصی در فیلمی حضور پیدا کنم. البته شهرام مکری را از دوران دانشجویی دنبال می کردم و ایجاد فرصتی برای حضور در فیلم «ماهی و گربه» بسیار برایم خوشحال کننده بود. فیلم های هنر و تجربه شبیه به هم نیستند و گونه ها و زیرشاخه های متفاوتی دارند اما در کل در کنار فعالیت در سینمای بدنه، بازی در آثاری که چالش های متفاوتی دارند و از سینمای بدنه دور هستند را دوست دارم و برایم تجربه لذتبخشی است.

 

البته سینمای بدنه سکوی پرتاب بهتری برای یک بازیگر به حساب می آید. شاید اگر آن دو فیلم جزو آثار هنر و تجربه نبودند زودتر معرفی و دیده می شدید!

- با این نکته موافق هستم کما این که من در فیلم «یک شهروند کاملا معمولی» نقش اصلی زن را بر عهده داشتم اما این فیلم آن طور که باید و شاید توسط عموم مخاطب سینما دیده نشد. البته این نکته را بگویم که به عنوان یک بازیگر، در ذهن من تقسیم بندی سینمای بدنه و هنر و تجربه پررنگ نیست و وقتی یک کار پیشنهاد می شود ملاکم این نیست که این فیلم متعلق به چه نوع سینمایی است بلکه فقط فیلمساز و فیلمنامه آن برایم دارای اهمیت است.

 

چطور شد که به پروژه «دارکوب» پیوستید؟ ویژگی های مد نظر آقای شعیبی برای ایفای این کاراکتر چه بود؟

- آقای شعیبی بازی من در فیلم «یک شهروند کاملا معمولی» ساخته مجید برزگر را دیده بود. برای ایفای نقش تینا با تعداد زیادی بازیگر صحبت شده بود و از آنجایی که یک نقش سخت به حساب می آمد زمانی که به دفتر تهیه «دارکوب» رفتم چهار جلسه برای این نقش اتود زدم در حالی که هر نقش با یک یا دو بار اتود زدن نهایی می شود. کاراکتر تینا دختر کم سن و سالی بود که همچون مهسا خیلی در اعتیاد غرق نشده و حتی معصومیتی دارد. این نکته برای آقای شعیبی اهمیت بسیاری داشت. از طرفی دیگر بهروز شعیبی در نظر داشت که تینا شبیه به نقش مهسا ایفا نشود.

 

این خواسته بهروز شعیبی و ایجاد تفاوت در بازی کار شما را به مراتب سخت تر می کرد!

- قبل از این که با نقش تینا درگیر بشوم تصور می کردم ایجاد این تفاوت در ایفای نقش کار بسیار دشواری است اما وقتی وارد مرحله تحقیقات شدم و از نزدیک با مصرف کنندگان و کسان یکه ترک کرده بودند مواجه شدم نظرم تغییر کرد. به قول یکی از عزیزانی که قبلا مصرف۶ کننده بود تنها وجه اشتراک کسانی که اعتیاد دارند این است که مواد مخدر مصرف می کنند و هر کدام از آنها فرد متفاوتی به حساب می آیند.

 

بهترین راهکار برای رسیدن به نقش تینا و مهسا این بود که ابتدا به این نتیجه برسیم که این دو شخصیت چه کسی هستند؟ از کجا آمدند؟ و بعد که به شناخت از آنها رسیدیم بگوییم حالا تینا و یا مهسا که سارا بهرامی نقش آن را بازی کرد درگیر اعتیاد است.

 

شادی کرم رودی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

به جز چند بازی موفق و کاراکترهایی که ماندگار شدند، متاسفانه ما تصویر کلیشه ای از اعتیاد و فرد مصرف کننده در سینمای ایران داریم! مشخصا بازیگران نیز در ایفای نقش یک فرد درگیر به اعتیاد پارامترهای مشابهی را پیاده می کنند.

- خیلی مهم است که تو به عنوان یک بازیگر واقعیت و تحقیقات را مبنا قرار دهی یا از روی یک فیلم الگوبرداری کنی. اگر بازیگر برای ایفای نقش یک معتاد به تماشای فیلم و مرور نقش هایی شبیه به آن بسنده کند طبیعتا کلیشه آن هم از نوع دست چندم اتفاق می افتد اما زمان یکه مبنای رسیدن به نقش تحقیقات می شود و تو از نزدیک با جامعه ای که مبتلا به آن معضل است برخورد می کنی، علت وجودی کاراکتر در فیلمنامه را می فهمی و او را بهتر درک می کنی. همچنین می توانی بازی ماندگارتری را ارائه دهی. من ایفاگر نقش اصلی «دارکوب» نبودم اما در طول تمرینات شاهد این بودم که سارا بهرامی برای رسیدن به نقش، هر روز تحلیل می رفت و این است که او این چنین با نقش مهسا می درخشد.

 

در جریان برخورد با مصرف کنندگان و تحقیقات میدانی با فردی برخورد کردید که آن را به عنوان ما به ازای نقش تینا قرار دهید و از آن الهام بگیرید؟

- کاراکتر تینا شرایط خاصی داشت. دختر کم سن و سالی که باردار و درگیر اعتیاد است. من در جریان تحقیقات با دختری مواجه شدم که شرایطی شبیه به تینا داشت. البته در حال حاضر ترک کرده است. نمی گویم صددرصد او را دیدم و مقابل دوربین پیاده کردم اما از او الهام گرفتم. کسی که از او صحبت می کنم به لحاظ ظاهری شباهت هایی با من داشت و همین مسئله سبب شد به راحتی با او ارتباط برقرار کنم اما در کل تماما تحت تاثیر او نبودم چرا که من بر مبنای فیلمنامه از پیش نوشته شده جلو می رفتم و طبیعتا خیلی کم پیش می آید ما به ازای نقشی که در فیلمنامه وجود دارد در واقعیت هم باشد به همین دلیل بیشتر از آن شخصیتی که در واقعیت وجود داشت الهام گرفتم.

 

سینمای بعد از انقلاب در فیلم های متعددی چه به صورت موضوع اصلی و چه در حاشیه به معضل اعتیاد پرداخته است. فکر می کنید نگاه و پرداخت سینما به این معضل تا چه اندازه قابل قبول بوده است؟

- پرداخت به این مسئله در سینما هنوز خیلی جای کار دارد. نه تمام آثار مربوط به این معضل اما بخش قابل توجهی از فیلم های ساخته شده درباره اعتیاد، فرد مصرف کننده را از یک خانواده متوسط که در خانه و یا بعضا در کنار خانواده زندگی می کند، نشان می دهد. کسی که اصلا درگیر کارتن خوابی یا گرمخانه ها نیست. این که اعتیاد داشته باشی و خانواده در کنارت قرار بگیرد و بخواهد تو را از آن شرایط بیرون بکشد یک موهبت است اما همه مصرف کنندگان چنین شرایطی را ندارند. ما در «دارکوب» به سراغ کسانی رفتیم که اعتیاد را در شرایط متفاوتی تجربه می کنند و جای پرداخت به آنها در سینما همچنان وجود دارد.

 

شادی کرم رودی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

یعنی شکل های متفاوت و حتی فاجعه گونه ای از اعتیاد وجود دارد که هنوز در سینما به آن نپرداختیم!

- من به عنوان فردی که در تهران زندگی می کنم از این فضا که در گوشه دیگر این شهر است دور بودم. در سینمای مستند به خیلی از زوایای اعتیاد به خصوص اعتیاد در زنان پرداخته شده اما در سینمای داستانی نه. نمونه های خوب سینمای داستانی فیلم هایی چون «سنتوری»، «مهمان مامان»، «خون بازی» و ... است اما در همین فیلم ها نیز یک مصرف کننده در چهارچوب خانه است.

 

خیلی ها روی فیلم «دارکوب» این برچسب را زدند که فیلم تلخی است؛ چقدر با این گزاره در مورد فیلم موافقید؟

- «دارکوب» برای من که بازیگر آن بودم و در مراحل تحقیقات حضور داشتم فیلمی با روزنه امید به اصلاح است. به نظرم بهروز شعیبی به دنبال امید در این طبقه و قشر گشته بود، تصویر کردن چنین شرایطی با لحاظ این که امید در آن جریان داشته باشد کار بسیار سختی بود که آقای شعیبی از پس آن بر آمد. درست است که مهسا به خاطر اشتباهات گذشته نتوانست به خواسته اش برسد اما شور و انگیزه ای که در کاراکتر مهسا وجود داشت دلیلی که آن را به سمت ترک کردن برد همه و همه نشان از امید دارد و باعث می شود این فیلم تلخ نباشد.

 

«دارکوب» مسلما سکانس هایی دارد که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد و حتی من که در آن بازی کردم با دیدن آن صحنه ها اشک می ریزم اما این رویه و ظاهر فیلم است و مفهوم اصلی آن اصلا تلخ نیست بلکه امید را در دل خود جای داده است.

 

ملیکا مومنی راد

 

  • 13
  • 6
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
عبدالله دوم پادشاه اردن بیوگرافی عبدالله دوم پادشاه اردن به همراه عکس های خانواده اش

تاریخ تولد: ۳۰ ژانویه ۱۹۶۲ (۶۲ ساله)

محل تولد: عمان، اردن

سمت: پادشاه اردن (از سال ۱۹۹۹)

تاجگذاری: ۹ ژوئن ۲۰۰۰

ولیعهد: حسین بن عبدالله دوم

همسر: رانیا عبدالله (ازدواج ۱۹۹۳)

ادامه
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
فرشید اسماعیلی بیوگرافی فرشید اسماعیلی فوتبالیست جوان ایرانی

تاریخ تولد: ۴ اسفند ۱۳۷۲

محل تولد: بندرلنگه، هرمزگان، ایران

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک هجومی

باشگاه کنونی: پیکان

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر 

ادامه
رضا عطاران بیوگرافی رضا عطاران؛ ستاره سینمای کمدی ایران

تاریخ تولد: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۷

محل تولد: مشهد

حرفه: بازیگر، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تدوین‌گر، خواننده

آغاز فعالیت: ۱۳۶۹ تا کنون

تحصیلات: دانشجوی انصرافی دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران 

ادامه
اسدالله شعبانی بیوگرافی اسدالله شعبانی شاعر و نویسنده آثار کودک

تاریخ تولد: ۴ تیر ۱۳۳۷

محل تولد: روستای بهادربیگ از توابع همدان

محل زندگی: تهران

حرفه: شاعر، نویسنده، منتقد ادبی، کارشناس بازنشسته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

تحصیلات: فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی

آثار: خرمن شعر خردسالان، جستاری پیرامون شعر کودک در ایران، قصهٔ امشب، پولک ماه، دختر باغ آرزو، پرسه‌های شبانه

ادامه
ابومنصور موفق هروی ابومنصور موفق هروی؛ پدر داروشناسی فارسی

مشهور به: موفق هروی

متولد : قرن چهارم

محل تولد: احتمالا هرات

حرفه: پزشک و داروشناس ایرانی

آثار: کتاب الابنیه عن حقایق الادویه

ادامه
آزیتا حاجیان بیوگرافی آزیتا حاجیان بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۲۱ دی ۱۱۳۶

محل تولد: ملایر

حرفه: بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر

تحصیلات: لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر

سال های فعالیت: ۱۳۵۴ تاکنون

ادامه
رید هستینگز بیوگرافی رید هستینگز؛ امپراطور محتوا و نتفلیکس

تاریخ تولد: ۸ اکتبر ۱۹۶۰

محل تولد: بوستون، ماساچوست، ایالات متحده آمریکا

حرفه: کارآفرین، مدیر ارشد اجرایی

شناخته شده برای: بنیانگذار نتفلیکس

تحصیلات: فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد

دارایی: ۹/۴ میلیارد دلار

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش