جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۰۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۱۲۰۴۲۶۷
مدیریت فرهنگی

کرونا جان هنر را در جهان گرفت

موزه لوور پاریس,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,مدیریت فرهنگی
شیوع ویروز کرونا از زمانی که در جهان جان گرفت، هنر را نیز تحت‌تاثیر قرار داد و با سرایت به کشورهای مختلف، مسئولان هنری را بر آن داشت موزه‌ها و مراکز فرهنگی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر آن، تعطیل کنند.

این بیماری نخست از چین موجودیت یافت و سپس به دیگر نقاط دنیا از جمله کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی سرایت کرد. روزنامه هنر چاپ لندن در گزارشی مبسوط، آنچه را این ویروس بر سر موزه ها و مراکز فرهنگی جهان آورده، شرح داده است.

اروپا

ایتالیا اولین کشور در اروپا و دومین کشور پس از چین بود که بیش از سایر کشورها تحت تاثیر این ویروس قرار گفت و درپی اعلام وضعیت فوق العاده در ایتالیا، موزه ها و میراث فرهنگی این کشور تا ۳ آوریل (۱۵ فروردین ۹۹) تعطیل خواهد بود.

این تصمیم بدان معناست که برگزاری نمایشگاهی از آثار رافائل نقاش دوره رنسانس ایتالیا به مناسبت پانصدمین سال مرگ وی، فعلا منتفی است. قرار بود این نمایشگاه تا ۲ ژوئن (۱۳ خرداد ۹۹) دایر باشد. موزه واتیکان نیز هم جهت با سیاست های اتخاذ شده دولت ایتالیا، تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

امسال، دو سالانه معماری ونیز به جای ۶ ماه، ۳ ماه برگزار می شود. مراسم گشایش این دو سالانه از ۲۳ می (۳ خرداد ۹۹) به ۲۹ اوت (۸ شهریور ۹۹) موکول شد. تاریخ اختتامیه این دو سالانه نیز ۲۹ نوامبر (۹ آذر ۹۹) اعلام شده است.

اسپانیا دومین کشور در اروپاست که بیش از سایر کشورها کرونا در آن شایع شده است. وزارت فرهنگ و ورزش اسپانیا همه موزه های دولتی و آرشیوها در سراسر این کشور را تا اطلاع ثانوی بسته است. دولت اسپانیا قبلا موزه های بزرگ مادرید همچون پرادو (Prado)، رینا سوفیا (Reina Sofía) و تیسن بورنمیسا (Thyssen-Bornemisza) را تعطیل کرده بود.

مسئولان کلیسای ساگرادا فامیلیا (Sagrada Família) در بارسلون نیز عملیات مرمت و بازسازی این مکان را متوقف کرده اند و بازدید از این مکان ممنوع شده است.

در آلمان نیز بنیاد میراث فرهنگی پروسیان (Prussian) اعلام کرد موزه های دولتی برلین از ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) تا ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین ۹۹) تعطیل است. همچنین کاخ ها و منازل مجلل در برلین و برندنبورگ بسته است و یازدهمین دو سالانه برلین به حال تعلیق درآمده است.

دولت برلین پیشتر کنسرت ها و تئاترهای محل تجمع بیش از ۵۰۰ نفر را بسته بود و دهها موزه آلمانی از این رویکرد تبعیت کردند. با این حال، کارمندان موزه یهودی برلین گفتند که کار روی موزه کودکان و نمایشگاه جدید آنوها (ANOHA) را که قرار است طبق برنامه اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت ۹۹) تکمیل شود، ادامه می دهند. مونیکا گروترس (Monika Grütters) وزیر فرهنگ آلمان به موسسات فرهنگی و هنرمندانی که از قبل شیوع کرونا خسران مالی می بینند، قول کمک مالی داده است.

مدیران موزه های اتریش نیز تصمیم گرفتند برای جلوگیری از شیوع کرونا همه موزه های عمومی فدرال را تا آخر مارس (۱۲ فروردین ۹۹) تعطیل کنند. همچنین تاریخ افتتاح موزه جدید آلبرتینا مدرن (Albertina Modern) در وین در روز ۱۳ مارس (۲۳ اسفند) تا اطلاع ثانوی به بعد موکول شده است.

موزه های فرانسه نیز هم راستا با ممنوعیت تجمعات بیش از ۱۰۰ نفر در این کشور، تا اطلاع ثانوی بسته اند. این موزه ها و اماکن شامل موزه لوور، موزه اورسی، موسسه فرهنگی – هنری پمپیدو و گراند پله یا کاخ بزرگ پاریس و کاخ ورسای است. برج ایفل نیز بسته شده است. نمایشگاه هایی که قرار بود در ماه های مارس و آوریل (اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹) برگزار شود، به زمان دیگری موکول شده است.

موزه لوور که پربازدیدترین موزه جهان است، اعلام کرده که تنها افرادی که بلیط آنلاین رزرو کرده اند، حق ورود به این موزه را دارند. بهای بلیط های خریداری شده این موزه از قبل، پس داده می شود.

هلند نیز تجمعات بیش از ۱۰۰ نفر را ممنوع کرده و به همین دلیل، موزه هایی چون موزه ون گوگ در این کشور تا ۳۱ مارس (۱۲ فروردین ۹۹) تعطیل شده است.

در همین حال، دولت فدرال بلژیک دستور تعلیق فعالیت های هنری را از ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) تا ۳ آوریل (۱۵ فروردین ۹۹) صادر کرده است. این دستور شامل همه فعالیت های هنری صرف نظر از اندازه و بزرگی آن و خصوصی یا دولتی بودن شان است.

شورای فدرال سوئیس ۱۳ مارس (۲۳ اسفند) رویدادهای عمومی یا خصوصی با بیش از ۱۰۰ نفر را تا پایان آوریل (۱۱ اردیبهشت ۹۹) ممنوع برشمرد که شامل موزه ها نیز می شود.

کشور پرتغال نیز تا ۹ آوریل (۲۱ فروردین ۹۹) وضعیت فوق العاده ملی اعلام کرد و تجمعات بیش از یک هزار نفر در فضای بسته و بیش از ۵ هزار نفر در فضای باز را ممنوع دانست. موزه ها، نگارخانه ها، کتابخانه ها و تئاترهای شهر لیسبون تعطیل شد. همچنین موزه گالوست گلبنکیان (Calouste Gulbenkian) تا ۳ آوریل (۱۵ فروردین ۹۹) و موزه هنر، معماری و فناوری بلژیک تا اطلاع ثانوی بسته است.

موسسات فرهنگی از جمله موزه ملی، نگارخانه ملی و موزه هنرهای مدرن لوئیزیانا (Louisiana) در دانمارک نیز تا ۲۷ مارس (۸ فروردین ۹۹) تعطیل است. اما سوئد پس از آنکه توصیه های بهداشتی را برای مردم صادر کرد، به موزه ملی استکهلم و موزه هنرهای معاصر و مدرن استکهلم (Moderna Museet) اجازه ادامه فعالیت داد مشروط براینکه تعداد بازدیدکنندگان در هر زمان از ۵۰۰ نفر فراتر نرود.

از سویی، نگارخانه ملی فنلاند سه مرکز واقع در هلسینکی را طبق روال عادی فعال نگه داشت اما تعداد مراجعان را به حداکثر ۵۰۰ نفر کاهش داد. موزه آموس رکس (Amos Rex) هلسینکی که از محل بودجه خصوصی اداره می شود، شمار بازدیدکنندگان خود را به ۳۰۰ نفر رساند.

در این میان، همه رویدادهای فرهنگی در نروژ ممنوع شده و به همین منظور، درهای موزه مونک (Munch) در اسلو تا اطلاع ثانوی بسته است. موزه های ایرلند از جمله موزه ملی ایرلند، نگارخانه ملی ایرلند و موزه هنرهای مدرن آیریش (Irish) در دوبلین و تئاترهای بزرگ تا ۲۹ مارس (۱۰ فروردین ۹۹) تعطیل اعلام شده است. وزارت فرهنگ یونان نیز اعلام کرد موزه ها و اماکن باستان شناسی این کشور تا ۳۰ مارس (۱۱ فروردین ۹۹) بسته است.

انگلیس

مجموعه ولکام (Wellcome) لندن که بر موضوعات مشترک بین بهداشت و فرهنگ متمرکز است، اعلام کرد که از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) بازدید کارکنان و مردم از این مکان را ممنوع می کند.

روسیه

روسیه نیز برای جلوگیری از شیوع کرونا تمهیداتی را اندیشیده است. آنتون بلوف (Anton Belov) مدیر موزه هنرهای معاصر گاراژ در مسکو اعلام کرد که این موزه، مرکز آموزش، کتابخانه و آرشیو پارک گورکی (Gorky Park) از روز ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) بسته است.

آمریکای شمالی

شماری از موزه های آمریکا از جمله موزه هنرهای مدرن، موزه سولومون گوگنهایم (Solomon R. Guggenheim)، موزه هنر آمریکایی ویتنی (Whitney)، مجموعه فریک (Frick)، موزه بروکلین (Brooklyn) و غیره روز ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) تعطیلی خود را برای مقابله با کرونا اعلام کردند.

کتابخانه و موزه مورگان، موزه هنر فولک آمریکا (American Folk Art)، موزه هنرهای برانکس (Bronx)، موزه نوگوچی (Noguchi)، موزه استودیو هارلم (Studio Museum) و موزه دل باریو (del Barrio) نیز به فهرست اماکن تعطیلی افزوده شدند.

به علاوه موسسات هنری و موزه های دیگری در سراسر آمریکا خبر از توقف فعالیت خود در روزهای کرونایی دادند. موزه ملی کانادا نیز اعلام کرد موسسات آن در سراسر این کشور از جمله نگارخانه ملی کانادا در اوتاوا و موزه تاریخ کانادا از ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) تا اطلاع ثانوی تعطیل است. نگارخانه هنری انتاریو و موزه هنرهای معاصر تورنتو نیز خبر تعطیلی خود تا اوایل آوریل (اواسط فروردین ۹۹) را اعلام کردند.

آسیا

اما خبر خوب در مورد کرونا اینکه موزه های آسیا پس از تعطیلی طولانی مدت، قرنطینه شهرها و آزمایش های انجام شده روی افراد مبتلا، شروع به بازگشایی کرده اند. در همین راستا، موزه های واقع در چین، کره جنوبی و ژاپن پس از سرکوب این بیماری، فعالیت خود را از سرگرفته اند.

irna.ir
  • 15
  • 1
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
علی نصیریان بیوگرافی علی نصیریان؛ پیشکسوت صنعت بازیگری ایران

تاریخ تولد: ۱۵ بهمن ۱۳۱۳

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر، نویسنده و کارگردان

آغاز فعالیت: ۱۳۲۹ تاکنون

تحصیلات: دانش آموخته مدرسه تئاتر در رشته هنرپیشگی

ادامه
پاوان افسر بیوگرافی پاوان افسر بازیگر تازه کار سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۲۷ تیر ۱۳۶۳ 

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر 

آغاز فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

تحصیلات: لیسانس رشته ی مدیریت بازرگانی

ادامه
امین پیل علی بیوگرافی امین پیل علی بازیکن تازه نفس فوتبال ایران

تاریخ تولد: ۱۷ دی ۱۳۸۱

محل تولد: گیلان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک

تیم: تیم ملی فوتبال ایران

شماره پیراهن: ۱۵

ادامه
ابوطالب بن عبدالمطلب زندگینامه ابوطالب بن عبدالمطلب پدر امام علی (ع)

تاریخ تولد: ۳۵ پیش از عام‌الفیل

محل تولد: مکه

دیگر نام ها: عبدالمطلب، عبدالمناف، عمران

دلیل شهرت: رئیس قبیله بنی هاشم، پدر امام علی (ع)، عمو و حامی حضرت محمد (ص)

درگذشت: سال دهم بعثت

آرامگاه: مکه در گورستان ابوطالب

ادامه
رودریگو هرناندز بیوگرافی «رودریگو هرناندز»؛ ستاره ای فراتر از یک فوتبالیست | هوش و تفکر رمز موفقیت رودری

تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶

محل تولد: مادرید، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست 

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: منچسترسیتی

قد: ۱ متر ۹۱ سانتی متر

ادامه
موسی التماری بیوگرافی موسی التماری بازیکن فوتبال اردنی

تاریخ تولد: ۱۰ ژوئن ۱۹۹۷

محل تولد: امان، اردن

حرفه: فوتبالیست

باشگاه کنونی: باشگاه فوتبال مون‌پلیه فرانسه

پست: مهاجم

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
اوسمار ویرا بیوگرافی اوسمار ویرا سرمربی تیم پرسپولیس

تاریخ تولد: ۳ ژوئیه ۱۹۷۵

محل تولد: ریو گرانده دو سول ، برزیل

حرفه: سرمربی تیم فوتبال

باشگاه کنونی: پرسپولیس

آغاز فعالیت: سال ۱۹۹۴

ادامه
اوستون ارونوف بیوگرافی اوستون ارونوف بازیکن فوتبال ازبکی در تیم های ایرانی

چکیده بیوگرافی اوستون ارونوف

نام کامل: اوستون رستم اوگلی اورونوف

تاریخ تولد: ۱۹ دسامبر ۲۰۰۰

محل تولد: نوایی، ازبکستان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک تهاجمی

باشگاه کنونی: پرسپولیس

ادامه
اکرم عفیف بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن برتر تیم ملی قطر

تاریخ تولد: ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶

محل تولد: دوحه، قطر

حرفه: فوتبالیست

پست: وینگر

باشگاه کنونی: السد قطر

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های آنشرلی

دیالوگ های آنشرلی در این مقاله از سرپوش به بررسی جذابیت های دیالوگ های آنشرلی در سینما و تئاتر می‌پردازیم. آنشرلی، با تاریخچه‌ای غنی در حوزه فرهنگ و هنر، دارای دیالوگ‌هایی است که علاوه بر ارتقاء داستان، به عنوان نمونه‌هایی برجسته از زبان هنری در این صنایع شناخته می‌شوند. اثر آنشرلی  کتاب "آنشرلی" نوشته لوسی ماد مونتگمری، داستان دختری به نام آن شرلی است که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. آن شرلی دختری کنجکاو، مهربان و خلاق است که با دیالوگ های خود، شخصیتی دوست داشتنی و ماندگار در ذهن خوانندگان ایجاد کرده است. انیمیشن آنشرلی انیمیشن "آنشرلی" که در سال ۱۹۷۹ در ژاپن ساخته شده است، اقتباسی از رمان "آن در گرین گیبلز" نوشته لوسی ماد مونتگمری است. این انیمیشن، داستان دختری به نام آن شرلی را روایت می کند که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. شخصیت های آنشرلی شخصیت های اصلی انیمیشن آنشرلی عبارتند از: آن شرلی: دختری کنجکاو، مهربان و خلاق که با موهای قرمز و شخصیت دوست داشتنی خود، یکی از محبوب ترین شخصیت های ادبیات کودکان است. مریلا کاترین کاتبرت: خواهر بزرگ تر ماتیو کاتبرت که با برادرش در مزرعه گرین گیبلز زندگی می کند. مریلا زنی سخت کوش و جدی است که در ابتدا از حضور آن شرلی در خانه خود خوشحال نیست. ماتیو کاتبرت: برادر کوچک تر مریلا که مردی مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیانا براری: دختر همسایه کاتبرت ها که با آن شرلی دوست می شود. دیانا دختری مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیالوگ های انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، از این قرار است که آن شرلی، دختری یتیم که در یتیم خانه بزرگ شده است، توسط خواهر و برادری به نام های مریلا و ماتیو کاتبرت به فرزندخواندگی پذیرفته می شود. مریلا و ماتیو، آن شرلی را برای کمک به انجام کارهای خانه و مزرعه می خواهند. آن شرلی، با موهای قرمز آتشین و شخصیت دوست داشتنی خود، به سرعت با مریلا و ماتیو و همچنین با همسایه آنها، دیانا براری، دوست می شود. آن شرلی، با ماجراجویی ها و شیطنت های خود، زندگی کاتبرت ها را زیر و رو می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه از زندگی لذت ببرند. نکات مثبت آنشرلی انیمیشن آنشرلی، از جمله انیمیشن های ماندگار و خاطره انگیزی است که با داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله نکات مثبت این انیمیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: - داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، داستانی جذاب و پرکشش است که مخاطبان را از ابتدا تا انتها درگیر خود می کند. - شخصیت های انیمیشن آنشرلی، از جمله آن شرلی، مریلا، ماتیو و دیانا، شخصیت هایی دوست داشتنی هستند که مخاطبان با آنها ارتباط برقرار می کنند. - انیمیشن آنشرلی، پیام های مثبتی مانند اهمیت خانواده، دوستی و امید را به مخاطبان خود منتقل می کند. دیالوگ های شخصیت آنشرلی دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بیانگر شخصیت او هستند. او دختری کنجکاو و ماجراجو است که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید است. این ویژگی در دیالوگ های او به وضوح دیده می شود. برای مثال، در یکی از دیالوگ ها، آنشرلی از معلم خود می پرسد: "حتی اگر دنیا بد باشد، همیشه چیزهای خوب هم وجود دارد." " تصور اینکه شما یک ملکه هستید واقعا عالی است. شما بدون هیچ گونه ناراحتی از آن لذت می برید و هر زمان که بخواهید می توانید از ملکه بودن دست بردارید، کاری که در زندگی واقعی نمی توانید انجام دهید." "این یک چیز خوب در مورد این جهان است ... همیشه بهارهای بیشتری وجود دارد." "وقتی فکر می‌کنم قرار است اتفاق خوبی بیفتد، به نظر می‌رسد که بر روی بال‌های انتظار پرواز می‌کنم. و سپس اولین چیزی که متوجه می شوم با یک ضربت به زمین می افتم. اما واقعاً ماریلا، قسمت پرواز تا زمانی که ادامه دارد با شکوه است... مثل اوج گرفتن در غروب خورشید است. من فکر می‌کنم که تقریباً تاوان ضربه را می‌پردازد." "خب، نمی توان یکدفعه عادت دختر بچه بودن را کنار گذاشت." "شاید... شاید... عشق به طور طبیعی از یک دوستی زیبا آشکار شد، مانند گل رز طلایی که از غلاف سبزش می لغزد."  "این یک ایده دوست داشتنی است، دایانا؛ زندگی کردن به گونه ای که نامت را زیبا کنی، حتی اگر در آغاز زیبا نبود... آن را در افکار مردم برای چیزی آنقدر دوست داشتنی و دلپذیر قرار می دهد که هرگز به تنهایی به آن فکر نمی کنند." "شاید، به هر حال، عاشقانه مانند یک شوالیه که سوار اسب می‌شود، با شکوه و هیاهوی وارد زندگی انسان نشده باشد. شاید مثل یک دوست قدیمی از راه‌های آرام به سمت آدم خزید..." "خب، همه ما اشتباه می کنیم، عزیزم، پس فقط آن را پشت سر بگذار. ما باید از اشتباهات خود پشیمان باشیم و از آنها درس بگیریم، اما هرگز آنها را با خود به آینده منتقل نکنیم." "من معتقدم که زیباترین و شیرین ترین روزها، روزهایی نیستند که در آن اتفاقات بسیار باشکوه یا شگفت انگیز یا هیجان انگیزی رخ دهد، بلکه فقط روزهایی هستند که لذت های کوچک ساده ای را به ارمغان می آورند و به آرامی یکدیگر را دنبال می کنند، مانند مرواریدهایی که از یک رشته می لغزند." "من از دوستی بسیار سپاسگزارم. زندگی را بسیار زیبا می کند." "این بدترین دوران بزرگ شدن است و من در حال درک آن هستم. چیزهایی که در دوران کودکی خیلی می‌خواستی، وقتی به آنها دست پیدا می‌کردی، به نظرت چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند." "آیا خوب نیست که فکر کنیم فردا روز جدیدی است که هنوز هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد." دیالوگ های ماندگار آنشرلی "این خیلی خوب است که در مورد غم ها بخوانید و تصور کنید که قهرمانانه از طریق آنها زندگی می کنید، اما وقتی واقعاً آنها را دارید، خیلی خوب نیست" "خیلی آسان است که شرور باشی بدون اینکه بدانی." "اما واقعاً ماریلا، نمی‌توان در چنین دنیای جالبی برای مدت طولانی غمگین ماند، می‌تواند؟" "زندگی ارزش زیستن را دارد تا زمانی که خنده در آن باشد." "تجربه من این بوده است که شما تقریباً همیشه می توانید از چیزهایی لذت ببرید، اگر تصمیم خود را محکم بگیرید که این کار را انجام دهید." "دنیای قدیمی عزیز تو بسیار دوست داشتنی هستی و من خوشحالم که در تو زنده هستم." "چرا مردم باید برای دعا زانو بزنند؟ اگر واقعاً می خواستم دعا کنم به شما می گویم که چه کار می کردم. من به تنهایی یا در جنگل های عمیق و عمیق به یک میدان بزرگ بزرگ می رفتم و به آسمان - بالا - بالا - بالا - به آن آسمان آبی دوست داشتنی نگاه می کردم که انگار پایانی برای آن وجود ندارد. آبی بودن و سپس من فقط یک دعا را احساس می کنم." "این یکی از مزایای سیزده سالگی است که شما خیلی بیشتر از زمانی که فقط دوازده ساله بودید می دانید" "تا زمانی که نمردی هرگز از غافلگیر شدن در امان نیستی" "کیک‌ ها یک عادت وحشتناک دارند که وقتی می‌ خواهید خوب باشند بد می‌ شوند" "آنه تمام عاشقانه هایت را رها نکن اندکی از آن چیز خوبی است البته نه زیاد اما کمی از آن را حفظ کن" دیالوگ های زیبای آنشرلی سخن پایانی درباره دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بخشی از جذابیت این شخصیت دوست داشتنی هستند. این دیالوگ ها، شخصیت، امید، خوش بینی و عشق به طبیعت آنشرلی را به خوبی بیان می کنند. گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش