چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۷:۳۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۷۰۱۶۵۸
فستیوال ها و جشنواره های هنری

جدیدترین مواضع داروغه زاده درباره سریال ممنوعه، رستاخیز و جشنواره فیلم فجر

ابراهیم داروغه زاده,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
ابراهیم داروغه زاده در اولین گفتگوی خود به عنوان دبیر سی و هفتیمن جشنواره فیلم فجر به برخی سوالات پیرامون جشنواره پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم داروغه زاده درباره تجربه سال گذشته‌اش از جشنواره فجر گفت: سال گذشته نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی در جشنواره داشتیم که برای اولین باراین تغییرات صورت گرفته بود و تجربیاتی خوبی از آن به‌دست آوردیم. مهم‌ترین تجربه این بود که در برابر تغییرات، راه‌ها یا روش‌های کهنه مقاومت نکردیم و به استقبال راه‌های جدید رفتیم.

 

وی ادامه داد: یکی از مهمترین تغییرات مربوط به سیمرغ بهترین فیلم نگاه مردمی بود که هر سال اخذ آرا دستی انجام می‌شد اما در جشنواره سی و ششم مکانیکی و اتوماسیون صورت گرفت که در پی آن اعتراض‌ها کمتر و هزینه‌ها کاهش پیدا کرد. تغییر دیگر مربوط به چینش فیلم‌ها بود که به صورت قرعه کشی انجام شد تا حقی از فیلمسازی ضایع نشود و تغییر دیگر جا به جایی از برج میلاد به سینما ملت بود.

 

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: امسال سعی می‌کنیم با توجه به تجربه‌های سال گذشته این تجربه‌ها را تکرار کنیم. یکی از موضوعاتی که امسال باید مورد توجه قرار گیرد پارکینگ طبقانی پردیس ملت است که متاسفانه با اینکه پردیس ملت ۱۰ سال است راه اندازی شده اما هنوز پارکینگ ندارد امیدواریم امسال همزمان با جشن انقلاب اسلامی به بهره برداری برسد.

 

داروغه زاده درباره وضعیت فیلم اولی‌ها در جشنواره سی و هفتم نیز گفت: یکی از اعتراض‌های سال گذشته از طرف جوانانی بود که فیلم اولشان را ساخته بودند. سال گذشته ۳ فیلم اولی داشتیم شورای سیاست گذاری چند جلسه تشکیل داده و احتمال داده تا در جشنواره امسال تعداد بیشتری از فیلم‌های اول وارد بخش مسابقه شود البته بدون آسیب به کلیت جشنواره و بدون اینکه تعداد فیلم‌ها زیاد شود یا کیفیت افت کند، فرصت بیشتری به فیلم اولی‌ها داده شود.

 

وی ادامه داد: وضعیت فیلم‌های کوتاه مانند سال گذشته خواهد بود. سال گذشته ۲ فیلم مستند در بخش مسابقه داشتیم که امسال ممکن است این اتفاق نیافتد اما سیمرغ بهترین فیلم مستند را خواهیم داشت.

 

داروغه زاده درباره فیلم‌های انیمیشن نیز گفت: آثار انیمیشنی که در حال ساخت است را دنبال می‌کنم. اگر آماده شوند در بخش مسابقه شرکت داده می‌شود و جایزه‌ای جدا برای آن درنظر گرفته خواهد شد. سال گذشته تنها یک فیلم انیمیشن داشتیم به همین دلیل باید آن را وارد بخش اصلی می‌کردیم تا داوری شود و نمی‌شد بخش جداگانه‌ای برای آن درنظر بگیریم اما امسال یک جایزه ویژه برای انیمیشن درنظر گرفته‌ایم.

 

وی با اشاره به حضور فیلم‌های هنر و تجربه در جشنواره ادامه داد: هفته آینده جلسه‌ای با مدیر گروه هنر و تجربه داریم که اگر فیلمی شرایط حضور در جشنواره را داشته باشد شرکت کند.

 

داروغه زاده که شب گذشته در برنامه شهر فرنگ شبکه خبر حضور پیدا کرد بود درباره برگزاری جشنواره در استان‌ها نیز توضیح داد: سال گذشته فیلم‌های جشنواره را در استان‌ها هم نمایش دادیم زیرا معتقدیم جشنواره فیلم فجر، جشن سینمایی است که باید در کل کشور انجام شود و امسال هم می‌خواهیم نمایش را در استان‌ها داشته باشیم. البته به دلیل ایام فاطمیه جشنواره ۲ یا ۳ روز زودتر شروع خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره سی و هفتم همان شورای سال گذشته هستند، گفت: سیاستگذاری های کلان جشنواره با شورا است، اعضای هیات انتخاب و داوران را آنها انتخاب می‌کنند و فرم فراخوان چیزی است که توسط شورا تصویب نهایی شده باشد.

 

داروغه زاده با بیان اینکه امسال دو جایزه مستند و انیمیشن اضافه خواهد شد، افزود: فراخوان جشنواره فیلم فجر سال گذشته ۱۷ مهر منتشر شد امسال هم همان روش سال گذشته را در پیش خواهیم داشت. بعد از انتشار فراخوان دیبرخانه کار خود را شروع خواهد کرد.

 

وی درباره اعضای هیات انتخاب نیز گفت: ابتدا باید منتظر ثبت نام فیلم ها باشیم زیرا همانطور که می دانیم اعضای هیات داوری و انتخاب از بین سینماگران انتخاب می شود بنابراین باید از بین کسانی باشند که فیلم نداشته باشند.

 

داروغه زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا باید هیات انتخاب وجود داشته باشد توضیح داد: دبیر جشنواره وقتی هیاتی را انتخاب می کند درواقع از آنها کمک می گیرد تا انتخاب ها را بهتر انجام دهد اما در نهایت مسئولیت با دبیر است. در ایران جشنواره ما جشنواره سینمای ایران است و از کشورهای مختلف در آن حضور ندارند و سیاست اصلی همان سیاستی است که کل مدیریت سینما را اداره می کند. باید از هیات انتخاب کمک بگیریم تا انتخاب ها بهتر باشد و کمتر حاشیه داشته باشیم.

 

وی درباره اعتراض ها به هیات انتخاب نیز گفت: بخشی از اعتراض ها برای این است که حضور در جشنواره برای فیلمساز ها به ویژه فیلمسازان جوان اهمیت دارد واگر این شانس را نداشته باشند دلخور می شوند. بخشی از آن هم به فرهنگ سازی برمی گردد. جشنواره، جشن و مسابقه ملی است. فیلمسازان ما باید بدانند که اگر امسال برنده نشدند همکارش برنده شده است و باید به برنده شدن و انتخاب شدن فیلم های سینمایی همکارانمان احترام بگذاریم.

 

دبیر سی و هفتین جشنواره فیلم فجر با اشاره به داوری های جشنواره نیز ادامه داد: داورها بیشتر از طیف تهیه کنندگان و کارگردان ها انتخاب می شوند و بعضا یک بازیگر و یا یک فیلمبردار هم در بین آنها حضور دارد و انتقادها بیشتر از بخش اصلی مانند بهترین فیلم، کارگردان و بازیگر و کمترین اعتراض را به بخش فنی داشتیم. اینکه بخواهیم همه را راضی کنیم تئوری اشتباهی است زیرا امکان پذیر نیست. فشارها از همه جا وجود دارد داورها و دبیر باید مستقل عمل کنند و بهترین راه را ملاک قرار دهند. اگر همه اهالی سینما و رسانه ها سعی کنند برای جذاب تر شدن جشنواره کمک کنند حاشیه ها کمتر می شود اگر هر فردی که فیلم ساخته فکر کند باید فیلمش جایزه بگیرد و انتخاب شود اشتباه است و با حاشیه ها همراه خواهیم بود.

 

وی افزود: در ویترین سینمای ایران گزیده ای از فیلم ها را قرار می دهند، نمی توانیم همه فیلم های سینمای ایران را در بخش مسابقه قرار دهیم. باید توجه داشته باشیم که یک جشنواره حرفه ای میدانی برای رقابت بهترین ها خواهد بود.

 

داروغه زاده خاطرنشان کرد: از هر جشنواره ای توقع می رود تا به سیاستگذاری در سال آینده تاثیرگذار باشد امروز فاکتورهای تاثیرگذار برای اینکه فیلم های سال اینده چه چیزی باشد تغییر کرده است. سرمایه گذاری بخش خصوصی بیشتر شده است و رسانه ها تاثیرگذار هستند و جایزه ای که جشنواره می دهند نوع نگاه سازمان سینمایی و دولت را مشخص می کند که چه فیلم هایی را بیشتر می پسندند.

 

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در جشنواره شاهد فیلم شگفت انگیزی خواهیم بود، گفت: سال گذشته تعداد فیلم های متوسط به بالا در جشنواره بیشتر بود. فیلم های بزرگ و خوبی داشتی. فیلم هایی که در ماه های اخیر اکران شده فیلم های خوبی بودند. در سال گذشته در جشنواره فیلم ضعیف نداشتیم. اینکه در سال های گذشته فیلم های سینمایی مردم و منتقدین را شگفت زده نکرد را قبول دارم زیرا امروز سطح ذائقه مخاطبین بالا رفته و توقعات مردم از سینما بسیار بیشتر شده است و سینما توقعات را نسبت به گذشته کمتر برآورده می کند. برخی از فیلم ها که صرفا تجاری ساخته می شوند ممکن است حضورشان در جشنواره به آنها کمک نکند ، جایزه نگیرند و مورد توجه منتقدین نباشد اما اکثر فیلم ها حضورشان در جشنواره می تواند به حضورشان در بازار های جهانی و فروششان در گیشه کمک کند.

 

وی درباره برآورد هزینه های جشنواره امسال گفت: هزینه های جشنواره ۳۶ نسبت به جشنواره ۳۵ یک سوم کاهش پیدا کرد. سال گذشته برآورد هزینه داده نشد و گفتیم با مدیریت کاهش هزینه ها را داشته باشیم که خوشبختانه موفق بودیم. امسال هم همان کار را انجام می دهیم. با همین سرفصل ها مانند سال گذشته با مدیریت بهینه صرفه جویی می کنیم تا شاهد هزینه معقول و منطقی باشیم. در کل سال ۱۰۰ میلیارد هزینه بودجه سینما است و سیاست رئیس سازمان سینمایی این است که هزینه جشنواره ها را کاهش دهند تا بیشتر هزینه ها به تولید اختصاص داده شود. سعی می کنیم با گرفتن اسپانسر هزینه ها گردن سازمان سینمایی نیافتد.

 

وی درباره اساسنامه جشنواره فیلم فجر نیز توضیح داد: در ۴ سال گذشته در جشنواره تغییرات زیاد نبوده است. بخش اصلی جشنواره مسابقه سینمای ایران است که کمترین تغییر را داشته است. جشنواره بخش های جانبی داشته که آنها بیشتر دچار تغییر و تحول بوده و بخشی از این تغییرات به خاطر تغیرات در کل سینمای ایران بوده است. همگام با تغییراتی که در سینمای یایران پیش می آید جشنواره هم تغییر می کند اما در ۳ سال اخیر تغییری نداشتیم.

 

 داروغه زاده در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه صحبت هایی شده تا جشنواره به صورت تخصصی برای منتقدین و اهالی رسانه برگزار شود، گفت: به نظرم این نوع برگزاری جذابیت جشنواره را می گیرد. تبلیغات فیلم ها در اکران های مردمی اتفاق می افتد سینماگران در سالن های سینما حضور پیدا می کنند با مردم فیلم می بینند. یکی از مهمترین جایزه برای فروش فیلم ها جایزه بهترین فیلم از نگاه مردمی است و شور و حال جشنواره در همین صف های طولانی مردمی است. فیلمسازها بازخورد های مردمی را می بینند و متوجه می شوند که چگونه تبلیغات کنند و چگونه تدوین کنند. ضمن اینکه جشنواره ما جشن پیروزی انقلاب اسلامی و مهمترین جشن در آن ایام برگزاری جشنواره فیلم فجراست که مردم را درگیر می کند.

 

وی با اشاره به جلسات پرسش و پاسخ فیلم های جشنواره افزود: در ایام برگزاری جشنواره با ترافیک نمایش فیلم ها و زمان کمی که وجود دارد مواجه هستیم بنابراین خیلی جلسات نقد و بررسی جایی ندارد و بیشتر باید پرسش و پاسخ داشته باشیم که برای تبلیغات فیلم ها کارکرد دارد. ایام برگزاری باید معروف شود به اینکه فیلم ها مواجهه بهتری با مخاطب ارتباط برقرار کنند. سال گذشته مراسم استقبال از سینماگران را در سینمای رسانه ها داشتیم همچنین بیشتر مراسم ها به سینماها رفت. سعی کردیم این مراسم ها محدود به کاخ جشنواره نباشد. فیلمسازها در سینماها حضور پیدا می کردند و با مردم فیلم می دیدند همین امر به شور و نشاط اجتماعی کمک می کرد.

 

داروغه زاده درباره ادغام جشنواره ملی و جهانی بیان داشت: در این باره بین اهالی سینما و مدیران اختلاف نظر وجود دارد. اشکال بزرگی که در یکجا بودن این دو بخش وجود داشت این بود که توجه چندانی به بخش بین الملل نمی شد زیرا توجه ها به فیلم های سینمایی بود که قرار بود برای اولین بار نمایش داده شود. یکی از دلایل جداسازی این بود که جشنواره بین المللی اختصاصی داشته باشیم و بتوانند از فیلم هایی که در دنیا وجود دارد در این جشنواره حضور داشته باشد. اگر این جشنواره با ملی ارتباط بیشتری داشته باشد خوب است.ضمن اینکه همزمانی این دو جشنواره باعث می شود بخش بین الملل تحت الشعاع قرار گیرد.

 

وی درباره آخرین وضعیت فیلم رستاخیز نیز توضیح داد: تصمیم گیری درباره این فیلم در اختیار سازمان سینمایی نیست زیرا پخش تصویر یاران امام حسین (ع) بخصوص حضرت ابوالفضل (ع) مورد اتفاق نظر مراجع نیست. این فیلم مشکل اکران دارد و باید در آنجا حل شود.

 

داروغه زاده درباره سریال ممنوعه نیز گفت: مراحل تولید این سریال متوقف نشده است و از هفته آینده پخش آن آغاز می شود. به خاطر ماه محرم و اینکه تمام قسمت های ساخته شده باید مورد بازبینی قرار می گرفت در توزیع آن وقفه افتاد. ضمن اینکه یکی دو سکانس در قسمت اول سریال وجود داشت که بهتر بود حذف می شد.

 

وی ادامه داد: جای خوشبختی است که کارگردان های ما می توانند با سرمایه گذاری بخش خصوصی سریال هایی بدون کمک دولت تولید و توزیع کنند و گردش اقتصادی در کشور ایجاد کنند و مردم با پول خودشان آن محصولات را خریداری کنند. امسال سال حمایت از تولید کالای ایرانی است باید کمک کنیم این بخش رونق پیدا کند و گردش اقتصادی رشد پیدا کند و وظیفه دولت است که حمایت کند زیرا ما در بخش نمایش خانگی هیچ سرمایه گذاری نکردیم.

 

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر درباره مهمترین نیاز امسال جشنواره گفت: جشنواره امسال باید بتواند حرفه ای تر برگزار شود و به ارتقاء سطح فنی سینمای ایران کمک کند.

 

 

  • 19
  • 5
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
زهرا گونش بیوگرافی زهرا گونش؛ والیبالیست میلیونر ترکی

چکیده بیوگرافی زهرا گونش

نام کامل: زهرا گونش

تاریخ تولد: ۷ جولای ۱۹۹۹

محل تولد: استانبول، ترکیه

حرفه: والیبالیست

پست: پاسور و دفاع میانی

قد: ۱ متر و ۹۷ سانتی متر

ادامه
سوگل خلیق بیوگرافی سوگل خلیق بازیگر جوان سینمای ایران

تاریخ تولد: ۱۶ آبان ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر

آغاز فعالیت: ۱۳۸۷ تاکنون

تحصیلات: لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر تهران

ادامه
شیگرو میاموتو سفری به دنیای بازی های ویدیویی با شیگرو میاموتو

تاریخ تولد: ۱۶ نوامبر ۱۹۵۲

محل تولد: سونوبه، کیوتو، ژاپن 

ملیت: ژاپنی

حرفه: طراح بازی های کامپیوتری و نینتندو 

تحصیلات: کالج هنر کانازاوا

ادامه
عین القضات همدانی زندگینامه عین القضات همدانی عارف و شاعر قرن ششم هجری

تاریخ تولد: سال ۴۹۲ هجری قمری

محل تولد: همدان، ایران

حرفه: حکیم، نویسنده، شاعر، مفسر قرآن، محدث و فقیه

مدت عمر: ۳۳ سال

درگذشت: در ششم جمادی‌الثانی سال ۵۲۵ هجری قمری

ادامه
اسماعیل محرابی بیوگرافی اسماعیل محرابی؛ بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۲۵ فروردین ۱۳۲۳

محل تولد: تنکابن، مازندران

حرفه: بازیگر سینما و تلویزیون

شروع فعالیت: ۱۳۴۵ تاکنون

تحصیلات: لیسانس تئاتر

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش