سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
۱۹:۱۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۸۰۷۱۹۰
هنرهای تجسمی

نگاهی به ششمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش

انجمن هنرمندان نقاش,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی
آثاری از هنرمندان بالای ۴۰ سال عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران در خانه هنرمندان به نمایش درآمده است.

به گزارش هنرآنلاین،ششمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش ایران ویژه آثار اعضای بالای ۴۰ سال، از ۱۹ آبان در گالری‌های خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است. در این نمایشگاه آثاری از ۳٧ هنرمند که در طول ۲ سال گذشته خلق شده‌اند در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است. طرح کارنمای پژوهش با هدف بازبینی در آثار و عملکرد اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران پایه‌گذاری شده و پیش از این ۵ دوره از آن برگزار شده است.

 

سید مسعود ابوالفضلی، رحمان احمدی‌ملکی، شهلا آرمین، فرح استادهاشمی، مهدی اسدی، مریم آقایی، ابراهیم اکبری‌گرز، فریماه تابعی، حبیب توحیدی، آزاده تیموریان، نرگس خادمی، علی ذاکری، سعید رفیعی‌منفرد، نینا ره‌شناس، فریبرز زرشناس، مریم سینکی، صابر سلیمانی، مهوش سهیلی، فریبا شایگان، شراره صباغ‌پور، فاطمه ظریف، یعقوب عمامه‌پیچ، مینا غازیانی، محمدعلی غفوریان، بهارک فتحی‌آذر، ژیلا کامیاب، شادان کیوانی، فرهاد گاوزن، فریده لواسانی، سوسن مبشر، مهرین مختاری، معصومه مظفری، الهه مقدمی، مینا نادری، احمد وکیلی، شهلا همایونی و نوید هوتن هنرمندانی هستند که در این دوره از کارنمای پژوهشی شرکت دارند.

 

"یک نمایشگاه انفرادی به شکل گروهی" از شعارهای این کارنماها است و بر این اساس هر هنرمند بخشی از دیوار گالری را در اختیار می‌گیرد تا تعدادی از آثار خود را به صورت یک مجموعه نمایش دهد. تعداد آثار هنرمندان بر اساس ابعاد آنها متغیر است و هر هنرمند می‌تواند ۵ تا ۱۰ تابلو ارائه کند. اما در این نمایشگاه شاهد تنوع بیشتری هستیم تا جایی که هنرمندی توانسته ۶۰ اثر کوچک را روی دیوار نصب کند.

 

اولین چیزی که در این نمایشگاه به چشم می‌آید تنوع آثار است. با توجه به اینکه کارنما بدون انتخاب موضوع، سبک و حتی داوری آثار برگزار می‌شود، هر هنرمند امکان این را داشته تا آثاری را که در فضای شخصی خود خلق کرده است آزادانه به نمایش بگذارد. بنابراین عجیب نیست اگر آثار فیگوراتیو، انتزاعی، دکوراتیو و... را در کنار یکدیگر ببینید و فضای بصری شما در هر چند متر از دیوار گالری تغییر کند.

 

یکی از فواید اصلی کارنمای پژوهشی، کشف و معرفی نقاشانی است که در زمینه رشته خود فعالیت دارند اما در جامعه تجسمی و برای مخاطبان چندان شناخته شده نیستند. بنابراین یکی از مزایای این نمایشگاه آشنا شدن با آثار هنرمندانی است که شاید نمایشگاه‌های انفرادی آنها کمتر به چشم بیاید، اما در این نمایشگاه فرصتی برای یافتن مخاطب خود پیدا می‌کنند.

 

نکته دیگری که در کارنما مشهود است تفاوت سطح کیفی آثار است. بیننده‌ای که در فضای گالری گردش می‌کند به تناوب شاهد آثاری است که با دغدغه‌های هنرمندانه به تصویر کشیده شده‌اند و یا آثاری ناپخته را می‌بیند که گویی تنها جنبه سرگرمی برای نقاش دارند.

 

در مجموع کارنماهای پژوهشی فرصت مناسبی است تا بخشی از نقاشان ایرانی را محک بزند. اگرچه عده زیادی از نقاشان در انجمن هنرمندان نقاش ایران عضو نیستند و در این رویداد شرکت ندارند، اما در این نمایشگاه‌ها مشخص می‌شود چه تعداد از هنرمندان عضو انجمن در دو سال اخیر فعال بوده‌اند و آثار جدیدی خلق کرده‌اند. از سوی دیگر فرصتی فراهم می‌شود تا مخاطبان با دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و توانایی‌های این گروه از هنرمندان آشنا شوند.

 

 

مینا نادری، مدیر اجرایی کمیته نمایشگاه‌های انجمن هنرمندان نقاش ایران، یکی از هنرمندانی است که آثارش را در این کارنما ارائه کرده است. مجموعه "گردش در باغ هیچ" شامل تابلوهای کوچکی است که فضای داخلی یک خانه را نمایش می‌دهد و گویای فقدان انسان است. این مجموعه که جدیدترین آثار این هنرمند است چندی پیش در قالب نمایشگاه گروهی "نوزده + پنج" به نمایش درآمد.

 

نادری درباره برگزاری این نمایشگاه به هنرآنلاین گفت: کارنما یک کار پژوهشی است که هنرمندان فعالی را که در دو سال اخیر فعالیت هنری داشته‌اند شناسایی می‌کند و میزان مشارکت اعضا در رویدادهای انجمن را می‌سنجد. کارنماهای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش ایران در دو گروه برگزار می‌شود. سال گذشته ۴ نمایشگاه ویژه هنرمندان زیر ۴۰ سال برگزار شد که ۱۸۷ هنرمند با ۱۰۱۱ اثر در آنها حضور داشتند و کتابی از مجموعه این نمایشگاه‌ها چاپ شد. برای برگزاری ۴ کارنمای اول از کمیته اجرایی با هنرمندان تماس می‌گرفتد تا آنها ۵ تا ۱۰ اثر متعلق به دو سال اخیر را به نمایشگاه ارائه دهند. قصد ما این بود که فرصتی برابر برای همه اعضا به وجود آید و آثار آنها بدون داوری نمایش داده شود.

 

او با بیان اینکه در کارنمای ۵ و ۶ که به اعضای بالای ۴۰ سال اختصاص دارد، استقبال هنرمندان بیشتر شده است، افزود: تعدادی از هنرمندان با کمیته نمایشگاهی تماس می‌گرفتند تا آثارشان را در کارنما شرکت دهند. در کارنمای پنجم ۴۴ هنرمند با ۲۳۰ اثر و در کارنمای ششم ۳۶ هنرمند با ۲۷۰ اثر حضور داشتند. در مجموع تا به حال ۸۰ هنرمند بالای ۴۰ سال با ۵۰۰ اثر در کارنما شرکت کرده‌اند. استقبال از کارنماها برای ما جالب است و امیدوارم تا پایان کار این دوره انجمن، بتوانیم دو یا سه کارنمای دیگر را برگزار کنیم.

 

نادری ادامه داد: ما در برگزاری کارنماها روی فروش آثار تمرکز نداشتیم، با این حال از گالری‌ها و مجموعه‌داران دعوت کردیم که از آثار بازدید کنند. با وجود اینکه این نمایشگاه فروش چندانی نداشت اما عده زیادی از علاقه مندان داخل و خارج از کشور از انجمن خواستند که هنرمندان را به آنها معرفی کند. با توجه به اینکه برگزاری کارنماها باعث شده آرشیو کاملی از هنرمندان در اختیار داشته باشیم، توانستیم مشخصات هنرمندان و آثار آنها را در اختیار گالری‌داران، کیوریتورها و مجموعه‌دارها قرار دهیم و پیشنهادهایی برای برگزاری نمایشگاه در کیش، شمال ایران و خارج از کشور دریافت کردیم. امیدوارم در آینده بتوانیم در جهت معرفی بهتر هنرمندان گام برداریم و فروش خوبی برای آثار آنها ایجاد کنیم.

 

ژیلا کامیاب، نقاش و سفالگری که سال‌ها به تدریس در دانشکده‌های هنری پرداخته است، با ۴ تابلو در ابعادی بزرگ در این نمایشگاه حضور دارد. این مجموعه که "ناکجا آباد" نام دارد با اکریلیک روی بوم و در فضایی انتزاعی، نمایانگر مناظری ناشناخته و موهوم است.

 

کامیاب درباره کارنمای پژوهشی گفت: این حرکت که انجمن نقاشان حداقل سالى یک بار نمایشگاه از جدیدترین آثار اعضا برگزار کند بسیار خوب و به جا است، زیرا نمودارى از توان هنرى و فعالیت هر یک از اعضای انجمن است و در یک بررسى کلى سطح کیفى انجمن مشخص می‌شود.

 

او با بیان اینکه در نمایشگاه‌هایى که تاکنون با عنوان کارنما برگزار شده، حضور خوب و فعال کمیته نمایشگاه‌ها مشخص بوده است افزود: اما مشکل این نمایشگاه‌ها این است که در کنار آثار حرفه‌اى و قابل اعتنای هنرمندان شرکت کننده، آثار تعدادى از اعضا هم نشان دهنده این است که آنها دغدغه اصلى در نقاشى ندارند. بنابراین در یک جمع‌بندى کلى می‌توان نتیجه گرفت که شاید انجمن نقاشان در عضو پذیرى وسواس و دقت کافى نداشته است.

 

کامیاب ادامه داد: از طرفى برگزارى چنین نمایشگاه‌هایى لازم است و من هم با کمال میل در آن شرکت کردم، اما  لازم است که در زمان برگزارى نمایشگاه، انجمن از گالری‌هاى معتبر، مجموعه‌داران، هنرمندانى که عضو انجمن نیستند و منتقدین هنرى براى دیدار آثار، نقد و بررسى و رونق بازار هنرى دعوت کنند، در غیر این‌صورت این نمایشگاه‌ها تنها در حد نشان دادن بضاعت هنرى هر هنرمند خواهد بود.

 

انجمن نباید وظیفه یک گالری‌دار را انجام دهد

فرهاد گاوزن هنرمندی است که بیشتر به عنوان یک طراح شناخته می‌شود و دغدغه او در زمینه طراحی باعث شد چندی پیش نخستین موزه طراحی ایران را تاسیس کند. او با سه اثر در این کارنما حضور دارد و برخلاف رویه معمول که مقواهای او آزادانه در فضای گالری نصب می‌شوند، این بار طرح‌ها در قاب‌هایی سفید محصور شده‌اند.

 

گاوزن درباره این نمایشگاه گفت: برگزاری کارنماهای پژوهشی اقدام خوبی است و ویژگی‌های یک نمایشگاه حرفه‌ای را دارد، اما به نظر من انجمن هنرمندان نقاش ایران باید کارهایی بزرگ‌تر از برگزاری نمایشگاها را در دستور کار خود قرار دهد. هر چند کارنماهایی از این دست باید ادامه یابد اما نباید دیگر فعالیت‌های انجمن زیر چنین حرکت‌هایی پنهان شود.

 

او با بیان اینکه انجمن نباید مانند موسسات کوچک فعالیت کند، افزود: انجمن‌ها باید روی هم‌اندیشی‌های بزرگ‌تر تمرکز کنند و یا آغازگر راهی باشند که بتوانند حقوق از بین رفته و نداده خودشان را از دولت مطالبه کنند و حق اعضای خود را از فضای فرهنگی کشور بگیرند. همانطور که انجمن طراحان گرافیک یا انجمن خوشنویسان و تئاتری‌ها و سینماگران می‌گیرند.

 

گاوزن افزود: ممکن است انجمن نقاشان دلایل زیادی مانند کمبود بودجه برای کم‌کاری خود داشته باشد، اما این دلیل نمی‌شود که ما مطالبه‌ای از آنها نداشته باشیم و به نظر من انجمن باید کاری کند که مطالبه اعضا از دولت بالا برود. اصولا هنرمندان نقاش عزت نفس بالایی دارند اما واقعیت این است که جیب آنها خالی است. منظور من این نیست که انجمن آثار هنرمندان را بفروشد اما باید حق هنرمندان را خصوصا از شهرداری بگیرد. نه اینکه چند دیوار برای رنگ کردن به ما بدهند و یا در پروژه چند روزه "بهارستان"، چند تخم مرغ به نقاشان بدهند که رنگ کنند، بلکه پا را باید فراتر گذاشت تا آثار ما در ادارات، بیمارستان‌ها، مدارس و تک تک خانه‌های مردم راه یابد.

 

این هنرمند ادامه داد: درد منِ نقاش دیگر شرکت در یک نمایشگاه زیبا نیست. انجمن نباید وظیفه یک گالری‌دار را انجام دهد و وقت ارزشمند خود را  با نمایشگاه گذاشتن‌ها مشغول کند بلکه باید از شهرداری و دیگر نهادهایی که وظیفه حمایت از هنرمندان را دارند مطالبات داشته باشد و در این راستا تلاش کند چند بار نشست خبری برگزار کند و این مسئله را رسانه‌ای کند. در شرایط فعلی که مردم، دولت و شهرداری آثار هنرمندان را نمی‌خرند تکلیف هنرمندان چیست؟ مگر چند کلکسیونر و مجموعه‌دار خصوصی داریم. چرا به دنبال آن خرید نیم درصدی‌ها نباید برویم؟ تا کی باید منتظر باشیم که فهم عمومی از این هنر بالا برود تا آثار هنرمندان از سوی مردم خریداری شود؟ ای کاش قدرت تصویر و خصوصا نقاشی را همه می‌دانستند که اگر می‌دانستند دویست سال جلوتر از شرایط فعلی بودیم. به نظر من پیگیری این خواسته‌ها از وظایف انجمن است تا گشایشی در کار هنرمندان حاصل شود.

 

گفتنی است ششمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش ایران تا ۳۰ آبان ۱۳۹۶ در خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان طالقانی، موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

 

 

 

 

  • 16
  • 2
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
علی عسکری بیوگرافی علی عسکری سیاستمدار ایرانی

تاریخ تولد: ۱۳۳۷

محل تولد: دهق، اصفهان

حرفه: سیاستمدار، نظامی، مدیر ارشد اجرایی، مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

آغاز فعالیت: ۱۳۶۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی مهندسی برق - الکترونیک، کارشناسی ارشد مدیریت، دکتری مهندسی صنایع - سیستم و بهره‌وری

ادامه
عبدالله دوم پادشاه اردن بیوگرافی عبدالله دوم پادشاه اردن به همراه عکس های خانواده اش

تاریخ تولد: ۳۰ ژانویه ۱۹۶۲ (۶۲ ساله)

محل تولد: عمان، اردن

سمت: پادشاه اردن (از سال ۱۹۹۹)

تاجگذاری: ۹ ژوئن ۲۰۰۰

ولیعهد: حسین بن عبدالله دوم

همسر: رانیا عبدالله (ازدواج ۱۹۹۳)

ادامه
کاظم نوربخش بیوگرافی کاظم نوربخش بازیگر کمدین ایرانی

تاریخ تولد: ۱ مهر ۱۳۵۵

محل تولد: بیجار، کردستان، ایران

حرفه: بازیگر

آغاز فعالیت: ۱۳۷۰ تاکنون

تحصیلات: دیپلم انسانی

ادامه
جیمی ولز بیوگرافی جیمی ولز نابغه پشت ویکی پدیا

تاریخ تولد: ۷ اوت ۱۹۶۶

محل تولد: هانتسویل، آلاباما، ایالات متحده آمریکا

ملیت: آمریکایی، بریتانیایی

حرفه: موسس بنیاد ویکی مدیا

ثروت: ۱/۵ میلیون دلار

ادامه
مینا ساداتی بیوگرافی مینا ساداتی بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۱۰ آذر ۱۳۶۰

محل تولد: کاشان، ایران

حرفه: بازیگر سینما، تلویزیون

تحصیلات: فوق لیسانس گرافیک از دانشگاه هنرهای زیبای تهران

آغاز فعالیت: ۱۳۸۶ تاکنون

ادامه
شاه نعمت الله ولی شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه ایرانی

تاریخ تولد: ۱۴ ربیع الاول۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

نام های دیگر: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

پیشه: فلسفه و تصوف

مکتب: عارف و تصوف

آثار: شرح لمعات، رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی

ادامه
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
مائوریستو موتا پائز بیوگرافی مائوریسیو موتا پائز؛ سرمربی والیبال

تاریخ تولد: ۲۶ مه ۱۹۶۳

محل تولد: ریو دو ژانیرو، برزیل

ملیت: فرانسه

حرفه: سرمربی والیبال

آغاز فعالیت: سال ۱۹۹۴ تاکنون

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش